Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:54

Ja voor een kind prima toch?

Ik heb vroeger toen de buren met vakantie gingen de tuin gesproeid a €0,50 ct per keer dat het nodig was :+
Als het droog weer was verdiende ik veel en als het veel regende in de vakantie had ik pech :')

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:55

Oh 6.- voor 3 dagen vind ik echt wel gierig. Ook voor een 7 jarige. No way dat het ook echt maar 5 minuten duurt. Ergens heen lopen, diertjes begroeten, water verversen en eten, beetje aandacht geven. Ben je zo een half uur kwijt. Ik zou eerder 5 euro per keer geven denk ik, en dan zou ik me nog steeds gierig voelen :=

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:40

Nee, dat vind ik niet gierig. Zoiets doe je namelijk imo zonder vergoeding voor je buren, omdat het een kind is, is het leuk dat ze iets van een vergoeding krijgt, omdat ze zo jong is hoeft dat echt niet hoog te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:42

Ik heb ooit een weekend op het huis rn de beesten van mijn zusje gepast.. Ik kwam op vrijdagavond vanuit het werk en ik trof gewoon een lege koelkast. Dat vond ik ook niet erg grappig.. Dus volgende dag zelf maar boodschappen gedaan :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:53

Ik heb juist niet graag een gevulde koelkast want dan ligt er gegarandeerd vanalles wat ik toch niet eet en dan ligt het er te vergaan. Ik vraag meestal uitdrukkelijk om alle bederfelijke zaken dus al op te maken of iets want ik vind het niet fijn om te moeten aankijken of het hun terugkomst haalt of niet…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 00:14

poes schreef:
Ik heb juist niet graag een gevulde koelkast want dan ligt er gegarandeerd vanalles wat ik toch niet eet en dan ligt het er te vergaan. Ik vraag meestal uitdrukkelijk om alle bederfelijke zaken dus al op te maken of iets want ik vind het niet fijn om te moeten aankijken of het hun terugkomst haalt of niet…

Maar als je weet dat ik uit het werk kom dan vraag je dat toch ff.. Of zeg tenminste dat er niks is :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 08:21

Aja ik ga er juist vanuit dat het leeg is en dat vraag ik ook nadrukkelijk. Heb altijd eigen eten bij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 08:45

Bij m’n zusje of bekende zou ik een ovenschaal met eten klaarzetten die ze op kunnen warmen. :o

Maar de eigenaren van hond + huis waren helemaal verbaasd en onder de indruk hoe schoon het huis was. Vonden ze niet nodig en hoefde ik niet te doen. Maar ze vonden het wel heel fijn!!

Ben achteraf nog blijer dat ik toch wat meer gedaan heb want het meisje was niet helemaal fit en dan wil je de volgende dagen niet ook nog je huis moeten boenen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:06

litilaura schreef:
Oke wat vinden jullie dan van deze situatie. Wanneer wij op vakantie gaan vragen we het buurmeisje van 7 (met goedkeuring van haar moeder) om voor onze konijnen te zorgen. wat moet ze doen 1x per dag 2 flesjes water vullen bij de buitenkraan + 2 voerbakjes brokjes vullen, en door mij gekocht groenvoer in het hok leggen. Totale tijd dat je hiermee bezig bent nog geen 5 minuten per dag. Ik zorg dat het hok brandschoon is voordat we vertrekken dus ze hoeft niet te verschonen of vegen ofzo, echt alleen eten geven. Ik betaal haar €0,50 per konijn per dag we waren 3 dagen weg en we hebben 4 konijnen dus ze kreeg €6 en nog een reep Tony's als dankjewel.

Dat is heel gierig als je bedenkt dat wanneer ik ze naar de kinderboerderij breng dat €40 per dag kost en dus €160 voor die 3 dagen (omdat je ze niet 's avonds kan ophalen natuurlijk)

Maar aan de andere kant vindt het buurmeisje het ook heel leuk om de konijnen te verzorgen en knuffelen en wat zou je anders voor bedrag aan een 7 jarige geven?

