Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:15

Echwel schreef:
Citaat:
Haha daar hebben we idd wat biertjes van in de slijterij staan :D.

En best bier

We gaan het deze vakantie proeven :D.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:25

_San87_ schreef:
We gaan het deze vakantie proeven :D.

Hulp nodig ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:42

SdaphneS schreef:
Sizzle schreef:
Overal echt recordlange files door de combinatie auto ipv vliegtuig in combinatie met de wateroverlast.
Iedereen die met de auto gaat: zorg dat je genoeg eten en drinken mee hebt en ook iets tegen de zon.

Overal?
Wat bedoel je precies?

Wij zijn vandaag vanuit Groningen naar Troyes, Frankrijk gereden.
Geen enkele file, geen last van de overstromingen, geen enkele controle bij de grenzen, geen gedoe.
Heerlijk rijden. :j

Slim on op zondag te rijden. Doen wij ook meestal. Fijne vakantie!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 22:19

SdaphneS schreef:
Sizzle schreef:
Overal echt recordlange files door de combinatie auto ipv vliegtuig in combinatie met de wateroverlast.
Iedereen die met de auto gaat: zorg dat je genoeg eten en drinken mee hebt en ook iets tegen de zon.

Overal?
Wat bedoel je precies?

Wij zijn vandaag vanuit Groningen naar Troyes, Frankrijk gereden.
Geen enkele file, geen last van de overstromingen, geen enkele controle bij de grenzen, geen gedoe.
Heerlijk rijden. :j

Oh dat is fijn, gisteren was het echt drama op de Duitse en Franse wegen, vooral richting Italie en Spanje.

SdaphneS

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 07:05

Bedankt Pien!

Gisteren was het dus echt prima op de weg. Eigenlijk nog nooit zo rustig gehad. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 07:17

Laten de mensen die volledig gevaccineerd zijn zich ook testen voor ze op vakantie gaan?

Ik lees net een topic hier over een vriendengroep naar Griekenland die met steekproef getest waren en 1 bleek positief. Er waren 2 volledig gevaccineerd die zich dus bij vertrek niet hebben laten testen. Nu lees ik toch veel reacties in de trant van dat het ook super dom is je niet te laten testen ook al ben je volledig gevaccineerd.

Maar ik hoor om mij heen eigenlijk niemand die met volledig vaccintatie en dus QR code dat die zich ook nog laten testen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 07:31

Spenk schreef:
Laten de mensen die volledig gevaccineerd zijn zich ook testen voor ze op vakantie gaan?

Ik lees net een topic hier over een vriendengroep naar Griekenland die met steekproef getest waren en 1 bleek positief. Er waren 2 volledig gevaccineerd die zich dus bij vertrek niet hebben laten testen. Nu lees ik toch veel reacties in de trant van dat het ook super dom is je niet te laten testen ook al ben je volledig gevaccineerd.

Maar ik hoor om mij heen eigenlijk niemand die met volledig vaccintatie en dus QR code dat die zich ook nog laten testen.

Omdat heel veel mensen die beide vaccinaties hebben gehad denken dat ze het niet krijgen of of over kunnen brengen.

En dat beeld wordt ook wel een beetje in stand gehouden doordat je met een vaccinatie wel van alles mag en zonder niet terwijl je net zo goed besmet kan zijn en het over kan dragen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 07:59

Ik ben zelf in juni naar Griekenland en was toen al volledig gevaccineerd. Ik heb me toen niet laten testen. Nu zou ik dat wel doen gezien het hoge aantal besmettingen. Maar in juni was dat niet aan de orde.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:10

Spenk schreef:

Ik ben als het goed is volledig gevaccineerd met 1 prik en corona gehad te hebben, maar niet getest toen bij de ggd. Mijn qr code doet het wel en scant groen maar laat me voor de zekerheid testen. Zit wel in de stress als ik eraan denk voor de uitslag maarja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:55

Ja maar jij doet het dan daarvoor :) maar als je 2 prikken gehad hebt.... Dan zie ik maar heel weinig mensen alsnog testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:22

Dat snap ik opzich ook wel.. als ik volledig gevaccineerd ben, ga ik me niet meer laten testen. We zullen als samenleving toch weer een keer naar normaler moeten.

