Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:05

Geen reactie terug gehad :( Ik wacht tot morgen.. stuur ik een herinnering en anders verwijder ik dit bod ook gewoon. :(

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:10

ik heb een leuk jasje gekocht op MP, daar baal ik dan zo van, heb ik het geld overgemaakt en dan wordt ik daarna overboden. Op zich niet zo erg, maar geeft altijd zo'n vervelend gevoel, zet die advertentie op gereserveerd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:23

bridgetF schreef:
ik heb een leuk jasje gekocht op MP, daar baal ik dan zo van, heb ik het geld overgemaakt en dan wordt ik daarna overboden. Op zich niet zo erg, maar geeft altijd zo'n vervelend gevoel, zet die advertentie op gereserveerd.

Pffff... ja ik zet ook altijd alles op gereserveerd!

Ben zelf ook bezig met een aankoop, van flink wat geld zeg maar... Maar die heeft keurig deze week de advertentie op gereserveerd gezet!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:26

De mevrouw van de spinningfiets zou vanmiddag tussen 3 en 4 komen... Vind ik al behoorlijk ruim, maargoed... Kreeg ik vanochtend een mailtje of het ook eerder kon. Dus ik mail terug dat dat prima is en dat ik de hele middag thuis ben. Vraag of ze dan even wil laten weten hoe laat ze ongeveer langs wil komen... Hoor ik niets weer... :\
Daar kan ik zo slecht tegen he...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:09

De hele middag thuis zou ik al niet aangeven :P Dan kun je de hele middag niets doen omdat ze om 1 uur kunnen komen, maar ook om half 5..
Ik vraag tegenwoordig regelmatig een telefoonnummer zodat we een en ander goed af kunnen spreken (heb je ook gelijk een nummer als ze niet op komen dagen }> )
En ik geef m'n adres pas als er daadwerkelijk een afspraak staat. heb al eens gehoord dat ik na m'n laatste mailtje niets meer hoorde en dat er even later toch iemand op de stoep stond :P

sammie, wat balen dat je nog niets gehoord hebt!

als er meerdere biedingen op een advertentie zijn, zet ik deze ook niet op gereserveerd als het in principe verkocht is. heb al meerdere keren meegemaakt dat zodra ik hem op gereserveerd zette, andere bieders hun biedingen weg haalden en de 'koper' alsnog niet op kwam dagen -O-
Als er verders niet op geboden is, zet ik hem wel op gereserveerd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:15

Nouja, ik ging er vanuit dat het wel kon omdat ze zo regelmatig mailde. Met de vraag of ze kon aangeven wanneer ze langs zou komen... Adres had ze al, omdat de afspraak al stond. :\ Heb echt de neiging om lekker uitgebreid mijn auto te gaan wassen 10 km verderop _O-

Nu net wel mijn wedstrijdjasje verkocht! Nu moet ik echt zorgen dat ik voor januari een nieuw jasje heb _O- Meisje is heel enthousiast en gaat het geld meteen overmaken. Nouja, dan ga ik meteen het jasje maar inpakken... :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:18

:D
(voordeel zou wel zijn als je het vandaag nog op de post kan doen, ze het morgen in huis heeft, anders wordt het pas dinsdag... Of past het als brievenbuspost?)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:20

Kentaro schreef:
:D
(voordeel zou wel zijn als je het vandaag nog op de post kan doen, ze het morgen in huis heeft, anders wordt het pas dinsdag... Of past het als brievenbuspost?)

Heb ik ook naar d'r gemaild inderdaad...
Gaat geen brievenbuspost worden, het gaat om een wollen wedstrijdjasje. Die is echt te dik om in brievenbuspost te krijgen. Dan krijg je er lelijke vouwen in en die gaan er pas uit als je het jasje laat stomen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:41

Nog 19 minuten tot vier uur en nog geen kip bij de deur geweest...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:44

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:45

AAAAAAH DIE ZIJN AAAAAAAAAAWESOME!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:50

Wat bizar.. :') ze is dus zelfs later dan ze wat ze 'eerder' zou komen? :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:52

Sammie schreef:
Wat bizar.. :') ze is dus zelfs later dan ze wat ze 'eerder' zou komen? :=

Jup... ze heeft ook gewoon niet meer op mijn mail gereageerd dat ik de middag wel thuis was en dat ze even moest aangeven hoe laat ze dan wilde langskomen....
Ze heeft nog 9 minuten... Maar bij mij zit tussen 3 en 4 half vier :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:59

komt ze om half vijf aankakken _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:00

Hmmm... ik moet eigenlijk nog naar een paardensportwinkel om een cap op te halen... Ik denk dat ik dat maar even ga doen nu, dan ben ik nog ruim op tijd om het eten te maken straks...

Ik voel er al weinig meer voor om niets te verkopen aan deze persoon : D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:07

Lol, kom net van de WC om mijn jas aan te doen, staat er een man bij de deur die de fiets komt ophalen :') Was ook geregeld in 2 minuten gelukkig. Dus nu maar weer weg...

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:11

over dat reserveren ik reserveer niets op marktplaats.