Vind ik niet gierig hoor. Ik weet niet beter dan dat je dat gewoon voor je buren doet. Leuk dat er een vergoeding tegenover staat voor het meisje, maar aangezien jullie buren zijn zou dat wat mij betreft niet eens nodig zijn.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:29

Het buurmeisje wat de konijnen doet vind ik ook niet gierig. Voor iemand van die leeftijd is 50 cent een stuk meer

Technisch gezien zou ik nooit een kind mijn konijnen laten passen maar dat is een ander verhaal

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 10:50

Ik neem aan dat de ouders meegaan bij een 7 jarige? Anders zou ik het ook niet aandurven.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 10:58

Amber_anne schreef:
Het buurmeisje wat de konijnen doet vind ik ook niet gierig. Voor iemand van die leeftijd is 50 cent een stuk meer

Technisch gezien zou ik nooit een kind mijn konijnen laten passen maar dat is een ander verhaal

Idem.

Bij mij doet de buurvrouw m'n konijnen 2 keer per dag als ik op vakantie ben. Ze krijgt daarvoor een mooie seizoensplant en een flesje wijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:01

Ook al vind ik de situatie met het zevenjarige meisje niet gierig, ik vind het wel altijd grappig hoe diereneigenaren de hoeveelheid werk verbloemen. "Het is nog geen 5 - 10 - 15 minuten werk." Ik heb al verschillende dieren gehad, maar geen enkel dier is met 5 minuten zorg per dag klaar. Mijn vissen misschien wel, maar die waren ook binnen het jaar dood, dus daar had ik beter wat meer tijd aan besteed. Voor de rest maakt het niet uit hoor, maar dat is gewoon iets wat me opvalt, ook in het bijrijderstopic: "je bent nog geen kwartier bezig met vier stallen mesten." :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:03

Ik ben om de dag 5 min met mijn hamster bezig hoor haha. En 2x per jaar 2 uurtjes voor verschonen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:05

Gini schreef:
Ook al vind ik de situatie met het zevenjarige meisje niet gierig, ik vind het wel altijd grappig hoe diereneigenaren de hoeveelheid werk verbloemen. "Het is nog geen 5 - 10 - 15 minuten werk." Ik heb al verschillende dieren gehad, maar geen enkel dier is met 5 minuten zorg per dag klaar. Mijn vissen misschien wel, maar die waren ook binnen het jaar dood, dus daar had ik beter wat meer tijd aan besteed. Voor de rest maakt het niet uit hoor, maar dat is gewoon iets wat me opvalt, ook in het bijrijderstopic: "je bent nog geen kwartier bezig met vier stallen mesten." :D

Los van het schoonmaken van de hokken, wat de vakantie oppas niet hoeft te doen, ben ik met de konijnen dagelijks met 5 minuten klaar als ik gewoon de basis verzorging doe, dus eten en drinken.

Afgelopen zomer voor 3 cavia's gezorgd, ook dat was een kwestie van een paar minuten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:08

Maar je checkt toch ook even de gezondheid en hoe de dieren zich gedragen? Het is toch niet brok en water, klets erin, en weg, doei beestjes, nu ben je weer 24 uur alleen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:12

Gini schreef:
Maar je checkt toch ook even de gezondheid en hoe de dieren zich gedragen? Het is toch niet brok en water, klets erin, en weg, doei beestjes, nu ben je weer 24 uur alleen.

Alleen zijn ze sowieso niet, want ze lopen in een groep in de tuin. Als ik ze zelf verzorg kijk ik de hele dag op ze uit en zou ander gedrag mij inderdaad opvallen. Maar de oppas voor mijn dieren doet dat niet, die kent ze niet en heeft niet enorm veel verstand van dieren dat ik dat van haar kan verwachten.

Edit: ik heb het trouwens over konijnen. Honden/paarden kan ik mij voorstellen dat dat een ander verhaal is.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:13

Ik heb jaren als baan voor andere mensen hun dieren verzorgd als ze op vakantie zijn. Altijd in hun huis. En idd mensen onderschatten het vaak hoeveel werk het is. 3 keer per dag de hond uitlaten is al gewoon 1,5 a 2 uur. Soms heb je ook mensen die 6 keer per dag 10/15 minuten doen. Dat lijkt minder tijd, maar dat is het ook weer niet omdat je steeds gaat lopen en niks ander kan bijna.

