tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:19

Hutcherson schreef:
Wat doet iedereen die het uitmaakt?

Verder zijn in het verwerkingsproces. Je bent als het ware al een paar stappen vooruit omdat jij die beslissing maakt. Voor de ander komt het uit het niets.

Ik kwam ex tegen afgelopen weekend en dat eindigde in woorden via de app :Y) Niet goed niet.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:33

Winged schreef:
Hutcherson schreef:
Wat doet iedereen die het uitmaakt?

Verder zijn in het verwerkingsproces. Je bent als het ware al een paar stappen vooruit omdat jij die beslissing maakt. Voor de ander komt het uit het niets.

Ik kwam ex tegen afgelopen weekend en dat eindigde in woorden via de app :Y) Niet goed niet.


Ja precies.

Oh niet, lekker handig... even bellen om uit te praten?

hagelslag
Berichten: 9320
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:38

Ik kwam mijn ex vanmorgen tegen op een smal weggetje.
Mijn vrachtauto is breder ej zwaarder dan het busje waarin hij reed.
Hij ging mooi aan de kant ~~}> ~~}>
Maar zn gezicht stond op onweer _O- _O- _O- ik vond het zo mooi dat hij aan de kant moesy =:)

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:10

MarcoBorsato schreef:
Oh niet, lekker handig... even bellen om uit te praten?

Wel neuh. Ik vond het wat apart dat hij, 6 weken geleden vader geworden, in de stad liep om 3 uur s'nachts. Met zijn ex. Bleek dat hij alweer veel vaker aan het stappen is geweest := Ja, daar heb ik wel een mening over :+

(het hele verhaal is wel in dit topic te vinden :+ )

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:41

Winged schreef:
MarcoBorsato schreef:
Oh niet, lekker handig... even bellen om uit te praten?

Wel neuh. Ik vond het wat apart dat hij, 6 weken geleden vader geworden, in de stad liep om 3 uur s'nachts. Met zijn ex. Bleek dat hij alweer veel vaker aan het stappen is geweest := Ja, daar heb ik wel een mening over :+

(het hele verhaal is wel in dit topic te vinden :+ )

Oh, dat is ook wel zeer zielig voor de moeder van zijn kind :\ Maar ik ken zo nog een tal van mannen, een man die ik ken had eens een avance gemaakt op mij die heel recht voor de raap was, hij zei meteen waar het op stond en wat hij van me wou, terwijl zijn vriendin op dat moment ook zwanger was. Is ook uitgekomen. Een paar maanden later, toen ze hoogzwanger was, zat hij met vrienden in Ibiza. Toen wisten we ook allemaal hoe laat het was.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:52

Ja... ik begin steeds meer het 'dodged a bullet' gevoel te krijgen. Mag ook wel eens een keertje :=

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:14

Winged schreef:
MarcoBorsato schreef:
Oh niet, lekker handig... even bellen om uit te praten?

Wel neuh. Ik vond het wat apart dat hij, 6 weken geleden vader geworden, in de stad liep om 3 uur s'nachts. Met zijn ex. Bleek dat hij alweer veel vaker aan het stappen is geweest := Ja, daar heb ik wel een mening over :+

(het hele verhaal is wel in dit topic te vinden :+ )


Ooohh jaaaa die banketstaaf! Affikken die gozer.

MarJon
Berichten: 5530
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:18

Bedankt nog allemaal voor de steun hier <3

Het spijt me dat ik niet op alle berichten reageer hier. Ik merk dat ik heel erg op mezelf gekeerd ben nu en alles probeer een plekje te geven. Hij kwam net nog de laatste spullen afgeven. We hadden afgesproken dat we in de zomer nog zouden kijken of we als vrienden wat konden gaan doen, maar hij vertelde nu dat hij dat niet meer zag zitten. Dat het hem eigenlijk niet zo veel boeit en dat hij er allang overheen is nu. Ik moest de afgelopen 1,5 jaar maar snel vergeten, want dat had hij ook al gedaan. En ik moest maar lekker weer gaan Tinderen nu.

Nou, direct weer 20 stappen teruggezet nu natuurlijk. Mijn hele muur is weer afgebroken nu en ik ben zo gekwetst en tegelijk ook heel erg boos. Ik ben echt in dubio nu om gewoon lekker Tinder te installeren voor wat afleiding, maar het is natuurlijk nog maar 2,5 week uit. Dus misschien is het ook niet zo heel netjes tegenover hem...

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:26

Meelezer hier. Maar niet netjes tegenover hem????? WTF. Lekker Tinderen jij!

