Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:27

Waar ik tegenaan loop ik heb veel dieren vooral bedrijfsmatig en 2 kleine hondjes. Ik wil eigenlijk iemand zonder huisdieren. Ik heb niks met andermans huisdieren en zekerrrr niet als ze alles mogen. Mijn hondjes moeten gewoon luisteren en zet ik weg als mensen er niks mee hebben. Bij mij zijn de dieren geen kinderen.

Maar foto’s met hun hond en die dan op de bank of het bed ligt of kus foto’s met de hond blehhhh. Een ridgeback ofzo vind ik leuk maar herders en bullen vind ik echt smerig.

Het voelt zo hypocriet maar misschien is het de manier hoe ik met mn dieren omga haaks op wat de meeste mensen doen. Sowieso vind ik dieren van anderen niet leuk. En opvallend veeeeeeeeel mannen hebben een hond. Honden zijn handenbinders. Die van mij gaan op de kattenbak :+ die hoef ik niet op uur en tijd uit te laten.

Wie herkent zich hierin?

capopjekop

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:37

Totaal niet juist.

Ik heb zelf echt geen tijd voor een hond. Dus als een potentiële date een hond heeft dan is dat een pre. Vaak zat dat ik bij de mens twijfel om te swipen, maar dan geeft de hond de doorslag :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:41

Jij hebt geen huisdieren. Ik wel. Dus voelt hypocriet als ik iemand zonder wil. Zo bedoel ik het.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:49

Ja snap ik, maar je vraagt wie zich erin herkent. Ik denk dat er sowieso maar weinig mensen zijn die bedrijfsmatig dieren houden.

Ik snap het wel als je voor je werk al de hele dag tussen de dieren staat dat je in je vrije tijd niet perse zit te wachten op de beperkingen van andermans dieren.

Beetje hetzelfde als de mensen van help m'n man is klusser. Dat zijn dan aannemers en hun eigen huis is een bouwval :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:52

Zonnetje81 schreef:
Waar ik tegenaan loop ik heb veel dieren vooral bedrijfsmatig en 2 kleine hondjes. Ik wil eigenlijk iemand zonder huisdieren. Ik heb niks met andermans huisdieren en zekerrrr niet als ze alles mogen. Mijn hondjes moeten gewoon luisteren en zet ik weg als mensen er niks mee hebben. Bij mij zijn de dieren geen kinderen.

Maar foto’s met hun hond en die dan op de bank of het bed ligt of kus foto’s met de hond blehhhh. Een ridgeback ofzo vind ik leuk maar herders en bullen vind ik echt smerig.

Het voelt zo hypocriet maar misschien is het de manier hoe ik met mn dieren omga haaks op wat de meeste mensen doen. Sowieso vind ik dieren van anderen niet leuk. En opvallend veeeeeeeeel mannen hebben een hond. Honden zijn handenbinders. Die van mij gaan op de kattenbak :+ die hoef ik niet op uur en tijd uit te laten.

Wie herkent zich hierin?

Oh. Ik herken het wel een beetje.

Ik heb zelf 2 honden (niet bedrijfsmatig) die goed onder apel staan en het zijn niet mijn kinderen, maar echt mij honden. Ja. Het zijn huisdieren, maar dat is echt wat anders dan een kind.

Iemand die zelf ook al huisdieren heeft vind ik stiekem ook lastig. Mensen met Bull achtige match ik ook niet mee. Het is vaak een bepaald type mens die zo'n hond heeft en ik heb geen zin in 40/60 kilo onopgevoede hond die ik kan ook nog even mag trainen voordat zijn hond bij mijn honden kan.

Mijn honden zijn zeer sociaal en dat wil ik graag zou houden. Ik heb helemaal geen zin in toekomstige spanning in huis of het allemaal wel goed gaat.

Een kat vind ik nog weer wat anders. En als het een man is met een hond die er lekker fanatiek mee wandeld en sport, dan vind ik dat ook leuk (want dat doe ik ook).

Maar verder...

Nee. Dankje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:06

Zonnetje81 schreef:

Wie herkent zich hierin?

