Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:38

Janine1990 schreef:
Peelie schreef:
Had je al een date met hem gehad?

Ik vind het een kromme redenatie overigens. Als hij er moeite mee heeft dat mensen om hem heen trouwen en hij alleen is, dan is dat toch juist een rede om te gaan/blijven daten... zeker als je met een leuke vrouw aan het daten bent.

Gevalletje hij vind je misschien toch niet zo leuk? Ik zou het ook afkappen. Iemand die zo de verbinding afbreekt omdat het even voor 0.2 seconden "tegen zit". Moet je je voorstellen dat er wel echt stront aan de knikker is...

Nee, we hebben niet gedate.

Ik kan me juist voorstellen, zeker in de situatie waar ik nu in zit, dat je er even afstand van neemt op het moment dat je er obsessief mee bezig bent.

Hij gaf vorige week aan dat hij een pauze had genomen, maar blij was dat ik er nog was. En ook nu zegt hij dat hij echt denkt dat ik een leuke vrouw ben.
Maar ik ben wel 5 jaar ouder dan hem :')

Ik ben dus vorige week afgeknapt op eentje die vertelde dat hij op Tenerife was beroofd door 'die vieze buitenlanders'... Dan denk ik echt; Jij was niet bepaald de Spanjaard daar he?
Naast dat ik zelf nog wel eens naar mijn afkomst (1000% kaaskop zover ik weet) wordt gevraagd door mijn huidskleur, vind ik het gewoon akelig als iemand die je niet kent zo grof kan doen over mensen in een bericht. Natuurlijk is een beroving niet echt tof, maar de agressieve manier van praten erover maakt mij instant bang.

Ontevredenheid kan ik ook vreselijk op afknappen. Doe er wat aan vriend, maar ga niet bij mij lopen piepen. Zo had ik er een poosje terug een die vertelde over hoe z'n collega's hielenlikkers waren in nog grovere taal.

Ah. Oke... ja...

Als jullie nog niet gedate hadden dat vind ik wel anders. Hij is je dan idd helemaal niet verschuldigd. Anders ook niet echt, maar je snapt wat ik bedoel.

Tjah. Jij swiped ook 5 jaar jonger. Dus ik weet niet helemaal wat voor argument je daar probeert te maken? Haha.

Via tekst iets overbrengen is sowieso bagger. Dus dat hij zegt dat jij een leuke vrouw bent, het kan gewoon een complimentje zijn... het kan ook wat anders zijn. Zonder enige intonatie oid kan je er zo weinig mee.

Als je het nog wel ziet zitten om met hem op date te gaan, dan moet je het doen, als je er geen zin meer in hebt (en dat proef ik een beetje uit jou berichtjes) dan doe je het niet. Zo simpel is het.

Chicky, jij ontmatched echt iemand omdat hij een halve dag doet over reageren. Phoe... zwaar leven :')
Laatst bijgewerkt door Peelie op 22-07-24 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:40

Chickyy schreef:
Ik kwam op Tiktok een filmpje tegen met hoe je in je laatste relatie 100 rode vlaggen negeerde en nu je weer aan het daten bent kunt afknappen op het gebruik van emoticons (iets in die strekking) En ik voelde me zo enorm aangesproken :')

Ik had een leuke match, ik ff CSI op Facebook, bleek ie in corona tijd allemaal wappie meuk te hebben gedeeld en daarin ook wel aanhanger van Baudet.. Nah, laat maar :+

Iemand die een halve dag doet over reageren, ontmatcht..

Iemand die me ipv mijn schrijft, weg ermee :')

I SUPPORT THIS _O-

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:42

Oh Janine, daar kan ik ook zo slecht tegen, die grofheid. Dat zijn de mannen die in hun profiel hebben staan dat ze "te eerlijk zijn" of "zeggen waar het op staat" en dat "dat niet gewaardeerd wordt" maar dat "ze nu eenmaal zo zijn".

Ok doei :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:45

assie schreef:
Oh Janine, daar kan ik ook zo slecht tegen, die grofheid. Dat zijn de mannen die in hun profiel hebben staan dat ze "te eerlijk zijn" of "zeggen waar het op staat" en dat "dat niet gewaardeerd wordt" maar dat "ze nu eenmaal zo zijn".

