Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:50

Gister kwam ik in een discussie op facebook terecht over dat iemand zei dat er nog lege bedden waren en dat de zorg niet zo moest zeiken en hun werk moesten doen. Toen ik met de vraag kwam of ze daarbij ook enige vorm van een bron had, kwam ze met allemaal plaatjes aan met jaartallen van jawel.... 2016, 2018 en 2020...
Toen ik zei dat ze met recente bronnen moest aankomen en haar een muts noemde werd ik door haar gerapporteerd omdat ik aan het schelden was....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:52

Deze week hebben ze op twitter #beterschapthierry Trending gemaakt, fakenieuws dat hij corona zou hebben. De wappies allemaal boos reageren terwijl zij continu hetzelfde doen. Test was dus geslaagd :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:55

tienus63 schreef:
Ik heb brutaal vanmiddag online afspraak gepland.
Ik heb geen bevestiging via de mail ontvangen, maar als ik inlog met DigiD staat de afspraak gepland.

Tijdje terug heb ik aangegeven bij ggd dat ik mantelzorger voor mijn moeder en mijn schoonouders ben en dat ik vanwege medische redenen als 25 jaar de griepvaccinatie krijg.

Als ik mijn werkelijke geboortejaar invulde, kon ik geen afspraak maken.
Geboortejaar van mijn moeder ingevuld, de vragenlijst verder naar waarheid ingevuld en aan het eind inloggen met DigiD om afspraak te plannen.

Huh, dat mag toch helemaal niet? Er staat duidelijk op de site dat als je nog niet aan de beurt bent volgens je geboortejaar of nog geen uitnodiging hebt gekregen dat je dan geweigerd wordt.
Ik snap je beweegredenen maar het zou een mooie boel worden als iedereen dit zo gaat doen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:04

Oorspronkelijk zou ik in februari/maart al oproep gehad hebben.
Vanwege medische aandoening.

Ik neem aan dat ze de boel checken via DigiD.
Als afspraak nu wel lukt, dan weten ze blijkbaar ook dat ik in groep van de griepprik val. En deze groep zal nu vanaf 1 mei bericht krijgen.
Derhalve denk ik dat het nu wel is gelukt om een afspraak te maken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:41

Maar een afspraak maken kan automatisch. Wil niet zeggen dat je niet alsnog geweigerd wordt als men erachter komt dat je geboortedatum niet klopt. Als je ‘mag’ volgens je aandoening, waarom dan niet via je huisarts aanvragen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:44

Als 63 slaat op je geboortejaar dan kan het wel kloppen. ;)

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:51

IMANDRA schreef:
Maar een afspraak maken kan automatisch. Wil niet zeggen dat je niet alsnog geweigerd wordt als men erachter komt dat je geboortedatum niet klopt. Als je ‘mag’ volgens je aandoening, waarom dan niet via je huisarts aanvragen?

Ik denk dat het nu wel lukte omdat de uitrol ‘kwetsbaren 18-60 jr met griepprik, maar niet dusdanig kwetsbaar dat oproep via ziekenhuis gaat’ vanaf 1 mei wordt uitgerold.
Fitzroy schreef:

[ [url=m/yaTkgp.png]Afbeelding[/url] ]

63 is zomaar gekozen, 10 jaar jonger. Haarkleur past wel bij bouwjaar ‘ 63 ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:30

Fitzroy schreef:

Ik ben van 1963 en krijg ieder jaar griepprik maar helaas geen uitnodiging gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 00:27

Ik ben van 74, benieuwd wanneer ik aan de beurt ben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 07:39

Ik snap dat mensen de behoefte hebben om eerder te willen. Maar het hele systeem van registratie loopt nu al in de soep. En dat wordt er niet beter op want er zijn vast legio mensen die ook zo hun afspraak regelen. Als wij straks sneller terug naar normaal willen is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen geprikt worden, dat klopt. Maar het is ook heel belangrijk dat men weet wie al wel is geweest en wie niet.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:13

Op de priklocatie worden alle gegevens ook gecontroleerd, ik vraag me af of het daar niet spaak gaat lopen met zulke afspraken? Verder ben ik het met bovenstaande eens. Mijn man is ook mantelzorger voor zijn ouders en zit ook in de griepprik groep, maar we wachten gewoon zijn uitnodiging af.

tienus63 schreef:
Ik denk dat het nu wel lukte omdat de uitrol ‘kwetsbaren 18-60 jr met griepprik, maar niet dusdanig kwetsbaar dat oproep via ziekenhuis gaat’ vanaf 1 mei wordt uitgerold.

Deze groep wordt toch via de huisartsen doorgegeven? Dan zullen deze mensen waarschijnlijk een brief krijgen met een code waarmee ze een afspraak kunnen maken. Hoe weet de GGD bij het maken van een afspraak anders wie er binnen deze groep vallen? Dat zal niet bij hen geregistreerd staan?

