Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 13:04

xxxmh schreef:
Na 3 dagen carnaval werken van 9 tot 20 uur. Nu al aan het aftellen en ben ik nog thuis haha. Volgend jaar maar dagje vrij nemen na carnaval.

I feel you!
Al ben ik gisteren niet meer geweest want ik was te moe :Y)

hahahatsjoe

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 13:45

Regen. Alweer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:06

Wij krijgen na de verbouwing genderneutrale toiletten op het werk. Collega is het daar absoluut niet mee eens, ze moet er niets van hebben....

Ik heb aan haar gevraagd of ze wel eens naar de wc in de trein gaat, daar gaan immers ook mannetjes en vrouwtjes door elkaar heen op...

en dat ik het probleem niet zo zie...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:07

purny schreef:
Wij krijgen na de verbouwing genderneutrale toiletten op het werk. Collega is het daar absoluut niet mee eens, ze moet er niets van hebben....

Ik heb aan haar gevraagd of ze wel eens naar de wc in de trein gaat, daar gaan immers ook mannetjes en vrouwtjes door elkaar heen op...

Heeft ze thuis dan ook twee toiletten? :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:16

MarlindeRooz schreef:
purny schreef:

Heeft ze thuis dan ook twee toiletten? :+

Ja dit was ook het eerste dat ik dacht :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:20

Gezeik met de zorgverzekering
Ze betalen minder uit dan gedacht waardoor vriend nu moet stoppen met therapie, want we kunnen het niet betalen ..
En t ging net goed met de therapie, en nu dit....

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:30

Sowieso de (mentale) gezondheidszorg in dit land. Blijf maar geld naar oorlog sluizen hoor. Als ze zo doorgaan is niemand meer fysiek of mentaal bekwaam om die F16's te besturen.

Ik moet waarschijnlijk mijn week verlof van volgende week intrekken, omdat er een accountantscontrole gedaan moet worden, maar er een boel aan gegevens ontbreken. Ga ze nu opvragen bij degene die erover ging, maar die is momenteel aan het carnavallen. Echt heel fijn, collega's die overal maar makkelijk over denken, en verwachten dat wij de oliebol opvangen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 15:06

Je moet niks, het blijft je eigen keuze ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:06

Net een advertentie van een keukenleverancier die een bijkeuken aanprijst met wasmachinekast: De droom van iedere huisvrouw.
:') :roll:

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:08

xPabloBokt schreef:
Je moet niks, het blijft je eigen keuze ;)

Ik weet het. Eigenlijk moet de projectleider gewoon uitstel vragen bij de financier. Zij heeft zolang gewacht tot doorgeven dat het project niet verlengd wordt.

Oh wauw, Suzanne. Dat is wel straight from the sixties.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:09

Suzanne F. schreef:
Net een advertentie van een keukenleverancier die een bijkeuken aanprijst met wasmachinekast: De droom van iedere huisvrouw.

De jaren 50 belden, ze willen hun advertentie terug? :=

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:11

Nou wat doe je dan Denisesilver... lekker je vakantie laten staan en ze het uit laten zoeken.
Niet jouw probleem als jij je zaakjes op orde heb.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:19

Foaly schreef:
Suzanne F. schreef:

De jaren 50 belden, ze willen hun advertentie terug? :=

:') ze belden met zo'n telefoon met draaischijf?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:34

Suzanne F. schreef:

Zat er flinke korting op?

Ik vraag dat voor een vriend uiteraard :+

Spoiler:
Ben geen huisvrouw, maar ik zou er echt superblij van worden :'). Niet meer bukken, uittrekbaar plankje voor de wasmand, alles bij de hand... *\o/*

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:40

Mando schreef:
Nou wat doe je dan Denisesilver... lekker je vakantie laten staan en ze het uit laten zoeken.
Niet jouw probleem als jij je zaakjes op orde heb.

