Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:59

Nissima ik heb min of meer eenzelfde situatie gehad met mijn penpal Joshua
hij heeft iets heel lelijks gedaan en toen heb ik die brief niet beantwoord
5 maanden later krijg ik een brief met excuses!
Nou ja beter laat dan nooit he :D

Kan me best voorstellen dat eddie even afstand moest nemen om over zn gevoelens heen te komen :j

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 00:23

Ja, ik snap het ook helemaal hoor! Het is natuurlijk ook hartstikke lastig. Maar ik was wel onwijs blij met zijn brief vandaag <3

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:51

Hoe lang duurt het meestal voordat jullie een brief terugkrijgen? Ik heb 18 februari mijn eerste geschreven brieven op de post gedaan naar twee gevangenen. (de eerste 'brief' heb ik via WAP gemaild) Ik heb van beide nog steeds niks terug. Hoe lang duur het voordat zo'n brief bij ze aankomt?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:18

Ik zou het persoonlijk wel zeggen Nissima, eerlijkheid duurt het langst! Wel leuk dat je alsnog toch nog een brief hebt ontvangen :)

Mijn penpal komt over 2 weken vrij! Super spannend. Ben echt benieuwd hoe het zal gaan straks met hem en of hij nog contact wilt houden enz.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:25

Targaryen schreef:
Ik zou het persoonlijk wel zeggen Nissima, eerlijkheid duurt het langst! Wel leuk dat je alsnog toch nog een brief hebt ontvangen :)

Ik bedacht me vanmorgen ook dat als ik er later over begin, hij zich misschien verraden zal voelen omdat ik het voor hem verzwegen heb. Zal het er wel subtiel in zetten.. voor zover dat subtiel kan :')

Lordino, na mijn eerste brief duurde het denk ik rustig 2 maanden voor ik antwoord had. Sindsdien kreeg ik gemiddeld 1 brief per maand. Het verzenden van een brief duurt volgens mij zo'n 2 weken.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:09

Nissima, ik zou het ook gewoon gelijk maar zeggen, dan is het maar duidelijk!

Mijn brieven doen er 5 dagen over (Texas). Het kan heel goed zijn dat hij geen postzegels heeft en moet wachten tot hij weer geld heeft, dus ik zou me nog niet te druk maken Lordino :) De eerste keer duurde het bij mij ook wat langer.

Als er nog mensen op zoek zijn naar een penpal , stuur me dan even een PB'tje!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:16

Lordino mijn ervaring is als ik een brief stuur dat het gemiddeld 10 dagen duurt voor mn penpal die krijgt
En vaak als mijn penpal naar mij stuurt heb ik hem soms wellis in 6 dagen :D

Targaryan super leuk nieuws!
Ik hoop het ook zou leuk zijn als hij nog is wat van zich laat horen
of je meschien uitnodigt om hem te komen opzoeken :j

Nissima ik hoop dat jullie ondanks het voorval toch weer heel leuk contact kunnen hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:20

Als ik op woensdag schrijf heeft noah hem op zn vroegst die zondag, 4 dagen later! Maar normaal een week - 2 weken

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:56

Hier gemiddeld ook eens per maand een brief. Ligt er ook aan hoe ik mijn brieven stuur (per post of via jmail, dat laatste is veel sneller).

Leuk dat je nog steeds met Noah schrijft pimaude! Hoe gaat het met hem?

Nissima, ik zou er persoonlijk echt geen big deal van maken. Ik heb gewoon gezegd van Hoi ik heet zus en zo, ben zo oud, woon daar en daar, heb een broer en een zus en ook sinds zoveel jaar een vriend. Ze hebben het er maar mee te doen. :')

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:09

Ik denk ook dat het varieert per gevangenis...

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:10

Targaryen schreef:
Nissima, ik zou er persoonlijk echt geen big deal van maken. Ik heb gewoon gezegd van Hoi ik heet zus en zo, ben zo oud, woon daar en daar, heb een broer en een zus en ook sinds zoveel jaar een vriend. Ze hebben het er maar mee te doen. :')

Ik schrijf alleen wel al langer met hem en ik heb vorig jaar in de zomer een enorme liefdesbetuiging gekregen van hem. Toen ik terug schreef dat ik niet hetzelfde voelde omdat ik hem nog nooit in real life had ontmoet, is hij gestopt met het schrijven. Daarna heb ik nog één brief gehad waarin hij uitlegde dat hij niet met afwijzingen om kan gaan. Vandaar dat ik er een beetje voorzichtig mee om probeer te gaan. Ik wil niet weer mijn maatje kwijt.

Ik heb het er een beetje tussendoor geschreven. Tussen mijn studie en de paarden door, dat een vriend van me uit het buitenland me recentelijk op is komen zoeken en we sindsdien 'daten'. Daarna ben ik verder gaan vragen over hem en gezegd dat ik trots op hem ben. En misschien iets te vaak dat ik zijn brieven miste, maar dat mag ie best weten. Ik ben benieuwd of en wanneer ik een brief terug krijg. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:47

Targaryen: Ja goed! Ik heb een poosje niets gehoord dus een brief erachteraan gestuurd.. De kans dat hij nu vrij is is reuze groot dus hoop echt echt echt dat hij mijn brief niet vergeet + mijn adres anders nog heeft!! Matthew is overgeplaatst en voelt zich daar veel prettiger. Hij heeft veel meer vrijheid. :) Allen schrijft weinig, hij is erg druk maar ook met hem gaat het redelijk!

