Secret Santa Surprise 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:06

Secret Santa Beheer Mededeling

Citaat:
Laat ik vooropstellen dat ik het bekritiseren van de pakketten niet zo heel erg prettig vind :o
Dit moet vooral een feel good topic zijn en laten we dat vooral ook zo proberen te houden :j

Maar... Ik wil er wel een paar woorden over kwijt.
Het bewuste pakket voldoet aan de minimale voorwaarden en gaat het budget zelfs over.
Niet altijd kan je een inspirerend pakket maken en soms sla je de plank zelfs volkomen mis.
Dat kan verschillende oorzaken hebben:
- Tussen de Santa en het Lootje is geen connectie (daar bedoel ik mee dat er toch wel een minimale klik moet zijn, als je iemand niet aardig vind op basis van de berichten, is het heel moeilijk een leuk pakket te maken)
- Het lootje heeft een lastige "lijst"
- Er gebeurd iets in het leven van de Santa waardoor Secret Santa naar de achtergrond verdwijnt en het stalken en het shoppen iets minder gaat.
Punt is, er zijn een heleboel redenen te verzinnen waarom een pakket minder leuk kan zijn voor het lootje en dat is over het algemeen niet bewust.
Zo had ik vorig jaar een super leuk idee, het pakket daarmee gevuld en het pakket al verstuurd... Toen ik er achter kwam dat ik de flops niet goed had gelezen en ik helaas de Xenos leeg had geshopt terwijl mijn lootje niet van spullen uit de Xenos hield. Oeps...

Het leukste aan dit spel is het geven, soms kan je teleurgesteld zijn in wat je krijgt, maar dat is absoluut niet de bedoeling geweest van jou Santa en is ook zeker geen reden om je terug te trekken en de Santa niet meer te raden.
Ondanks de teleurstelling die jij ervaart heeft jouw Santa wel enorm haar best voor je gedaan en het is dan ook niet meer dan fair om het spel af te maken en je Santa te bedanken.

Verder denk ik dat er dan nu wel genoeg over gezegd is en dat we verder kunnen met de orde van de dag... Het ontbrekende pakket, wil iedereen duimen dat dat ding vandaag aankomt?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:08

Hilli schreef:
germie schreef:
En over de inhoud, de afspraak is minstens 12.50 euro. Daar mag je overheen gaan. Maar sommigen kunnen dat misschien niet. Als je je echt aan die 12.50 euro houdt, en je koopt iets wat niet in de aanbieding is, dan kan het snel karig overkomen. [...]

Helemaal eens met germie! Bedenk altijd dat iemand haar best heeft gedaan om een passend cadeautje uit te zoeken voor je. Als je teleurgesteld bent in (het resultaat van) die moeite die iemand speciaal voor je heeft gedaan, dan kan dat natuurlijk. Het ligt denk ik ook aan je verwachtingen: niet iedereen krijgt een ingelijste gekantkloste versie van haar eerste lievelingspony die na 33 jaar nog steeds blijkt te leven ;-) , dus verwacht dat vooral ook niet. Maar doe dan in elk geval wél je best om te achterhalen wie je Santa is geweest.

Ik vind het deze editie (mijn tweede als deelnemer, maar de edities daarvoor altijd meegelezen) opvallend hoe onaardig mensen soms op elkaar reageren. Of er komt juist helemaal geen reactie. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het daardoor wel een minder leuk topic op dit moment.

Ja, dit! Een waardevolle post Germie! Ik ben het daar helemaal mee eens.

Ik ben het ook eens met Hilli,er word nogal wat gehikhakt zoals mijn vader dat zo mooi kan zeggen. Van alle kanten, en dat is zonde. Laten we proberen het positief te houden en positief af te sluiten. De wereld is momenteel al zo grijs en grauw. De mensen hebben het allemaal zwaar en dat heeft ook op iedereen zijn uitwerking. Heel logisch.

Collectieve stress noemde mijn fysio het. Ik geloof er wel in. Maar wil er eigenlijk niet aan mee doen of onder lijden. Laten we proberen om positief te blijven. Dankbaar. Dankbaar dat iemand moeite voor je heeft gedaan, en wil doen.

