Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 22:40

Suliko schreef:
[***] schreef:

Ken ik niet, is dat duur? Ik ging uit van een reis met het ov met studenten ov dus ik heb niet veel budget over deze maand :(

Ja, is goedkoop! Mensen zetten daar zelf op waar ze heengaan met de auto, kosten is in de vorm van brandstofkosten delen.
Ik gebruikte het wel eens toen ik nog geen studentenov had. :)

Het gaat om een stuk van 170 km dus ben bang dat het toch wel prijzig wordt met de huidige prijzen :+

Suliko

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 22:49

Je kan het altijd even checken. Meestal vragen mensen minder dan de helft van de brandstofkosten, omdat ze toch het stuk moeten rijden. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Je kan ook een oproep plaatsen in de facebookgroep lift gevraagd >< lift aangeboden of op je eigen social media kanalen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 22:51

fotolijstje schreef:
[***] schreef:
NS. Heb ik eindelijk wat geregeld voor mijn vogel en dan gooit de staking roet in het eten. In plaats van 3.5 uur trein en bus moet ik nu 6 uur met de bus, dat is niet haalbaar...

Nog steeds stakingen?? Dat duurt wel lang dan.
Opzich terecht want ze worden als vuil behandeld maar ze naaien er meer de medemens mee dan NS zelf.

Noooooo, heb een dagje Efteling gepland woensdag maar moet met t ov… Zijn nu ook geen reisplanningen mogelijk via de app dus heb er een hard hoofd in. Wordt waarschijnlijk cancellen denk ik…

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 23:22

Sushi zou je misschien een dag eerder kunnen reizen? Misschien leuk om er een logeerpartij van te maken als je vrienden dat ook zien zitten?

Beetje 1st world problems maar die 5 minuten die het mij net kostte om naar huis te lopen waren genoeg om helemaal doorweekt te raken _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 00:01

Telpeva schreef:
Sushi zou je misschien een dag eerder kunnen reizen? Misschien leuk om er een logeerpartij van te maken als je vrienden dat ook zien zitten?

Beetje 1st world problems maar die 5 minuten die het mij net kostte om naar huis te lopen waren genoeg om helemaal doorweekt te raken _O-

Nee ook al naar gekeken, ik zou eigenlijk op donderdag ook al vrijwilligerswerk doen maar ik heb donderdagochtend een online les. Op die locatie heb ik geen wifi, waarschijnlijk geen mogelijkheid om mijn laptop op te laden en geen plek om mijn laptop veilig achter te laten dus dat is geen optie :(
Een dag later heb ik ook al naar gekeken en dan maar een dagje minder vrijwilligerswerk, al vind ik dat niet netjes om zo kort vantevoren af te melden. Maar dan staakt het streekvervoer dus dan kan ik niet eens op het station hier in de stad komen (ik heb teveel spullen om op de fiets mee te kunnen nemen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 00:03

Op blablacar staat helemaal niks trouwens wat in de goede richting gaat, ik heb gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 00:20

Dat takkenwijf van hierboven is aangesproken door de woningbouw. Van de etensresten weet ze niks af (maar aan de plek te zien waar het lag kan het alleen van boven komen dus dat is bijzonder). Ze heeft bij de woningbouw aangegeven dat ze met mij heeft gepraat erover en dat ze me heeft uitgelegd dat de asbak los was geschoten waardoor de peuken op mijn balkon zijn gevallen. Ten eerste is het al bijzonder dat het op beide balkons terecht is gekomen dan aan beide kanten van mijn appartement, en ik heb haar niet gezien sinds toen, laat staan gesproken.
Takkenwijf liegt weer. Dat ze maar gauw gaat verhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 07:39

We beginnen de dag maar weer met een paniekaanval en flink slaaptekort want iemand die bij de bovenburen moest zijn belde weer eens bij mij aan. Flikker op, zo moeilijk is cijfertjes lezen niet.

(Mijn deurbel is vrij heftig en doordringend en niet te veranderen en ook mijn bezoek op mijn verjaardag schrok er iedere keer van dus als ik nog lig te slapen dan is het paniek)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 07:44

Hele nacht liggen koortsdromen en zometeen een belangrijke afspraak. Hopelijk werkt paracetamol en kan ik relatief normaal voor de dag komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 07:48

Dag beginnen met een gigantische paniekaanval omdat de deurbel ging. Geen afspraken, ik verwachtte niemand en lag nog te slapen. Degene die aanbelde leek vervolgens naar de bovenburen te gaan.
9 van de 10x dat hier wordt aangebeld is het niet voor mij en ik heb een zeer onprettige bel waarvan ik het geluid niet kan veranderen. Op mijn verjaardag kreeg iedereen er een hartaanval van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 07:52

Kun je de bel niet gewoon uitzetten als je naar bed gaat?

