Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:15

Nee. Warm water bevriest niet sneller dan koud water. Het koelt wél in verhouding sneller af, maar het blijft langer boven 0 graden dan koud water.

Van dr David Marlin, een gerenommeerde wetenschapper in de paardensport
Afbeelding

Edit; het kan soms gebeuren dat warm water wél sneller bevriest, maar dat schijnt alleen onder bepaalde omstandigheden te gebeuren

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:48

Hhilde schreef:
marleen_88 schreef:
Zijn er speciale rouwauto's die 24/7 ingezet kunnen worden om een verkeersslachtoffer op te halen?

Ja, er zijn diensten die overleden mensen 24/7 van welke locatie met welke doodsoorzaak ook ophalen.

_Karlijn schreef:
Mijn vader is 'gewoon' rond 3:00 's nachts thuis door het 'lokale' rouwcentrum met een rouwauto opgehaald. Was geen speciale dienst oid.

Naar mijn weten is er idd geen speciale dienst.
Maar werk je bij een uitvaartondernemer heb je ook nachtdienst.

Vaak gaan overledenen die in het ziekenhuis zijn overleden ook in de nacht naar het uitvaartcentrum.
Want dan hebben ze het toch niet druk. Maar wel dienst.
En kunnen ze in alle rust iemand alvast fijn verzorgen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:53

axel_1997 schreef:
Voor natuurkundigen,
Is het echt waar dat heet water sneller bevriest dan koud water?
en hoe werkt dat dan.

Ik weet wel dat je sneeuw kan maken door bij heel koud weer [DON'T TRY THIS AT HOME!] kokend water in de lucht te gooien.
De theorie is dat het water vernevelt en dat de stoom de meeste warmte met zich mee neemt waardoor de nevel van vloeibaar water heel snel bevriest. Werkt dit ook zo zonder verneveling?

Ik ben geen natuurkundige :D maar wij hadden deze discussie een paar jaar geleden dus heb ik 2 bakjes gevuld; eentje met koud kraanwater en een met gekookt water en vervolgens buiten gezet met vriesweer. Conclusie: koud water bevriest eerder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 20:20

marleen_88 schreef:
Zijn er speciale rouwauto's die 24/7 ingezet kunnen worden om een verkeersslachtoffer op te halen?

Je vraagt dit voor een vriend? ;)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 20:46

Nielojram schreef:
marleen_88 schreef:

Je vraagt dit voor een vriend? ;)

Hahaha, zou wat zijn he. :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 18:48

Ik heb shampoo gehaald voor de hond, die moet je verdunnen met water, nu zoek ik dus een lege fles met kleine tuit of misschien spray om het in te mixen. Je hebt wel van die reisflesjes maar die zijn erg klein. Iemand enig idee waar ik dit vind?

Century

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 18:49

Action? Xenos?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 19:03

Bedankt voor het meedenken. Bij Xenos heb ik ook de reisflesjes gezien

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 19:11

Is een zeeppomp een idee? Die zijn vaak wel groter dan reisflacons

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 19:21

Bedankt ik heb gekeken op zeeppompje en bij Hema lijkt een goede te koop. Omdat het gewoon een simpele mag zijn is het zonde om een dure van steen oid te kopen :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:46

moonsparkle schreef:
Ik heb shampoo gehaald voor de hond, die moet je verdunnen met water, nu zoek ik dus een lege fles met kleine tuit of misschien spray om het in te mixen. Je hebt wel van die reisflesjes maar die zijn erg klein. Iemand enig idee waar ik dit vind?

Een lege Dreft fles

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:19

Of glassex

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:27

Aliexpress heb je fijne spray bottles voor een paar centen. Duurt wat langer voor je t in huis hebt, al is aliexpress tegenwoordig met een week wel in huis.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:46

Iemand tips?
Ik wil een "care package" maken voor een vriendin. Van de supermarkt, Kruidvat en een soort Bruna / primera winkel wat we in het dorp hebben (is voor vanavond dus kan niet nog naar andere winkels :+ ).
Wel simpel, het gaat om het gebaar.
Er kan geen alcohol in of iets van een kaartje oid (moet subtiel blijven, niet duidelijk maken voor haar omgeving dat er iets gebeurd is zegmaar)..

Een lekkere kaars, chocolade, Ben en Jerry's bakken ijs. Verder kom ik niet := misschien een boek als ik iets leuks zie. Ik weet verder niet echt van wat voor snacks m'n beste vriendin houdt :')
Help!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:49

Maskertje, theezakjes, wat fruit, lekkere (chocolate-chip) koekjes, leuke kleur nagellak (als ze daar van houdt), tijdschrift of een puzzelboekje? Lief dat je dat voor haar wil doen :).

