Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:25

tienus63 schreef:
Alle criminaliteit daalde in coronatijd.
Behalve de drugslabs en aanverwante zaken. Die draaien nog volop.

Misschien zitten er wel stoffen in dat die drugsbrouwers immuun zijn.

Tsja, thuiswerken is toch wel lastig in die sector....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:35

Kanzi schreef:
Keet, laten gaan joh.
Wie weet is hij wel net een paar familieleden verloren aan Corona.
Of is het inderdaad gewoon een mafklapper. :)

Dat kan :)
Maar dan nog ben ik blij dat ik en meerdere mensen hem toch hebben aangesproken :) voorzichtigheid is ok, maar onredelijkheid is een no go

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:36

CharleyT schreef:
elnienjo schreef:
Ik kwam net bij de lokale vishandel en binnen vóór het raam zaten maar liefst 8 personeelsleden nog net niet bij elkaar op schoot samen koffie te drinken. En een grijs oud vrouwtje werd uitgenodigd gezellig aan te schuiven. Ik zei dus van dat is geen 1,5 meter he. Toen zei één van de medewerkers maar wij zijn collega's dus dat kan niet anders. En de grijze dakduif was 'n buurvrouwtje van één van hen.

Waar je al niet op let joh, zolang ze mij maar met rust laten denk ik dan. En er wat van zeggen........... nee, ben geen Boa.

Ze pakken wel mijn eten in. Dus als zij bewust zo onvoorzichtig zijn vormen ze een groter risico voor hun klanten. Om nog maar niet te spreken over hun directe relaties thuis.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:36

Ik heb ooit eens een nieuwsbericht gehoort over xtc wat daarop hintte.... :')
(iets met temperatuur in lichaam omhoog brengen, helpt met de stijd tegen een virus, en heat shock proteins etc..) :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:42

O, dus het zijn medicijnenlabs hier Cer. :')

Ik spreek ook niemand aan trouwens, je kent de situatie niet en wie weet is het 1 gezin. Ieder moet het zelf weten, als ze maar afstand van mij houden, dan heb ik er ook geen last van.
Stukje verderop zijn ze aan de weg aan het werken, precies bij de parkeerplaats bij het bos waar ik de hond uit laat. Zitten daar iedere ochtend te schaffen op het bankje met zijn 4en, en iedere ochtend zie ik ze keurig uit elkaar zitten. Valt gewoon op hoe netjes die zijn terwijl ze al weken iedere dag met z'n 4en bij elkaar zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:46

Neonlight schreef:

:j :')

Citaat:
Valt gewoon op hoe netjes die zijn terwijl ze al weken iedere dag met z'n 4en bij elkaar zijn.
Het zou leuk zijn als er meer van dat soort berichten verteld worden, want ik denk dat er echt heel veel mensen zijn die zich er keurig aan houden.. :j
maar media (en daarna dus mensen) vind het klaarblijkelijk fijner om mensen onrustig te maken... -O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:53

Neonlight schreef:

Ik spreek ook niemand aan trouwens, je kent de situatie niet en wie weet is het 1 gezin. Ieder moet het zelf weten, als ze maar afstand van mij houden, dan heb ik er ook geen last van.
Stukje verderop zijn ze aan de weg aan het werken, precies bij de parkeerplaats bij het bos waar ik de hond uit laat. Zitten daar iedere ochtend te schaffen op het bankje met zijn 4en, en iedere ochtend zie ik ze keurig uit elkaar zitten. Valt gewoon op hoe netjes die zijn terwijl ze al weken iedere dag met z'n 4en bij elkaar zijn.

Ik ken de situatie bij de lokale visboer wel, dat is geen gezin. De oudste gaf antwoord dat het bij hen wel kon want ze zijn collega's. Ja, dat zijn die gasten in de vleesbedrijven ook. En dan nog zo'n 70-plusser actief uitnodigen bij hen aan te schuiven ook... Waar zit hun verstand?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:56

Dan ga je daar toch niks kopen??
Die mensen zetten zichzelf dan buiten de markt...
Maar zolang ze klanten hebben, gaat het gewoon door :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:57

oh mennnnn...heb zo langzamerhand wel de balen van dit corona gebeuren. Wat niet betekent dat ik me niet hou aan de regels, in tegendeel zelfs. Ik zie zeker het belang ervan. Dit weekend zou er anders een fantastisch mooi muziek evenement in de buurt zijn, gaan we ieder jaar naartoe met onze vrienden. Is meerdere dagen en altijd super gezellig en relaxt. Dat doet wel ff pijn dat het nu niet kan. Het mooie weer helpt natuurlijk ook niet mee ;)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:00

