[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:51

sanso schreef:
Steeph schreef:
Jongens, help! Ik heb gedroomd dat ik een kind kreeg! |(
Gelukkig was de bevalling wel zo gepiept en werd ik vrij snel weer wakker :')

https://www.droominfo.nl/droomwoordenbo ... g/geboorte

Nieuwe carrière misschien?

Dat ligt nog zo'n anderhalf jaar in het vooruitzicht als het goed is, eerst maar eens mijn studie afmaken :')

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:10

Mag ik even klagen? Echt waar wie laat die mini satans los lopen op een wedstrijd? Nu heb ik gelukkig een lief beest maar ik heb tot drie keer toe een zon mormel van +/-3 a 4 jaar oud onder mijn paard uit mogen vangen. En die ouders die er dan helemaal niks aan doen. "ja maar ze mag toch knuffelen en tutten? "Nou nee >;) Meestal zeg ik dan dat die hengst is en dan mogen mormels ineens niet meer in de buurt komen van moedertje. Doe maar mooi met je eigen pony knuffelen. Om daarna vervolgens andere paarden te gaan lopen etteren en al alarm afgaand terug komen rennen want beest beet. Karma

En ook overal hun rommel achter laten. Sorry maar als jij allemaal zooi bovenop mijn zooi gooit, gooi ik dat van jou net zo hard weer aan de kant. En vooral als je te gast bent.

*zeur mode uit*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:20

Ik heb het eens met een vader aan de stok gehad op een wedstrijd. Het had al dagen veel geregend, dus het losrijterrein was een grote modderpoel. Maar helemaal langs de buitenrand was het nog redelijk te doen, dus ik reed daar langs de afzetting. Staat er een vader te kijken, maar de wandelwagen met kind had hij onder de afzetting van het losrijterrein door gezet, wandelwagen stond dus in de baan. Mijn paard was prima afgericht, dus laatste moment stapje opzij en na paar passen weer terug. Werd die kerel boos dat ik te dicht langs zijn kind reed. Toen heb ik even omgedraaid en ben vlak voor de wandelwagen gaan stilstaan (ook hierin weer het volste vertrouwen dat paard heus wel op tijd stopte :+ ) en hem even gevraagd waarom hij dan in hemelsnaam zijn kind IN de losrijbaan parkeert.. Toen deed ie toch maar een stapje achteruit ;)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:29

Ik moet over het parkeerterein van een bungalowpark van de Efteling als ik naar het bos wil. Altijd erg gezellig -ahum-....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:30

speedfiets : moeten ze bij mijn poownie niet proberen
die heeft iets tegen kinderen (en honden)
de zoon van een oud stalgenoot heeft ze eens aan zijn capuchon opgetild en zo twee meter verderop weer neer gezet :=
(was wel een tof stalenootje trouwens, nadat ze mijn paard heeft uitgelegd dat dat niet de bedoeling was, zei ze tegen zoonlief : we moeten maar eens vriendjes worden met Gull.
en die heeft daar ook echt extra tijd in gestopt , inmiddels is de aversie van paard dus wel minder, maar vol vertrouwen de kinders los voor de voeten gooien zou ik nog steeds niet aanraden )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:54

Of gezinnetjes die gezellig op het ruiterpad lopen en dan ook nog niet de tegenwoordigheid van geest hebben om aan de kant te gaan. "Kijk paard, leuk paard". Oke sterf :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:59

Ja of net achter een bocht op het ruiterpad zandtaartjes bakken, de kinderwagen parkeren of je kind achter een heuveltje laten verstoppen om je paard te verrassen...

Ook populair hier: lasergamen op het ruiterpad. Compleet met oppermalloot die dan keihard op een fluit gaat blazen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:02

Smh, smh.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:03

Oh speciaal voor Oomens, dat is een afkorting en betekent shaking my head.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:08

Ik had een keer iets van een gender reveal midden op het ruiterpad. Stonden daar allemaal mensen met roze ballonnen gek te doen. Pony keek er eigenlijk niet eens van op, maar ik des te meer :') Maar goed, in de bossen hier zijn alle paden open voor voetgangers, dus ze mochten daar op zich wel lopen verder. Alleen irritant dat zij wél op ruiterpaden mogen, en wij niet op andere paden.