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:54

MarcoBorsato schreef:
Ooohh jaaaa die banketstaaf! Affikken die gozer.

Neuh. Ik ga gewoon met een bak popcorn naar zijn ondergang kijken. It's karma biatch :)



Marjon: 1,5 jaar snel vergeten want dat had hij ook gedaan? HALLO??? PARDON??? Wat voor klojo is dat dan...

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:02

Needje schreef:
Meelezer hier. Maar niet netjes tegenover hem????? WTF. Lekker Tinderen jij!


Inderdaad, iemand die jou zo behandeld daar hoef jij geen rekening meer mee te houden hoor.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:25

Pfoe, ik heb laatste tijd beetje verwaarloosd.

De jongen waar ik mee bezig was, is nog altijd, alleeb merk ik zelf dat ik nog steeds wel iets voor -m voel, al hield ik me blijkbaar zelf voor de gek, en dat het over was, althans daf dacht ik. Maar zien elkaar nog altijd elke dag, dus is best lastig. :+

MarJon
Berichten: 5530
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:17

Ja jullie hebben ook gelijk hoor! Maar het voelt toch een beetje fout ofzo.

Ik merk wel dat ik het op dit moment even allemaal heel lastig vind. We deden heel veel dingen samen en dat is nu natuurlijk weg. Daarnaast was mijn studie ook wel echt een afleiding op dit moment, maar die is nu ook gesloten voor vier weken. Mijn vriendinnen zijn allemaal als de dood om ziek te worden, dus daar een avondje afleiding van is ook geen optie. En uiteindelijk blijft er dus niet heel veel meer over. Dus ik voel me op dit moment heel eenzaam en dan wordt de drang om hem toch te appen heel groot.

Edit: even voor de duidelijkheid. Ik snap mijn vriendinnen heel goed hoor en ik snap ook heel goed dat de uni dicht is op dit moment. Maar het komt gewoon even allemaal tegelijk nu.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:25

Robijntjah schreef:
Mijn doel was in mijn slechtste periode niet om ergens blij van te worden maar misschien om me iets minder slecht te voelen. Ook al had ik dan bijvoorbeeld geen zin in een rondje wandelen, ik wist wel dat ik me tijdens dat wandelen of daarna heel even (al was het maar 2 minuten, die heb je dan wel binnen) iets minder slecht voelde. Daarmee haalde ik de druk een beetje van de ketel om iets leuk te moeten vinden.


Dit vind ik echt een heel goed advies. Van hieruit kun je het langzaam een beetje verwerken en opbouwen. Maar heel af en toe een adempauze is fijn bij al dat verdriet en gemis. RedPassion en Djinnie, voor jullie allebei heftig. Hoop dat het een beetje helpt te bedenken dat hele volksstammen hun liefdesverdriet uiteindelijk overleven (en dat vaak het leven er zelfs helemaal niet slechter op wordt, integendeel). Maar dat heeft zijn tijd nodig. Ik zit er ook nog middenin, maar mijn hoofd weet (uit ervaring) dat het beter wordt.

RedPassion, denk nooit dat je het niet verdient of dat het niet voor jou is. Hooguit kun je betere keuzes leren maken in je manspersonen. Je verdient het wel, punt.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:29

djinnie schreef:
@RedPassion :(:) ik vind dat gevoel van een 'gat in je hart' zo'n heftig gevoel. Mijn ex is mijn eerste en enige liefde, maar het gevoel, pffff... Nadat ik allebei mijn ouders heb verloren, dacht ik wel te weten wat verdriet was, en dat weet ik ook wel (want jasses, wat mis ik hen nu meer dan ooit), maar dit... het is slopend. Heel veel sterkte met alles een plekje geven.

Ik probeer vooral door te gaan. De ballen in de lucht te houden en te genieten van kleine dingen. Hoor nu de vogels fluiten, vroeg in de ochtend. De lente komt er aan. Uiteindelijk wordt alles beter, het heeft alleen tijd nodig.


Herkenbaar, mis mijn ouders nu, na mijn relatiebreuk, ook extra erg. Vooral mijn moeder. Sterk hoor, dat je oog hebt voor de kleine dingen. Zo belangrijk, alles klein en stap voor stap.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:36

MarJon schreef:
Nou, direct weer 20 stappen teruggezet nu natuurlijk. Mijn hele muur is weer afgebroken nu en ik ben zo gekwetst en tegelijk ook heel erg boos. Ik ben echt in dubio nu om gewoon lekker Tinder te installeren voor wat afleiding, maar het is natuurlijk nog maar 2,5 week uit. Dus misschien is het ook niet zo heel netjes tegenover hem...


