Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:52

MarvanTom schreef:
@ HTM: tja, soms IS mp gewoon vermoeiend qua reacties en zakt de moed je in de schoenen, maar het is en blijft een goede manier om je spullen kwijt te raken...
Soms wat minder snel of voor wat minder dan gevraagd, maar weg= weg.

Je moet maar denken dat 20 jaar geleden deze markt nog helemaal niet bestond, laat staan internet, dus ergens is het ons allemaal een stuk makkelijker gemaakt om spullen te verkopen.
Asociaal gedrag ivm onzinnige biedingen of no-show bij afspraak moeten we maar op de koop toe nemen.
Ademhalen, doorgaan! ;)

Dat is zeker.
Maar 20 jaar geleden zette wij het gewoon in een krantje, en kwam er iemand uit de buurt die echt interesse had.
Toen koste bellen nog geld :o
Tegenwoordig gaat het allemaal zo makkelijk.
Maar ik denk dat er ook veel kinderen actief zijn die uiteindelijk de spullen van pappa of mamma niet mogen kopen, en dat niet eerlijk durven te zeggen.

Janine1990 schreef:
Wat ik wel graag zou willen is een beoordelingssysteem zoals op Ebay (althans, vroegah) dat je kan zien hoe een verkoper beoordeeld wordt... Maargoed, het is maar de vraag of je verkoop daarvan omhoog gaat...

Het zou wel veel oplichters schelen denk ik.
Of ze maken elke keer een nieuw account aan.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:56

Mja, als verkoper zou ik dan liever de koper willen checken.
Maar andersom lijkt mij ook niet verkeerd.
Dan ben je alleen enorm afhankelijk van iemands beoordelingsgedrag en als dat een zeikerd 1e klas is, dan heb je al snel een minnetje te pakken als je hebt ingepakt in kranten ipv vloeipapier... >;)

Op FB gaan er veel oplichters al jaren hun gang; dat heb je op MP dan weer veel minder.
Maar het blijft een gok met opsturen...

Janine1990

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:53

HTM, dat denk ik inderdaad ook... Heb ook al zo'n keutel gehad die wat van me wilde kopen. Eerst flink bieden en dan stuur ik dat ze het mag hebben voor dat bedrag ex verzend, maar dan is het ineens te veel... -:(-
En dan beginnen te piepen dat je nog maar 11 bent... Nou sorry, dikke pech, voor jou zijn de regels niets anders dan voor mij.

MarvanTom, dat heb je dan inderdaad wel. Gelukkig heb ik nog geen pieperds gehad. Maar ik ben er wel regelmatig bang voor. Ik hou er van om mensen tevreden te stellen. En pieperds hebben we op mijn werk (webshop) genoeg...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:34

Heb een iPhone erop staan. 175 vaste prijs.. Incl doosje en toebehoren, supernetjes!

Krijg ik gisteren: "120 euro, kom ik hem ophalen!"

Ik ben er inmiddels zo klaar mee dat mensen zulke biedingen doen, dat ik het mailtje zonder te antwoorden zo heb weggegooid.. :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:36

je had beter terug kunnen sturen 120 euro en je mag laten liggen :))

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:42

Ja, dat had ook gekund, maar het punt is dat het toch verspilde moeite is, haha! :D

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:06

Ik had geboden op een jasje / vest, reaktie gekregen, tot een akkoord gekomen, netjes het geld overgemaakt en nu hoor ik niks meer.
Ik heb ook geen benul hoe lang het duurt voor het geld op een belgisch rekening staat.
Ik heb het dinsdag overgemaakt, maar krijg ook geen mailtjes van haar.
Het item staat niet op gereserveerd, inmiddels ook al overboden...
Ik begin dan toch altijd wel te twijfelen, van zou het nog wel komen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:23

Moet ze alkang hebben. Duurt hooguit een dag tegenwoordig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:28

Kan inderdaad heel erg snel gaan! Met name België duurt nooit langer dan een nacht... Maar kijk voor de zekerheid even wat jouw bank er mee doet?