Ik vind het juist een pre als een man dieren heeft. Maar goed, dat heeft misschien meer ermee te maken dat ik dan empathie en begrip verwacht. Mijn eerste liefde had bijvoorbeeld geen huisdieren, was bang voor onze hond en wist totaal niet hoe hij met dieren om moest gaan.
Ik ben van mening dat met name kinderen heel erg veel leren van dieren en ook het afscheid nemen dat er dan bij hoort, en vanuit die filosofie vind ik dieren dan ook een pre.

Behalve slangen en dat soort enge beesten :') Dus dat stukje hypocrisie heb ik ook wel een beetje _O-

Overigens heb ik zelf een kat.

Ze zeggen trouwens dat mannen liever een hond hebben omdat die orders aanneemt. Katten moet je bedienen... Dus in die zin kán een hond een red flag zijn :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:08

Ik zou zelf echt zo afknappen op iemand die de honden voor het gemak op de kattenbak laat gaan ipv er lekker een paar keer per dag mee te gaan wandelen, die ze niet knuffelt en kust en die ze weg stopt als er visite komt :o
Het zijn geen speelgoedjes.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:18

Goof schreef:
Ik zou zelf echt zo afknappen op iemand die de honden voor het gemak op de kattenbak laat gaan ipv er lekker een paar keer per dag mee te gaan wandelen, die ze niet knuffelt en kust en die ze weg stopt als er visite komt :o

Ik ook inderdaad. :=

Ik (nouja nu wij) hebben 2 katten, en volgend jaar krijgen we een oud Duitse herder pup. Dat wordt gevoelsmatig echt ons kind, en de katten noemen we "de jongens". :')
Ze mogen niet op bed, en de hond straks ook niet op de bank. Maar willen hem wel zoveel mogelijk overal naartoe meenemen en zal echt onderdeel van wat ons gezin is zijn.
Heb met mijn ex een amerikaanse stafford gehad, ik heb hem echt zo ontzettend gemist toen de relatie stuk liep (de hond dan hé, de ex is echt een stuk ongeluk). Maar in mijn eentje kon ik gewoon geen hond houden.
Mijn vriend was huiverig voor katten, want de kat van zijn ex sloopte alles in huis. Maar hij is dol op ze.
Ik zou niet met een man samen kunnen zijn die niet gek is op dieren.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:29

Ik heb geen huisdieren meer en vind de vrijheid daarvan heerlijk! Ik hoef ook daar helemaal geen rekening mee te houden. Ik zou het dus heel onhandig vinden als mijn date een hond heeft bijvoorbeeld en daardoor op tijd staat en beperkter is.. Daarbij wil ik ook niet altijd met een hond erbij weg, het beperkt je toch als je ergens even iets wil eten bijvoorbeeld.

Wel vind ik het fijn dat een man dieren wel leuk vindt, mijn ex had een hekel aan veel dieren en dat vond ik ook niet echt tof..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:30

Hier trekt momenteel wat ouder mij meer. Ex was 39 en ik ben 34. Als ik nadenk over wat jongere mensen nog verwachten denk ik ik dat die zich echt willen settelen, huisje boompje beestje kindjes. Dat staat momenteel echt onderaan mijn lijst. Denk als je een iets oudere man treft je meer kans hebt om je eigen weg nog een poos te gaan.
Verder vind ik oudere mannen wel aantrekkelijk. Echt niet alles is oud en heeft een buikje. Beetje ervaring met intimiteit en zelfvertrouwen in bed vind ik met een ouder iemand wel fijn denk ik.
Overigens ben ik zelf ook niet perfect. Ex zag er heel goed uit, maar als iemand een leuke kop heeft en we hebben een goede klik dan kan ik mij wel enigzins over een buikje heen zetten als de rest een beetje netjes is wel :')

Ik zou graag een huisdier willen maar ook van plan veel van huis te zijn nu ik weer eigen tijd heb dus voor nu skip ik toch een nieuwe kat e.d. wel echt gezellig altijd vind ik

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:31

Hier hetzelfde, moet wel want ik heb geiten, kippen, vissen, pony's en katten.
Ventlief is gek op dieren, maar niet in huis :')
Hij vindt het niks dat mijn 2 Mainecoons maar overal mogen lopen en op bed slapen,
ondanks dat hij ze super leuk vindt, maar die haren overal....maar goed dat we latten :Y)

Hij woont zelf op een boerderij en heeft 2 kippen,1 haan, 2 varkens, 1 hond en een E pony (die laatste 2 zijn vorig jaar overleden).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:33

Chickyy schreef:
Ik heb geen huisdieren meer en vind de vrijheid daarvan heerlijk! Ik hoef ook daar helemaal geen rekening mee te houden. Ik zou het dus heel onhandig vinden als mijn date een hond heeft bijvoorbeeld en daardoor op tijd staat en beperkter is.. Daarbij wil ik ook niet altijd met een hond erbij weg, het beperkt je toch als je ergens even iets wil eten bijvoorbeeld.

