Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:14

Kookaburra schreef:
LaPluche schreef:
Ontzettende heftige paniekaanval vannacht en de rest van de nacht ook heel erg slecht geslapen. -O-

:(:)

Hier ook een korte nacht. Althans, veel wakker :z

Idem iemand oefende voor brandweer sirene.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens heeft hij de hele dag enthousiast meegedaan met een online les dag en nu is hij heel erg moe :(:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:16

Marcella schreef:
DuoPenotti schreef:
Mag je geen hoge kruk neerzetten?

Is er niet. Kantoren zijn ook nog niet af. Heb al een portakabin voorgesteld voor buiten.

een tuinstoel van thuis?

Geen idee of je heel representatief rechtop moet staan in je functie?

En sta je ook onverwarmd dan nu?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:17

Neee die is onschuldig! Het was iets anders! Kijk nou naar die oogjes!!!! <3

Hier is de irritatie marktplaats. Vriend en ik hebben een pc en 2 laptops te koop staan, we hebben beide een bod geaccepteerd, en beide zeggen vandaag af.. GRRR

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:21

poes schreef:
Kookaburra schreef:

Hier ook een korte nacht. Althans, veel wakker :z

Idem iemand oefende voor brandweer sirene.

[ [url=m/HuJTcO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vuklhV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0P0E92.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vervolgens heeft hij de hele dag enthousiast meegedaan met een online les dag en nu is hij heel erg moe :(:)

ooohhhh die is lief!!!!!

Nu jij hem pesten, zodat hij niet vannacht weer wakker is :P

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:21

Ja hij is te schattig. Maar daarom hoeft hij ‘s nachts niet elk uur het lied van zijn volk te gaan zingen :D hij weet dat hij bij mij niets gedaan krijgt behalve een aai maar mijn man staat wel eens op om hem te voeren… hij gaat ook echt aan zijn kant van bed staan maar het is heel hoog en luid :+

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:28

Pandora2 schreef:
Vraag een bewijs aan dat je al die jaren al recht had op sociaal tarief en neem dan contact op met de FOD Economie. Er is een grote kans dat je met terugwerkende kracht tenminste een deel van dat bedrag terugkrijgt of het wordt verrekend met je toekomstige energiefacturen.

Die terugwerkende kracht is echt een peulschil.Die gaat maar terug tot 1 februari 2021.
Ik heb navraag gedaan.Verder gaan ze niet terug.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:39

Gaat het dan niet over het tijdelijk sociaal tarief ivm de coronacrisis?
Ik heb geen idee natuurlijk tot welke groep je behoort zodat je recht hebt op sociaal tarief, maar vanaf 1feb doet mij denken aan de mensen met verhoogde tegemoetkoming voor de ziektekosten die dan tijdelijk ook recht hebben op een verminderd energietarief.
Dat wordt dan bij sommige leveranciers toegekend bij je jaarlijkse afrekening. Bij andere gaat het van je maandelijks voorschotfactuur af.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:45

DuoPenotti schreef:
Marcella schreef:
Is er niet. Kantoren zijn ook nog niet af. Heb al een portakabin voorgesteld voor buiten.

een tuinstoel van thuis?

Geen idee of je heel representatief rechtop moet staan in je functie?

En sta je ook onverwarmd dan nu?

Onverwarmd ook ja. Deels representatief. Maar rechtop lukt niet meer. Krijg nu ook steken in mijn zij.

Zijn trouwens wel kantoren, maar alle bureaus dubbel bezet. Kantine is ook gelijk half kantoor.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:48

Pandora2 schreef:
Ik heb geen idee natuurlijk tot welke groep je behoort zodat je recht hebt op sociaal tarief, maar vanaf 1feb doet mij denken aan de mensen met verhoogde tegemoetkoming voor de ziektekosten die dan tijdelijk ook recht hebben op een verminderd energietarief.
Dat wordt dan bij sommige leveranciers toegekend bij je jaarlijkse afrekening. Bij andere gaat het van je maandelijks voorschotfactuur af.

Dit tijdelijk tarief had ik recht op van 1 mei en wordt verrekend met mijn eerstvolgende afrekening.Daar heb ik ook zelf moeten achteraan gaan.Maar nu heb ik ontdekt dat ik al jaren eerder recht had op dit tarief.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:52

Ach jee wat een ellende. Is er niet zoiets als een ombudsdienst energie? Ik heb echt geen idee hoor.
Die FOD's zijn toch zo'n verschrikkelijk logge diensten :x

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:53

Merlen schreef:
Pandora2 schreef:

Dit tijdelijk tarief had ik recht op van 1 mei en wordt verrekend met mijn eerstvolgende afrekening.Daar heb ik ook zelf moeten achteraan gaan.Maar nu heb ik ontdekt dat ik al jaren eerder recht had op dit tarief.