Probleem is dat ik dan zelf niet met een gerust hart met verlof ga. Dan zit ik een hele week met mijn hoofd bij het werk. Hopelijk krijg ik alles tegen het einde van de week af, en kan ik het doorsturen naar de accountant.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:48

Ik zou ook hartstikke blij worden van een bijkeuken met wasmachinekast hoor, maar daar hoef je geen huisvrouw voor te zijn toch? Alsof alleen huisvrouwen wassen en zich bezighouden in de bijkeuken.
20 jaar geleden kon zo’n opmerking nog, nu echt niet meer hoor.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:00

purny schreef:

Ik heb ooit wc,s schoon gemaakt,dus ik snap haar is een duidelijk verschil...met of zonder worst..
Wc,s in de trein gebruik ik dus ook nooit..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:07

Vertel, ziet een mannen toilet buiten de urinoir anders uit?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:10

Een genderneutraal toilet heet bij mij gewoon een toilet, plee of wc.

Ik snap niet waarom het per se verdeeld zou moeten worden over mannen en vrouwen wc's

Die pot vraagt niet of je man bent, vrouw of intersekse.

Die staat daar gewoon wc te wezen
Laatst bijgewerkt door F_T op 17-02-26 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:11

Sommige mannen kunnen er een zooitje van maken op een toilet, maar vrouwen kunnen dat net zo goed.
Op mijn vorige werk zat er eens poep op de muren en dat was geen openbaar toilet.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:13

daffieduck83 schreef:
Sommige mannen kunnen er een zooitje van maken op een toilet, maar vrouwen kunnen dat net zo goed.
Op mijn vorige werk zat er eens poep op de muren en dat was geen openbaar toilet.

Maar dat kunnen zowel mannen als vrouwen.

Het probleem is dan niet dat zo'n toilet genderneutraal is, maar dat er smeerkezen bestaan en er mogelijk niet voldoende vaak schoongemaakte wordt.

Dat laatste is evt wèl een terechte klacht naar werkgever....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:21

Geen ontsteking ondanks dat urine troebel was. Ab afmaken en als vrijdag klachten niet weg zijn in de ochtend bellen.

In de tussentijd zit er ook nog iets te rommelen in de lies waar ik ook al eerder een ontsteking had.

Blijf erbij mijn lichaam is gewoon 1 grote puist. -O-

Maar kan ook allemaal door de reuma komen en crp die zich niet laat temmen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:26

haha1995 schreef:
purny schreef:

Ik heb ooit wc,s schoon gemaakt,dus ik snap haar is een duidelijk verschil...met of zonder worst..
Wc,s in de trein gebruik ik dus ook nooit..

Volgens mij zijn vrouwen zelfs viezer dan mannen...

Vrouwentoiletten worden in de praktijk vaak als viezer ervaren dan mannen-toiletten, zo blijkt uit ervaringen van schoonmakers en onderzoek. Hoewel mannen hun handen iets vaker wassen na toiletbezoek (70% vs. 64% van de vrouwen), laten vrouwen vaker toiletpapier op de bril achter en is de "vervuiling" door de zithouding vaak zichtbaarder.

Hier zijn de belangrijkste punten:

Toiletgebruik: Vrouwen die "zweven" of toiletpapier op de bril leggen en dit niet opruimen, veroorzaken een viezer toilet.

Schoner imago: Het cliché dat vrouwen schoner zijn, klopt niet direct; uit onderzoek blijkt dat vrouwen en mannen in de praktijk (zoals studenten) even vies kunnen zijn.

Hygiëne: Mannen wassen hun handen gemiddeld vaker na het toiletbezoek dan vrouwen.

Kortom, de subjectieve ervaring en observaties uit de schoonmaakbranche wijzen erop dat dames-toiletten vaker ranzig zijn, terwijl mannen-toiletten qua handhygiëne iets beter scoren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:41

Wat is de bron van bovenstaand bericht? AI? :P

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:43

purny schreef:

Ik snap het van haar kant juist wel: mannen gaan meestal niet zitten, zeker niet als ze niet thuis naar de wc gaan. Geloof me, dat is alles behalve fris als je daarna als vrouw naar de wc moet. Wij hebben het vanwege een verbouwing tijdelijk bij ons op het werk gehad (maar 2 weken) en het was gewoon te ranzig voor woorden. Ik zou het er ook absoluut niet mee eens zijn. Dat was overigens het eerste wat ik er thuis bijna ingeramd heb: mannen moeten ook zitten (is overigens ook beter vanwege kans op prostaatkanker bij staan).