Haha. En dat ze een vrouw willen die zichzelf niet te serieus neemt (ja, zodat je over haar heen kan walsen met jouw belachelijke idealen en gedrag :'))

Mijn date kwam onverwachts zaterdag langs, omdat zijn vlucht gecanceld was door de IT storing. Dus zijn vakantie was een paar dagen uitgesteld. Het was erg gezellig! We hebben heerlijk op het strand gelegen. Puberaal met z'n tweeën lopen kloten in het water. And so on. :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:46

En Chicky, oh zooo herkenbaar haha. Kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ik heb geen zin om mijn tijd te verdoen met dingen waar ik me nu al aan erger.
Die paar keer dat ik iemand het voordeel van de twijfel gaf "oh maar hij is misschien toch wel leuk" was dat volledig onterecht en bleek de date echt bleh.

Dan liever vooraf wat kritischer hoor.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:47

Haha assie, maar bij zulke mannen moet ik het juist eerst nog zien of het echt zo is of dat ze het zo willen doen voorkomen.. Bij mij kun je niet zo gauw te eerlijk of te direct zijn :+

Maar het negatief in het leven staan kan ik ook helemaal niks mee.. Of doe er wat mee of hou op erover te zeiken. Mijn ex kon ook zo in de slachtofferrol gaan zitten.. Alles overkwam hem altijd, werd hem altijd aangedaan..
Sowieso mannen die niks ondernemen, gaan ze nooit op vakantie, want vrienden hebben allemaal een relatie en kinderen. Singlereizen dan? Nee dat lijkt me zo ongemakkelijk.. Heb je het dan wel eens gedaan? Nee, lijkt me niks.. Kom op, verruim je blik eens een beetje!

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:19

Mijn ervaring is dat als het allemaal een hoop denkwerk vergt, het eventueel goedpraten van potentiele rode vlaggen van zijn kant of juist twijfel aan het begin en het contact niet vanzelf gaat, dan is het gewoon niet de persoon voor jou.

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:20

Peelie schreef:
assie schreef:

Haha. En dat ze een vrouw willen die zichzelf niet te serieus neemt (ja, zodat je over haar heen kan walsen met jouw belachelijke idealen en gedrag :'))

Mijn date kwam onverwachts zaterdag langs, omdat zijn vlucht gecanceld was door de IT storing. Dus zijn vakantie was een paar dagen uitgesteld. Het was erg gezellig! We hebben heerlijk op het strand gelegen. Puberaal met z'n tweeën lopen kloten in het water. And so on. :D

Leuuk!!

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:27

assie schreef:

Haha ja. Een mooie manier om te in te dekken dat je eigenlijk gewoon een botte boer bent zonder empathie. Eerlijk en direct kan ook met respect en empathie voor een ander.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:28

Jaaa. Ik merk aan mijzelf dat ik de laatste tijd een ander soort mannen aantrek en daar ben ik happy mee! Deze man is gevoelig, bedachtzaam, assetief, mededogend. Hij heeft, tot op heden, een zelfde manier van conflict oplossen als ik, dat is zo fijn!

Ik wil niks jinxen, dus ik deel er verder nog niet te veel over... maarrrrr..... :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:46

Peelie schreef:
Ah. Oke... ja...

Als jullie nog niet gedate hadden dat vind ik wel anders. Hij is je dan idd helemaal niet verschuldigd. Anders ook niet echt, maar je snapt wat ik bedoel.

Tjah. Jij swiped ook 5 jaar jonger. Dus ik weet niet helemaal wat voor argument je daar probeert te maken? Haha.

Via tekst iets overbrengen is sowieso bagger. Dus dat hij zegt dat jij een leuke vrouw bent, het kan gewoon een complimentje zijn... het kan ook wat anders zijn. Zonder enige intonatie oid kan je er zo weinig mee.

Als je het nog wel ziet zitten om met hem op date te gaan, dan moet je het doen, als je er geen zin meer in hebt (en dat proef ik een beetje uit jou berichtjes) dan doe je het niet. Zo simpel is het.

