[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:13

Luxorvalkje schreef:
Ik moet deze week naar de ikea.
Maar ik moet ook gewoon 5 dagen werken.
Ben nu al met mezelf aan het debatteren wanneer ik de meeste kans maak op de minste krijsjes.

Ik heb echt een pesthekel aan de Ikea, mede door al die "gezellige gezinnetjes" die continu voor je voeten lopen. Maar als ik er dan heen moet, dan op dinsdagochtend. En NIET in een schoolvakantie.
Nog beter: bestellen en voor afhalen laten klaarzetten bij de klantenservice. Kost wat extra, maar dan hoef je niet die hele winkel door te kachelen.

Luxorvalkje

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:14

Nou dat dus. Ik was er een paar maanden terug op donderdagavond tegen acht uur en het was overladen met het kruisgespuis. Zelf gaat de voorkeur ook uit naar een ochtend.

Maar de komende weken moet ik gewoon werken op kantoortijden. Dus is het geen optie.
Paar weken terug nog geprobeerd in de ochtend in het weekend, maar ben omgedraaid. Ontbijtjes kosten inmiddels geen euro meer, maar zijn nog steeds erg populair. Monkeytown is er niks bij.

Misschien zaterdagavond nog proberen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:38

Oh wow, ik kom er niet vaak genoeg om dat meegemaakt te hebben. Dan beter mooi op tijd in de ochtend

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:31

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:34

Als je die verhalen toch leest vraag je je toch af welk weldenkend mens dit zou willen? :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:01

Roodvos schreef:
Luxorvalkje schreef:
Ik moet deze week naar de ikea.
Maar ik moet ook gewoon 5 dagen werken.
Ben nu al met mezelf aan het debatteren wanneer ik de meeste kans maak op de minste krijsjes.

Ik heb echt een pesthekel aan de Ikea, mede door al die "gezellige gezinnetjes" die continu voor je voeten lopen. Maar als ik er dan heen moet, dan op dinsdagochtend. En NIET in een schoolvakantie.
Nog beter: bestellen en voor afhalen laten klaarzetten bij de klantenservice. Kost wat extra, maar dan hoef je niet die hele winkel door te kachelen.

Ik ben groot Ikea fan. Maar die families zijn killing. Was afgelopen vrijdagavond in de Ikea en ik stond echt op het punt iets te zeggen van het gedrag van een gezin. Liepen met kussens te smijten en hun kinderen in die kussenbakken te gooien. Gadverdamme, dit moeten mensen nog kopen en dan ga jij het op de grond gooien? Vond het echt afgrijselijk

Echt weer typisch Nederlandse ouders die zo debiel moeten doen en denken dat sneeuw vlokje alles mag 8)7

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:15

Ik ben ook IKEA-fan, op een doordeweekse ochtend buiten de vakantie :=.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:41

Afbeelding

In het kader van kids en ikea................ Ik ga daar daarom ook echt nooit heen.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:12

Echt wáárom nemen mensen hun baby mee in een vliegtuig?! Straks om 21.00 uur terugvliegen naar Amsterdam en d’r zit hier een gezin te wachten op diezelfde vlucht met een baby en peuter en beide janken nu al non-stop. Fml.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:14

Good luck... Hopelijk heb je een noice cancelling koptelefoon. Ik kan binaural beats aanraden op bijna volle sterkte.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:21

Mo_86 schreef:
Echt wáárom nemen mensen hun baby mee in een vliegtuig?! Straks om 21.00 uur terugvliegen naar Amsterdam en d’r zit hier een gezin te wachten op diezelfde vlucht met een baby en peuter en beide janken nu al non-stop. Fml.

Ugh... Good luck :\.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:27

Jep, heb een noise cancelling headphone én oordopjes voor het grijpen dus ik hoop in stilte te kunnen reizen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:31

Mo_86 schreef:
Jep, heb een noise cancelling headphone én oordopjes voor het grijpen dus ik hoop in stilte te kunnen reizen
Lijkt me nooit een overbodige luxe in een vliegtuig, met dat gebrul van die motoren. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:33

Ik heb liever het gebrul van motoren dan van koters. :7 van de een val ik in slaap en van de ander gaat m'n hartslag op hol.

Wat een ellende, hopelijk valt het mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:44

Roosch schreef:
Ik heb liever het gebrul van motoren dan van koters. :7 van de een val ik in slaap en van de ander gaat m'n hartslag op hol.

