Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 08:58

Goed,aan 2 kanten open dus het waait genoeg door.Ze staan niet in de tocht hoor.En een grote stal.

Sammie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 09:48

Kieper er eens hooi of kuil in, dan staat ie iig binnen te eten. En als dat er al ligt tja.. dan heb je gewoon een knol dat graag buiten staat.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:52

Er is hooi genoeg binnen.Maar hij zal het wel prettig vinden buiten.Alleen niet goed voor zijn gesnotter.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:00

Och, wat heet 'niet goed voor zijn gesnotter'.

Een mens komt uit Afrika enis gebouwd op warmte kwijt kunnen raken. Comfort temperatuur van 20 graden bij droog weer en zonder regen. (Ga bij gesnotter niet buiten in de regen staan, lopen of fietsen alleen goed aangekleed.)

Een paard komt uit centraal Mongolië. Ietsje zuidelijker Siberië, maar dan heb je een idee. Comforttemperatuur van plus 10 tot min 5 als je je dier niet hebt geschoren. Paarden kunnen slecht tegen tocht en een dier dat bezweet is (= natte huid) is kwetsbaar - natte vacht is lang zo interessant niet.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:40

Iemand die weet wanneer lekker Nederlands en bijdehandjes worden herhaald op TV? Het internet maakt me niet veel wijzer

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:55

Hoe denken doven?

Kun jij jezelf knockout slaan?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:56

eenitraM schreef:
Hoe denken doven?

Ik gok dat doven beelddenkers zijn. Ik ben ook een beelddenker, ik heb niet echt een stem in m'n hoofd, zie het meeste voor me.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:09

Waar komt de uitdrukking vriendelijk bedankt vandaan en wat betekend het?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:16

Janneke2 schreef:
Och, wat heet 'niet goed voor zijn gesnotter'.

Een mens komt uit Afrika enis gebouwd op warmte kwijt kunnen raken. Comfort temperatuur van 20 graden bij droog weer en zonder regen. (Ga bij gesnotter niet buiten in de regen staan, lopen of fietsen alleen goed aangekleed.)

Een paard komt uit centraal Mongolië. Ietsje zuidelijker Siberië, maar dan heb je een idee. Comforttemperatuur van plus 10 tot min 5 als je je dier niet hebt geschoren. Paarden kunnen slecht tegen tocht en een dier dat bezweet is (= natte huid) is kwetsbaar - natte vacht is lang zo interessant niet.

In Mongolië is het een stukje kouder dan -5 ;)
Mijn paard komt eerder uit het Midden-Oosten :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:09

Ja - uiteraard kan het in Mongolië kouder zijn dan -5; min vijf hoort nog tot de comforttemperatuur van een paard.

En natuurlijk zijn Arabieren net een beetje anders dan IJslanders, ze komen als diersoort allemaal uit Mongolië. (En Arabische paarden zijn zo gehard, omdat het in de woestijn overdag snitheet en 's nachts steenkoud.)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:48

Waarom staat altijd op theezakjes dat 1 zakje genoeg is voor 1 kopje terwijl je er met gemak een hele kan van trekt? Zijn er mensen die echt 1 zakje per kopje gebruiken?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:50

Lijkt mij een verkooppraatje,zo is het doosje sneller leeg en moet jij nieuwe kopen :D
Vraag me altijd af waarom op sommige staat dat je het 8 minuten :wow: moet laten trekken.
Heb je dat wel eens geprobeerd? Niet te nassen!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:55

purny schreef:
Waar komt de uitdrukking vriendelijk bedankt vandaan en wat betekend het?

Volgens mij is het in veel talen gewoon een standaard dank, het betekent hetzelfde als hartelijk bedankt.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:58

Tivoli schreef:
Lijkt mij een verkooppraatje,zo is het doosje sneller leeg en moet jij nieuwe kopen :D
Vraag me altijd af waarom op sommige staat dat je het 8 minuten :wow: moet laten trekken.
Heb je dat wel eens geprobeerd? Niet te nassen!