Hoe kom je hier achter.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:58

Dit is in België. Is een tijdelijke maatregel van de regering ivm de coronacrisis voor de lage inkomens.
Geen idee of jullie in NL ook zoiets hebben.
Bij ons is dit na te vragen bij de federale overheidsdienst economie, maar dat noemt anders bij jullie gok ik :P

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 17:13

Zullen we wel niet hebben dan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 17:50

Marcella schreef:
Zullen we wel niet hebben dan.

Je hebt in NL zo ver ik weet huurtoeslag, zorgtoeslag, individuele inkomenstoeslag, kinderopvangtoeslag, kindgebonden budget. Je kan ook kijken of je iets kan met je afvalstoffenheffing en waterschapsbelasting want die kan in sommige gevallen worden geminderd of kwijtgescholden. En de voedselbank voor als je financieel echt slecht zit.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 18:14

Nog geen belletje of appje van een vriendin. Geen ergenis, maar ik maak mij zorgen. Ze heeft vandaag in het ziekenhuis te horen gekregen of ze ernstig ziek is ja/nee. En gezien ik nog niets gehoord heb... Een opgelucht appje 'het valt mee, ik praat je later bij' is sneller getypt dan dat je belt met 'het is mis'.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 18:39

Kookaburra schreef:
Nog geen belletje of appje van een vriendin. Geen ergenis, maar ik maak mij zorgen. Ze heeft vandaag in het ziekenhuis te horen gekregen of ze ernstig ziek is ja/nee. En gezien ik nog niets gehoord heb... Een opgelucht appje 'het valt mee, ik praat je later bij' is sneller getypt dan dat je belt met 'het is mis'.

Duimen dat het meevalt dan!

Werk maar ik ben super moeeeee :Z

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 18:47

Kookaburra schreef:

En zelf een appje sturen met iets als: “ Ik denk aan je, maak mij zorgen en hoop dat alles goed is” is geen optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 18:49

Regen. Kou is prima maar ik haat regen in deze hoeveelheden.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:10

Ineke2 schreef:
Kookaburra schreef:

En zelf een appje sturen met iets als: “ Ik denk aan je, maak mij zorgen en hoop dat alles goed is” is geen optie?

Niet eens zo aan gedacht. Alle appjes die ik bedacht, leken zo... Nietszeggend? Maar inmiddels een kort berichtje gestuurd. Dankje.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:26

Kookaburra schreef:
Ineke2 schreef:

Niet eens zo aan gedacht. Alle appjes die ik bedacht, leken zo... Nietszeggend? Maar inmiddels een kort berichtje gestuurd. Dankje.

Geloof mij dat vriendinnen het echt fijn vinden om alleen al een berichtje te ontvangen waarin staat dat je aan ze denkt <3 misschien zal ze nog niet direct reageren, maar dat geeft niets. Dat zal ze wel doen zodra ze daaraan toe is.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:34

Dat ik mijn beschikbaarheid niet kan aanpassen, omdat de roosterapp zo geprogrammeerd is, dat die het te kort dag vindt. (gewoon 2,5 week van tevoren, planning is nog niet gemaakt). Nouja dan vraag ik wel gewoon of hij me pas vanaf 18:00 wil inplannen :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:41

En reactie gekregen. Ze gaat verder de medische molen in, want ze weten het nog niet zeker -O-

MarlindeRooz

Kairos schreef:
Dat ik mijn beschikbaarheid niet kan aanpassen, omdat de roosterapp zo geprogrammeerd is, dat die het te kort dag vindt. (gewoon 2,5 week van tevoren, planning is nog niet gemaakt). Nouja dan vraag ik wel gewoon of hij me pas vanaf 18:00 wil inplannen :')

Haha zo’n app had ik destijds ook, zo irritant. L1nda was dat. :=

mirna6308

Aan mijn vriendin.
Ze vult steeds dingen voor mij in, vorige week was ik met een jongen aan het praten, zij kwam er bij staan en vulde alles in... die jongen was er helemaal klaar mee en is weggelopen.

Dit viel nog mee, maar vandaag zij ze tegen mijn andere vriendinnen dat ik niet ongesteld kan worden, dit klopt helemaal niet... maar ze zei het een beetje hard, dus ik kreeg al vragen van mijn vriendinnen... maar ik wist dus niet hoe ze er bij kwam, dus vroeg ik haar was het; een tijdje geleden zij je dat... dat tijdje geleden is 2 jaar geleden, ik was 13..
Maar nu komt het, ze zei het dus een beetje hard, dus kreeg ik de lessen erna allemaal vragen erover.. dus ik uitleggen dat het niet zo is... en toen ik het moest uitleggen aan de zee jongen, kwam ze er weer aan. De jongen is later (gelukkig) weer bij mij gekomen... hij kon haar niet meer uitstaan }>

En ik ben nu zelf helemaal klaar met al deze vragen, en nu ook even met deze vriendin |o

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:42

@kookaburra

Heftig! Veel sterkte gewenst aan je vriendin en ook aan jou natuurlijk! Hopelijk komt het allemaal weer goed.