Netjes tegenover hem: zou ik me niets van aantrekken. Ben jij er zelf aan toe? Dan vooral doen.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:04

miereneter schreef:
MarJon schreef:
Nou, direct weer 20 stappen teruggezet nu natuurlijk. Mijn hele muur is weer afgebroken nu en ik ben zo gekwetst en tegelijk ook heel erg boos. Ik ben echt in dubio nu om gewoon lekker Tinder te installeren voor wat afleiding, maar het is natuurlijk nog maar 2,5 week uit. Dus misschien is het ook niet zo heel netjes tegenover hem...


Netjes tegenover hem: zou ik me niets van aantrekken. Ben jij er zelf aan toe? Dan vooral doen.

@MarJon: lekker Tinder installeren! Ik heb het ook gedaan na dat het nog maar 2 weken uit is met m’n ex (we leefden al wel 3 maanden apart). Je hoeft er niet gelijk heel serieus in te gaan maar het is heel goed voor je zelfvertrouwen en daarbij heb je even wat afleiding en vermaak! :)
Je hoeft niet gelijk te daten. Een beetje vlees keuren en casual praten is al heel leuk :)

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:37

Ik denk dat je op het juiste pad bent belandt RedPassion :) Mooi he hoe die inzichten zo kunnen ontstaan? En daar kan je dan weer mee verder, al is het soms heel moeilijk. Maar zo belangrijk inderdaad dat je eerst jezelf echt wat waard vind, dat je van jezelf houd, zodat je niet weer in zulke relaties terecht komt.


MarJon: je bent vrij om te doen en laten wat je wil. Wat ik wel wil toevoegen, aangezien jij ook uit een relatie komt waarin je niet goed behandeld bent, is om ook bovenstaande in gedachten te houden.
Want ja, externe bevestiging dat je leuk bent is heel fijn, maar het is zo belangrijk dat dat eerst in jezelf zit, zodat je je niet weer zo laat behandelen zoals jouw ex bij jou deed.

MarJon
Berichten: 5530
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:23

Miereneter: wat erg dat je je ouders ook moet missen nu. Ik heb even teruggelezen, maar wat een poedersuiker situatie zeg. Ik vind het wel heel sterk van je hoe je er in staat. :(:)

RedPassion: ik snap je heel erg goed. Wat je schrijft is alsof ik het het had kunnen schrijven. Ik was natuurlijk niet getrouwd dus het is wel iets anders. Vooral ook het stuk dat een relatie een fijne aanvulling moet zijn. En het is lastig, maar ik weet zeker dat je het kan. We kunnen het allebei. *\o/*

Air schreef:
Ik denk dat je op het juiste pad bent belandt RedPassion :) Mooi he hoe die inzichten zo kunnen ontstaan? En daar kan je dan weer mee verder, al is het soms heel moeilijk. Maar zo belangrijk inderdaad dat je eerst jezelf echt wat waard vind, dat je van jezelf houd, zodat je niet weer in zulke relaties terecht komt.


MarJon: je bent vrij om te doen en laten wat je wil. Wat ik wel wil toevoegen, aangezien jij ook uit een relatie komt waarin je niet goed behandeld bent, is om ook bovenstaande in gedachten te houden.
Want ja, externe bevestiging dat je leuk bent is heel fijn, maar het is zo belangrijk dat dat eerst in jezelf zit, zodat je je niet weer zo laat behandelen zoals jouw ex bij jou deed.


Je slaat echt de spijker op z'n kop. Je hebt zo gelijk. Ik moet mezelf het eerst waard gaan vinden.

Ik zie nu achteraf ook wel dingen dat ik denk van 'mweh, dat klopt niet.'. Hij heeft me natuurlijk geslagen toen hij aardig wat alcohol op had en dat was al de tweede keer. Maar hij heeft me ook zo vaak uitgescholden toen hij nuchter was, tijdens een ruzie. Of dat als ik een dutje wou doen omdat ik helemaal kapot was en knallende koppijn had, hij compleet uit z'n slof schoot en 24 uur niet met me ging praten. Want ik wou toch veranderen en minder slapen? Maar tegelijk hou ik ook nog met heel m'n hart van hem.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 01:14

RedPassion, echt top dat je zo met jezelf aan het werk bent gegaan! _/-\o_

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:45

MarJon schreef:
Je slaat echt de spijker op z'n kop. Je hebt zo gelijk. Ik moet mezelf het eerst waard gaan vinden.