8 minuten? Het is een beetje van de thee afhankelijk, hele lichte kun je wel lang laten trekken maar donkere thee, van die Engelse, is idd echt vies als dat lang staat :r

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:59

EskeGirl schreef:
eenitraM schreef:
Hoe denken doven?

Ik gok dat doven beelddenkers zijn. Ik ben ook een beelddenker, ik heb niet echt een stem in m'n hoofd, zie het meeste voor me.

Nee.

Ik ben ook echt een beelddenker maar daarbij denk je wel stem. Hoe lezen doven? Als jij leest geef je betekenissen aan woorden en vervolgens naam je beelden. Hoe doet een dove dat?

Die kent geen klanken

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:05

Ik heb wel een soort stem in m'n hoofd, maar ik hoor niet echt praten ofzo. Lastig te omschrijven :')

Goeie vraag met lezen, als ze weten wat woorden betekenen, kunnen ze het wel voor zich zien. Denk ik?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:19

Nu breek ik mijn hoofd over de gebruikersnaam van iemand hier op bokt die ook doof is,wellicht kan zij het vertellen?
Edit: MoonChloe volgens mij

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:26

EskeGirl schreef:
Ik heb wel een soort stem in m'n hoofd, maar ik hoor niet echt praten ofzo. Lastig te omschrijven :')

Goeie vraag met lezen, als ze weten wat woorden betekenen, kunnen ze het wel voor zich zien. Denk ik?

Ja jij hoort een stem. Maar hoort een dove dat dus ook?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:34

Ik heb het aan MoonChloe gevraagd via pb. Misschien komt hier een antwoord :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 01:12

Leuke vraag! Ik post even snel hier voor een stipje. Dan zal ik niet vergeten dat ik hier nog even moet reageren.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 01:28

Cowboy55 schreef:
Waarom 'mislukt' je handtekening als je halverwege stopt of zelfs als je terwijl je je handtekening zet erover na gaat denken?

Of ben ik de enige die dat heeft?

Hersen maar ook Spiergeheugen... En jij onderbreekt het patroon. Waarop je het halverwege weer wil voortzetten. Je spier- en hersengeheugen is getraind om te starten bij het begin en niet halverwege.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 01:31

Sammie schreef:
Nikass schreef:
Verbrand je extra calorieën als je het koud hebt? (Rillen)

ja!

Niet Alleen door het rillen. Je verwarming (metabolisme) wordt door je lichaam ook een tandje opgeschroefd. En dat kost ook meer energie!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:00

Ik vraag me nou al een tijdje af of zo'n heat protector voor in je haar tijdens het stijlen nou echt werkt.. Want hoe gaat een beetje vloeistof je haar beschermen tegen meer dan 200 graden? Lijkt mij dat dat beetje vloeistof niet zo heel veel uitmaakt. :+
Dus mijn vraag: werkt het echt (en zo ja, hoe kan dat dan :Y) ) of is het gewoon een slimme manier om geld te verdienen?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:03

Esmee_98 schreef:
Ik vraag me nou al een tijdje af of zo'n heat protector voor in je haar tijdens het stijlen nou echt werkt.. Want hoe gaat een beetje vloeistof je haar beschermen tegen meer dan 200 graden? Lijkt mij dat dat beetje vloeistof niet zo heel veel uitmaakt. :+
Dus mijn vraag: werkt het echt (en zo ja, hoe kan dat dan :Y) ) of is het gewoon een slimme manier om geld te verdienen?

Bij mij werkt het zeker :j
Ik stijl mijn haar vrijwel elke dag, maar elke keer als ik bij de kapper komt zijn hun verbaasd over de goede conditie van mijn haar.
Kwestie van goede protector gebruiken!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:01

Als je brood koopt, zitten er 21/23 sneetjes in. Maar als je een halve koopt....? Wat gebeurd er dan met dat ene sneetje?