Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:41

imaudy schreef:
Ja en trust me... zo braaf zijn ze niet.

Je kunt natuurlijk ook gewoon in Antwerpen naar de kapper gaan. En daar dan met een overvolle beneluxtrein naar toe reizen met een doekje voor je snufferd. Maar dan houd je je tenminste aan de regeltjes en daar gaat het blijkbaar om.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:43

Relaxed schreef:
Kapper was ik in november nog geweest en hoef niet zo vaak. Maar nagels ben ik blijven doen hoor. Ik mag namelijk wel gewoon daar op visite koffie drinken, maar tegenover elkaar met een scherm ertussen mag niet. Slaat natuurlijk nergens op..

Dan zou ik het hele bezoekje gewoon koffie drinken noemen. Dan klopt het weer.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:44

DuoPenotti schreef:
Ik ben nog wel vrij braaf.
Maar goed ben niet zo van de mode, dus kleding koop ik als je moet, kapper eigenlijk net zo.
Dus niet eerlijk vergelijkingsmateriaal.

Maar de sluiting vind ik ook raar hoor.

Je mag de supermarkt in, maar de Gamma of V&D vaak nog groter mag niet?
Nee dat doet mijn snappertje niet.
Ik vind het prima als er maar x personen per m2 binnen mogen. Prima. Dat een klein botiekje dan misschien maar 3 mensen tegelijk mag hebben, ja zo'n regel begrijp ik
Maar dicht? Nee.
En vervolgens gaat wie toch perse kleren wil naar Belgie en hier gaat het ondertussen kapot.

Nou, ik zou het buitengewoon knap vinden als iemand nog de V&D in gaat komen :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:45

imaudy schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik ben nog wel vrij braaf.
Maar goed ben niet zo van de mode, dus kleding koop ik als je moet, kapper eigenlijk net zo.
Dus niet eerlijk vergelijkingsmateriaal.

Maar de sluiting vind ik ook raar hoor.

Je mag de supermarkt in, maar de Gamma of V&D vaak nog groter mag niet?
Nee dat doet mijn snappertje niet.
Ik vind het prima als er maar x personen per m2 binnen mogen. Prima. Dat een klein botiekje dan misschien maar 3 mensen tegelijk mag hebben, ja zo'n regel begrijp ik
Maar dicht? Nee.
En vervolgens gaat wie toch perse kleren wil naar Belgie en hier gaat het ondertussen kapot.

Nou, ik zou het buitengewoon knap vinden als iemand nog de V&D in gaat komen :D

ja zie je, zo ben ik in de termen en totaal geen mens dat gaat shoppen.
:D

Was iets met een & toch }> :+

C&A

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:46

Loretta schreef:
Relaxed schreef:
Kapper was ik in november nog geweest en hoef niet zo vaak. Maar nagels ben ik blijven doen hoor. Ik mag namelijk wel gewoon daar op visite koffie drinken, maar tegenover elkaar met een scherm ertussen mag niet. Slaat natuurlijk nergens op..

Dan zou ik het hele bezoekje gewoon koffie drinken noemen. Dan klopt het weer.

Dan hebben we nu voor illegale uitspattingen een term.. "koffie drinken"

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:51

Loretta schreef:
Needje schreef:
Geen reactie verwacht? Hier? :')

Niet in deze mate in ieder geval. Maar ik schrik gewoon hoe braaf de gemiddelde reageerder in dit topic is.

Nou dat ben ik eigenlijk ook. Vandaag braaf mijn booster gehaald. En ik ga nergens heen, ook niet via een achterdeur. Ja naar de supermarkt, de slager en het Kruidvat. Die open zijn. Dat was het.
Dus ja ik houd me aan de regels. Zo, nu wil ik graag een sticker.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:51

Loretta schreef:
Zebrastreep schreef:
Maar die kappers die nu illegaal open gaan beseffen niet dat ze er ook andere mee hebben die wel netjes dicht blijven.

Snap dat het heel lastig is allemaal , en het hoofd moeilijk boven water te houden is maar dit lost ook niks op.

Stel ze krijgen de boete van 4000 waar moeten ze dat dan weghalen?

Mijn moeder kreeg ook al telefoontjes of ze niet stiekem achter de deur wel even nagels kwam knippen. Mijn moeder zei dat de boete van 4000 dan voor hun was. Dan was het gelijk van oh nee nee nee dat is niet de bedoeling.

Mooi dat jouw moeder het nóg uit kan zitten zonder stiekem te moeten werken. Sommigen staat het water zo hoog aan de lippen dat ze geen keus meer hebben. En ja helaas heeft de Nederlander een traditie hoog te houden met je buren verraden. Dus ja het is helaas niet zonder risico.

Eigenlijk niet maar goed teveel financiële ellende gehad van wat rechtzaken en dat kost genoeg. Mijn moeder wil geen stress hebben om dan betrapt te worden. Stress genoeg gehad dit jaar om andere dingen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:54

Pinacolada schreef:
Toen ik vorige week even een bestelling ging ophalen bij de Kruidvat was die hele winkel bomvol.. ja met zooi zoals normaal wat overal staat maar een mensen.. heb het er nog nooit zo druk gezien. Maar dat mag..

