Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:24

MarlindeRooz schreef:
Ik hou me in maar taal verandert altijd. Vroeger was “hun hebben” de correcte wijze. Dat is toen veranderd en dat vond iedereen VRESELIJK. En nu is “hun hebben” weer fout en slecht. Taalverandering hoort erbij.

Of wil iedereen weer de naamvallen erbij pakken enzo? Of is dat te ingewikkeld? :D
Zei iemand naamvallen? <3

Ik vind het altijd een beetje dubbel als het gaat om het vastleggen van bepaalde taalfenomenen in regels en ik denk dat je je ook af moet vragen wat de functie van die regels is. Imo zouden die regels moeten zijn voor een formeel register en wat je verder doet in je spreektaal, dialect, regiolect of idiolect, lekker zelf weten. := Het invoeren van een standaardtaal begon immers ooit als een bijprojectje van de vorming van de natiestaat om meer homogeniteit te creëren onder de bevolking en die regels zijn in vrijwel ieder land gestoeld op het dialect dat gesproken werd door de elite en dat sijpelt zelfs tegenwoordig nog door in hoe mensen naar taal en taalgebruik kijken. Betekent niet dat ik sommige dingen niet intens lelijk vind ('me paard', 'should of' etc.), maar je kunt er ook niet echt iets tegen doen. :+

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:36

Aan mensen die van een mini mug de meest achterlijk grote olifant maken.

Mensen ik heb een no drama policy. Doe dat lekker thuis ofzo.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:40

poes schreef:
Ik geloof best dat je goed bent maar vaak is aanwezigheid voor dit soort cursussen idd een verplichting.

Ze mist maar 8 uur en huisarts weigert verklaring af te geven. Dus vind het een beetje krom van de opleiding. Zeker ook dat ze via klasgenoot te horen moet krijgen dat examen vanavond is en niet van de opleiding.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:41

MarlindeRooz schreef:
Ik hou me in maar taal verandert altijd. Vroeger was “hun hebben” de correcte wijze. Dat is toen veranderd en dat vond iedereen VRESELIJK. En nu is “hun hebben” weer fout en slecht. Taalverandering hoort erbij.

Of wil iedereen weer de naamvallen erbij pakken enzo? Of is dat te ingewikkeld? :D

Maar waarom zou een dubbele ontkenning ineens een ontkenning blijven? Dat slaat nergens op. Dat ze dat in Amerika normaal vinden, a la. Maar waarom hier ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:29

_San87_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

Maar waarom zou een dubbele ontkenning ineens een ontkenning blijven? Dat slaat nergens op. Dat ze dat in Amerika normaal vinden, a la. Maar waarom hier ook.

Ek het glad nie 'n idee nie. :+

Zou het in België vaker gebruikt worden? Ik hoor het in Nederland namelijk vrijwel nooit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:40

Mkango schreef:
_San87_ schreef:

Zou het in België vaker gebruikt worden? Ik hoor het in Nederland namelijk vrijwel nooit.

Ik wel, af en toe. Maar meer niet dan wel, zeg maar. Gelukkig :\.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:42

Er trekt een spiertje bij mijn ooglid en dat is echt heel vervelend en hij houdt maar niet op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:44

Dat die webinar waarvoor ik m'n les Frans heb afgezegd echt intens nutteloos was. -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:47

Dat ik naar stage ga op Koningsdag... Niet dat ik iets bijzonders te doen heb, maar toch :P

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:49

Dat ze voor een simpele htk kitten rond de 300 euro vragen.

Damn wat een gekte

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:51

Mkango schreef:
_San87_ schreef:

Goh, het wordt wel eens gezegd, maar ik vind het absoluut niet zo ingeburgerd dat het een verandering aan de grammaticaregels rechtvaardigt. Dan vind ik die aanpassing van de regel over hen/hun logischer of natuurlijker aanvoelen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:52

Ineke2 schreef:
Dat ik naar stage ga op Koningsdag... Niet dat ik iets bijzonders te doen heb, maar toch :P

Ik hoef dit jaar voor het eerst niet , is er geen Koningsdag :')

De laatste keer dat het doorging was ik vrij , maar was een collega gevallen en moest ik nog een paar uurtjes invallen. Wel heb ik toen Kensington kunnen zien , maar ik baalde er wel van :')

--
De sportdag op een mountainbikeroute. Leuk dat studenten dat doen als opdracht voor school , maar zorg er dan voor dat je bordjes plaatst en de route afsluit. Schrok mij wezenloos van klimtoestellen en grote groepen mensen op de route. Die verwacht je er gewoon niet. En dan nog niet gehad over de hardlopers....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:28

Marcella schreef:
poes schreef:
Ik geloof best dat je goed bent maar vaak is aanwezigheid voor dit soort cursussen idd een verplichting.

Ze mist maar 8 uur en huisarts weigert verklaring af te geven. Dus vind het een beetje krom van de opleiding. Zeker ook dat ze via klasgenoot te horen moet krijgen dat examen vanavond is en niet van de opleiding.

8u op hoeveel uren opleiding?
Waarom wou de arts destijds geen attest afgeven dan?