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 15:07

Ohja goede tips! Altijd een maskertje. Puzzelboekje is ook een goede! Thanks :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 15:22

Is ze creatief?Een mini borduurwerkje of haakwerkje dat ze kan maken.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 16:36

Lekkere thee of koffie inderdaad. Koekjes/chocola. Maskertje, zout voor voetenbadje, douchegel, boek/tijdschrift/puzzelboek

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:02

Creatief niet, cadeau schilderen op nummer ligt er al 2 jaar half af :')

Ik ben de thee vergeten helaas maar heb een puzzelboekje, lekkere geurkaars, bodyscrub en olie, maskertje (zo'n leuke die bubbelt :+ ), paar repen Tony Chocolade en een bak Ben&Jerry's. Ze is er vast blij mee :)

Mennn wat is Ben& Jerry's duur zeg!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:16

Nu vraag ik mij iets af: je leest en hoort overal over Donald Trump en dat hij zich moest melden bij de politie. Sommigen konden niet wachten tot ze de Mugfoto zagen. De zogenaamde politiefoto. Nu heb ik hem gezien in het AD.maar wordn die niet meer gemaakt met zo,n soort nummerbord eronder? Zoals je in films ziet? Of zie je die echt alleen in films?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:31

Ik weet wat je bedoeld, ben even kwijt hoe het heet. Normaal gesproken wel volgens mij? Misschien omdat het Trump is, ze dat nummer weghouden van de media?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:41

fohadie schreef:
Nu vraag ik mij iets af: je leest en hoort overal over Donald Trump en dat hij zich moest melden bij de politie. Sommigen konden niet wachten tot ze de Mugfoto zagen. De zogenaamde politiefoto. Nu heb ik hem gezien in het AD.maar wordn die niet meer gemaakt met zo,n soort nummerbord eronder? Zoals je in films ziet? Of zie je die echt alleen in films?

ik had even gezocht op mugshot, maar het blijkt niet meer standaard te zijn
https://www.foxnews.com/us/mugshots-week-aug-13-19-2023

Hier zie je het ook niet

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:55

Die zeikerds van ons doen een moord voor gedroogde kippenlevertjes
:=
Froukje schreef:
Wat zijn nou echt onweerstaanbare kattensnoepjes?

We hebben vrijdag een herplaatser opgehaald maar hij is zó vreselijk bang dat hij al 2 dagen niks gegeten heeft. Ik hoop dat ik hem met iets lekkers kan overtuigen, maar ik vermoed dat alleen een whiskas snoepje niet genoeg gaat zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:21

Jolliegirl schreef:
Oke..iets persoonlijks...

Een goede vriendin van me ( al twijfel ik of dit nog zo is...) Gaat trouwen.
Ze had me gevraagd voor foto's te maken, dit heb ik afgewezen omdat wij eigenlijk op vakantie zouden zijn.
Dit ging uiteindelijk niet meer door.
Aangeboden dat ik alsnog kon indien het nodig was. Niets meer gehoord.
Geen uitnodiging geen kaart niets ontvangen

Moet ik haar uit respect nu een gefeliciteerd kaart sturen aankomend weekend als ze getrouwd is?

Ergens vind ik het ronduit schandalig dat ik geen kaart heb ontvangen.
Contact komt steeds van mijn kant, niet van haar( ik gooi dat nu op het feit dat ze druk is) maar het irriteerd me.

Ik ben normaal helemaal niet zo, maar eigenlijk wil ik niet eens een kaart sturen en ben ik benieuwd of ze contact met me opneemt, en dan kan ze de terugkoppeling krijgen dat ik niet eens een uitnodiging of iets heb gehad...

Ik heb besloten de eer aan mijzelf te houden en heb een kaart besteld.

Hierna is het aan haar om contact op te nemen!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 16:50

Een heel dierbaar persoon voor mij is overleden deze week. Ik kwam hierachter doordat mijn berichten niet meer aankwamen en ik op de fb van zijn ex/compagnon/beste maatje terecht kwam. Nu is verder alles afgeschermd dus kan ik geen bericht oid sturen.

Ik heb het artikel wel gevonden (hij is verongelukt), maar verder kan ik niks vinden: geen rouwadvertenties..

Waar kan je nagaan of iemand overleden is? Dit zou toch ergens online te vinden moeten zijn? Of zou dit na een uitvaartdienst pas bekend worden? (niet dat ik daarheen wil overigens)

Ik kan altijd naar zijn huis en wat achterlaten voor zijn nabestaanden, zoals zijn ouders. Maar zou toch graag eerst een ‘officieel’ bericht hiervan zien, niet alleen dat bewuste fb bericht (die 100% echt is overigens, daar is geen twijfel over)