Chicky, jij ontmatched echt iemand omdat hij een halve dag doet over reageren. Phoe... zwaar leven :')

Geen idee _O- Maar ik was waarschijnlijk verblind door z'n blauwe ogen :') En ik kan nog niet helemaal accepteren dat ik over 5 weken 34 ben :+

Ik weet helemaal niet of ik überhaupt wil daten. Aan de ene kant denk ik JA leuk! Aan de andere kant ben ik nog niet echt over mijn ex heen :+ Dus ja wat doe je.
De enige reden dat ik op een app ben gegaan is dat ik mezelf oud en alleen voel af en toe :+ Dezelfde maatschappelijke druk voel die hij ook voelt.

Ik heb overigens gereageerd dat ik zelf ook alles op een laag pitje heb staan toen ik hem vroeg waarom hij een pauze had genomen.

Peelie schreef:

Oooh wat heerlijk! <3

Chickyy

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:53

Oh ik ben ook voor jonger gegaan nu hoor, heb wel gemerkt dat ik daar meer op val. Mannen die ouder zijn dan ik, zien er vaak zo ouwelijk uit.. Kalend, buikje, oude kop.. Neh :n

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:53

Peelie schreef:
Jaaa. Ik merk aan mijzelf dat ik de laatste tijd een ander soort mannen aantrek en daar ben ik happy mee! Deze man is gevoelig, bedachtzaam, assetief, mededogend. Hij heeft, tot op heden, een zelfde manier van conflict oplossen als ik, dat is zo fijn!

Ik wil niks jinxen, dus ik deel er verder nog niet te veel over... maarrrrr..... :D

Ohh dit heb ik nu ook! Wat een verademing. Een mannelijke man, die toch ook een hoog EQ heeft. Ik ben zelf ook veel zachter en vrouwelijker bij hem dan bij eerdere dates/relaties. En die balans werkt eigenlijk heel goed tot nu toe.

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:58

Citaat:
Ik weet helemaal niet of ik überhaupt wil daten. Aan de ene kant denk ik JA leuk! Aan de andere kant ben ik nog niet echt over mijn ex heen :+ Dus ja wat doe je.

Simpel.. de beste manier om over iemand heen te komen is om onder een ander te liggen haha

Daten kan een goeie afleiding zijn. Beetje aandacht hier en daar, nieuwe avonturen, zien dat er echt andere vissen in de zee zijn.

Hetzelfde geldt overigens voor de dingen buiten het daten. Aandacht aan andere dingen geven. Vriendschappen waar je energie van krijgt, nieuwe dingen doen, nieuwe vaardigheden leren..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:58

Je hebt een schop onder de bips nodig Janine... :')

Je oud en alleen voelen doe je zelf, door alleen te zijn. Oud is een state of mind als je het mij vraagt. Ik ben 32 en ik voel me niet oud. En ja, ik date ook 5 a 6 jaar jonger of max 8 jaar ouder. En ik voel me vaak beter aansluiten bij iemand jonger, dan ouder, omdat ik me niet oud voel.

Ga de deur uit. Ga leuke dingen doen.

En als je nog niet over je ex heen bent is het des te meer rede om leuke dingen te gaan doen. :D als je het mij vraagt.

Bloesem! Jaaaa! Dat! Wat heerlijk <3 ik kan zelf best wel dominant zijn, dat moet ook met mij werk, maar in een relatie wil ik zacht en vrouwelijk en chaotisch kunnen zijn. En dat betekende niet dat hij een dominantie hork moet zijn, verre van. Ook hij is op zijn mannelijke manier zacht, beschermend, assetief, sturend. And I love it.

En dan heeft de man waar ik nu mee date ook nog eens een combi van een serieus IQ, maar zo lijkt het tot op heden ook EQ! Dus mijn sapioseksuele need is vervuld!
Laatst bijgewerkt door Peelie op 22-07-24 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:59

Leuk Peelie en is je zeer gegund!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:04

pien_2010 schreef:
Leuk Peelie en is je zeer gegund!!