En ik ben mij er prima van bewust dat je nog besmet kan worden en dat ook kan doorgeven.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:28

Ligt ook aan het land waar je heen wil, denk ik.
Kennis vloog naar haar dochter op Bonaire en daarvoor moest je sowieso getest zijn, ongeacht of je wel of niet gevaccineerd was.

Alle sporters voor de Olympische spelen zijn oneindig vaak getest de week voor vertrek naar Japan en worden dan bij aankomst op de luchthaven ook nog eens allemaal getest voor ze de luchthaven mogen verlaten.

Ik heb zelf geen plannen om over 2 weken of daarna naar t buitenland te gaan (krijg morgen m'n 2e Pfizer), maar mocht ik die wel hebben, dan zou ik nu met de oplopende besmettingen denk ik wel testen als ik zou gaan vliegen. Met de auto zou ik dan weer vertrouwen op m'n QR code.

Maar goed, is voor mij niet aan de orde want ik blijf lekker in NL.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:32

Het hoeft niet hè. Te laten testen als je volledig gevaccineerd bent . Dus als het niet hoeft doen mensen het niet

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:33

Nee het hoeft niet maar je loopt zeker met vliegen altijd de kans om in de steekproef te komen.
En als je dan positief test, of iemand van je reisgezelschap, ben je dus wel mooi de sjaak...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:44

baudyh schreef:
Het hoeft niet hè. Te laten testen als je volledig gevaccineerd bent . Dus als het niet hoeft doen mensen het niet

Je hoeft ook niet naar het buitenland.

Dat iets niet hoeft, wil niet zeggen dat het best (on)verstandig kan zijn om het te doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:01

Hoe meer mensen vaccineren hoe minder er besmettingen komen, helaas heb je met de delta variant wel een hogere vaccinatiegraad nodig dan met de minder besmettelijke varianten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:03

Spenk schreef:
Ja maar jij doet het dan daarvoor :) maar als je 2 prikken gehad hebt.... Dan zie ik maar heel weinig mensen alsnog testen.

Dat ga ik ook niet doen. Want het hoeft niet. Ik ben niet heiliger als de paus. Het moet niet lekker worden.
Nu zijn manlief en ik wel getest, want er was covid contact. Dan wordt het een ander verhaal en gelijk isolatie.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 19-07-21 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:05

baudyh schreef:

Ik vermoed dat als straks de VS weer open gaat(als hij überhaupt nog open gaat) je en gevaccineerd moet zijn en je getest moet zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:07

Zou de VS alle vaccins accepteren? Want daar was pas al gedoe over.. dat ze enkel daar goedgekeurde vaccins accepteerden.

Mijn "ik test niet bij vaccinatie" is overigens makkelijk gezegd. Er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om tijdens een nog gaande pandemie op vakantie te gaan naar het buitenland.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:26

idinn schreef:
Zou de VS alle vaccins accepteren? Want daar was pas al gedoe over.. dat ze enkel daar goedgekeurde vaccins accepteerden.

Mijn "ik test niet bij vaccinatie" is overigens makkelijk gezegd. Er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om tijdens een nog gaande pandemie op vakantie te gaan naar het buitenland.

Volgens mij wel. Er was toendertijd idd een discussie gaande

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:33

Zijn er ook niet goedgekeurde vaccins gespoten dan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:46

Elk land keurt vaccins wel of niet goed, met Moderna en Pfizer genoeg was er ook weinig reden om andere vaccins te gebruiken in de usa .

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:49

AZ was/is niet goed gekeurd in de VS. Ik weet niet hoe dat nu zit.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:22

Ik heb ook niet laten testen voor vakantie. 2x besmet en volledig gevaccineerd. Ergens moet je het weer loslaten. Ik zoek geen risico's op. Maar leef ook niet in angst. Bij klachten test ik overigens gewoon wel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:27

Volledig gevaccineerd maar heb wel een zelftest gedaan. Mijn vader heeft zich laten testen voorafook al is hij al heel lang volledig gevaccineerd. En na 5 dagen (de ochtend van thuiskomst) nog zelftesten gedaan. Ik had er best een aantal gekocht bij de apotheek. Beter twee keer teveel dan een keer te weinig getest.