Ik ben erg blij met mijn pakket dit jaar. Alleen de beloofde foto van de haarband zal uit moeten blijven, mijn kleine nichtje heeft hem gepikt en draagt het dagelijks. Ze zingt er 'oh denneboom' bij :') met als variant: ik heb je laatst in het bos zien staan, toen zaten er geen takken aan. :')

Gisteren lekker in bad geweest met het badsetje, en vanmiddag de bakmix klaarmaken. Gewoon super leuk, en ook echt een opstekertje die ik wel kan gebruiken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:10

theadora99 schreef:
germie schreef:
Theadora99: Spelen de katten nog met de speeltjes?
En kon je nog wat met de sokken?
;)

En over de inhoud, de afspraak is minstens 12.50 euro. Daar mag je overheen gaan. Maar sommigen kunnen dat misschien niet. Als je je echt aan die 12.50 euro houdt, en je koopt iets wat niet in de aanbieding is, dan kan het snel karig overkomen. Een blok merkchocola is al snel 2 euro bijvoorbeeld. Sommigen hebben de mogelijkheid om bijvoorbeeld iets bij een kringloop te halen, maar niet iedereen wil kringloopartikelen in het pakket. Ook moesten plotseling winkels dicht, en dan is snel nog wat halen ook uitgesloten helaas. Je kunt secret santa ook anders zien: ik doe mee, het kost me in het ergste geval 12.50 euro en 7 euro verzendkosten. Hoogstwaarschijnlijk krijg ik er wat leuks voor terug en zo niet, dan is het pech. Maar volgens mij zijn de meeste bokkers prima tevreden met het pakket.

De sokken passen, heb ze nog niet gebruikt want al mijn paardrijlessen gingen niet door, haha. En zeker de jongste kat komt af en toe ineens met een vis voorbij gerend :') hij verstopt ze ook graag op plekken, zoals voor de slaapkamerdeur. Dat je naar buiten stapt en op die cis gaat staan en je helemaal dood schrikt :j

Haha, gelukkig stinkt de vis niet naar echte vis.

En ja, dat er geen lessen zijn is nu wel een dingetje natuurlijk. Je mag zoals in het aanbod stond ook een keer naar het noorden komen. Maar ja, het weer is wel erg de laatste tijd. En ik heb geen binnenbak tot mijn beschikking. Bovendien worden de foto's nu minder mooi natuurlijk.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:12

Fingers crossed hier voor een mooi pakket voor Claudia vandaag! :j

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:12

zorro schreef:
Ik ben erg blij met mijn pakket dit jaar. Alleen de beloofde foto van de haarband zal uit moeten blijven, mijn kleine nichtje heeft hem gepikt en draagt het dagelijks. Ze zingt er 'oh denneboom' bij :') met als variant: ik heb je laatst in het bos zien staan, toen zaten er geen takken aan. :')

Agos, een kale boomstam als kerstboom :') , maar hoe leuk dat de haarband zwaar favoriet is bij je nichtje!

Theodora, piepen die vissen dan ook als je erop gaat staan, of zit er (gelukkig?) geen piepertje in?

De unicornkoekjes van Yonker zijn inmiddels al op (jeugdsentiment naar de likkoekjes van vroeger, ik had ze dus ook al 35 jaar niet gegeten...), de choco-Ossenkoppen ook. De biertjes staan nog in de koelkast te wachten tot het juiste genietmoment en de boeken liggen klaar om gelezen te worden (eerst nog een ander boek uitlezen).

Claudia, ik duim voor een pakket voor jou vandaag. Of straks komen er ineens 2, 3, of 10 gezien die hoeveelheid vrijwillige reserveSanta's :-P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:13

zorro schreef:
Ik ben het ook eens met Hilli,er word nogal wat gehikhakt zoals mijn vader dat zo mooi kan zeggen. Van alle kanten, en dat is zonde. Laten we proberen het positief te houden en positief af te sluiten. De wereld is momenteel al zo grijs en grauw. De mensen hebben het allemaal zwaar en dat heeft ook op iedereen zijn uitwerking. Heel logisch.

