Cayenne schreef:Iets minder serieuze vraag: Was Irma er bewust niet zodat Irma-minnend Nederland beter luistert en niet door haar wordt afgeleid? (Niet dat zij daar iets aan kan doen).
Haha goeie vraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Stom dat ze de scholen niet weer sluiten. Dat gaat nog het meeste helpen lijkt mij.
secricible schreef:Met jou eens Cayenne, de horeca is gewoon een grote risicogroep omdat de uitbraken die er zijn groot zijn. Maar het is een hard gelach voor een groep die zo ontzettend goed hun best doen om met alle beperkingen toch er iets van te maken.
Suzanne F. schreef:secricible schreef:Met jou eens Cayenne, de horeca is gewoon een grote risicogroep omdat de uitbraken die er zijn groot zijn. Maar het is een hard gelach voor een groep die zo ontzettend goed hun best doen om met alle beperkingen toch er iets van te maken.
Gelag ipv gelach. Lachen doen ze allerminst nu. Hopelijk gaan er nog mensen afhalen om zo toch wat inkomsten voor de horeca te genereren. Het zal minimaal zijn maar anders hebben ze niks.
Ik vind het wel erg sneu voor de sector. De evenementensector en de horeca worden echt heel hard gepakt zo. Maar ik begrijp het wel.
Geen regels voor contactberoepen begreep ik? Die blijven allemaal open.
lenaa_tje schreef:Bloodymary schreef:Stom dat ze de scholen niet weer sluiten. Dat gaat nog het meeste helpen lijkt mij.
Nah dat weet ik zo net nog niet. De besmettingen lijken nergens op scholen te beginnen of eigenlijk vooral door te zetten. Meeste kinderen die besmet raken worden dat door ouders, werksituatie of sport. En ik spreek nu over zo’n 15 scholen in regio noord. Hier wordt onderling namelijk prima over gesproken.
De gevolgen van scholen sluiten is voor een grote groep kinderen (maar ook vooral hun ouders) heel groot
lenaa_tje schreef:Bloodymary schreef:Stom dat ze de scholen niet weer sluiten. Dat gaat nog het meeste helpen lijkt mij.
Nah dat weet ik zo net nog niet. De besmettingen lijken nergens op scholen te beginnen of eigenlijk vooral door te zetten. Meeste kinderen die besmet raken worden dat door ouders, werksituatie of sport. En ik spreek nu over zo’n 15 scholen in regio noord. Hier wordt onderling namelijk prima over gesproken.
De gevolgen van scholen sluiten is voor een grote groep kinderen (maar ook vooral hun ouders) heel groot
Bloodymary schreef:lenaa_tje schreef:Nah dat weet ik zo net nog niet. De besmettingen lijken nergens op scholen te beginnen of eigenlijk vooral door te zetten. Meeste kinderen die besmet raken worden dat door ouders, werksituatie of sport. En ik spreek nu over zo’n 15 scholen in regio noord. Hier wordt onderling namelijk prima over gesproken.
Eh... jawel. Het aantal besmettingen via scholen is hoger dan via de horeca.
59.0% thuissituatie (4366)
13.0% werk (959)
10.3% familie (764)
9.3% verpleegtehuis (688)
3.9% school/kinderopvang (278)
3.8% Kennissen en vrienden (282)
3.7% Vrijetijdsbesteding/sport (273)
1.8% Horeca (130)
1.8% woonzorgcentra (131)
1.5% overig (111)
0.5% feest, verjaardag, borrel (40)
0.6% medereiziger / reis / vakantie (41)
0.6% Overige gezondheidzorg (46)
0.2% Studentenvereniging/activiteit (12)
Sunnda schreef:Die mondkapjes blijven mij verbazen, het is juridisch niet toegestaan, maar dat gaan we even fiksen..
Wat wordt er nog meer gefixt binnenkort? Dat ze zomaar je huis in mogen komen om te kijken met hoeveel je bent?
Suzanne F. schreef:Sunnda schreef:Die mondkapjes blijven mij verbazen, het is juridisch niet toegestaan, maar dat gaan we even fiksen..
Wat wordt er nog meer gefixt binnenkort? Dat ze zomaar je huis in mogen komen om te kijken met hoeveel je bent?
Daar zat ik ook aan te denken ja. Juridisch was het moeilijk maar dat wordt gefikst. Wat valt er nog meer juridisch te fiksen dan?
Sunnda schreef:Die mondkapjes blijven mij verbazen, het is juridisch niet toegestaan, maar dat gaan we even fiksen..
Sunnda schreef:Juridisch is het tegen de grondwet..dat is het probleem.
Maar dat gaat nu dus even geregeld worden. Ik vind het bizar.