Same, maar ik vind het altijd een beetje overtrokken om te doen alsof vliegen nou zo vreselijk comfortabel is, qua omgevingsgeluid, qua zitcomfort etc. Het is niet bepaald een maaltijd in een sterrenrestaurant die onderbroken wordt. :') Maar ik vind vliegen überhaupt ruk, een huilend kind maakt dat voor mij echt maar marginaal vervelender. (En lang niet zo vervelend als mensen die denken: ah, skinny bitch, ik kan dus wel een stoel en een half in beslag nemen.)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:55

Juist omdat vliegen al zo oncomfortabel is wordt dat imo alleen nog maar erger met een jankend kind. Wat betreft die stoel in beslag nemen: armleuning naar beneden :))

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:06

Oh ik vind vliegen prima... Het is sowieso beter dan de bus of trein.
Ik erger me meer tijdens het wachten dat kinderen me altijd opzoeken om me te irriteren

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:15

In een trein kun je nog opstaan en naar een andere coupé vluchten. Als je in het vliegtuig zit en je hebt kinderen voor, naast of achter je ben je gewoon ronduit de Sjaak. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:18

__Sannne schreef:
Juist omdat vliegen al zo oncomfortabel is wordt dat imo alleen nog maar erger met een jankend kind. Wat betreft die stoel in beslag nemen: armleuning naar beneden :))
Die zit standaard naar beneden. Ga toch niet met een armleuning naar boven zitten naast een vreemde? :') Maar sommige mensen hebben brede armen of zijn nogal van het man spreading.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:22

Roosch schreef:

Ja, ik vind die motoren wel fijn eigenlijk.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:29

Mkango schreef:
__Sannne schreef:
Die zit standaard naar beneden. Ga toch niet met een armleuning naar boven zitten naast een vreemde? :') Maar sommige mensen hebben brede armen of zijn nogal van het man spreading.

Ja, duh :') Gewoon terug duwen! Bij jankende koters helaas minder geaccepteerd.

Nee maar serieus, heb behoorlijk wat afstanden gevlogen maar bijna nooit last gehad van volwassen mede passagiers. Jankende kinderen daarintegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 23:09

Ik heb juist precies het tegenovergestelde. :)) Nu heb ik ook wel standaard een koptelefoon op, maar ik heb dus veel meer last gehad van volwassen medepassagiers dan van kinderen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:18

Ik heb zoveel last van vliegtuigstoelen dat medepassagiers mij helemaal geen fiets kunnen schelen := jankend of niet #justgiantthings

Maar ja kinderen zijn tenminste geen 300 kilo en voor de helft over mijn beenruimte heen met hun fupa :')

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 02:10

Het jankende mormel zat gelukkig erg ver bij ons vandaan en m’n noise cancelling headphone deed goed z’n werk dus heb het overleefd. Maar inderdaad, vliegen is best poedersuiker en al helemaal met zo’n lawaai apparaat. Alsnog zou ik het liefst rechtsomkeert maken, ik kom van 25 graden en zon thuis in natte sneeuw en 2 graden… bleegh!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 08:55

Captain schreef:
Als je die verhalen toch leest vraag je je toch af welk weldenkend mens dit zou willen? :')

Ik kwam er deze quote tegen: "Bedenk dat alles altijd in beweging is. Ook de oude situatie was hoe dan ook veranderd."
Nou - nee hoor :') Ik ben nu 34 jaar, mijn vriend is 47 jaar. Het enige wat er voor ons verandert, is dat we nu vrienden hebben met kinderen - en dat wij hen minder vaak zien, of later op de dag. Want: hoe later we afspreken, hoe sneller de kleine in bed moet :')
De feestperiode waren wij sowieso al ontgroeid, maar verder kan ik niks bedenken dat verandert is. Wij slapen nog steeds uit in het weekend, kijken tot 4u 's nachts tv als we dat willen, hebben 2 reizen op de planning staan dit jaar en kunnen spontaan een uitstap ondernemen.

Dus het mens kan zichzelf wijsmaken wat ze wil - maar onze vrijheid is onveranderd gebleven, ook al zijn we ouder geworden (in jaren dan haha).

Ikea - ik kom er zelf ook niet vaak genoeg om me er aan te ergeren, maar ALS wij gaan, gaan we op zaterdagochtend tegen openingstijd. Dan zijn de mamies en papies hun vlinders en vlokjes nog aan het aankleden, want die hebben natuurlijk voor de 3de keer hun kruippak ondergekotst. Tegen dat die aan de Ikea staan, zijn wij onze nieuwe meubels al in elkaar aan het zetten.

Dinsdag me weer geërgerd aan de tieners van mijn klanten. Ik ben huishoudhulp :)
En het enige wat ik kan denken, als ik een volle vuilzak afval (lege flesjes, blikjes, snoepverpakkingen, ...) uit hun kamers trek en een half uur hun rommel loop op te rapen en kleren sta op te vouwen is: dit hadden ik en mijn broer niet moeten flikken. Wij waren echt een stuk jonger toen we leerden dat we onze kamer moesten opruimen. En als we dat niet deden, stopte onze mama onze spullen in een vuilzak. En die ging dan naar de vuilschuif (nostalgie haha). Na zo'n 1 zak die richting de vuilschuif ging, hadden wij ons lesje wel geleerd :')