Ik reserveer het pas als het geld op mijn rekening staat:P, te vaak meegemaakt dat kopers het toch niet meer kochten.

En als ik iets al heb verkocht en er is al een overeenkomst met de koper dan ga ik ook niet in op een hoger bod (meestal is dat toch 1 euro ofzo duurder).

Kijk als het om 50 euro gaat tja dan word het een ander verhaal,maar voor kleine bedragen gaat het gewoon naar degene waar ik de afspraak mee heb.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 21:55

yes reactie terug :D Wel een eerlijke (da tie met meerderen mensen bezig is), maar goed heb ik liever dan die mensen die je twee weken aan het lijntje houden :z

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 22:55

Sammie schreef:
yes reactie terug :D Wel een eerlijke (da tie met meerderen mensen bezig is), maar goed heb ik liever dan die mensen die je twee weken aan het lijntje houden :z

Dat is inderdaad netjes zeg!!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:02

Ik had wat hooibalen van vorig jaar over, zondagmiddag erop gezet.
Zondagavond werd ik gebeld: ik kom ze morgenavond halen, ik ken jou!
Ik had geen idee wie het was, maar toen ze er was, daagde mij wel iets, heeeeeeel vaagjes. :=
1 spraakwaterval: wist van mijn Fjorden, heeft zelf een Haf, staat een dijk verder, bladiebladiebla.
Balen laten zien in het halfdonker, ingeladen, afgerekend en floep! weg was ze weer.
Ik zit nog te denken wie het precies ook al weer was... :o

De stal: het is tóch gelukt!
Die is gevuld met een superlieve jaarlingmerrie, die nu al iets groter is dan Tom! :D
Het was al snel Jut en Jul, Kleef en Plakkie, buik aan buik, kriebel en krabbel: dat gefrut aan elkaar de hele dag door... :roll:
Leuk om te zien hoe die 2 met elkaar omgaan: de 1 is bijna 2, de ander bijna 17.
Ome Tom zorgt goed voor de kleine grote meid. :+:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:06

Hahaha dat is apart MarvanTom!! :P
Fijn dat het toch nog gelukt is met de stal! Ben je ook eindelijk van die mafkezen af die denken dat er heus wel een paard in kan staan... -.-

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:44

Janine1990 schreef:
Hahaha dat is apart MarvanTom!! :P
Fijn dat het toch nog gelukt is met de stal! Ben je ook eindelijk van die mafkezen af die denken dat er heus wel een paard in kan staan... -.-

Hihihi!
Als een 1,5 jarige nu 1.45 is dan kunnen we wel uitgaan van een paard in wording.
Tja, ik ging wel twijfelen over mijn 'voorwaarden', maar toch ben ik blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd.
Een 3x3 stal vindt ik prima voor een grote pony, maar nog steeds niet voor een groot paard.
Dat sommige mensen daar genoegen mee nemen wil niet zeggen dat de paarden dat kunnen.
Als voorbeeld alleen al Tom: die ligt zo graag languit in zijn stal, lekker beetje rollen eerst, dan zijn koppie op een poephoop, ala totally relaxed and happy :+ ; een groot paard kan dat niet: zo onbeperkt languit liggen. Tja...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:58

Pffff, had wat prive dingen op MP gezet.
Van sommige al super leuke reacties, maar heb nu iemand die iets opgehaald heeft, en dus weet dat ik een winkel heb.
Nu past het niet wil hij het terug komen brengen....

En had iemand die bood 15 euro incl voor een dekje met oornetje.
Had het voor minimaal 10 ex verzenden erop staan, dus stuurde terug minimaal 16,75 euro.
Krijg ik terug: dan moet het wel in hele goede staat zijn.

%)

En blijf echt moe worden van mensen die niet lezen.

Laatst kon ik via MP ook een beoordeling invullen over MP, toch maar eens een keer gedaan :D
Weet alleen niet of ze er blij mee zijn.

Fijn dat het met de stal gelukt is.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:22

@ HTM: tja, soms IS mp gewoon vermoeiend qua reacties en zakt de moed je in de schoenen, maar het is en blijft een goede manier om je spullen kwijt te raken...
Soms wat minder snel of voor wat minder dan gevraagd, maar weg= weg.

Je moet maar denken dat 20 jaar geleden deze markt nog helemaal niet bestond, laat staan internet, dus ergens is het ons allemaal een stuk makkelijker gemaakt om spullen te verkopen.
Asociaal gedrag ivm onzinnige biedingen of no-show bij afspraak moeten we maar op de koop toe nemen.
Ademhalen, doorgaan! ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:25

Ach MarvanTom, dan heb je in ieder geval voorlopig een bewoner voor de box en een maatje voor Tom!! :D

Ik dacht dat ik vandaag mijn eerste no-show zou krijgen, hoewel de communicatie niet 100 punten kreeg, toch allemaal goedgekomen... Het niet reageren op mails is inderdaad erg vermoeiend... Maar ach, so be it...

Wat ik wel graag zou willen is een beoordelingssysteem zoals op Ebay (althans, vroegah) dat je kan zien hoe een verkoper beoordeeld wordt... Maargoed, het is maar de vraag of je verkoop daarvan omhoog gaat...