Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 17:27

Marocje schreef:
Een heel dierbaar persoon voor mij is overleden deze week. Ik kwam hierachter doordat mijn berichten niet meer aankwamen en ik op de fb van zijn ex/compagnon/beste maatje terecht kwam. Nu is verder alles afgeschermd dus kan ik geen bericht oid sturen.

Ik heb het artikel wel gevonden (hij is verongelukt), maar verder kan ik niks vinden: geen rouwadvertenties..

Waar kan je nagaan of iemand overleden is? Dit zou toch ergens online te vinden moeten zijn? Of zou dit na een uitvaartdienst pas bekend worden? (niet dat ik daarheen wil overigens)

Ik kan altijd naar zijn huis en wat achterlaten voor zijn nabestaanden, zoals zijn ouders. Maar zou toch graag eerst een ‘officieel’ bericht hiervan zien, niet alleen dat bewuste fb bericht (die 100% echt is overigens, daar is geen twijfel over)

Allereerst gecondeleerd. Heb je al gegoogelt op deze persoon? Soms kom je dan wel meer info tegen en anders moet je helaas idd even afwachten. Sterkte.

Verder iedereen bedankt voor het antwoord op mijn vraag.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 17:39

Ja, en op verschillende sites met rouwadvertenties..

Wellicht is het idd puur afwachten dat het later pas erop komt

Kookaburra

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 17:50

Sterkte! Wat een akelige manier ook om erachter te komen.

Ik ken overlijdens waarbij geen rouwadvertenties zijn geweest. Deze kun je dus online ook niet terugvinden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 20:20

Sterkte.
Wat een rot manier.

Maar helaas niet alles komt online.
Zelf ook ervaren.
Oud collega van mij is overleden in de 1e golf van corona.
Wij spraken elkaar niet vaak. Maar als we elkaar spraken was het alsof we elkaar dagelijks zagen.
In december is ze hier nog op bezoek geweest en we hebben tot in de vroege uurtjes zitten kletsen.
En in april (?) is ze overleden en we hoorden het in juni via via.
En niets is er over te vinden.
Haar facebook nog online maar heel actief was ze daar niet. En verder niets. Voelt echt heel raar...

Dus hopelijk krijg jij wel wat gevonden :j

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 20:22

Lang niet alle rouwadvertenties komen online hoor. Ik vind het wel een bijzondere verwoording, het is een dierbare persoon, maar je wilt niet naar het afscheid?

Ik vraag mij af wie al die oranje Gazelle F1 fietsen heeft gesponsord die hier rondrijden.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 20:36

Pon is tegenwoordig eigenaar van Gazelle en nog enkele andere fietsmerken, maar is al heel lang een grote speler in de Nederlandse autobranche.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 20:37

daffieduck83 schreef:
Pon is tegenwoordig eigenaar van Gazelle en nog enkele andere fietsmerken, maar is al heel lang een grote speler in de Nederlandse autobranche.

Alle parkeermogelijkheden zijn ook van Pon, dus dat klopt dan wel. Bedankt!

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 13:06

Over striae.
Wat zijn nou echt creme's of serums o.i.d die striae een beetje kunnen oplichten? Dat de rode kleur wat sneller wegtrekt? Of zijn er bepaalde manieren die hiermee kunnen helpen zoals masseren? Als het kan betaalbaar.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 15:43

Ik hem hem gevonden. Condoleanceregister..staat er pas net op dus vandaar dat ik hem eerder niet kon vinden.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 17:54

Marocje schreef:
Ik hem hem gevonden. Condoleanceregister..staat er pas net op dus vandaar dat ik hem eerder niet kon vinden.

:(:)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 17:59

Sterkte Marocje.

Molly, volgens mij werkt een vitamine C serum wel maar weet het even niet meer zeker. Een wondermiddel is er helaas niet.

Is er iemand die eens bij een reumaconsulente is geweest en mij wilt vertellen wat te verwachten bij de intake? (Mag uiteraard via PB hoor :) )
Ik heb morgen m'n intake maar weet niet wat ze van me wilt weten. De reumatoloog gaf ook een vaag antwoord.
Vind dit heel irritant want ik wil me voorbereiden en er is zoveel dat ik sowieso het een en ander ga vergeten te zeggen als ik me niet kan voorbereiden..

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 18:17

Molly1230 schreef:
Over striae.
Wat zijn nou echt creme's of serums o.i.d die striae een beetje kunnen oplichten? Dat de rode kleur wat sneller wegtrekt? Of zijn er bepaalde manieren die hiermee kunnen helpen zoals masseren? Als het kan betaalbaar.

Schijnt dat moedermelk hier goed tegen helpt, maar dat moet je maar net bij de hand hebben :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 18:40

Nyaleti schreef:
Sterkte Marocje.

Molly, volgens mij werkt een vitamine C serum wel maar weet het even niet meer zeker. Een wondermiddel is er helaas niet.

Is er iemand die eens bij een reumaconsulente is geweest en mij wilt vertellen wat te verwachten bij de intake? (Mag uiteraard via PB hoor :) )
Ik heb morgen m'n intake maar weet niet wat ze van me wilt weten. De reumatoloog gaf ook een vaag antwoord.
Vind dit heel irritant want ik wil me voorbereiden en er is zoveel dat ik sowieso het een en ander ga vergeten te zeggen als ik me niet kan voorbereiden..

