[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:41

Varekaj schreef:
Heb je iets van die gesprekken en beloftes op mail? Dan zou ik die toch mooi in hun gezicht smeren hoor. Met naam en toenaam erbij.

Dankjewel voor de wensen dames <3 ik zit lekker aan de gin-tonic als aperitief met hierna st jacobsnootjes in een boterroomsausje met pasta, broccoli en bijpassend wijntje. Doe dat maar een keer met een blaag aan je zijde.

Een breileider... Dat is toch je slokdarm? Eigenlijk je gehele verteringsstelsel toch?

Nee dat is dan een brijleider :)) (of een brijlijder als je iets goors gegeten hebt)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:45

Laurora wat een gezeik! Zou dit idd niet zimaar laten gaan, hoe weet ik ook ff niet. Wel fijn dat je nu nog een kans hebt via je tante

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 23:43

Laurora schreef:
Jongens, ik ben zò pissig.
Al ruim een halfjaar geleden heb ik een doorverwijzing gekregen van mijn huisarts voor sterilisatie. De daadwerkelijke doorverwijzing heb ik even on hold laten zetten om eerst wat onderzoek te doen naar de aanpak.
Op aanraden van een medebokker ben ik toen gaan kijken naar een specifieke privekliniek.
Ik heb meerdere keren contact gehad met de kliniek en uit elk gesprek bleek dat ze me serieus namen en geen ding maakten van mijn leeftijd. Ze vertelden dat ze in principe iedereen aannemen en dan doormiddel van een eventuele psychische evaluatie kijken of de wens reëel is en gegrond. Dan pas zouden ze eventueel zeggen dat ze het wel/niet zouden doen.
Dus, nieuwe zorgverzekering afgesloten, helemaal aangepast op vergoeding van sterilisatie bij die kliniek, verwijsbrief omgezet en er naartoe gemaild.
Krijg ik een mailtje terug dat ze geen vrouwen onder de 30 steriliseren. Alleen bij zeer zeldzame uitzonderingen maar daar vonden ze mij niet onder vallen. (waar ik mezelf dus wel onder vind vallen met extreme tokofobie en psychische problematiek) Gewoon niet. Was geen discussie over mogelijk.
-O-
Ik voel me echt heel vies genaaid. Ze hebben me gewoon een half jaar een het lijntje gehouden en NIEMAND daar kan me uitleggen hoe en waarom.

Het goede nieuws is dat mijn tante een gynaecoloog kent in het Antonius ziekenhuis in Sneek, haar om raad vroeg, en zij meteen aangaf mij wel te willen spreken, en zeer waarschijnlijk (omdat zij mij dus wel duidelijk een uitzonderingsgeval vind) ook steriliseren.
Dus 23 April heb ik mijn eerste consult! *\o/*

Het is toch te gek voor woorden dat elke verslaafde zak een kind kan produceren zonder dat er ook maar naar gevraagd word, en je als kindvrije hemel en aarde moet bewegen om serieus genomen te worden als je daar heel bewust niet voor kiest en je lichaam niet langer wil vervuilen met anticonceptie.
Hoewel ik echt blij ben dat ik waarschijnlijk geholpen ga worden huil ik vanbinnen voor alle vrouwen die geen uitzonderingsgeval zijn, die nòg langer moeten strijden voor iets wat gewoon maatschappelijk geaccepteerd zou moeten zijn.
Echt, ik begrijp dat ze spijt willen voorkomen. Maar even eerlijk, wat is erger?
Spijt van WEL kinderen krijgen, of spijt van GEEN kinderen krijgen?

Echt in en in triest dit.

Wat bizar van die kliniek! Hoop dat je alles op mail hebt. Ik zou er mijn rechtsbijstandsverzekering naar laten kijken. Zeker omdat je door hun beloftes een dure verzekering hebt afgesloten waar je een jaar aan vast zit.
Hoop dat je bij die andere gyn wel serieus genomen wordt!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:21

elnienjo schreef:
Wat bizar van die kliniek! Hoop dat je alles op mail hebt. Ik zou er mijn rechtsbijstandsverzekering naar laten kijken. Zeker omdat je door hun beloftes een dure verzekering hebt afgesloten waar je een jaar aan vast zit.
Hoop dat je bij die andere gyn wel serieus genomen wordt!

