Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 17:11

upendo schreef:
Nu net een bod van 1,20 voor een item van 2 euro. Daar ga ik niet voor heen en weer rijden naar het MR punt.. :=

Hier vandaag ook een die een bod deed van €1,00 op iets van €1,50. Mij ook niet de moeite waard naar een punt te rijden. Überhaupt eigenlijk al niet om te verkopen voor zo’n prijs maar ik hoop dan gewoon nog iemand er blij mee te maken.

HorsePassion

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 17:28

Als iets 10 euro of minder moet kosten dan ga ik echt niet een lager bod uitbrengen.
Dat vind ik zo flauw.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 17:49

Maaaarije schreef:
upendo schreef:
Nu net een bod van 1,20 voor een item van 2 euro. Daar ga ik niet voor heen en weer rijden naar het MR punt.. :=

Hier vandaag ook een die een bod deed van €1,00 op iets van €1,50. Mij ook niet de moeite waard naar een punt te rijden. Überhaupt eigenlijk al niet om te verkopen voor zo’n prijs maar ik hoop dan gewoon nog iemand er blij mee te maken.

Nou dat, dan leg ik erop toe in kosten en tijd..

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 07:48

Weet iemand wat er gebeurd als de verkoper niet reageert op je melding dat je koop niet oké is?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:10

zoef123 schreef:
Weet iemand wat er gebeurd als de verkoper niet reageert op je melding dat je koop niet oké is?

Dan kijkt Vinted ernaar en beslissen zij of je je geld terug krijgt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:14

Hee.. Bij mij op de app vermelden ze de prijzen nu inclusief de extra kosten (ex verzenden).. Dat is nieuw!

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:16

Ik heb alleen een chat reactie van dat ik het mag retourneren. In het rode vak staat nog steeds wachten op reactie van verkoper. Ik heb geen idee waar ik het heen moet sturen en krijg veder ook geen reactie in de chat. Reageerde voor koop super snel en nu wordt ik een soort van genegeerd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:17

upendo schreef:
Hee.. Bij mij op de app vermelden ze de prijzen nu inclusief de extra kosten (ex verzenden).. Dat is nieuw!

Ja heb ik ook sinds gister
Moet er wel even aan wennen :+

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:19

Hier nog steeds een verzender die na meer dan een week nog steeds niet verzonden heeft en steeds denkt de volgende dag te verzenden. Beetje jammer -O-

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:23

Afbeelding

Ik kan nergens op de bestelling terug sturen drukken. Weet iemand wat ik moet doen?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:57

Alja schreef:
upendo schreef:

Ja heb ik ook sinds gister
Moet er wel even aan wennen :+

Vandaar die vreemde prijzen!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:19

zoef123 schreef:
[ [url=m/we2Xjt.png]Afbeelding[/url] ]

Ik kan nergens op de bestelling terug sturen drukken. Weet iemand wat ik moet doen?

Als de verkoper nog niet gereageerd heeft en jij hebt op ik heb een probleem gedrukt en uitgelegd wat je probleem is zou ik het rustig even afwachten. Als de verkoper niet aangeeft dat je het terug mag sturen (dan moet je een verzendlabel aan kunnen maken) dan beslist Vinted. Meestal in jouw voordeel, dan hoef je niks terug te sturen en krijg je je geld terug.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:23

Ik ben ook van na poging tot oplossing gewoon lekker afwachten. Want niet terug hoeven sturen heb ik véél liever.

Iemand toevallig een tip / trick om te kunnen zoeken op een combinatie van 2 kleuren van kleding?
Stel ik zoek een geel met blauw shirtje. Als ik dan als kleur geel en blauw selecteer, geeft hij gele shirtjes. En blauwe shirtjes. Maar dus niet specifiek een combinatie van die 2 in 1 shirtje.... zou het mogelijk zijn om dat wel op die manier te zoeken... :?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:56

upendo schreef:
zoef123 schreef:
[ [url=m/we2Xjt.png]Afbeelding[/url] ]

Als de verkoper nog niet gereageerd heeft en jij hebt op ik heb een probleem gedrukt en uitgelegd wat je probleem is zou ik het rustig even afwachten. Als de verkoper niet aangeeft dat je het terug mag sturen (dan moet je een verzendlabel aan kunnen maken) dan beslist Vinted. Meestal in jouw voordeel, dan hoef je niks terug te sturen en krijg je je geld terug.

Wat dus inhoudt dat de verkoper ook expliciet adres moet opgeven zodat je kan terugsturen. Hier kwam in het verleden al voorbij dat Vinted oordeelde dat, omdat er geen adres gedeeld was voor retour, koper toch geld terug kreeg, alhoewel verkoper aangegeven had dat het retour kon.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:57

pmarena schreef:
Ik ben ook van na poging tot oplossing gewoon lekker afwachten. Want niet terug hoeven sturen heb ik véél liever.