Ik was ook niet braaf vandaag, mijn mondkapje pleurde net voor de winkel in een modderplas. En ga niet even 10 km heen en weer rijden om een nieuwe van huis te halen dus zonder mondkapje boodschappen gedaan, foeiii

Ik mijd drukke tijden maar als bejaarde héb ik dan ook aardig wat vrijheid om mijn tijd zelf in te delen.

Verder heb ik zowat óveral een vers reserve maskertje. Een paar meer in de auto en ééntje extra in het zijspan bv.

Dat is bepaald niet omdat ik het met alles eens ben. Het is hoofdzakelijk om ánderen niet voor het hoofd te stoten want er zijn gewooon heel veel echt bange mensen. Dat is zielig genoeg.

En dan nóg loop ik wel eens ergens binnen zonder masker. Gewoon omdat het soms gewoon te fokking onhandig is als je niet goed genoeg elke ´stap´ vooruit gepland hebt. Vanmorgen bv had ik beide armen vol met los spul om bij de garage af te geven. Bij het naar binnen lopen realiseer ik me dat mijn masker er in de linkerhand tussen zit :oo Tant pis!
Etcetera.

Tja, en mijn koffieronde... Ik loop erin/ui met masker. Idem van/naar toilet of naar de bar, maar aan tafel. Egnie.

Wat kapper betreft is er altijd wel een vriendin die de masjien die ik ooit voor de honden gekocht had wil gebruiken. Ten eerste hoef ík er niet naar te kijken en ten tweede groeit het weer aan :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:56

Suzanne F. schreef:
Nou dat ben ik eigenlijk ook. Vandaag braaf mijn booster gehaald. En ik ga nergens heen, ook niet via een achterdeur. Ja naar de supermarkt, de slager en het Kruidvat. Die open zijn. Dat was het.

AUB
had deze over, mijn boekje is vol :P

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:00

DuoPenotti schreef:
Suzanne F. schreef:

AUB
had deze over, mijn boekje is vol :P

[ Afbeelding ]

Dat is wel een hele lieve sticker

DuoPenotti

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:02

soms ben ik lief :j

Wel goed onthouden voor als ik dat niet ben, dan even hier gaan kijken :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:10

DP is ook superlief. :j <3

Het lijkt trouwens alsof de oud en nieuwfeestjes toch hun sporen hebben nagelaten. De jeugd tussen 15-29 is nu voor de helft verantwoordelijk voor alle besmettingen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:15

Ik verdien geen sticker voor lief zijn vandaag, wel voor braaf de regels volgen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:18

Citaat:
Ik was ook niet braaf vandaag, mijn mondkapje pleurde net voor de winkel in een modderplas. En ga niet even 10 km heen en weer rijden om een nieuwe van huis te halen dus zonder mondkapje boodschappen gedaan, foeiii

Hier kom je er niet in!!!!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:19

Jis_ schreef:

Je krijgt een kusje van Mark Rutte LOL

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:20

pien_2010 schreef:
Citaat:

Hier krijg je een verse bij de servicebalie

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:21

Loretta schreef:
Jis_ schreef:

_O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:23

Dat is netjes!

Iedereen, ook ik heb in de auto, in de tas, in al mijn jassen mondkapjes liggen (fftp2).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:25

Loretta schreef:
Jis_ schreef:

Daar heb ik nog een brief van gekregen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:25

Suzanne F. schreef:
DP is ook superlief. :j <3

Het lijkt trouwens alsof de oud en nieuwfeestjes toch hun sporen hebben nagelaten. De jeugd tussen 15-29 is nu voor de helft verantwoordelijk voor alle besmettingen.

Maar hebben ze ook (ernstige) klachten?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:26

pien_2010 schreef:
Dat is netjes!

Iedereen, ook ik heb in de auto, in de tas, in al mijn jassen mondkapjes liggen (fftp2).

Ik heb gewoon een verfrommeld stoffen mondkapje die ik iedere keer weer op doe. Als FFTP2 straks verplicht wordt dan hoop ik dat ze niet al te gammel zijn zodat die lang mee kan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:28

pien_2010 schreef:
Citaat:

Dan zijn ze wel streng bij jullie. Hier zegt het supermarkt personeel er niets meer van is mijn ervaring.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:29

imaudy schreef:
Loretta schreef:
Niet in deze mate in ieder geval. Maar ik schrik gewoon hoe braaf de gemiddelde reageerder in dit topic is.

Ja en trust me... zo braaf zijn ze niet.

Wat goed dat jij dat zo kan zeggen van achter je scherm :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:31

En door dat soort fratsen mogen wij nog langer in lockdown..

Sorry, maar hoe moeilijk is het nou helemaal..

Vraag mij af of paardenmensen zich ook.met de paarden en wedstrijden niet aan regels houden want het is maar onzin

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:32

Loretta schreef:
Ik heb me vandaag alweer 2 keer totaal niet aan de regels gehouden. Heb een kapper wat laten verdienen en ben in een winkel geweest die via de achterdeur illegaal open is.

Heel goed! :)