Deze patiëntinformatie geeft wel een indruk van wat je kunt verwachten en met welke vragen je bij de reumaconsulente terecht kan: https://vumc.nl/web/file?uuid=4d14de9f- ... ion=inline

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:09

marleen_88 schreef:
Lang niet alle rouwadvertenties komen online hoor. Ik vind het wel een bijzondere verwoording, het is een dierbare persoon, maar je wilt niet naar het afscheid?

Ik vind het niet zo raar. Mijn vader is overleden toen ik 17 was, wat eigenlijk heel traumatisch is geweest, onder andere omdat toen nergens over gepraat werd en niks besproken werd. Niemand gaat graag naar een uitvaart maar ik krijg er echt paniekaanvallen en herbelevingen. Je kunt ook op je eigen manier afscheid nemen van iemand.

Gecondoleerd en sterkte Marocje.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:11

Marocje schreef:

Sterkte :knuffel:

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:46

Bedankt allemaal.
Dit valt me zo ongelofelijk zwaar, nooit gedacht dat ik dit ooit zou voelen..
Deze man betekende zoveel voor mij, genoot van ieder moment dat ik daar was. Zo’n bijzondere man.. Dankbaar dat ik hem heb mogen leren kennen.

Morgen is de crematie. Ik ga toch proberen te regelen wel te gaan. Ik ben kapot van verdriet, maar ga spijt krijgen wanneer ik dit niet doe..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:58

Als hij echt zoveel voor je betekende dan echt gaan.
Het kan maar 1 keer, alle andere dingen die je gepland had staan vast nog vaker :knuffel:

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 21:06

DuoPenotti schreef:
Als hij echt zoveel voor je betekende dan echt gaan.
Het kan maar 1 keer, alle andere dingen die je gepland had staan vast nog vaker :knuffel:

Het ging om opvang, en dat is geregeld. Dus ga erheen.

Ik heb altijd gezegd niks met begrafenissen te hebben. Ja die van mijn moeder ging ik heen, maar dan ben je nabestaande. Of wanneer ik de nabestaanden goed ken, dan ga je uit respect voor hen. Maar puur voor een overledene de laatste eer te bewijzen? Daar hoef ik niet voor naar een begrafenis. Maar daar is iedereen anders in.

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 22:15

Kwal schreef:
Molly1230 schreef:
Over striae.

Schijnt dat moedermelk hier goed tegen helpt, maar dat moet je maar net bij de hand hebben :D

Wat grappig dat dit schijn te helpen. :=

Citaat:

Deze heb ik inderdaad wel vaker gehoord. Misschien dat ik dat een keer ga proberen. Zou littekencréme ook helpen? Het zijn in principe littekens toch?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 22:19

Geduld hebben helpt echt het beste.. Ik zit er onder na mijn zwangerschap. Buik, borsten, benen maar alles is nu na dik 5 maanden al zoveel bij gekleurd dat het me echt positief verbaasd.

Ik heb mijn buik geregeld in gesmeerd tegen de jeuk maar dat is niet sneller gegaan dan de rest.

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 22:26

Froukje schreef:
Geduld hebben helpt echt het beste.. Ik zit er onder na mijn zwangerschap. Buik, borsten, benen maar alles is nu na dik 5 maanden al zoveel bij gekleurd dat het me echt positief verbaasd.

Ik heb mijn buik geregeld in gesmeerd tegen de jeuk maar dat is niet sneller gegaan dan de rest.

Denk ik inderdaad ook. Ik probeer het ook wel te accepteren want ik soms een beetje lastig vind. Het is echt recent pas op mijn onderbuik gekomen, ik denk sinds 6/7 maanden. Baal er wel van omdat ik het gevoel heb dat er een beetje een stigma rond hangt om als jong meisje al striae te hebben op je buik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 07:28

Striae is toch altijd blijvend? In het begin alleen rood/blauw en later wit? Ik heb nog nooit gehoord dat striae weg kon gaan eigenlijk. Er zijn veel vrouwen die het als jong meisje al kregen, vaak in de groei.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 07:45

Iedereen heeft het ook over oplichten, rode kleur verdwijnen, bijkleuren. Het zijn inderdaad net als littekens dingen die niet weggaan maar vervagen (van rood/paars naar huidskleurig/wit) (bij mij zilverachtig op sommige plekken) met de tijd, vitamine E olie zou kunnen helpen het proces te versnellen, zeggen 'ze'.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:19

Iemand een idee of het mogelijk is muziek te blijven luisteren op je airpods en filmen in selfiestand tegelijk? Ik wil mijn squats graag filmen om techniekverbetering te kunnen zien, maar ik haat de zoetsappige muziek in de sportschool dus zou graag mijn eigen muziek blijven horen :'). Nu is het vaak als ik film stopt mijn eigen muziek…

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:24

Kairos schreef:
Iemand een idee of het mogelijk is muziek te blijven luisteren op je airpods en filmen in selfiestand tegelijk? Ik wil mijn squats graag filmen om techniekverbetering te kunnen zien, maar ik haat de zoetsappige muziek in de sportschool dus zou graag mijn eigen muziek blijven horen :'). Nu is het vaak als ik film stopt mijn eigen muziek…

Werkt dit?

https://www.menshealth.com/nl/lifestyle ... -tegelijk/