Wel vind ik het fijn dat een man dieren wel leuk vindt, mijn ex had een hekel aan veel dieren en dat vond ik ook niet echt tof..

Wij hadden vroeger onze hond (kruising Canadese herder x Golden retriever) heel streng opgevoed. Was echt een fantastische hond die ons daardoor heel veel vrijheid gaf. Het was een uitzondering, maar we zijn dus een keer een dagje naar Borkum geweest, hond is van 7 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds alleen geweest en heeft niets raars gedaan en toen we hem daarna uitlieten had hij echt geen haast om bij het poep/plas plek te komen :n (hij mocht van ons niet overal plassen en poepen)

Dus het kan prima hoor... Is wel ff een investering die je moet doen...

Vrienden van mij hebben nooit huisdieren gehad en zijn twee jaar terug met een jaar oude Kooiker begonnen. Niet bepaald het makkelijkste ras zeg maar, en die staan altijd ZO op tijd. Vreselijk, ik snap dat niet... En als we daar zitten is het ook echt hond voor en na alles. Zit je film te kijken, mag de hond er niet bij want hij bedelt, doen ze de hond naar buiten staat hij tegen de tuindeuren aan te krabben tot hij er weer in mag. Het is dus ook maar net hoe afhankelijk je de dieren laat worden heb ik het idee.

Maar goed, dat zegt dan weer heel veel over de persoon en of je daar mee overweg kan :P Dus ligt het aan de huisdieren? Of de gedragingen van de baas in het verleden die je perspectief hebben gevormd?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:48

Tja als ze niet in mijn eigen huis zijn dan vind ik honden of katten geen probleem. Maar ik wil ze zelf niet in huis. Dus met latten zou het prima zijn. Zelf heb ik niet zoveel met die bullachtige honden, meeste andere rassen weinig problemen mee.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:35

Ik kan dierenvrienden wel waarderen, maar er zijn wel grenzen... Wanneer het hele huis naar hond ruikt bijvoorbeeld. Of de hond stinkt of een ongeleid projectiel is. Zelf ben ik ook dierenfan, honden zijn niet mogelijk want ben fulltimer. Mijn kat is helaas overleden. Wel merk ik dat ik de vrijheid van geen huisdieren hebben ook wel heel erg kan waarderen.

Hier het daten iets hoger tempo opgeschroefd. Deze week ga ik een ontzettend leuke match ontmoeten, erg veel zin in! Verder heb ik nu ongeveer een jaar een fwb maar deze staat op een heel laag pitje. Ook loopt er nog een contact met een andere non-monogaam persoon, ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan ga vinden. Ook heb ik afgelopen vrijdag een leuke man uit de kroeg gezoend en nrs uitgewisseld. Al met al 4 contacten nu, en eigenlijk 5.... En dit is veeeeeel te veel voor me :D En vooral ook omdat ik niet te veel avonden met mensen wil afspreken, ik heb de tijd voor mezelf nodig en vind tijd delen/opgeven altijd wel een lastig iets. Behalve de match van deze week, daar maak ik graag ruimte voor :o Dat is vast een goed teken.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:44

Ooh ja 1x een date gehad met iemand met een grote hond, ik was weer thuis en rook die hond nog steeds! Heel erg vies.. :r

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:46

F_Orumster schreef:
Ik kan dierenvrienden wel waarderen, maar er zijn wel grenzen... Wanneer het hele huis naar hond ruikt bijvoorbeeld. Of de hond stinkt of een ongeleid projectiel is. Zelf ben ik ook dierenfan, honden zijn niet mogelijk want ben fulltimer. Mijn kat is helaas overleden. Wel merk ik dat ik de vrijheid van geen huisdieren hebben ook wel heel erg kan waarderen.