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:37

Zie mijn Marktplaats'conflict' op twee pagina's eerder. Ik heb de verkoopster op facebook weten op te sporen en vervolgens ontdekt dat ze nog thuis woonde en via de telefoongids haar nummer opgespoord en vervolgens vandaag met haar moeder gesproken en afgesproken dat ze het geld terug stort en ik de jas retourneer. Ik helemaal blij dat het toch netjes is opgelost en dat naar haar gemaild dat ik er blij mee ben. Krijg ik een onvriendelijk mailtje terug dat dat niet gaat gebeuren en dat de jas echt nieuw is (wat gek is als er een knoop mist en er gaten in de zakken zitten)
Het is dan misschien maar 30 euro en ik kan het beter gewoon negeren, maar dat mensen toch zo met je omgaan maakt me pissig! Ik heb nu een vriendelijk doch dwingend mailtje terug gestuurd (en de ouders gecct) dat dit niet klopt en niet netjes is. Ben benieuwd!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:40

Lieverdje86 schreef:
Zie mijn Marktplaats'conflict' op twee pagina's eerder. Ik heb de verkoopster op facebook weten op te sporen en vervolgens ontdekt dat ze nog thuis woonde en via de telefoongids haar nummer opgespoord en vervolgens vandaag met haar moeder gesproken en afgesproken dat ze het geld terug stort en ik de jas retourneer. Ik helemaal blij dat het toch netjes is opgelost en dat naar haar gemaild dat ik er blij mee ben. Krijg ik een onvriendelijk mailtje terug dat dat niet gaat gebeuren en dat de jas echt nieuw is (wat gek is als er een knoop mist en er gaten in de zakken zitten)
Het is dan misschien maar 30 euro en ik kan het beter gewoon negeren, maar dat mensen toch zo met je omgaan maakt me pissig! Ik heb nu een vriendelijk doch dwingend mailtje terug gestuurd (en de ouders gecct) dat dit niet klopt en niet netjes is. Ben benieuwd!

Ooh super dat de ouders er zo mee omgaan!
Erg jong meisje dan?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:45

Lieverdje86 schreef:

dus als ik het goed begrijp, de ouders vinden dat je de jas mag retourneren en het meisje wil dit niet.
Hoe oud is het meisje?

O ja, ik heb afgelopen week wat biedingen gedaan op wat items, drie zijn er akkoord gegaan, van één heb ik het geld overgemaakt, hoor ik niks meer van, nu een week geleden en de andere een akkoord gekregen en reageren niet meer op mijn vraag of ze het willen verzenden e.d.. Ik twijfel nu of mijn mail gebeuren via MP wel werkt. Is er misschien iemand van hier, waar ik even mag uittesten, door een bod te doen op een artikel en dat deze reageert en ik weer probeer terug te reageren?

Maar haha, alleen als test, ik koop natuurlijk niks, na test halen we gelijk het bod weg...

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:35

Ik schat het meisje rond 16-18 jaar oud. Ze reageert in ieder geval niet heel volwassen.

Je mag wel bij mij een bod doen hoor. Reageer ik zo snel mogelijk.
http://link.marktplaats.nl/m864708536

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:49

mag ook bij mij hoor :)
mijn advertenties staan in mijn onderschrift.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:03

Lieverdje86 schreef:
Ik schat het meisje rond 16-18 jaar oud. Ze reageert in ieder geval niet heel volwassen.

Je mag wel bij mij een bod doen hoor. Reageer ik zo snel mogelijk.
http://link.marktplaats.nl/m864708536

Ik heb even een mega bod gedaan van een euro :P
Reuze bedankt dat ik even bij je mag testen!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:26

Heb nu mijn studieboeken van vorige opleiding om marktplaats staan maar het loopt nog niet echt. Zijn dure boeken (ook nog via bol.com) dus krijg al genoeg mailtjes met onzin biedingen voor boeken die alleen uit plastic gehaald zijn. Sorry, maar ik ga geen boek van nieuwprijs 90 euro waar ik 50 voor vraag wegdoen voor 20 8)7

Wilde ze trouwens eerst op bol.com gooien, maar dan hield ik met mazzel van een boek van 50 euro nog maar 30 euro over. Puur omdat ik ze in pakket moet verzenden en bol.com zoveel procent er af snoept -O- . Dus nu maar hopen dat ik via marktplaats mensen krijg die echt of een goed bod doen of ze voor mijn vraagprijs wil over nemen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:32

miss_lizje schreef:
Heb nu mijn studieboeken van vorige opleiding om marktplaats staan maar het loopt nog niet echt. Zijn dure boeken (ook nog via bol.com) dus krijg al genoeg mailtjes met onzin biedingen voor boeken die alleen uit plastic gehaald zijn. Sorry, maar ik ga geen boek van nieuwprijs 90 euro waar ik 50 voor vraag wegdoen voor 20 8)7

Wilde ze trouwens eerst op bol.com gooien, maar dan hield ik met mazzel van een boek van 50 euro nog maar 30 euro over. Puur omdat ik ze in pakket moet verzenden en bol.com zoveel procent er af snoept -O- . Dus nu maar hopen dat ik via marktplaats mensen krijg die echt of een goed bod doen of ze voor mijn vraagprijs wil over nemen.

