Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:43

Over die wisselende contacten op school is wel wat te vinden. Zonder mondkapje en geen bescherming in contact komen met dagelijks rond de 80 leerlingen zonder anderhalve meter. Daarnaast nog contact met circa 40 leerkrachten waarvan een deel in het vo werkt met leerlingen tm 20 jaar. Waarvan dat deel een mondkapje draagt maar weer met tien in een taxi zitten met een deel zonder mondkapje. En dan nog fysiek contact met ouders wel anderhalve meter proberen te houden.
Ik zeg genoeg wisselend contacten op een dag ;)
Vandaar dat ik heel bewust niet bij mijn ouders op bezoek ga.

En leuk dat ze gaan voor een snelle test voor onderwijs en kinderopvang. Lekker dan wanneer ik positief ben en flink ziek wordt tijdens mijn werk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:43

Mutskke schreef:
Zouden mondkapjes op pensionstallen dan ook verplicht zijn

Alleen op openbare plaatsen kan de regering er iets over vinden. Een pensionstal is geen openbare plaats lijkt me.

Edit: ik zeg het verkeerd, publieke plaatsen bedoel ik. Dat is een pensionstal niet.
Laatst bijgewerkt door secricible op 13-10-20 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:45

Blussem schreef:
Ook heel bijzonder dat mensen nog gewoon op vakantie mogen gaan en dat er niet gesproken worden over hoe veel personen in een auto mogen zitten.
Op deze manier hebben al die regels geen zin en lijkt het meer op burgertje pesten.

Jemig, ze kunnen toch nu moeilijk alles benoemen? Denk je zelf dat het slim is om met zijn 4en in een auto te gaan zitten? En waar zou je heen moeten wat zo belangrijk is dat je er perse heen moet?

lenaa_tje

Coby schreef:
Over die wisselende contacten op school is wel wat te vinden. Zonder mondkapje en geen bescherming in contact komen met dagelijks rond de 80 leerlingen zonder anderhalve meter. Daarnaast nog contact met circa 40 leerkrachten waarvan een deel in het vo werkt met leerlingen tm 20 jaar. Waarvan dat deel een mondkapje draagt maar weer met tien in een taxi zitten met een deel zonder mondkapje. En dan nog fysiek contact met ouders wel anderhalve meter proberen te houden.
Ik zeg genoeg wisselend contacten op een dag ;)
Vandaar dat ik heel bewust niet bij mijn ouders op bezoek ga.

Dat wat jij doet is inderdaad voor mij ook een bewuste keuze. Ik zie bijna niemand. Zelfs al vanaf dat de scholen zijn begonnen.

Brainless

secricible schreef:
Mutskke schreef:
Zouden mondkapjes op pensionstallen dan ook verplicht zijn

Alleen op openbare plaatsen kan de regering er iets over vinden. Een pensionstal is geen openbare plaats lijkt me.

Winkels zijn ook geen openbare plaatsen...

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:46

2 dingen die ik niet volg uit de berichten:
- Is er nu vanaf morgen al mondkapjesplicht of niet?
- Is hbo zoveel mogelijk online of mag onderwijs op locatie gewoon?

Als iemand duidelijkheid kan scheppen, graag!:)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:47

Relaxed schreef:
Blussem schreef:
Ook heel bijzonder dat mensen nog gewoon op vakantie mogen gaan en dat er niet gesproken worden over hoe veel personen in een auto mogen zitten.
Op deze manier hebben al die regels geen zin en lijkt het meer op burgertje pesten.

Jemig, ze kunnen toch nu moeilijk alles benoemen? Denk je zelf dat het slim is om met zijn 4en in een auto te gaan zitten? En waar zou je heen moeten wat zo belangrijk is dat je er perse heen moet?

Nou dit... ik ben blij dat ze dit niet expliciet benoemen want er zou maar een situatie zijn waarbij je wel met iemand anders in de auto moet. Ik ken mensen die in maart (wat mij betreft onterecht maar goed) bang waren voor een boete.

SinneJ

Brainless schreef:
secricible schreef:

En fabrieken waar voedsel geproduceerd wordt en operatiekamers ook niet...

Mjelleke

Brainless schreef:
secricible schreef:

Ze hadden het over publiek toegankelijke plaatsen. Winkels zijn dat wel, een pensionstal denk ik niet.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:48

Relaxed schreef:
Blussem schreef:

En in een auto kan geen 1,5 meter afstand gehouden worden. Dus dan geldt het lijkt mij automatisch dat je niet met 4 man uit verschillende gezinnen in een auto moet gaan zitten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:49

Brainless schreef:
[

Excuus, ik zeg het verkeerd. Ik bedoel publieke plaatsen, geen openbare plaatsen.