Hoef ik geen antwoord op maar dat zou ik dan al wel recht gezet hebben. Ik heb zelf de opleiding zadelmaker gevolgd en zelfs daar waren ze streng met afwezigheden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:46

Hoofdpijn,geen goed plan om te bukken bij de paarden en met het omhoog komen met mijn hoofd tegen de onderkaak van mijn ruin te knallen.Auw :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:55

poes schreef:
Marcella schreef:

8u op hoeveel uren opleiding?
Waarom wou de arts destijds geen attest afgeven dan?

Hoef ik geen antwoord op maar dat zou ik dan al wel recht gezet hebben. Ik heb zelf de opleiding zadelmaker gevolgd en zelfs daar waren ze streng met afwezigheden.

Op 160 uur. De arts wou geen attest geven omdat ik de dag zelf niet met mijn dochter bij de arts was. Wat gewoon niet mijn fout was want wij konden altijd door drukte bij hun pas de dag erna terecht. Tevens is mijn dochter ook nog opgenomen geweest in het ziekenhuis od. Dat attest vonden zij dan weer niet geldig...

Maar eerlijk: Het zal wel dat ze gelijk hebben etc. Dat maakt mijn ergernis niet minder. Ik erger mij eraan en ik hoef mijn ergernis eigenlijk niet te verdedigen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:18

Ik snap je ergernis wel hoor, Moestuin. Zeker als ze blijkbaar eerst tegen je gezegd hebben dat je het thuis kunt “inhalen,” je dat netjes gedaan hebt, en ze je dan pas een paar uur voor je examen mededelen dat je geen examen mag doen... Heb je nog mogelijkheid tot een herkansing na het volgen van wat extra lesuren oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:36

Nee, extra lesuren is geen optie. Ik moet volgend jaar opnieuw beginnen van hun.
Maar ik ga nog even nadenken of ik dat wel wil.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:52

Onze kat. Ze mogen af en toe, onder toezicht, buiten. Nu heeft een van de twee ontdekt hoe ie uit de tuin kan en zit op 4 m hoog in de boom.

Oh.. inmiddels is ie uit de boom. Maar binnenkomen? Ho maar :roll:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:00

Daks schreef:
Dat ze voor een simpele htk kitten rond de 300 euro vragen.

Damn wat een gekte

En kruisingen met raskatten zitten rond de 1000 of meer.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:06

Dan vallen mijn toekomstige ragdoll kittens voor 700 euro nog best mee :P
Nog 2 weekjes tot de uitgetelde datum *\o/*

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:08

Prijzen voor stamboek blauwe Rus zitten op 1000 euro, maar is ook een wachtlijst van een jaar.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:11

Princess_ schreef:
marley93 schreef:

Dat vind ik best banketstaaf van haar hoor, snap dat je teleurgesteld bent! Met welke reden wijst ze je doorverwijzing af?

Dat het te druk is en het prima bij de huisarts kan. Wat er op neer komt dat ik 'm waarschijnlijk ga laten zitten omdat ik niet durf.

Ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen in dat geval. Ik zeg niet dat het goed is, per se, maar ik kan het me wel voorstellen in jouw situatie. En ze weet nog wel dat ze heeft gezegd hem er ook weer uit te willen halen ivm je angst omtrend de handeling?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:30

Princess_ schreef:
marley93 schreef:

Dat vind ik best banketstaaf van haar hoor, snap dat je teleurgesteld bent! Met welke reden wijst ze je doorverwijzing af?

Dat het te druk is en het prima bij de huisarts kan. Wat er op neer komt dat ik 'm waarschijnlijk ga laten zitten omdat ik niet durf.

Ik wil je angst niet wegwuiven, alles behalve zelfs. Het is niet tof van die gynaecoloog om een belofte te doen en die niet na te komen terwijl die voor jou zo onwijs waardevol is. Heeft de huisarts al gecontroleerd of de draadjes goed in zicht liggen? Zo ja, is het letterlijk een keer hoesten en met een goede timing is ie er uit. Ik heb er bij geassisteerd, zowel het plaatsen als een aantal keer meegekeken met het verwijderen ivm stage. Het weghalen is absurd minimaal vergeleken met alle handelingen van het plaatsen.
Nogmaals, je angst is niet onredelijk of verkeerd. Ik heb er niet voor niks geen :Y). Ik durf niet. Maar ik hoop dat je dit rustig met je huisarts kan bespreken en hem uiteindelijk laat verwijderen. Want het is niet goed voor je lijf als je hem laat zitten :knuffel:

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:43

Dat ik altijd gezeik heb met 1 kies, al jaren lang. Is al tig keer afgebroken en gevuld, wortelkanaalbehandeling etc. Is meer vulling dan kies zo te zeggen.
Ben afgelopen maanden al meerdere keren naar de tandarts ervoor geweest maar nu weer zit het weer niet lekker qua vulling (stukken breken af, gevoel dat die er elk moment uit kan vallen). Durf al maanden niet meer op die kant te kauwen en doe ik dus ook niet. Moet voor mijn gevoel dus weer langs ookal ben ik vorige maand nog geweest... :\

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:45

Is het niet tijd om de kies eruit te laten halen?