Hier het daten iets hoger tempo opgeschroefd. Deze week ga ik een ontzettend leuke match ontmoeten, erg veel zin in! Verder heb ik nu ongeveer een jaar een fwb maar deze staat op een heel laag pitje. Ook loopt er nog een contact met een andere non-monogaam persoon, ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan ga vinden. Ook heb ik afgelopen vrijdag een leuke man uit de kroeg gezoend en nrs uitgewisseld. Al met al 4 contacten nu, en eigenlijk 5.... En dit is veeeeeel te veel voor me :D En vooral ook omdat ik niet te veel avonden met mensen wil afspreken, ik heb de tijd voor mezelf nodig en vind tijd delen/opgeven altijd wel een lastig iets. Behalve de match van deze week, daar maak ik graag ruimte voor :o Dat is vast een goed teken.

Maar dat eerste, dat zegt toch meer over hun gevoel voor hygiëne versus jouw norm daarin?
Vind ik persoonlijk ook een enorme afknapper hoor... Mijn neus is niet heel goed, die van m'n moeder wel. Haal ik zaterdag de kattenbak uit de bijkeuken en de mat die er onder zit... Blijkt daar allemaal kattenpis van mijn schatje te liggen ;(
Blij dat ik aan het schoonmaken was!! Kan ik m'n moeder echt niet aan doen! Bak zelf zat overigens ook gewoon plas in, maar vermoedelijk gaat het om stress. Dus nu heb ik Feliway gehaald. Maar dat terzijde...

Ben je niet bang dat een match die heel leuk lijkt, enorm tegenvalt?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:59

Ik denk dat het meer geurenblindheid is. Overigens ken ik ook iemand die een ontzettend stinkende pup beetpakte en de geur opsnoof en zei mmmm, zo lekker he die geur van een pup. :') Terwijl het echt die geur was van een natgeworden hond. Ik dacht, hoe dan!

Inderdaad zit er een flink risico in dat de date in het echt niet leuk is :) Had ik een tijdje geleden ook, matchte zo goed qua insteek van het leven en dan blijkt er totaal geen chemie voelbaar te zijn. Dus inderdaad even de date afwachten - we appen ook nog niet zo heel lang hoor.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:11

F_Orumster schreef:

Oh maar dat vind ik echt een gebrek aan hygiene. Dat het even stinkt als je hond nat binnenkomt na uitlaten in de regen, dat kan. Maar wij zijn er nu al duidelijk over dat ie dan op een aparte plek eerst droog mag worden, en eenmaal droog pas weer op zijn plek mag. Anders gaat die lucht overal inzitten (inclusief je bank enzo) en dat vind ik echt heel erg smerig. :')
Maar ik ben zo'n heks die de hond regelmatig even wast en insprayt met honden deodorant want vind ze echt mega stinken anders. _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:15

Kaitlyn schreef:
Oh maar dat vind ik echt een gebrek aan hygiene. Dat het even stinkt als je hond nat binnenkomt na uitlaten in de regen, dat kan. Maar wij zijn er nu al duidelijk over dat ie dan op een aparte plek eerst droog mag worden, en eenmaal droog pas weer op zijn plek mag. Anders gaat die lucht overal inzitten (inclusief je bank enzo) en dat vind ik echt heel erg smerig. :')
Maar ik ben zo'n heks die de hond regelmatig even wast en insprayt met honden deodorant want vind ze echt mega stinken anders. _O-

Jaaaa, die van ons moest dat ook! Werkte prima!
Gezwommen? In de regen gelopen?
Blijf maar lekker even in je mand of buiten... Maar niet in de woonkamer... :n

En idd af en toe wassen... :')

F_Orumster schreef:
Ik denk dat het meer geurenblindheid is. Overigens ken ik ook iemand die een ontzettend stinkende pup beetpakte en de geur opsnoof en zei mmmm, zo lekker he die geur van een pup. :') Terwijl het echt die geur was van een natgeworden hond. Ik dacht, hoe dan!

Inderdaad zit er een flink risico in dat de date in het echt niet leuk is :) Had ik een tijdje geleden ook, matchte zo goed qua insteek van het leven en dan blijkt er totaal geen chemie voelbaar te zijn. Dus inderdaad even de date afwachten - we appen ook nog niet zo heel lang hoor.

Ik duim voor je!