Dankje.

Alles rustig en gestaag :o

Zonnetje81

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:12

Iemand met corona wappie meuk hoef ik ook niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:14

Wat leuk Peelie!

34 is natuurlijk nog niet oud. Het is wel een iets lastigere leeftijd met daten, dat is waar. De spoeling rond die leeftijd wordt gewoon dunner. Boven de 40 is bijna helemaal niks normaal gezonds en beschikbaars te vinden.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:15

Ik snap die optie op Tinder ook niet, gevaccineerd/ongevaccineerd is nog steeds een ding?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:15

Chickyy schreef:
Oh ik ben ook voor jonger gegaan nu hoor, heb wel gemerkt dat ik daar meer op val. Mannen die ouder zijn dan ik, zien er vaak zo ouwelijk uit.. Kalend, buikje, oude kop.. Neh :n
Mannen van boven de 30 bedoel je dan?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:19

Suzanne F. schreef:
Wat leuk Peelie!

34 is natuurlijk nog niet oud. Het is wel een iets lastigere leeftijd met daten, dat is waar. De spoeling rond die leeftijd wordt gewoon dunner. Boven de 40 is bijna helemaal niks normaal gezonds en beschikbaars te vinden.

Mijn ervaring is dat boven de 40 er juist weer veel beschikbaar komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:22

Ik ken wel mannen van 35 die kalend zijn en veel ouder lijken. Iemand op mijn werk bleek enkele jaren jonger dan ik was, als ik het niet geweten had dan had ik hem zeker 45-50 geschat. En hij bleek 37.
Toch zijn er ook wat oudere mannen die er nog steeds goed uitzien. Het is net als bij vrouwen hè? :')
Er zijn ook vrouwen die na wat kinderen dik en uitgezakt zijn met rimpels en grijs haar (meestal kortgeknipt) en alles hangend op de navel, lopend in wijde soepjurken. Voorbeelden genoeg hier in het dorp. Die lijken wel 40-45 en die horen begin 30 te zijn.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:39

Mijn vriend heeft een babyface en wordt vaak een stuk jonger geschat dan 35. Zijn beginnend grijzende haar verraadt het vaak. _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:16

Chickyy schreef:

Nou... mijn ex schatte ik ook veel ouder in! Maar goed, die kende ik al jaren van het werk natuurlijk. Hij is heel lang, heeft me daar een partij schouders, zout/peper haarkleur, teruggetrokken haarlijn wat verder totaal niet storend is voor mij. Maar wel een soort van doorleefd gezicht.
Gezien de ellende die hij thuis heeft ook niet heel erg gek. Dus toen ik er achter kwam dat hij bijna een jaar jonger was schrok ik daar van, maar meer omdat ik er zo ver naast zat (een jaar of 5/6).
En hoe beter ik hem leerde kennen, hoe makkelijker ik zijn eigen leeftijd begon te zien.

In dit geval gaat het om een jongen van 29, die misschien wel helemaal niet daar is waar ik ben. Hij heeft bijvoorbeeld geen koophuis, ik al 7 jaar. En dat is voor een hoop van jullie misschien raar, maar hier in het noorden is dat nog veel gebruikelijker om meteen een huis te kopen. (en ja, ik hou dus in mijn eentje ook een gezinswoning bezet :P )
En tegelijk vind ik het aantrekkelijker, want zo iemand heeft het nog niet op de heupen met kinderen krijgen en dat heb ik ook ZEKER niet. :')

Bloesem21 schreef:
Citaat:

Simpel.. de beste manier om over iemand heen te komen is om onder een ander te liggen haha

Daten kan een goeie afleiding zijn. Beetje aandacht hier en daar, nieuwe avonturen, zien dat er echt andere vissen in de zee zijn.

Hetzelfde geldt overigens voor de dingen buiten het daten. Aandacht aan andere dingen geven. Vriendschappen waar je energie van krijgt, nieuwe dingen doen, nieuwe vaardigheden leren..

