Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:59

Dat lijkt me een legitieme vraag, Captain... Goed dat je gaat bellen!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:02

Het is toch online, gewoon een standaard mail schijnbaar. Ook slecht, pas dat dan even aan. :roll:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:15

Jeetje zit iemand te slapen daar zeg. :=

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:44

Ik wil een pakketje versturen, ik heb alleen geen printer. Dus het label moet worden gemaakt bij het pakketpunt. Bij welke postbedrijven kan ik terecht?

edit: ik heb voorheen alleen maar pakketjes verstuurd met een zelf geprint label, ik heb dus geen idee of ik zomaar kan binnenlopen bij bijv. een DHL punt om daar een pakketje te versturen. Het lijkt mij van wel dat het kan maar goed, ik dacht ik vraag het even hier voor de zekerheid.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:47

deksel schreef:
Ik wil een pakketje versturen, ik heb alleen geen printer. Dus het label moet worden gemaakt bij het pakketpunt. Bij welke postbedrijven kan ik terecht?

edit: ik heb voorheen alleen maar pakketjes verstuurd met een zelf geprint label, ik heb dus geen idee of ik zomaar kan binnenlopen bij bijv. een DHL punt om daar een pakketje te versturen. Het lijkt mij van wel dat het kan maar goed, ik dacht ik vraag het even hier voor de zekerheid.

Ik geloof dat dat bij postnl gewoon kan :)
https://www.postnl.nl/versturen/pakket- ... en-pakket/

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:24

deksel schreef:

Bij DHL kan het, alleen is mijn pakketje daardoor kwijtgeraakt, dus zou het niet aanraden :Y)

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 13:52

Wat ik voor mijn collega/vriendin kan kopen als afscheidskadootje. We zijn met 4 collega's die iets willen samenleggen. Ik wil graag een origineel iets maar op dit moment kan ik niet echt aan iets denken. Ze is op een keto dieet, misschien kookboek? Wat moeilijk, meestal ben ik van de originele cadeautjes.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:10

Een pakket met noten?
En dan geen gesuikerde of met honig, maar onbewerkte.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:17

Pakket rituals :D

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:15

xJurdyWonanx schreef:
Ligt een beetje aan het bedrijf inderdaad. Toen ik nog bij de grote blauw gele winkel werkte liep zo ongeveer iedereen met zichtbare tatoeages rond. Nu bij de bank en hiervoor bij een hotel werd/wordt dat niet bepaald gewaardeerd.

Ik ben aangenomen :D Bij de HEMA was het :j

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:18

Mand schreef:
xJurdyWonanx schreef:
Ligt een beetje aan het bedrijf inderdaad. Toen ik nog bij de grote blauw gele winkel werkte liep zo ongeveer iedereen met zichtbare tatoeages rond. Nu bij de bank en hiervoor bij een hotel werd/wordt dat niet bepaald gewaardeerd.

Ik ben aangenomen :D Bij de HEMA was het :j

Gefeliciteerd! Had je je sleeve wel of niet bedekt?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:34

Gefeliciteerd, Mand. Ik denk dat het idd per filiaal en stad verschilt. Ik ken winkels van HEMA waar het niet toegstaan is. Ook felle haarkleuren als blauw,groen, roze ed zijn daar niet toegestaan.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:49

iirrssjjee schreef:
Gefeliciteerd! Had je je sleeve wel of niet bedekt?

Niet bedekt! Ik heb geen 'aanstootgevende' tattoos (zoals bijvoorbeeld iets religieus) en ze vond juist dat het me meer identiteit gaf. Ze gaf zelf ook aan dat ze het niet van deze tijd vind dat mensen daar op geweigerd worden. Super lieve vrouw. Ik woon overigens vlakbij de randstad.

Bedankt voor de felicitaties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:58

Oh, dat klinkt ook als een fijn gesprek. Goed gedaan, gefeliciteerd! :D

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 19:11

deksel schreef:

Je kunt online een label aanmaken, die op je telefoon meenemen naar een PostNL punt. Daar scannen ze de barcode en dan kunnen ze het label voor je uitprinten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:37

Sinds maandag werk ik bij een Bakkertje en we verkopen ook belegde broodjes. In de grote bakkerij worden alle broden gebakken en in de ochtend wordt het langs alle filialen gebracht. Ook wordt er in de grote bakkerij diverse salades voor op brood gemaakt zoals kipkerrie en tonijnsalade.

Kan ik dan zeggen dat de tonijnsalade huisgemaakt is? Hij wordt dus niet in mijn filiaal gemaakt maar wel door de bakkerij. (Het wordt vers gemaakt.)

Zomaar iets wat ik me na een veel te warme dag afvraag. :+ :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:45

Ja toch? Het wordt door jullie eigen bakker gemaakt maar niet op locatie?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:23

Dat hangt ervan af. Als de grote bakkerij een industriële bakkerij is niet, als het met verse producten gemaakt is wel.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:52

Ik heb een bijbaantje, zonder loonheffingskorting. Van mijn weekloon van 110 euro gaat er ruim 40 euro naar loonbelasting. Kan ik dat later weer terug krijgen bij de belastingaangifte?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:56

Independence schreef:
Ik heb een bijbaantje, zonder loonheffingskorting. Van mijn weekloon van 110 euro gaat er ruim 40 euro naar loonbelasting. Kan ik dat later weer terug krijgen bij de belastingaangifte?

Is dit je enige baantje? Nergens anders krijg je loonheffingskorting? (Uitkering?) Dan zou je het idd terug kunnen vragen bij je belastingaangifte.

Maar dan moet je zeker weten dat je nergens anders loonheffingskorting krijgt, want dat mag maar bij 1 baan of uitkering.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:25

Als dit je enige baantje is zou ik de korting aanvragen. Krijg je het gelijk.
Anders kan je het inderdaad terugkrijgen bij de belastingdienst. Dat kan ook als je meerdere baantjes hebt. Je geeft aan wat je verdiend hebt en aan belasting hebt betaald en er wordt dan berekend of je nog wat terug krijgt omdat je teveel belasting hebt betaald.
De korting mag inderdaad maar bij één baantje worden toegepast.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:53

Dit is niet mijn enige baantje, ik heb ander werk waar ik veel meer uren maak en daar is de loonheffingskorting toegepast. Maar voorheen had ik dat bij dit baantje, en nu schrik ik ervan hoeveel geld er vanaf gaat

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:06

Wat betekend dit bij dpd?

Mag ik mijn pakket niet afhalen of mogen ze hem niet bezorgen?Afbeelding

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:54

APCIII schreef:
dalena schreef:
Wie heeft de tip voor een dicht oor? De laatste tijd zit mijn oor zo vaak dicht en niks helpt :

Vandaag dagje wellness en meteen oor dicht zodra ik in het water zat

Uit laten spuiten bij de huisarts :)

Gisteren kon ik terecht bij huisarts. Allebei de oren laten uitspuiten en ik hoor alles weer :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:35

Hoe leer ik mezelf het snelste te schrijven met links? Ik ben rechtshandig, maar het lijkt me grappig om ook met links te kunnen schrijven :')