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:02

Mijn trainingspaardje is inmiddels al 4 maanden kreupel. -O-
Er is gewoon vrijwel geen verbetering helaas.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:08

Top die luchtvochtigheid met mijn luchtwegen. -O-

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:53

Sushi iedere bel kan uit. Al moet je er draadjes voor doorknippen maar uit kan die

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:57

Hier word ik gewoon niet terug gebeld door de afdeling die gaat over overlast. :+ Degene aan de telefoon was heel begripvol, degene die erover gaat was vorige week wel aanwezig maar kreeg ze niet te pakken. Zou dus zsm teruggebeld worden want ze snapte dat het echt niet fijn was en ik het toch op papier wilde hebbeb. Maar helemaal niks gehoord, toch al weer een week verder. Fijn als er aan je spullen gezeten wordt en je vervolgens compleet uitgescholden wordt door iemand die veel ouder is en waar je al eerder problemen mee gehad hebt en de verhuurder het zo laat afweten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:20

MarlindeRooz schreef:
Hele nacht liggen koortsdromen en zometeen een belangrijke afspraak. Hopelijk werkt paracetamol en kan ik relatief normaal voor de dag komen.

Is het niet tijd dat jij eens gewoon thuis blijft en gaat uitzieken? Klinkt alsof je het goed te pakken hebt (en nog veels te druk bent :(:) ).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:21

Volgens buienradar zou het niet regenen vannacht. Het regende wel vannacht. Dus nu is alles nat.

Maar ik ben wel blij dat het regende. En de tuin ook.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:25

Marcella schreef:
Kan ik betalen voor. Dan dump ik het wel beneden bij de brievenbussen. Nadeel iedereen kan erbij.

Waarschijnlijk heb je het zelf al besloten, maar volgende keer geen pakketten meer voor buren aannemen. Of er geld voor gaan rekenen als opslagkosten. }:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:26

boyca schreef:
Sushi iedere bel kan uit. Al moet je er draadjes voor doorknippen maar uit kan die

Gaat gelijk kijken bij mijn bel.

Nope enige oplossing zou zijn volledig van de muur af slopen. Als in geen draadjes zichtbaar.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:28

Shenavallie schreef:
Marcella schreef:
Kan ik betalen voor. Dan dump ik het wel beneden bij de brievenbussen. Nadeel iedereen kan erbij.

Waarschijnlijk heb je het zelf al besloten, maar volgende keer geen pakketten meer voor buren aannemen. Of er geld voor gaan rekenen als opslagkosten. }:)

Klopt maar staat er nog steeds.

Wel even gekeken wat het is een bos bloemen. Kon het zo open maken namelijk. :')

Nog een week wachten en dan kan ik gewoon beneden in de container gooien.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:29

Van die domme mensen met te veel tassen die de incheckpaal omcirkelen… en als je er dan langs gaat je aanbotsen met een grote tas echt rot op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:32

Shenavallie schreef:
Marcella schreef:

Deze pakketjesbezorger is niet blij met je advies :D ....

Ik snap het. Maar zo vervelend als buren het niet aan willen nemen :)) We hebben 2 minuten per pakje, en als iemand niet thuis is dan loop je al vertraging op. Als mensen heel vriendelijk hey hoi zeggen en dan afwijzen, ben je nog meer tijd kwijt mag je weer 5 minuten gaan aanbellen tot iemand opendoet. Als

Al snap ik het vaak wel hoor :') Net zoals bij Marcella! Of huizen waarvan ik zelf ookal onmiddellijk denk "mwah, dit ziet er niet uit alsof ze grote vrienden zijn met wie-dan-ook".
En vind ik onze targets een groter probleem dan buren die geen pakje aannemen :))

Nog een weekje en dan ben ik pleiten _/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:32

Menino schreef:
MarlindeRooz schreef:

Is het niet tijd dat jij eens gewoon thuis blijft en gaat uitzieken? Klinkt alsof je het goed te pakken hebt (en nog veels te druk bent :(:) ).

Niet werken = geen geld helaas

En ik heb koorts door m’n verstandskiezen dus heb geen virus oid.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:33

Marcella schreef:
boyca schreef:

Gaat gelijk kijken bij mijn bel.

Nope enige oplossing zou zijn volledig van de muur af slopen. Als in geen draadjes zichtbaar.

Een washandje er tussen?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:38

Menino schreef:
Deze pakketjesbezorger is niet blij met je advies :D ....

Ik snap het. Maar zo vervelend als buren het niet aan willen nemen :)) We hebben 2 minuten per pakje, en als iemand niet thuis is dan loop je al vertraging op. Als mensen heel vriendelijk hey hoi zeggen en dan afwijzen, ben je nog meer tijd kwijt mag je weer 5 minuten gaan aanbellen tot iemand opendoet. Als

Al snap ik het vaak wel hoor :') Net zoals bij Marcella! Of huizen waarvan ik zelf ookal onmiddellijk denk "mwah, dit ziet er niet uit alsof ze grote vrienden zijn met wie-dan-ook".
En vind ik onze targets een groter probleem dan buren die geen pakje aannemen :))

Nog een weekje en dan ben ik pleiten _/-\o_

Ik herken wat je schrijft: mijn zoon heeft een paar jaar dit werk als bijbaantje gedaan. Toch zou ik het wel snappen als iemand structureel weken met iemands bestellingen of cadeaus opgescheept zit, dat die besluit te weigeren.