Vind het wel knap hoor, hoe je zoveel gasten kan balanceren met je eigen leven. Ik heb al mijn handen vol aan mezelf :') Soms vraag ik me af of het daar misschien mis gaat _O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:16

Onze honden gingen inderdaad ook in bad zodra er maar de eerste hint van onprettig geur aan kwam. Nu was de laatste een Ridgeback dus dat scheelde wel veel.

Mijn tante haar hond stinkt echt terwijl het huis spik en span is... Dus het een sluit het ander niet uit somehow.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:16

F_Orumster schreef:
Onze honden gingen inderdaad ook in bad zodra er maar de eerste hint van onprettig geur aan kwam. Nu was de laatste een Ridgeback dus dat scheelde wel veel.

Mijn tante haar hond stinkt echt terwijl het huis spik en span is... Dus het een sluit het ander niet uit somehow.

Of ze wast 'm gewoon nooit :+

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:18

Ik kreeg laatst ook te horen dat mijn hond zo stonk. Hij had die dag languit in de modder gelegen in het bos. Dag erna vroeg ik het aan anderen en die vonden weer van niet.

Maar goed, het kan zijn dat je hem ruikt bij mij thuis, geen idee, ik ruik het niet.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:26

Wij krijgen een langharige, dus ik kan mijn lol op als die in de modder gaat liggen.
Maar hij mag echt in de bijkeuken of gang (we weten nog niet waar we gaan wonen :') ) droog worden en dan pas de woonkamer in.
Ik föhn ze ook rustig droog, maar heb een hond gehad die dat echt heerlijk vond. :D

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:28

Ik was heel strikt dat hij niet op de bank mocht, maar moet helaas zeggen dat dat mislukt is :+ Hij mag wel alleen op een kleedje op de bank. Als er geen kleedje ligt, weet ie dat hij er niet op mag.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 16:33

Kaitlyn schreef:
Goof schreef:

Ik ook inderdaad. :=

Ik (nouja nu wij) hebben 2 katten, en volgend jaar krijgen we een oud Duitse herder pup. Dat wordt gevoelsmatig echt ons kind, en de katten noemen we "de jongens". :')
Ze mogen niet op bed, en de hond straks ook niet op de bank. Maar willen hem wel zoveel mogelijk overal naartoe meenemen en zal echt onderdeel van wat ons gezin is zijn.
Heb met mijn ex een amerikaanse stafford gehad, ik heb hem echt zo ontzettend gemist toen de relatie stuk liep (de hond dan hé, de ex is echt een stuk ongeluk). Maar in mijn eentje kon ik gewoon geen hond houden.
Mijn vriend was huiverig voor katten, want de kat van zijn ex sloopte alles in huis. Maar hij is dol op ze.
Ik zou niet met een man samen kunnen zijn die niet gek is op dieren.

Goof schreef:

Haha die aanname mag je hebben. Maar dat staat er niet ;-)

Mijn hondjes kunnen op de kattenbak juist voor die keren dat ik lange werkdagen heb en ze daardoor geen plasstress hebben. Een van mn hondjes poept om een of andere reden veel meer dan gemiddeld en zo heeft ze geen uitlaatstress.

Er staat ook nergens dat ze nooit worden uitgelaten of geknuffeld. Ze mogen heel veel maar niet alles onbegrensd als er andere mensen komen.

En ja als mensen bang van ze zijn houd ik daar rekening mee. Vind ik een groot empathisch vermogen hebben. Plus ik stofzuig de bank voordat er bezoek komt. De hondjes liggen op een dekentje op de bank. En als er bezoek is moeten ze in hun mandje liggen. As simple.

De problemen die ik voorzie:
Ik wil geen hond in bed of een grote kwijlebal op mn bank. Als hij veel thuis moet zijn voor de hond en ik ook dan werkt dat niet. Een hond er hier zomaar erbij kiepen zie ik niet zitten.

Mijn hondjes luisteren perfect en gaan rustig ergens liggen als hij dan heeft van doe maar raak vind ik niks. En die conclusies trek ik uit de soort foto’s die geplaatst worden. Grote rassen die kwijlen op bed/bank al likkend in hun gezicht. Ik vind het niet charming.

Ik heb genoeg huisdieren mogen ze die knuffelen :D

Wat me opvalt de laatste tijd als ik ergens op bezoek ga met grote honden. Het stinkt er overal enorm naar hond.

Ik ben panisch voor stank of dat mensen het bij mij vinden stinken.