verootjoo schreef:Wat is een cisgender dan? Ik ken cis alleen als een muzieknoot.
Dat betekent dat je je het geslacht voelt waarmee je geboren bent
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cowboy55 schreef:Vandaag geleerd dat ik ‘Cisgender’ ben. Tot vandaag was ik ‘normaal’, als in ‘passend binnen de norm, de meest voorkomende variant’. Maar zelfs ‘normaal’ is niet meer normaal?! Strange days indeed zou John Lennon zeggen.
gerpiegorp schreef:Cowboy55 schreef:Vandaag geleerd dat ik ‘Cisgender’ ben. Tot vandaag was ik ‘normaal’, als in ‘passend binnen de norm, de meest voorkomende variant’. Maar zelfs ‘normaal’ is niet meer normaal?! Strange days indeed zou John Lennon zeggen.
Omdat 'normaal' impliceert dat mensen die bi/homo/trans/etc. zijn niet normaal zijn, dus in dat opzicht snap ik het wel. Maar eerlijk ik zie het ook niet zo zitten om mezelf zo te noemen, maar tot op heden heb ik dat nooit hoeven gebruiken dus het maakt me ook niet zoveel uit
verootjoo schreef:Ah, ik ben dan ook een cisgender. Leuk.
Maar normaal in de zuiverste betekenis van het woord is toch ook gewoon wat het meeste voorkomt? Normaal = volgens de norm.
Cisgender en heteroseksueel komen nu eenmaal het meeste voor, dus dat lijkt mij dan de standaard/de norm —> en dus normaal.
Dat betekent niet dat je minder waard bent als je niet voldoet aan die norm maar je hebt gewoon een andere seksuele voorkeur of gendergevoel.
Ik denk dat er dan wat teveel wordt opgehangen aan het woord ‘normaal’.
verootjoo schreef:Ah, ik ben dan ook een cisgender. Leuk.
Maar normaal in de zuiverste betekenis van het woord is toch ook gewoon wat het meeste voorkomt? Normaal = volgens de norm.
Cisgender en heteroseksueel komen nu eenmaal het meeste voor, dus dat lijkt mij dan de standaard/de norm —> en dus normaal.
Dat betekent niet dat je minder waard bent als je niet voldoet aan die norm maar je hebt gewoon een andere seksuele voorkeur of gendergevoel.
ikke schreef:verootjoo schreef:Ah, ik ben dan ook een cisgender. Leuk.
Nee, op normaal kun je geen stickertje plakken en overal moet tegenwoordig een stickertje op geplakt worden.
Het zal me aan m'n anus oxideren wat je bent, zolang je mij er maar niet mee lastig valt.
Ik heb iets met leuke mensen, niet met stickertjes.
Cer schreef:Een heel klein beetje in het verlengde.. ik vind het niet juist dat JK Rowling 'gecancelled' is vanwege haar uitspraken over transgenders..
Daarnaast, ik vind die hele woke-cancel-culture echt een beetje de verkeerde kant op gaan..
ikke schreef:verootjoo schreef:Ah, ik ben dan ook een cisgender. Leuk.
Nee, op normaal kun je geen stickertje plakken en overal moet tegenwoordig een stickertje op geplakt worden.
Het zal me aan m'n anus oxideren wat je bent, zolang je mij er maar niet mee lastig valt.
Ik heb iets met leuke mensen, niet met stickertjes.
Cer schreef:Een heel klein beetje in het verlengde.. ik vind het niet juist dat JK Rowling 'gecancelled' is vanwege haar uitspraken over transgenders..
Daarnaast, ik vind die hele woke-cancel-culture echt een beetje de verkeerde kant op gaan..
Cowboy55 schreef:Vandaag geleerd dat ik ‘Cisgender’ ben. Tot vandaag was ik ‘normaal’, als in ‘passend binnen de norm, de meest voorkomende variant’. Maar zelfs ‘normaal’ is niet meer normaal?! Strange days indeed zou John Lennon zeggen.
MarlindeRooz schreef:Ja die hele woke beweging is zo’n kleine groep schreeuwers uit de randstad. Die zijn zo woke, wanneer slapen die??? En wanneer gaat men beseffen dat wat zo’n kleine groep wil niet de mening van “het volk” is. Laten ze eerst eens homofobe scholen verbieden!!!
karuna schreef:Aanvullend hierop. Door dat hele gedoe krijg ik nu vragen of mensen die me nafluiten of complimenten geven dat ik mezelf durf te zijn omdat ze zeker weten dat ik vrouw in wording ben of man in wording ben of ertusseninhang of geen geslacht wil hebben (heeft geloof ik ook een naam).
Gewoon uitermate irritant en storenden ook mijn partner loopt daar tegenaan inmiddels. Ja ik heb een lage stem, kort haar ( haar wil niet eens groeien), mannelijke kleedstijl (anders past het niet) en mannelijke bewegingen. Maar ik ben en blijf een vrouw al 53 jaar en er is daarin niks verandert ook. Ben zelfs een kleintje ook nog met niet te missen vrouwelijke vormen. Maar ik heb opeens jongere vrouwen die naar me fluiten en willen sjansen
wordt nu na even stilte aangesproken als man aarzelend en mijn partner kreeg vorige week vragen over zijn vriend
![]()
#niet leuk of tof.
fohadie schreef:Maar we zijn inmiddels zo doorgeslagen dat we niemand voor het hoofd willen stoten, en dat iedereen maar een stickertje moet hebben. Je mag bijna niet meer zeggen dat je hetero en blank bent, want dan ben je homofoob en weet ik wat nog meer! Dat is mijn onpopulaire mening.
Nikass schreef:Kana schreef:Ik vind die hele body positivity beweging maar doorgeslagen gedoe. Heel ongezond deze ontwikkeling.
Eens. Ik het ook echt niks om bij online shoppen regelmatig xxxl modellen en kleding te moeten zien.
Kana schreef:Als we dan toch aan het hakken zijn op de nieuwe woke ontwikkelingen.
Ik vind die hele body positivity beweging maar doorgeslagen gedoe. Heel ongezond deze ontwikkeling.
De basis/kern van deze beweging is compleet ondergesneeuwd door overgewicht.
Kana schreef:Als we dan toch aan het hakken zijn op de nieuwe woke ontwikkelingen.
Ik vind die hele body positivity beweging maar doorgeslagen gedoe. Heel ongezond deze ontwikkeling.
iirrssjjee schreef:Kana schreef:Als we dan toch aan het hakken zijn op de nieuwe woke ontwikkelingen.
Aanvullend hierop; plussize is vanaf maat 38, maar het gemiddelde is maat 42... Dus waarom ben je met 38 al plus? Dat is dan toch gewoon gemiddeld?