Ik zie nu achteraf ook wel dingen dat ik denk van 'mweh, dat klopt niet.'. Hij heeft me natuurlijk geslagen toen hij aardig wat alcohol op had en dat was al de tweede keer. Maar hij heeft me ook zo vaak uitgescholden toen hij nuchter was, tijdens een ruzie. Of dat als ik een dutje wou doen omdat ik helemaal kapot was en knallende koppijn had, hij compleet uit z'n slof schoot en 24 uur niet met me ging praten. Want ik wou toch veranderen en minder slapen? Maar tegelijk hou ik ook nog met heel m'n hart van hem.


Dat je dat achteraf nu allemaal ziet is al heel goed! Dat is het lastige ook hoor, we houden van iemand dus dan is het nog moeilijker om zulke dingen niet toe te laten. Maar uiteindelijk betekend dat wel dat je daarmee jezelf wegcijfert en niet voldoende van jezelf houdt om er mee te stoppen.
Heel herkenbaar iig, en ik heb zelf zoiets van op het moment dat mijn basis goed is, dus dat ik van mezelf houd en mezelf accepteer, pas dan zal ik weer open staan voor een relatie. Nou word ik ook niet snel verliefd dus gaat dat misschien wat makkelijker :+ Maar wel iets wat ik wil bereiken voor ik weer aan daten of iets denk.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:46

MarJon schreef:
Miereneter: wat erg dat je je ouders ook moet missen nu. Ik heb even teruggelezen, maar wat een poedersuiker situatie zeg. Ik vind het wel heel sterk van je hoe je er in staat. :(:)

Je slaat echt de spijker op z'n kop. Je hebt zo gelijk. Ik moet mezelf het eerst waard gaan vinden.

Ik zie nu achteraf ook wel dingen dat ik denk van 'mweh, dat klopt niet.'. Hij heeft me natuurlijk geslagen toen hij aardig wat alcohol op had en dat was al de tweede keer. Maar hij heeft me ook zo vaak uitgescholden toen hij nuchter was, tijdens een ruzie. Of dat als ik een dutje wou doen omdat ik helemaal kapot was en knallende koppijn had, hij compleet uit z'n slof schoot en 24 uur niet met me ging praten. Want ik wou toch veranderen en minder slapen? Maar tegelijk hou ik ook nog met heel m'n hart van hem.


Och vrouw, hier word ik best verdrietig van. Jij bent toch veel meer waard dan zo'n man? Het lijkt me heel verstandig om uit te zoeken hoe je zoveel van iemand kunt houden die je zo slecht behandelt. Ik bedoel dit niet oordelend, maar gun je zoveel beter. Goed dat je zegt dat je eerst jezelf het waard moet vinden. Dat is de basis voor een goede, evenwaardige, gelukkige relatie.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:49

RedPassion schreef:
Bedankt voor jullie lieve en wijze woorden. <3 Daar wil ik echt vanaf. Ik wil gaan geloven dat ik het wél verdien om een fijne, gelijkwaardige, liefdevolle relatie te hebben. Het is in dat opzicht ook wel echt zo dat je aantrekt waarvan je zelf (onbewust) vindt dat je het verdient. !


Mooi inzicht. En een goed begin om echt in jezelf te gaan geloven. Je staat dan zoveel sterker. Niet dat ik er zelf al ben hoor, maar ik wil er hard aan werken.

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:00

Een dikke knuffel voor iedereen die het gebruiken kan. :(:)

Ik vind het thuis zijn ivm corona nu dubbel zwaar, want woon nog met ex-man in 1 huis (het wachten is op de goedkeuring van zijn hypotheek en dan het overdragen van beide huizem, zeg maar) en hij werkt thuis en bij mijn werk is er minder te doen, dus meer thuis. Ik vind het zwaar.

Dan is ie ook nog veel een vriendin aan het helpen met overhuizen en klussen, dus komt ook nog eens thuis alles op mij neer (met thuislessen van de thuis zittende kinderen er bij) en ik had al het gevoel bijna om te kukelen van vermoeidheid en stress... dat maakt dat ik me niet geweldig voel.

Adem in, adem uit, niet waar? Er komt altijd weer een morgen.

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:21

Dat lijkt me ook heel zwaar...sterkte in deze tijd djinnie!

RedPassion, je schrijft het heel mooi en goed op..misschien is het handig om ook eens te googlen op co-dependency. Vaak bij destructieve relaties is de ene een codepent, en deze trekken ook bepaalde "types" aan.