Collectieve stress noemde mijn fysio het. Ik geloof er wel in. Maar wil er eigenlijk niet aan mee doen of onder lijden. Laten we proberen om positief te blijven. Dankbaar. Dankbaar dat iemand moeite voor je heeft gedaan, en wil doen.

Ik denk dat het komt omdat iedereen op de topen van zijn of haar tenen loopt momenteel.
Het is niet eens iets van alleen dit topic, je komt het tegen in elk topic en zelfs buiten bokt.
Iedereen is nukkig en mopperig en heeft een kort lontje (en als je dat merkt bij een collegavriendin, wees dan niet zo dom om te vragen of de volgende vakantie al ingepland is, want dan wordt je hoofd er af gebeten weet ik nu uit ervaring :') _O- )

Maar, ik moet wel eerlijk zeggen dat dit jaar voor ons als beheer relaxter is, ondanks dat de sfeer niet altijd even goed is, hoefde wij minder in te grijpen en dat zorgde er voor dat de deelnemers ons een heel stuk liever vonden dan bijvoorbeeld vorig jaar, toen wij bijna dagelijks moesten ingrijpen omdat het topic uit de bocht vloog :') _O-
En zeker gister, ik heb zoveel pb's gehad van mensen die wel een reserve pakket wilde maken, en niet alleen pb's, alle berichten in dit topic ook.
Dat liet mijn hart overstromen van liefde voor alle deelnemers <3

@Germie, wij liggen niet altijd op 1 lijn, maar jou laatste post is heel waardevol, bedankt daarvoor :j

zorro

Re: Secret Santa Surprise 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:31

Daarom had ik mijn post toch nog na die van jou gepost MDH, want Germie's post vind ik dus ook heel waardevol en reëel, dus dat wou ik perse benoemen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:32

Blinnii schreef:

Precies, duimen maar.

Ik heb mijn stuk chocola uit het pakket aangebroken. Ook heb ik mijn dolfijntjes op de vensterbank staan. De samuraisaus staat in de kast, want ik heb de vorige nog niet op. En het dekentje ligt op bed. Alles heeft bij mij een plekje gekregen. Oh ja, het kersthuisje staat ook op de vensterbank.

Dit was mijn 2e deelname. Ik heb beide keren wat leuks ontvangen en ik heb mijn best gedaan om wat leuks te versturen. Hopelijk komt er ook een 3e keer.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:34

Duimen dat het laatste pakket vandaag aankomt!!

Ik heb de koek al op, was erg lekker. Heb een begin gemaakt met de puzzel, maar ben gisteren erg hard van paard geknikkerd en mijn bekken zwaar gekneusd. Dus nu alleen plat op de bank.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:37

Ik hoop dat het veloren pakketje vandaag binnen komt zou geweldig als alle pakketjes binnen komen dit jaar (en binnen het jaar). Zelf nogsteeds erg blij met mijn pakket. De aardbeien zijn bijna op en de thee is heerlijk. Morgen gaat de puzzel op tafel. Kan ik al puzzelend het nieuwe jaar in :)

En mocht er nog hulp nodig zijn voor bonus pakket bied ik me ook graag aan al denk ik zo als ik MDH haar bericht zie dat het niet meer nodig is :+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:00

Mijn duimen draaien voor jou Claudia!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:12

Ben ik weer na wat dagen afwezigheid wegens feestdagverplichtingen.

Wat jammer om te lezen dat er nog altijd een pakket niet is geleverd en een pakket niet getoond -O-

Mocht er een vervangend pakket nodig zijn, wil ik absoluut mee doen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:17

germie schreef:
Ik heb mijn stuk chocola uit het pakket aangebroken.

Hehe... Mijn reep chocolade, die ik van mijn SSS kreeg, is al lang geleden op gegaan. :o Zulke dingen blijven hier in huis nooit lang onaangeroerd.