Iemand toevallig een tip / trick om te kunnen zoeken op een combinatie van 2 kleuren van kleding?
Stel ik zoek een geel met blauw shirtje. Als ik dan als kleur geel en blauw selecteer, geeft hij gele shirtjes. En blauwe shirtjes. Maar dus niet specifiek een combinatie van die 2 in 1 shirtje.... zou het mogelijk zijn om dat wel op die manier te zoeken... :?

Ik zoek dan op de kleur geel bij instellingen en zet BLAUW als zoekterm, dat wil ook wel eens helpen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:00

Maaaarije schreef:
upendo schreef:

Ik heb geluk dat alle punten op fietsafstand zitten, dus ik wip voor elk bedrag op de fiets (gezond).
Trouwens, als ik voor 1.5 euro iets wil verkopen is dat voor 1 EUR evengoed het geval. Er zijn al genoeg spullen op de wereld, als iemand de moeite wil doen om voor 1 euro + kosten iets op te halen, breng ik het met de glimlach weg. Maar snap best dat dat geen optie is als je hiervoor de auto in moet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:26

Nou ik spring ook op de fiets, maar niet voor een euro. Dan geef ik het aan m'n schoonouders voor Roemenië, komt het ook goed terecht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:59

foxy80 schreef:
pmarena schreef:

Ik zoek dan op de kleur geel bij instellingen en zet BLAUW als zoekterm, dat wil ook wel eens helpen.

Ja zoiets is ook het beste dat ik zelf heb kunnen bedenken. Maar geen idee of er nog iets met tags mogelijk is ofzo, dat dan wellicht beter werkt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 11:48

Ik moet ook wennen aan de bedragen inclusief kopers bescherming.

Vandaag op iets geboden, krijg ik een tegenbod van 0,25 cent onder de vraagprijs :+

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 12:50

Hier de reden ontvangen waarom mijn verkoper het niet verstuurd heeft binnen de 7 dagen, omdat ze meer in het leven te doen heeft dan Vinted. Jammer zo’n houding, ik zoek de trui wel bij een andere verkoper :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 12:57

Justme_Lisaa schreef:
Hier de reden ontvangen waarom mijn verkoper het niet verstuurd heeft binnen de 7 dagen, omdat ze meer in het leven te doen heeft dan Vinted. Jammer zo’n houding, ik zoek de trui wel bij een andere verkoper :)

Dat is wel triest.
Kan best dat je door drukte, vakantie of ziekte niet binnen het termijn kan versturen maar dit klinkt erg arrogant.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 12:57

Justme_Lisaa schreef:

Met zo n attitude was ik ook wel klaar :+

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:17

Verkoper van de jas heeft eindelijk op de knop gedrukt dat ik het retour kan sturen. Verder zegt ze niks. Ik vind het apart als je iets verkoopt dat nieuw is met kaartje gebruikerssporen heeft en naar rook stinkt. Bied dat op z’n minst aan dat je de retour kosten vergoed.

Pff Idd als je geen tijd of zin hebt om te verzenden kan je beter niet op Vinted zitten. Ik moet ook een aardig eindje fietsen (20 min) om het weg te brengen. Maar ook voor €1 stap ik op de fiets. Als jemand er weer blij mee is.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:50

Alja schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Met zo n attitude was ik ook wel klaar :+

Ben ik ook :D. Toen ik vroeg of het de laatste dag gelukt was, was het niet gelukt vanwege persoonlijke omstandigheden. Kan, maar ik gaf aan dat als ze het had aangegeven ik er nog rekening mee kom houden. Dat ging niet, want het was donderdag gebeurd. En toen ik zei of ze niet de eerste 6 dagen geen tijd had, kreeg ik dit antwoord :'). Kreeg nog de optie om hem opnieuw te kopen en toen ik nee zei, werd ik geblokkeerd :'). Maar goed, vinted heeft het geannuleerd en krijg m’n geld terug :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 14:10

Nou heb een vervelende ervaring via Vinted, echt allemaal tijd gestoken in iemand die gewoon niets heeft gekocht. Heb samen met haar een hele collectie bundel samen gesteld, allemaal foto’s, korting gegeven en extra gratis dingetjes erbij etc, apart gehouden voor een week en toen de dag van betalen kwam liet ze helemaal niks meer horen! Vind dit zo respectloos en zonde van mijn tijd die ik er in heb gestoken… wil haar nu alleen al blokkeren omdat ik geen zin meer heb in nog een keer zoiets mee te maken. Ze was Nederlands.