Jij leest niet echt goed hé? Ze heeft alles telefonisch gedaan maar hopelijk nu de naam van een gyn die het wel doet.

MarlindeRooz

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:25

Ik moet echt dat programma "Verslaafd" niet meer kijken. "Frank wordt binnenkort vader van hun tweede kind en is verslaafd aan speed en alcohol." :') :') :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:26

Ik wil dit nu wel gaan kijken, lekker leedvermaak als je een avondje in bad zit. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:26

Is ook puur de reden dat ik het kijk. _O-

Je zou bijna gaan pleiten voor een verplichte ouderschapstest. Die man is verdorie 40 dan moet je het toch wel op orde hebben OF kunnen bedenken dat een condoom handig is als je verslaafd bent. :+

Edit: ga zo stuk, die man ook. "Die man is al geen vader voor het eerste kind, dan komt er nog een zwangerschap. Wat denk je dan???" _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:29

Ik volg het programma ook en dit is een van de weinige keren dat ik een dergelijk programma zonder leedvermaak zit te kijken. Ik heb alleen maar heel veel medelijden met die mensen, zowel de verslaafden als hun omgeving. Maar dat je als partner bij je volle verstand denkt dat kinderen krijgen met een verslaafde handig is, daar kan ik dan weer echt met de pet niet bij, nee.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:30

Las laatst toevallig een artikel over een gezin met hoge schulden, mevrouw had geen geld om de pil te betalen. Dus dan maar onveilig neuken. Ja, nee, goed idee.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:32

Mkango schreef:
Ik volg het programma ook en dit is een van de weinige keren dat ik een dergelijk programma zonder leedvermaak zit te kijken. Ik heb alleen maar heel veel medelijden met die mensen, zowel de verslaafden als hun omgeving. Maar dat je als partner bij je volle verstand denkt dat kinderen krijgen met een verslaafde handig is, daar kan ik dan weer echt met de pet niet bij, nee.

Nee deze mensen hadden gewoon bewust onveilige seks. Dan ben je als vrouw ook niet 100% hoor.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:48

__Sannne schreef:
Las laatst toevallig een artikel over een gezin met hoge schulden, mevrouw had geen geld om de pil te betalen. Dus dan maar onveilig neuken. Ja, nee, goed idee.

Ik heb gestemd op een partij die anticonceptie weer gratis wil maken... :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:54

Femke_Tweety schreef:
__Sannne schreef:

Ik vind het sowieso bizar dat dat nog niet zo is. De hele maatschappij is ermee geholpen juist wel gratis anticonceptie te verstrekken.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:03

Is het wel al geweest ooit.

En van mij mag dat asap terug.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:08

Ja mee eens.
Hoe duur al die vruchtbaarheidsbehandelingen zijn en dat moet maar vergoed worden.
En mensen die de pil willen moeten maar dokken.
Het is echt zo dat alles pro kind mag en maar kiezen voor geen kind, wat veel weloverwogen der gedaan word is taboe.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:03

Denk ook dat het een positief effect heeft op het aantal abortussen wanneer anticonceptie gratis verkrijgbaar is.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:06

Ik heb het niet helemaal per partij bekeken, maar eigenlijk wel interessant.

Welke partijen allemaal iets zeggen in hun partijprogramma over abortus,
En welke over anticonceptie.

Ik heb van 2 partijen de hele boel gelezen, bij de ene werd het wel benoemd, bij de andere volgens mij niet.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:11

_San87_ schreef:
Femke_Tweety schreef:

Ik vind het sowieso bizar dat dat nog niet zo is. De hele maatschappij is ermee geholpen juist wel gratis anticonceptie te verstrekken.