Cer schreef:
Dan ga je daar toch niks kopen??
Die mensen zetten zichzelf dan buiten de markt...
Maar zolang ze klanten hebben, gaat het gewoon door :j

Ik kom er voorlopig idd niet meer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:11

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:13

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:29

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:32

Ramboa...echt wie verzint het toch :))

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:36

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:57

O dat zou ik sowieso superchill vinden! Altijd al, haha.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:57

_Penotti schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... zpsLarELlA

Als het niet op RTL had gestaan had ik het in de speld verwacht.
Een voetdruk knop. Gaat dan dan weer niet veel te ver?

Ik vind het eigenlijk wel een top-oplossing, ook zonder aan Corona te denken. Vond zo'n knopje altijd wel vies en vind ze lastig als mijn nagels wat langer zijn. Of als je je handen vol hebt omdat je dingen moet dragen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:00

Prima idee, zeker als de normale knop ook blijft! Grotere versie voor de paardenstoplichten voor maken :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:01

Shadow0 schreef:
Prima idee, zeker als de normale knop ook blijft! Grotere versie voor de paardenstoplichten voor maken :)

Dat staat inderdaad in de tekst, dat de gewone knop gewoon in gebruik blijft voor de mensen die de grondknop niet kunnen gebruiken

Ik zie een vrijheidsdressuurkunstje aankomen voor de ruiters :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:09

Ik merk wel dat ik hier tussen de velden nooit met het paard bij een stoplicht sta :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:29

Een café en restaurant uit de buurt heeft een foto van de Corona vragen neergezet op insta.

Ze moeten dus echt 6 vragen stellen die allemaal een beetje hetzelfde zijn en dan ook nog van die vragen waarvan je denkt als je dit hebt dan ga je toch sowieso niet uit huis? Dat weten we toch onderhand wel? Ik word niet goed van dat de overheid zich nu een beetje opstelt alsof ze te maken hebben met 17 miljoen baby’s.

Afbeelding

Ik krijg hier net zoals bij die reclame op de radio echt zo’n cringe gevoel van en ook nog eens een opstandig gevoel :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:34

Hûh, er bestaan toch allang van die sensor knoppen voor stoplichten waar je alleen je hand voor moet houden?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:39

sureido schreef:
Een café en restaurant uit de buurt heeft een foto van de Corona vragen neergezet op insta.

Ze moeten dus echt 6 vragen stellen die allemaal een beetje hetzelfde zijn en dan ook nog van die vragen waarvan je denkt als je dit hebt dan ga je toch sowieso niet uit huis? Dat weten we toch onderhand wel? Ik word niet goed van dat de overheid zich nu een beetje opstelt alsof ze te maken hebben met 17 miljoen baby’s.

[ [url=m/uMxoEb.png]Afbeelding[/url] ]

Ik krijg hier net zoals bij die reclame op de radio echt zo’n cringe gevoel van en ook nog eens een opstandig gevoel :+

Schijnbaar is dit nodig zolang er mensen zijn die dergelijke maatregelen maar onzin vinden en daardoor andere mensen in gevaar kunnen brengen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:41

Net twee uurtjes in Blijdorp geweest (wij hebben abo).
Heel dubbel...
Er mag nu 3500 man naar binnen. Restaurants zijn dicht, er zijn looproutes uitgezet, er loopt veel personeel rond die eventueel aanwijzingen geeft....
Maar ik ben hier niet geschikt voor....
Irriteren is een keuze, dus ik doe het mezelf aan.... maar echt, let op je kinderen en hou ze uit mijn aura....
Als je met iemand wil praten, ga dan even aan de kant staan en blijf niet midden op het pad staan...

Ook als we dan bij een verblijf wilden kijken... zag je mensen aan komen, oh, die willen vast ook kijken,laten we maar verder lopen....
Ik hou teveel rekening met anderen en ben daardoor de hele middag heen en weer aan het springen om maar niet in iemands aura te zitten (maar vervolgens komen ze wel in de mijne :') )....
Blijdorp heeft het prima voor elkaar, echt :j. Alleen ik ben hier gewoon te autistisch voor...

En op de terug weg kwam ik in de file, da's ook weer nieuw

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:43

Is dat wel zo dat het nodig is als dat gebemoei?
Bij ons zijn de terrassen al open en dat gaat echt heel prima zonder flyers, pijlen, lintjes, dranghekken en weet ik veel wat. Gewoon prima.