Ik heb idd wel eens paardenmensen gehad die zeiden, ja maar dat doe je even tussen door. Dus daar hoeven we niet voor te betalen. Dan probeerde ze me idd 4/5/6 paarden in m'n mik te schuiven voor 15/20 euro. Dat wordt hem dus gewoon niet. Als 'vreemde' ben je vaak toch iets meer tijd kwijt. Je kent ze minder goed en je wil de verzorging ook extra goed doen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:20

Mjetterd schreef:
Maar de oppas voor mijn dieren doet dat niet, die kent ze niet en heeft niet enorm veel verstand van dieren dat ik dat van haar kan verwachten.

Dus cru gezegd: als er iets mis is met een konijn dan merkt de oppas dat niet meteen?

Ach, ik wil er geen kruisverhoor van maken van wie wel en niet op 5 minuten zijn dieren verzorgd krijgt, maar ik was altijd meer tijd kwijt, ook bij oppasdieren.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:21

Gini schreef:
Mjetterd schreef:
Maar de oppas voor mijn dieren doet dat niet, die kent ze niet en heeft niet enorm veel verstand van dieren dat ik dat van haar kan verwachten.

Dus cru gezegd: als er iets mis is met een konijn dan merkt de oppas dat niet meteen?

Ach, ik wil er geen kruisverhoor van maken van wie wel en niet op 5 minuten zijn dieren verzorgd krijgt, maar ik was altijd meer tijd kwijt, ook bij oppasdieren.

Mijn oppas zou inderdaad oormijt o.i.d. niet opmerken omdat ze niet de oren van de konijnen bekijkt.

Mocht één van de konijnen zo ziek zijn dat ze niet komen tijdens het eten geven dan zal dat wel opvallen natuurlijk. Ze weet dat er 7 konijnen en 4 cavia's lopen dus die telt ze dan dagelijks.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:22

MarlindeRooz schreef:
Ja over gierig gesproken. Een ex-oppashondje van mij gaat nu naar een vriendin van mij toe. Situatie daar is 2 speelse honden, grote boerderij en echt groot afgzet stuk gras/tuin. Dus paradijs voor honden. Ook wandelen ze elke dag met ze naar het park waar ze los kunnen lopen eventueel.

Vriendin ging dus van 12 euro naar 15 euro per dag. Vond diegene wel een fikse verhoging. Het gaat om een groter formaat hond van nog geen jaar. Dus echt wel veel werk met alleen laten, slopen etc. :n

Ik quote mezelf even maar diegene vraagt nu of ik op maandagen wil oppassen. Ik vraag ook 15 maar ik woon op 5 min met de auto ipv 20 min enkele reis dus daarom zal ze mij wel vragen. _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:07

Gini schreef:

Ik ben overal minstens een half uur. Maar puur voeren en bakken schoonmaken kost me ook meestal 5-10 minuten. Maar ik blijf idd wel even zitten. Met konijnen is dat mss niet zo nodig. Even goed kijken hoe het met ze gaat en klaar.
Edit: maar ikzelf blijf dus wel overal minstens een half uur.

Edit: ik heb er met veel dieren vrij snel zicht op trouwens wat ok en wat zorgwekkend is. Niet zoals het baasje zelf natuurlijk maar ik zie ook vrij snel of alles ok is of er iets net niet helemaal goed is.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 23:18

Ik heb 1 vast adres waar ik oppas en de afspraak is dat ik er ben voor de verzorging (voeren, kattenbak, water verversen, medicatie toedienen) en wat aandacht geven.
Er wordt vanuit gegaan dat dat ongeveer 30-60 minuten per dag is, met 1-2 dagen ertussen dat ik er 10-20 minuten ben.
In de praktijk ben ik er vaak langer, dan zit ik te netflixen oid terwijl de kat de tuin in gaat en weer naar binnen wanneer het haar belieft, aandacht kan vragen wanneer ze dat wil etc.
De daadwerkelijke tijd dat ik bezig ben met de verzorging is 5-10 minuten, zeg een kwartier als de planten ook nog water moeten en dat is inclusief checken hoe ze erbij zit, de rest is puur voor haar aandacht etc. :)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:14

Kunnen we weer terug naar gierige acties ipv alle tijden en vakantie dieren te bespreken?

Hoevenkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:43

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 20-03-23 07:31, in het totaal 1 keer bewerkt