Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:32

Loretta ze moeten wel. Is overheidsbeleid en er wordt gehandhaafd. Dat geldt voor de maskertjes, en ook voor de qr code. Maar iedereen is gemotiveerd om dit op te volgen. Ik maak nooit discussies mee hierover of boosheid en alleen maar bij vergeten: een verschrikt sorry, en gelijk naar de auto om terug te komen met maskertje.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:32

imaudy schreef:
Loretta schreef:
Niet in deze mate in ieder geval. Maar ik schrik gewoon hoe braaf de gemiddelde reageerder in dit topic is.

Ja en trust me... zo braaf zijn ze niet.

*maakt van braaf acuut haar geuzennaam* Ik ben dat wél, eigenlijk. Waarom zou ik het niet zijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:33

Echwel schreef:
En door dat soort fratsen mogen wij nog langer in lockdown..

Sorry, maar hoe moeilijk is het nou helemaal..

Vraag mij af of paardenmensen zich ook.met de paarden en wedstrijden niet aan regels houden want het is maar onzin

Wat soort fratsen? Nederlander zijn? :+ Nederland is het enige land in lockdown momenteel. Je wil zeggen dat dat komt door een paar opstandige burgers?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:34

De lockdown was toch ingesteld om een klap op het virus te geven? Nou.... dat is ze ook echt (niet) gelukt.... :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:36

Als er brand is en je roept tegen Nederlanders dat ze moeten rennen en over de sloot springen, krijg je discussies
Sloot te diep/breed miss wel krokodillen in de sloot enz..

Neem de andere Europeanen die rennen gelijk weg en springen

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:38

Hoe kan je een klap maken op een virus als mensen gewoon doen wat ze willen.
Ze zouden eens moeten gaan handhaven op de maatregelen (als ze daar de mensen voor hebben)
Dan lopen de besmettingen misschien eens terug. Als ze zeggen dat je een mondkapje op moet maar er is daarna niemand die er iets van zegt als je die niet op hebt. Dan komen we nergens. Maar zeg je er wel wat van dan krijg je de wind van voren.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:38

Echwel schreef:
Als er brand is en je roept tegen Nederlanders dat ze moeten rennen en over de sloot springen, krijg je discussies
Sloot te diep/breed miss wel krokodillen in de sloot enz..

Neem de andere Europeanen die rennen gelijk weg en springen

A, ja natuurlijk :j die discussie weer. (Denkt terug aan de gele hesjes protesten in Frankrijk).

Je beseft dat je in Nederland meer meekrijgt van het nieuws in Nederland? Dat dit een vertekend beeld kan geven?

Blue_Eyes

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:39

Nja, al mijn studenten zeggen het eigenlijk ook: Nederlanders kunnen nooit gewoon 'oké' zeggen, moeten altijd discussiëren. En die komen toch echt uit alle windstreken, van Duitsland en Frankrijk tot Iran en India.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:40

Net op Eenvandaag over mondkapjes. Die hebben pas zin als je aan de bovenkant een stukje tape plakt. Anders hou je dat ze lekken aan de bovenkant en jij zelf als drager krijgt via de bovenkant ook aerosolen binnen.

Hier loopt zeker 1/3 van de mensen zonder en zeker de helft draagt hem niet goed.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:40

friezenfan2 schreef:
Hoe kan je een klap maken op een virus als mensen gewoon doen wat ze willen.
Ze zouden eens moeten gaan handhaven op de maatregelen (als ze daar de mensen voor hebben)
Dan lopen de besmettingen misschien eens terug. Als ze zeggen dat je een mondkapje op moet maar er is daarna niemand die er iets van zegt als je die niet op hebt. Dan komen we nergens. Maar zeg je er wel wat van dan krijg je de wind van voren.

Het zijn mijn woorden niet he... het waren de woorden van ome mark....

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:43

Loretta schreef:
Needje schreef:
Nou ja Loretta, het was op zich ook niet écht heel noodzakelijk om dat hier te melden natuurlijk. :)

Daar heb je gelijk aan. Maar ik had serieus nooit verwacht dat mensen daar zo massaal over zouden vallen. Ik verbaas me een beetje van de reacties. Ik had eerlijk gezegd niet eens een reactie verwacht.

Volgens mij gaat het helemaal nergens over. Het is een publiek geheim dat kappers gewoon door werken.

Ik hou me helemaal niet meer aan de maatregelen, flauwekul.
Die lockdown is niet meer te verantwoorden.
En inderdaad, ongehoorzaamheid is de enige oplossing, in nabij omgeving, zijn er zelfs veel gevaccineerden er die willen tegen demonstreren

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:44

Suzanne F. schreef:
DP is ook superlief. :j <3

Het lijkt trouwens alsof de oud en nieuwfeestjes toch hun sporen hebben nagelaten. De jeugd tussen 15-29 is nu voor de helft verantwoordelijk voor alle besmettingen.