True... maar ik vind het ook lastig. De betreffende ex geeft zulke rare signalen af sinds ik hem heb gezegd dat ik afstand neem. En ik wil zó graag weten hoe het nu écht met hem gaat. Want dat bespreek je natuurlijk niet waar allerlei collega's bij zijn die ene keer per 2 weken dat je elkaar eventjes ziet op het werk. Maar goed, dat is breadcrumbing en dat schiet ook niks op uiteindelijk... Maar we hadden en hebben nog steeds zo'n enorme klik. Dat voel je gewoon constant als je met elkaar in gesprek bent.

De afgelopen tijd heb ik meer dan genoeg afleiding gehad en heel veel sociale contacten. Bachelorette weekend in Parijs, concert Bruce Springsteen, BBQ met vrienden, besloten naar Curaçao te gaan in mijn uppie (dat is zo'n ding), op stal wat dingen opknappen, concert Stevie Nicks afgelopen vrijdag. En nu heb ik mijn eerste vakantieweek alweer hartstikke vol zitten, geen idee wanneer ik mijn koffers moet gaan pakken :+ Afleiding en focus op andere dingen dan daten heb ik heel erg veel.

Peelie schreef:
Je hebt een schop onder de bips nodig Janine... :')

Je oud en alleen voelen doe je zelf, door alleen te zijn. Oud is een state of mind als je het mij vraagt. Ik ben 32 en ik voel me niet oud. En ja, ik date ook 5 a 6 jaar jonger of max 8 jaar ouder. En ik voel me vaak beter aansluiten bij iemand jonger, dan ouder, omdat ik me niet oud voel.

Ga de deur uit. Ga leuke dingen doen.

En als je nog niet over je ex heen bent is het des te meer rede om leuke dingen te gaan doen. :D als je het mij vraagt.

Bloesem! Jaaaa! Dat! Wat heerlijk <3 ik kan zelf best wel dominant zijn, dat moet ook met mij werk, maar in een relatie wil ik zacht en vrouwelijk en chaotisch kunnen zijn. En dat betekende niet dat hij een dominantie hork moet zijn, verre van. Ook hij is op zijn mannelijke manier zacht, beschermend, assetief, sturend. And I love it.

En dan heeft de man waar ik nu mee date ook nog eens een combi van een serieus IQ, maar zo lijkt het tot op heden ook EQ! Dus mijn sapioseksuele need is vervuld!

En ik voel me ook absoluut niet oud in die zin. Ik ben gewoon bang om de boot te missen. Door alle leuke dingen die ik nu doe, weliswaar in mijn eentje, ben ik bang dat ik straks 45 ben en me ineens realiseer wat ik wil; kinderen. Ja, dan ben je wel te laat vrees ik :+ Nu kom ik uit een vreselijk vruchtbaar geslacht, maar of het dan fysiek nog wijsheid is :+
Dat zijn de dingen waar ik me dan dus oud bij voel. Puur die maatschappelijke druk...

Wat betreft een hoog EQ... dat had mijn ex ook. Alleen andersom accepteerde hij de 'hulp' en de ruimte om over zijn ding te praten niet.

Suzanne F. schreef:
Ik ken wel mannen van 35 die kalend zijn en veel ouder lijken. Iemand op mijn werk bleek enkele jaren jonger dan ik was, als ik het niet geweten had dan had ik hem zeker 45-50 geschat. En hij bleek 37.
Toch zijn er ook wat oudere mannen die er nog steeds goed uitzien. Het is net als bij vrouwen hè? :')
Er zijn ook vrouwen die na wat kinderen dik en uitgezakt zijn met rimpels en grijs haar (meestal kortgeknipt) en alles hangend op de navel, lopend in wijde soepjurken. Voorbeelden genoeg hier in het dorp. Die lijken wel 40-45 en die horen begin 30 te zijn.

Dit zie ik ook zoooo veel! Als je kinderen hebt hoef je echt niet meteen super burgerlijk te worden. Het zijn overigens niet per se soepjurken wat ik zie, maar van die vreselijk degelijke kleding. Ik wil niet bevooroordelen, maar sommigen zien er ineens uit alsof ze van de Biblebelt af komen, terwijl ik weet dat ze niet eens naar een kerk gaan.