Ik vond het dit jaar weer een leuke editie waarin de Bokkers elkaar mooie pakketten gaven. Nu duimen dat Claudia ook snel haar pakket krijgt.
Mocht deze niet binnenkomen, dan wil ik ook zeker bijdragen aan een nieuw pakket.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:57

Ik ben ook nog steeds zóoooo blij met mijn pakket <3.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:02

De chocolaatjes uit mijn pakket zijn sinds vandaag ook officieel allemaal op.. -O- En ze waren zo lekker |(

Verder vond ik het weer een erg, geslaagde SS editie :) Hopen dat het laatste lootje nog een mooi pakket krijgt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:07

Mijn mondkapje gebruik ik echt vaak! Hij is zo fijn! <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:08

Mijn chocola is ook al op, eenhoorn heeft een plekje, nagellak heb ik op en spiegeltje zit in mn tas. :)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:58

Ik had een heel groot pakket gemaakt, maar heb niet meer geld uitgegeven dan 12,50. Maar ik had er boeken ingestopt die ik dubbel had, bladen uit Australie die ik ooit zelf gekocht had. Iets wat mijn lootje wel graag wilde hebben wat ik al heel lang op nieuw liggen had, enzovoorts. Dus zo kan het ook. Dan heb je dus een groot pakket met nieuwe dingen zonder dat het veel geld kost. Als er een pakket gemaakt moet worden voor Claudia wil ik ook wel mee doen trouwens.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:00

Ik ben ook heel blij met m'n pakket. Alleen mn moeder is de haakpakket aan het uitvogelen hahahaha :+

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:06

Banyu schreef:
Ik ben ook heel blij met m'n pakket. Alleen mn moeder is de haakpakket aan het uitvogelen hahahaha :+

Leuk te lezen! <3 Met liefde samengesteld!

En ik denk dat dáár Secret Santa uiteindelijk ook om gaat. Dat je je best doet om iets samen te stellen en volgens mij heeft iedereen dat wel gedaan!

Ik heb echt een offday vandaag.. Koud, moe, zin om alleen maar meuk te eten :+ Top dit hahahaha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:07

Ik had een prachtig pakket en mijn Ss is echt ver over het budget gegaan.
Heel veel spulletjes al in gebruik en opgegeten en gedronken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:11

germie schreef:
Blinnii schreef:

Precies, duimen maar.

Ik heb mijn stuk chocola uit het pakket aangebroken. Ook heb ik mijn dolfijntjes op de vensterbank staan. De samuraisaus staat in de kast, want ik heb de vorige nog niet op. En het dekentje ligt op bed. Alles heeft bij mij een plekje gekregen. Oh ja, het kersthuisje staat ook op de vensterbank.

Dit was mijn 2e deelname. Ik heb beide keren wat leuks ontvangen en ik heb mijn best gedaan om wat leuks te versturen. Hopelijk komt er ook een 3e keer.
Nu pas? :wow: Zoveel zelfbeheersing. Bij mij waren de chocoladeletters binnen no-time verdwenen. :))

Ik vrees trouwens dat ik het financieel niet meer red om een bijdrage te leveren, maar ik hoop uiteraard ook van harte dat Claudia linksom of rechtsom toch nog een mooi pakket krijgt! :D

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:23

Charaz schreef:

Haha, klopt wel. Maar ben een impulskoper dus kan er niks aan doen... :Y)
Telkens dacht ik: "oh, dat moet ik geven, en dat ook!"
Hoop dat de dranken naar je smaak waren, want dat vond ik nog t moeilijkste in te schatten.

Mijn pakket was kwa snoepgoed en die kruimels vrijwel direct op :7
Laatst bijgewerkt door Rambogirl op 30-12-20 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:26

Mijn chocolade is ook op. Maar dat komt omdat ik het eigenlijk niet (te lang) in huis wil hebben. Het moet meteen op :o

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:29

Rambogirl schreef:
Charaz schreef:

Haha, klopt wel. Maar ben een impulskoper dus kan er niks aan doen... :Y)
Telkens dacht ik: "oh, dat moet ik geven, en dat ook!"
Hoop dat de dranken naar je smaak waren, want dat vond ik nog t moeilijkste in te schatten.

Ja was lekker! Helemaal goed geschat