Gelukkig had mijn pony nooit geduld met stilstaan op buitenrit, dus als we al langs kinderen kwamen die graag paardje wilden aaien, dan begon ze zich al zo op te vreten dat ze mooie danspasjes op de plaats maakte. Dat schrikt af, werkt perfect O:)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:13

Maar volwassenen kunnen er ook wat van hoor....
Laatst op buitenrit met fjordje; wow een paard, ohnee een pony? zebra? ezel? schimmel? ohnee toch een paard.
Twee volwassen mannen tegen elkaar. Ik rol dan met mijn ogen en naai er in een drafje tussen uit.

Als kindjes gewoon rustig toegelopen komen en vriendelijk vragen of ze mogen ‘paardje aaien’ dan is dat geen probleem. Maar kinderen die met zijn 10en aan komen rennen met bijhorende stemgeluiden hebben pech. Dan draaf ik ook weg, zeker als ouders niet ingrijpen. Pony boeit het niks (grasjes wel :)) ) dus daarvoor hoef ik het niet te doen, maar mocht ik in de toekomst een ander paard hebben die dat niet zo grappig vind dan hoop ik dat ze het niet doen. Blijven vluchtdieren..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:22

Toen mijn ruin nog leefde mochten kinderen wel vaak aaien. Het is in het weekend altijd hysterisch druk bij ons in het bos, en hoe meer mensen beetje gevoel voor paarden krijgen hoe beter. En hoe jonger, hoe beter :P Dus als ik dan toch stil stond was dat een mooi moment om ze even te instrueren hoe je dat doet, een paard tegen komen in het bos :P Flynn vond dat ook altijd machtig, die was dol op kinderen.

Mijn huidige paard daarentegen... :') := Die wil niet stil staan op buitenrit, schrikt van vallende blaadjes en is niet te beroerd om mensen omver te kegelen als ze ergens van schrikt. Lang leve mijn WA verzekering, die heeft al uit mogen keren daardoor :+ Ah well. De tijden van blije kindertjes zijn over. Nou is Sil ook wel minder aaibaar dan Flynn met zijn 'winterpantoffeltjes' (Tinker met sokken) :))

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:04

Ik heb een tijdje een pony gereden die zo nieuwsgierig was dat ze haar dikke neus volle vaart in een voorbij rijdende kinderwagen douwde als ze daarbij kon. Dat werd ook nooit zo gewaardeerd :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:23

Afbeelding
Beeeetje politiek incorrect om dit je kind aan te trekken, maar oh zo grappig :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:27

Afbeelding
:')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:31

Ergerde me vandaag groen en geel aan een moeder die haar kind van een jaar of 2 rustig de boodschappen op de band liep werpen (of eerder smijten) terwijl het onwijs druk was.

En als klap op de vuurpijl liep het kind daarna weg en riep moeder: ‘STORM, STOOOORMPJE TERUG KOMEN’

Pieste zowat in mn broek :')

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:34

Dat "poedersuiker" shirt. :') Ik heb vrienden met kleine kinderen een magneet gegeven met de tekst, "Honey, I childproofed the house, but they keep coming back in." Gelukkig konden ze het wel waarderen. En zelf heb ik er een met "If I wanted to hear the pitter-patter of little feet around my house I'd put tap shoes on my cat."

Haha Fireheart! Sowieso als ik een IRL Storm of Vlinder tegenkom ga ik wel een beetje stuk na alle verhalen hier lezen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 00:15

Ik ken een storm en die voldoet aan de naameisen... broertje heet Vos. :+

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 06:39

MarlindeRooz schreef:
Ik ken een storm en die voldoet aan de naameisen... broertje heet Vos. :+

Vos had ik nog niet gehoord :') Als naam dan, want als rood paard natuurlijk wel.
Gaat de volgende 'Wolf' heten? :=

Man, wat een bakfiets-maffia namen weer!

Als ik tegen zulke ouders zeg: "Goh, ik ken een paard (of hond) met die naam", dan zijn ze altijd super beledigd :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:04

Ik ken een jongetje die wolf heet.
En een meisje die vlinder heet

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:38

Een docente Nederlands-Duits in het middelbaar was bevallen en had haar zoontje Siemen gedoopt.

Je kan al raden wat een bende 17-jarigen daarvan ging maken toen ze dat in de klas bekend maakte.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:43

Postbode Siemen :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:44

Siemens? :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:48

Ik zat vroeger ook bij een Siemen in de klas, maar daar werden geloof ik geen grapjes over gemaakt