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:23

Mijn penpal Trevor komt op 2 mei vrij! :) En hij gaat naar de universiteit in Denver, echt zo top van hem! Gelukkig steunen zijn ouders hem ook. Hij vindt het wel een beetje eng. Sinds z'n 16e (hij is nu 23) is hij maar een halfjaar ongeveer vrij man geweest namelijk. Maar hij gaat er helemaal voor. En we gaan contact houden! :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:07

Leuk Rian :D
En fijn dat zn ouders hem zo steunen dat scheelt ook een hoop.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:42

Hoi Bokkers!

Ik heb dit topic al vaker voorbij zien komen en wil heel graag iemand gaan schrijven.
Nu ik ben gaan googelen maar weet niet zo goed waar ik nu moet wezen.

Zou iemand mij een link oid kunnen sturen hoe ik aan een contact ga komen?
alvast heel erg bedankt!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:48

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:08

Ik heb vanmorgen een kaartje in mijn bus gehad van Eddie! Dat 'ie aan me dacht. Niet heel uitgebreid beschreven maar dat zou er nog achteraan komen, schreef hij. Er zat ook een foto in van hem en zijn moeder! Zo tof!

Dan vind ik het zomaar toch ontzettend jammer dat ik iemand uit Texas heb uitgekozen. Ik zou hem zo graag eens bezoeken.. :o

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:13

Tof! Foto's ontvangen is zo leuk.

Mijn penpal komt vandaag vrij na 2 jaar! Ben zo benieuwd hoe hij het buiten weer vindt en hoe het gaat en hoe het contact nu verder zal gaan :)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:26

Ik heb hem wel al als facebookvriend, maar dit is wel een stuk tastbaarder (letterlijk :D )

Targaryen schreef:
Mijn penpal komt vandaag vrij na 2 jaar! Ben zo benieuwd hoe hij het buiten weer vindt en hoe het gaat en hoe het contact nu verder zal gaan :)

Wat spannend zeg!!! Hoe kijkt hij er zelf tegenaan? Is hij bang dat er veel is veranderd? Twee jaar valt gelukkig nog wel redelijk mee. Ben je van plan om contact te houden en zo ja, hoe? Sorry voor alle vragen hoor haha, ben echt benieuwd. Ik zou na Eddie's vrijlating namelijk best met hem willen Skypen. :j Maar dat is op zijn vroegst pas 2017..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:34

Targaryen dat is leuk om te horen!!!
Ik denk wel dat hij contact gaat houden :)

Kan hij niet bezoek van jouw krijgen? Nissima

Over bezoek gesproken ik ga in mei naar boston om mijn eerste penpal David weer op te zoeken
Hij heeft al een tijdje een baan en het gaat heel erg goed met hem hij Is dus op het rechte pad gebleven en eind deze maand trekt hij dus ook in in zijn eigen huisje :)

Mijn 2e penpal Alfredo komt over 2 weken vrij en hij mag gelijk naar huis ipv halfwayhouse
Ook hij heeft plannen om op het rechte pad te blijven :j

Ik gun het ze echt vind ook echtwel dat ze geleerd hebben van hun straf

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:36

shilady schreef:
Kan hij niet bezoek van jouw krijgen? Nissima

Jawel hoor! Dan zou hij een extra lang bezoek aan kunnen vragen omdat ik van ver kom. Maar ik mis sponsoring voor een reisje naar Texas :D

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:46

Het lijkt me super interessant om te schrijven met een gevange, ik ben me dus een beetje aan het oriënteren of het iets voor mij is.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:41

Leuk, sastaic! Wat houdt je tegen? :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:56

Sastaic

Wat voor iemand wil je dan schrijven?
Kan een man zijn of een vrouw
Iemand die nog een paar jaar te gaan heeft of iemand die nooit meer levend de gevangenis verlaat...
Zijn allemaal dingetjes om over na te denken....
En wil wekelijks een brief ontvangen of sta je ook open voor dagelijks contact via bv corrlinks...

Ik zelf vind het leuk om mensen te schrijven die ook vrij komen zou het toch heel moeilijk vinden om iemand op death row te schrijven en na een tijd afscheid te moeten nemen... Maar ieder is anders en vind dat ze allemaal een penpal verdienen :D
Als je vragen heb kan je ons altijd pb-en!

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:16

Ik zat er juist aan te denken om iemand van the death row te schrijven omdat ik het nog een beetje een eng idee vind dat zo iemand vrij komt. Verder neig ik meer naar een man dan naar een vrouw. Elke dag contact zou me te veel zijn maar af en toe een brief lijkt me leuk.

Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken, en is echt wel veilig?