En de wetgeving rondom de verplichting van mondkapjes in operatiekamers en voedselproductie is een compleet andere dan de wetgeving waarop deze verplichting zich baseert/gaat baseren dus dat is geen vergelijking.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:51

Wat is dit nou voor non-discussie.. Gewoon mondkapje op daar waar je de hemel niet ziet was het toch?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:54

Kairos schreef:

Mondkapjes strenge aanbeveling. In Nl is het nog niet verplicht want dat is juridisch onmogelijk maar er wordt aan gewerkt om dat zsm mogelijk te maken.

HBO vraag kan ik niet beantwoorden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:54

Kairos schreef:

Nee, alleen een dringend advies zoals dat er al was voorlopig. En de intentie tot verplichting.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:55

pien_2010 schreef:
Kairos schreef:

Mondkapjes strenge aanbeveling. In Nl is het nog niet verplicht want dat is juridisch onmogelijk maar er wordt aan gewerkt om dat zsm mogelijk te maken.

HBO vraag kan ik niet beantwoorden.

Onderwijs mag nog op locatie maar er moet nagedacht worden of het nodig is en of anders kan. Zo als het eigenlijk al wel was.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:01

Horeca heeft procentueel minder besmettingen da scholen, op scholen zijn bijna altijd de clusters klein en in de horeca vaak vele malen groter. 10 % van horeca personeel test positief !
En Piet die op zondagavond laveloos zijn bed induikt terwijl hij in een kroeg was waar ze net niet alle gegevens bijhielden en vervolgens besmet de hele week naar zijn werk gaat en pas vrijdag door heeft dat dat kuchje Corona kan zijn is een heel veel groter probleem dan de leraar die zich minder voelt en meteen thuisblijft en getest word.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 13-10-20 21:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:03

Er is een goed woord voor deze softe en inconsequente, halve maatregels; warboel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:05

Ik HOOP echt dat het hoger onderwijs open kan blijven. Ik doe een master en heb echt lessen nodig, het liefst fysiek. Online kan gewoon niet alles vervangen.
Daarnaast betaal je gewoon bizar veel geld, dus mag hopen dat de overheid dan wat subsidie teruggeeft ofzo :o

Mondkapjes verplicht vind ik echt een stuk beter dan deze dringende aanbeveling wat net niks is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:05

Huertecilla schreef:
Er is een goed woord voor deze softe en inconsequente, halve maatregels; warboel.

Maar goed dat je in Spanje zit dan :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:07

bigone schreef:
Horeca heeft procentueel minder besmettingen da scholen, op scholen zijn bijna altijd de clusters klein en in de horeca vaak vele malen groter. 10 % van horeca personeel test positief !
En Piet die op zondagavond laveloos zijn bed induikt terwijl hij in een kroeg was waar ze net niet alle gegevens bijhielden en vervolgens besmet de hele week naar zijn werk gaat en pas vrijdag door heeft dat dat kuchje Corona kan zijn is een heel veel groter probleem dan de leraar die zich minder voelt en meteen thuisblijft en getest word.

De grootte van de clusters in de scholen is niet helemaal zeker, omdat een groot deel van de kinderen zich niet laat testen of slechts heeeeeele lichte klachten heeft. Hoeveel het er dan daadwerkelijk zijn is moeilijk te zeggen.
Ik zou het zelf fijn vinden om weer terug te gaan naar hybride onderwijs, en dat kinderen van 13 - 18 misschien toch maar weer afstand moeten gaan houden. Ze raken best wel veel besmet, en je maakt mij ook niet wijs dat het virus netjes wacht tot je 18e verjaardag.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:08

Huertecilla schreef:

Heel eerlijk gezegd: mee eens.
Dit heeft een heel hoog net-niet gehalte.

Hoezo over 2 weken kijken hoe het gaat? Gewoon zodra je boven de signaalwaarde komt de hele boel op slot. Hiermee maken ze zichzelf behoorlijk ongeloofwaardig eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:09

Huertecilla schreef:

Ik vind nu juist dat er duidelijkheid is en dit soort negatieve opmerkingen zijn juist precies het probleem.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:10

Het viel mij best wel mee. Ze hebben behoorlijk wat teruggedraaid. Alleen die scholen dan, en de jongeren, maar dat is mijn stokpaardje :+.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:10

Huertecilla schreef:

En daar ben ik het mee eens.
Teveel mazen om weer mee aan de wandel te gaan helaas.
Ik zie ze nu al weer op social media verschijnen. Geen koopavond maar dan wel op afspraak etc

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:11

Het virus is bedacht door de mondkapjes fabrikanten hihi
Hoor hier en daar veel onduidelijkheden.