Ik ga even een lans breken voor 'de jeugd'. Mijn zonen en hun vrienden en vriendinnen, plus vrijwel alle jongvolwassenen die ik verder nog ken van familie en vrienden, die hebben echt wel nieuwjaarsfeestjes gevierd maar hun protocol is: allemaal tevoren testen. Echt, petje af. Ze doen het namelijk niet voor zichzelf!
Laatst bijgewerkt door mysa op 11-01-22 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:44

purny schreef:
De lockdown was toch ingesteld om een klap op het virus te geven? Nou.... dat is ze ook echt (niet) gelukt.... :+

Vind je? Heb je de ziekenhuisopnames gevolgd? We staan er een stuk beter voor..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:45

Ik ben ook braaf :D. Maar ik besef ook dat ik makkelijk praten heb, met mijn vaste baan, huis met flinke tuin en elke dag naar mijn paard kunnen. Ik bestel wel regelmatig bij de lokale boekhandel en ga regelmatig spullen halen bij de groenteboer en de slager, want de supermarkten verdienen al genoeg. Ik zou graag alle winkels weer open zien, maar zolang ze dat niet zijn ga ik geen zijweggetjes zoeken.

996981

Relaxed schreef:
purny schreef:

Dat heeft vooral te maken met het feit dat een mildere variant dominant is

Zebrastreep

Ach nu opeens is eenzaamheid zo belangrijk...

Weetje hoeveel mensen er voor corona al heel eenzaam waren. Vond niemand belangrijk en nu opeens is het een ding. Begint langzamerhand een mode ding te worden.

Mensen die echt eenzaam zijn zijn vaak stil die hoor je niet. Na corona worden die mensen weer keihard vergeten net als voor corona.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:47

996981 schreef:
Relaxed schreef:

Dat effect was 2-3 weken geleden echt nog niet zichtbaar in de ziekenhuisopnames. Daarvan zie je nu pas de besmettingen stijgen..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:48

Relaxed schreef:
996981 schreef:

Dat effect was 2-3 weken geleden echt nog niet zichtbaar in de ziekenhuisopnames. Daarvan zie je nu pas de besmettingen stijgen..

Je hebt de cijfers ook vergeleken met landen die niet in lockdown zijn? Waar omikron al langer dominant is?

pien_2010

SusanH schreef:
Net op Eenvandaag over mondkapjes. Die hebben pas zin als je aan de bovenkant een stukje tape plakt. Anders hou je dat ze lekken aan de bovenkant en jij zelf als drager krijgt via de bovenkant ook aerosolen binnen.

Hier loopt zeker 1/3 van de mensen zonder en zeker de helft draagt hem niet goed.

Dit klopt niet. Ik heb het item ook gezien. De man zegt dat als je met chirurgisch masker in een situatie komt waar je besmet kunt worden, doe dan voor alle zekerheid een tape boven langs want dan wordt alle! lucht gefilterd en weet je zeker dat je geen aerosol binnen krijgt. De kapjes hebben ook zonder die strip zin alleen wat minder als bv de 98%.

Als ik mijn kapje goed op doe en bv met scannen qr code mijn bril er goed opzet dan heb ik 0,0 beslagen glazen. Lukt me niet met normaal kapje.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 11-01-22 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

OleJon schreef:
Ik hou me helemaal niet meer aan de maatregelen, flauwekul.
Die lockdown is niet meer te verantwoorden.
En inderdaad, ongehoorzaamheid is de enige oplossing, in nabij omgeving, zijn er zelfs veel gevaccineerden er die willen tegen demonstreren

Ik ben zelf ook gevaccineerd bij de vorige ronde. Maar die booster heb ik nog niet gehaald en ik ben het ook niet van plan. Sinds Omikron houd ik me dan ook niet meer aan de maatregelen. En ik geloof totaal niet dat Omikron de zorg gaat overbelasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:50

996981 schreef:
Relaxed schreef:

Je hebt de cijfers ook vergeleken met landen die niet in lockdown zijn? Waar omikron al langer dominant is?

Zeker, daar stijgt het nu allemaal een stuk harder.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:52

pien_2010 schreef:
Dat is netjes!

Iedereen, ook ik heb in de auto, in de tas, in al mijn jassen mondkapjes liggen (fftp2).

Me too.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:53

SusanH schreef:

Dat is een misrepresentatie. (Ik weet niet of die in Eenvandaag zit of ergens anders.) Mondkapjes hebben zin, en hoe beter de mondkapjes zijn en hoe beter ze aansluiten, des te meer zin.
Als je wilt dat FFP2-maskers echt hun volledige bescherming geven, dan moeten ze heel goed aansluiten, en de beste aansluiting krijg je ook die randen echt sealt. Maar doen alsof het 'dus' betekent dat ze in alle andere gevallen geen zin hebben is een verkeerde voorstelling van zaken.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:57

@purny mijn bericht was niet echt een boze reactie op jouw. Ik ben gewoon behoorlijk pissig na het lezen van dit topic. Maar wie niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:58

Shadow0 schreef:
SusanH schreef:

Dat is een misrepresentatie. (Ik weet niet of die in Eenvandaag zit of ergens anders.) Mondkapjes hebben zin, en hoe beter de mondkapjes zijn en hoe beter ze aansluiten, des te meer zin.
Als je wilt dat FFP2-maskers echt hun volledige bescherming geven, dan moeten ze heel goed aansluiten, en de beste aansluiting krijg je ook die randen echt sealt. Maar doen alsof het 'dus' betekent dat ze in alle andere gevallen geen zin hebben is een verkeerde voorstelling van zaken.

Als ik weer in de supermarkt kom ben ik benieuwd of ik ook mensen ga zien die tape langs hun mondkapje plakken. _O- _O- _O-