Er is wel meer bizar. Hoezo zijn bv brilglazen niet volledig vergoed (in België dan).
Een nieuwe bril kost me 100 den euro's, maar zonder ben ik gewoon hulpeloos (kan ik niet eens mijn scherm zien, niet auto rijden , ... ), maar toch is dat allemaal zelf te betalen ...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:14

Hier is een bril en gehoor apparaat ook niet vergoed of maar een klein deeltje.

Bril met -7 is echt wel noodzakelijk.
Dan heb ik na mijn ongeval ook prisma nodig, dus oke dat kan in dezelfde bril.
Daarom moet ik ook elk jaar naar de oogarts, mag ik ook eigen risico eerst betaen.
Maar ook een gehoorapparaat heb ik nodig sinds mijn ongeval, maar laat dat nog maar even... ook wel een stukje ijdelheid :+ maar kost allemaal al genoeg zo.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:33

DuoPenotti schreef:
Ja mee eens.
Hoe duur al die vruchtbaarheidsbehandelingen zijn en dat moet maar vergoed worden.
En mensen die de pil willen moeten maar dokken.
Het is echt zo dat alles pro kind mag en maar kiezen voor geen kind, wat veel weloverwogen der gedaan word is taboe.

Al die vruchtbaarheidsbehandelingen zouden wel uit de basiszorg mogen en de anticonceptie/sterilisaties er in.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:35

Sterilisatie hoeft er van mij ook niet in als vruchtbaarheid eruit gaat.
Dat is dan voor mij gelijk.

De pil er in lijkt me uiteindelijk een stuk goedkoper. En scheelt misschien ook wat ellendige kindjes.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:44

Anticonceptie voor man en vrouw wat mij betreft.

Niet alleen pil, dan 'dwing' je richting 1 methode die soms toch ook echt wel nadelen heeft.

Pil, spiraal, condoom, vrouwencondoom, zaaddodende pasta, pessarium, sterilisatie man / vrouw.

De hele mikmak wat mij betreft.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:25

@elnienjo
Gelukkig heeft mijn verzekeraar ook een contract met het ziekenhuis waar de andere gyn werkt, dus ik heb niet voor jan met de korte achternaam een dure verzekering afgesloten :D

Verder bedankt voor de woorden mensen, fijn om op deze manier een beetje steun te ontvangen. <3
Ik hoop dat het in de toekomst voor iedereen makkelijker word deze keuze te maken :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:34

Femke_Tweety schreef:

Niet alleen pil, dan 'dwing' je richting 1 methode die soms toch ook echt wel nadelen heeft.

Pil, spiraal, condoom, vrouwencondoom, zaaddodende pasta, pessarium, sterilisatie man / vrouw.

Maar condooms en dergelijke zijn al moeilijker denk ik, dikke kans als die gratis zijn dat er van geprofiteerd wordt (of verspild wordt). Bij de pil of de nuvaring bv kunnen ze gewoon maand of jaarvoorraden voorzien per vrouw. Condooms, tjah, sommige zijn iets actiever dan andere :+

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:40

Duhelo schreef:
Femke_Tweety schreef:

Maar condooms en dergelijke zijn al moeilijker denk ik, dikke kans als die gratis zijn dat er van geprofiteerd wordt (of verspild wordt). Bij de pil of de nuvaring bv kunnen ze gewoon maand of jaarvoorraden voorzien per vrouw. Condooms, tjah, sommige zijn iets actiever dan andere :+

Daar moet dan een oplossing voor bedacht worden.

Gewoon goeiekope simpeltjes gratis tot een bepaalde max hoeveelheid. Of echt spotgoedkoop, zeg 5 cent per stuk ofzo.

Wil je luxer leuker lolliger, met kleurtjes smaakjes of vormpjes dam betaal je maar mooi zelf.
Dat idee.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:44

Ja of je kunt er elke maand 10 halen ofzo.. Idd standaard dingen.

Zou toch best moeten kunnen. Of gratis meegeven bij het recept van een andere anticonceptievorm.