Ik heb vroeger toen de buren met vakantie gingen de tuin gesproeid a €0,50 ct per keer dat het nodig was

Als het droog weer was verdiende ik veel en als het veel regende in de vakantie had ik pech

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
poes schreef:Ik heb juist niet graag een gevulde koelkast want dan ligt er gegarandeerd vanalles wat ik toch niet eet en dan ligt het er te vergaan. Ik vraag meestal uitdrukkelijk om alle bederfelijke zaken dus al op te maken of iets want ik vind het niet fijn om te moeten aankijken of het hun terugkomst haalt of niet…
litilaura schreef:Oke wat vinden jullie dan van deze situatie. Wanneer wij op vakantie gaan vragen we het buurmeisje van 7 (met goedkeuring van haar moeder) om voor onze konijnen te zorgen. wat moet ze doen 1x per dag 2 flesjes water vullen bij de buitenkraan + 2 voerbakjes brokjes vullen, en door mij gekocht groenvoer in het hok leggen. Totale tijd dat je hiermee bezig bent nog geen 5 minuten per dag. Ik zorg dat het hok brandschoon is voordat we vertrekken dus ze hoeft niet te verschonen of vegen ofzo, echt alleen eten geven. Ik betaal haar €0,50 per konijn per dag we waren 3 dagen weg en we hebben 4 konijnen dus ze kreeg €6 en nog een reep Tony's als dankjewel.
Dat is heel gierig als je bedenkt dat wanneer ik ze naar de kinderboerderij breng dat €40 per dag kost en dus €160 voor die 3 dagen (omdat je ze niet 's avonds kan ophalen natuurlijk)
Maar aan de andere kant vindt het buurmeisje het ook heel leuk om de konijnen te verzorgen en knuffelen en wat zou je anders voor bedrag aan een 7 jarige geven?
Amber_anne schreef:Het buurmeisje wat de konijnen doet vind ik ook niet gierig. Voor iemand van die leeftijd is 50 cent een stuk meer
Technisch gezien zou ik nooit een kind mijn konijnen laten passen maar dat is een ander verhaal
Gini schreef:Ook al vind ik de situatie met het zevenjarige meisje niet gierig, ik vind het wel altijd grappig hoe diereneigenaren de hoeveelheid werk verbloemen. "Het is nog geen 5 - 10 - 15 minuten werk." Ik heb al verschillende dieren gehad, maar geen enkel dier is met 5 minuten zorg per dag klaar. Mijn vissen misschien wel, maar die waren ook binnen het jaar dood, dus daar had ik beter wat meer tijd aan besteed. Voor de rest maakt het niet uit hoor, maar dat is gewoon iets wat me opvalt, ook in het bijrijderstopic: "je bent nog geen kwartier bezig met vier stallen mesten."
Gini schreef:Maar je checkt toch ook even de gezondheid en hoe de dieren zich gedragen? Het is toch niet brok en water, klets erin, en weg, doei beestjes, nu ben je weer 24 uur alleen.
Mjetterd schreef:Maar de oppas voor mijn dieren doet dat niet, die kent ze niet en heeft niet enorm veel verstand van dieren dat ik dat van haar kan verwachten.
Gini schreef:Mjetterd schreef:Maar de oppas voor mijn dieren doet dat niet, die kent ze niet en heeft niet enorm veel verstand van dieren dat ik dat van haar kan verwachten.
Dus cru gezegd: als er iets mis is met een konijn dan merkt de oppas dat niet meteen?
Ach, ik wil er geen kruisverhoor van maken van wie wel en niet op 5 minuten zijn dieren verzorgd krijgt, maar ik was altijd meer tijd kwijt, ook bij oppasdieren.
MarlindeRooz schreef:Ja over gierig gesproken. Een ex-oppashondje van mij gaat nu naar een vriendin van mij toe. Situatie daar is 2 speelse honden, grote boerderij en echt groot afgzet stuk gras/tuin. Dus paradijs voor honden. Ook wandelen ze elke dag met ze naar het park waar ze los kunnen lopen eventueel.
Vriendin ging dus van 12 euro naar 15 euro per dag. Vond diegene wel een fikse verhoging. Het gaat om een groter formaat hond van nog geen jaar. Dus echt wel veel werk met alleen laten, slopen etc.
Gini schreef:Maar je checkt toch ook even de gezondheid en hoe de dieren zich gedragen? Het is toch niet brok en water, klets erin, en weg, doei beestjes, nu ben je weer 24 uur alleen.