Ongelooflijk... Ik heb ze er ook op staan, al anderhalve maand... Alleen maar reactie gehad op een heel algemeen Engels grammatica boek... Die ik voor 5 euro zou verkopen, vp 7,50... Maar nooit weer wat van gehoord, nadat ze me tot twee keer toe om mijn gegevens heeft gevraagd... :\

Ik doe ook geen Bol.com inder :') Gewoon lekker laten rusten, tenzij je er haast bij hebt...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:44

Boeken eten gelukkig niet. Maar staan deels in de weg. Mijn boekenkast is vol, dus nu onhandig in een doos naast mijn bureau. Daar kunnen ze nog wel even blijven staan, maar ook niet voor eeuwig. Gezien moeders het dus een zooitje vind worden zo.

Het vervelende is, is dat mijn boeken best wel specifiek zijn. Heb mijn 2de jaars boeken van vorige opleiding op 1 na allemaal verkocht aan een 1ste jaars. Hij goedkoop boeken die amper aangeraakt zijn en ik wat geld. Toch dik verlies gedraaid, maarja je kan niet altijd winst maken.
Was al lang blij dat ik 250 kreeg voor boeken die 350 waard waren.

Maar ik heb nu bijv. ook een boek dat niet meer gedrukt word en dus 120 euro waard is. Maar voor minder dan 90 ga ik hem echt niet weg doen. Op bol.com stonden ze er toen voor 150 op en gingen ze nog weg ook. := .

Ook mijn moeders wedstijdjas nu te koop gezet, maar verwacht weinig animo. Toen ze nog onderling mee reed was ze nog een flinke dame en had ze een grote herenmaat. Maar nu is mijn moeder gestopt met wedstrijdjes en is ze ook 20-23 kilo af gevallen. Ze kan deze jas nu bijna als badjasgebruiken :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:49

Zet je ze op je eigen kamer? :) Ik heb ook alles gewoon in mijn slaapkamer staan. Ohja, en veel paardenspullen in de auto :')

Het is gewoon lastig om boeken te verkopen! Zeker na het eerste jaar... Dan komt men er achter dat niet voor elk vak de voorgeschreven boeken echt nodig zijn. De UB is gewillig :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:04

Ze staan al op eigen kamer, maar moeders vind dat het rommelig oogt, terwijl ik denk "en wat maakt mij dat uit"?

Ik wil ze wel relatief snel verkopen omdat je met medische studies wel snel heb dat boeken een nieuwe editie krijgen, en dan zijn de oudere edities ineens geen drol meer waard. Maar weggeven ala 20 euro terwijl ze nog veel meer waard zijn doe ik niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:10

miss_lizje schreef:
Ze staan al op eigen kamer, maar moeders vind dat het rommelig oogt, terwijl ik denk "en wat maakt mij dat uit"?

Ik wil ze wel relatief snel verkopen omdat je met medische studies wel snel heb dat boeken een nieuwe editie krijgen, en dan zijn de oudere edities ineens geen drol meer waard. Maar weggeven ala 20 euro terwijl ze nog veel meer waard zijn doe ik niet.

Oooh hihi, ja ik ging ff van mijn eigen situatie uit. Mijn ouders interesseert het niet echt wat er op mijn kamer staat/ligt :P
Ben niet heel opruimerig, maar er ligt nooit iets te rotten :P

Ik heb bedrijfskunde gedaan en tijdens de studie wel regelmatig meegemaakt dat er nieuwe drukken uitkwamen en dat er een 'vertaalslag' was gemaakt. Dus dat je per druk opkreeg wat je moest leren. Omdat het meeste wel overeenkwam.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:21

boekenbeurs proberen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:17

De Slegte al geprobeerd?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:37

Tallie1979 schreef:
De Slegte al geprobeerd?

Wat jammer dat je ze daar helemaal naartoe moet brengen! Is er ook zoiets in Nederland??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:37

Sammie schreef:
boekenbeurs proberen?

Thanks thanks! Ik ga ze er meteen op zetten! Wie niet waagt... :)