Het kan zijn dat jouw huisarts jouw gegevens al heeft doorgegeven en de brief nog in de maak is, maar dat zou wel snel zijn dan qua gegevens combineren.
Laatst bijgewerkt door Ann op 30-04-21 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:23

Ben helemaal benieuwd, want alles hier in de directe omgeving zit voor maanden al vol. Of verder wat lastig is zonder auto.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:30

Ik werk als primair procesondersteuner in de prikstraat, je id wordt 3 keer gecheckt. Ik ben benieuwd of je je prik zal krijgen :=
Ik vind het trouwens niet netjes.

@Mindim, als je in 1974 geboren bent, krijg je, zoals het er nu uitziet, begin juni een uitnodiging.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:35

Je ID wordt wel gecheckt, maar kijken ze dan naar je geboorte datum (en weten zij of je indicatie hebt?), of kijken ze of de juiste persoon (dus die de afspraak gemaakt heeft) voor hun neus staat?
En staat je geboortedatum die op je ID staat, ook bij hun in de afspraak (of is dat gewoon je eigen geb.datum?), of kijken ze alleen naar een foto?

Bij mn moeder keken ze vrij snel, geen idee waar ze op letten.. Wat ik me wel afvraag (volgens mij had iemand anders t ook gevraagd), moeders heeft een geprint papiertje meegekregen waar haar vaccinatiedatum op staat. Voor de 2e vaccinatie is er nog een ruimte over.. Krijgt ze dan een nieuwe print of schrijven ze het op dat andere printje? (dat moet je dan echt wel goed bewaren ook := )
(ik vond het er behoorlijk fraudegevoelig uitzien :D )

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:41

Je ziet toch hier ook al de tendens dat er minderwaardig over AstraZeneca-vaccin wordt gesproken terwijl Engeland weer heel goed draait en iedereen daar bijna AstraZeneca heeft gekregen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:42

Bevestigingsmail met code binnen. Deze brief moet ik printen en meenemen.
Ook bevestiging via sms gehad.

Waarschijnlijk is mijn afspraak op dezelfde manier gepland als Maarten van Rossum had gedaan; vroegtijdig gepland maar wel binnen tijdsvolgorde dat de specifieke groep aan de beurt is.
Alleen hij belde, ik heb het online geregeld.

Oom en tante in Duitsland ( 75 en 74 jaar) hebben dinsdag hun eerste vaccinatie gekregen met AZ.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:43

Echwel schreef:
Je ziet toch hier ook al de tendens dat er minderwaardig over AstraZeneca-vaccin wordt gesproken terwijl Engeland weer heel goed draait en iedereen daar bijna AstraZeneca heeft gekregen.

Nou idd, ik ben ook wel benieuwd hoe de Engelse media hiermee om is gegaan. Of komt het omdat zij al ver voor liepen en het grootste deel al AZ had gehad voordat het zo'n groot 'schandaal' werd?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:46

Toch kan ik me niet vinden in deze gang van zaken, tienus63. Als veel mensen dit zouden doen, wordt het helemaal een chaos en het blijft in mijn ogen een soort van 'voordringen'.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:47

Misschien heeft de Nederlandse media er een te grote ophef van gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:48

Echwel schreef:
Misschien heeft de Nederlandse media er een te grote ophef van gemaakt

Idd, laat dat misschien maar weg :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:52

De ophef was hier in Spanje net zo groot, met als gevolg dat velen in de groep 60-70 niet meer durven. Nu moet alles op alles om uit te leggen hoe klein de kans is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:53

Tienus, je bent dus 47? Dan vind ik het echt heel asociaal om op deze manier nu al een afspraak te maken.. Wacht gewoon die uitnodiging af..

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:04

Iedereen kan doen wat Tinus doet. Verkeerde geboorte datum opgeven en daarna inloggen via digid. Betekent niet dat het de bedoeling is.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:06

MoniqueT schreef:
De ophef was hier in Spanje net zo groot, met als gevolg dat velen in de groep 60-70 niet meer durven. Nu moet alles op alles om uit te leggen hoe klein de kans is.

Als ik 60+ zou zijn, zou ik wel voor een AZ vaccinatie durven gaan, maar ik begrijp de twijfels wel van de 60- groep. Het wordt misschien wel (te) breed uitgemeten in de media, maar er zijn ook meer zeldzame bijwerkingen geconstateerd dan bij bv. Jansen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:08

Electra63 schreef:
Fitzroy schreef:

Ik ben van 1963 en krijg ieder jaar griepprik maar helaas geen uitnodiging gehad.

Ik begreep dat de groep mensen die normaliter elk jaar voor de griepprik uitgenodigd worden in mei een uitnodiging voor de Corona vaccinatie kunnen verwachten.