Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:En door dat soort fratsen mogen wij nog langer in lockdown..
Sorry, maar hoe moeilijk is het nou helemaal..
Vraag mij af of paardenmensen zich ook.met de paarden en wedstrijden niet aan regels houden want het is maar onzin
Echwel schreef:Als er brand is en je roept tegen Nederlanders dat ze moeten rennen en over de sloot springen, krijg je discussies
Sloot te diep/breed miss wel krokodillen in de sloot enz..
Neem de andere Europeanen die rennen gelijk weg en springen
friezenfan2 schreef:Hoe kan je een klap maken op een virus als mensen gewoon doen wat ze willen.
Ze zouden eens moeten gaan handhaven op de maatregelen (als ze daar de mensen voor hebben)
Dan lopen de besmettingen misschien eens terug. Als ze zeggen dat je een mondkapje op moet maar er is daarna niemand die er iets van zegt als je die niet op hebt. Dan komen we nergens. Maar zeg je er wel wat van dan krijg je de wind van voren.
Loretta schreef:Needje schreef:Nou ja Loretta, het was op zich ook niet écht heel noodzakelijk om dat hier te melden natuurlijk.
Daar heb je gelijk aan. Maar ik had serieus nooit verwacht dat mensen daar zo massaal over zouden vallen. Ik verbaas me een beetje van de reacties. Ik had eerlijk gezegd niet eens een reactie verwacht.
Volgens mij gaat het helemaal nergens over. Het is een publiek geheim dat kappers gewoon door werken.
Suzanne F. schreef:DP is ook superlief.![]()
![]()
Het lijkt trouwens alsof de oud en nieuwfeestjes toch hun sporen hebben nagelaten. De jeugd tussen 15-29 is nu voor de helft verantwoordelijk voor alle besmettingen.
996981 schreef:Relaxed schreef:
Vind je? Heb je de ziekenhuisopnames gevolgd? We staan er een stuk beter voor..
Dat heeft vooral te maken met het feit dat een mildere variant dominant is
Relaxed schreef:996981 schreef:
Dat heeft vooral te maken met het feit dat een mildere variant dominant is
Dat effect was 2-3 weken geleden echt nog niet zichtbaar in de ziekenhuisopnames. Daarvan zie je nu pas de besmettingen stijgen..
SusanH schreef:Net op Eenvandaag over mondkapjes. Die hebben pas zin als je aan de bovenkant een stukje tape plakt. Anders hou je dat ze lekken aan de bovenkant en jij zelf als drager krijgt via de bovenkant ook aerosolen binnen.
Hier loopt zeker 1/3 van de mensen zonder en zeker de helft draagt hem niet goed.
OleJon schreef:Ik hou me helemaal niet meer aan de maatregelen, flauwekul.
Die lockdown is niet meer te verantwoorden.
En inderdaad, ongehoorzaamheid is de enige oplossing, in nabij omgeving, zijn er zelfs veel gevaccineerden er die willen tegen demonstreren
996981 schreef:Relaxed schreef:Dat effect was 2-3 weken geleden echt nog niet zichtbaar in de ziekenhuisopnames. Daarvan zie je nu pas de besmettingen stijgen..
Je hebt de cijfers ook vergeleken met landen die niet in lockdown zijn? Waar omikron al langer dominant is?
SusanH schreef:Net op Eenvandaag over mondkapjes. Die hebben pas zin als je aan de bovenkant een stukje tape plakt. Anders hou je dat ze lekken aan de bovenkant en jij zelf als drager krijgt via de bovenkant ook aerosolen binnen.
Shadow0 schreef:SusanH schreef:Net op Eenvandaag over mondkapjes. Die hebben pas zin als je aan de bovenkant een stukje tape plakt. Anders hou je dat ze lekken aan de bovenkant en jij zelf als drager krijgt via de bovenkant ook aerosolen binnen.
Dat is een misrepresentatie. (Ik weet niet of die in Eenvandaag zit of ergens anders.) Mondkapjes hebben zin, en hoe beter de mondkapjes zijn en hoe beter ze aansluiten, des te meer zin.
Als je wilt dat FFP2-maskers echt hun volledige bescherming geven, dan moeten ze heel goed aansluiten, en de beste aansluiting krijg je ook die randen echt sealt. Maar doen alsof het 'dus' betekent dat ze in alle andere gevallen geen zin hebben is een verkeerde voorstelling van zaken.