Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:51

Die 1,5 meter vind ik best prettig bij vreemde.
Eindelijk niet iedereen in je ruimte.
Maar bij vrienden en familie vind ik het wel moeilijk.
De auto inderdaad al als voorbeeld.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:00

Popstra schreef:
joyce_eddy schreef:
In
september hebben we een bruiloft aan de andere kant van het land. Er komt 35 man.. nu is er zo dat we 2 nachten blijven slapen. We hebben dus allemaal verschillende gezinnen, maar wel 10 persoons huisjes.. elke kamer met eigen badkamer maar wel 1 huisje met 10
Man... mag dat??

Wij hadden het weekend voor carnaval een bruiloft met wel een paar honderd man feestend in een tent in Limburg. Niemand is ziek geworden. Corona was er toen al

Tent betekent ventilatie. Niet te vergelijken met binnenshuis.

Maar dan nog zit ik een huisje gewoon lekker ventileren, wanneer de vrienden ook rekening houden dat ze niet komen met klachten zou ik het prima vinden.

En ik blijf erbij, ontkomen doen we er niet aan. Liever je immuunsysteem op peil houden en duimen dat er een medicijn komt (want een vaccin geloof ik nog steeds niet in, ook niet bij de griep).

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:12

Ook al is het in het noorden niet zo erg, ik werd uitgenodigd op een bbq in juni maar ik ga denk ik niet. Niet omdat ikzelf bang ben om het te krijgen maar om mijn werk in de zorg.

Ik ken verder niemand met corona en hoor het hier ook weinig. Maar het is hier vast en zeker wel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:17

Stiekem ga ik het corona argument ook wel gebruiken voor dingen waar ik echt niet naar toe wil (om totaal andere redenen dan corona) :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:18

rien10 schreef:
Stiekem ga ik het corona argument ook wel gebruiken voor dingen waar ik echt niet naar toe wil (om totaal andere redenen dan corona) :D

Je kan toch gewoon zeggen dat je niet wilt?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:18

Eeehhh, nee. In sommige gevallen kan dat niet.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:26

Dat kan ik me echt niet voorstellen, als ik ergens geen zin in heb zeg ik gewoon nee hoor. De enige situatie die ik kan bedenken waarbij je dat niet kan maken vind ik met een begrafenis, maar je word nu ook niet uitgenodigd als je maar een 'halve' kennis bent en kan me niet voorstellen dat je corona gaat gebruiken als excuus om niet naar een begrafenis van een dierbare te komen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:27

Dan staan we daar anders in Sureido. En dit heeft helemaal niets met begrafenissen te maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:32

Ik kan sinds een aantal jaren ook steeds beter nee zeggen.. maar er kunnen bijvoorbeeld hele familievetes ontstaand omdat iemand ergens niet bij wil zijn.. ik snap wel dat het niet altijd even makkelijk is om 'gewoon nee' te zeggen.
Sommigen mensen kunnen er namelijk helemaal niet tegen om 'gewoon nee' te horen :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:33

corine1981 schreef:

Maar dan nog zit ik een huisje gewoon lekker ventileren, wanneer de vrienden ook rekening houden dat ze niet komen met klachten zou ik het prima vinden.

En ik blijf erbij, ontkomen doen we er niet aan. Liever je immuunsysteem op peil houden en duimen dat er een medicijn komt (want een vaccin geloof ik nog steeds niet in, ook niet bij de griep).

De tent was niet zo groot maar wel vol. Buiten was het fris en binnen warm. mensen dansen en liepen polonaise. Kortom drank,eten feest en gezelligheid zoals dat gaat op een bruiloft. Daar kon je op zeker wel besmet raken. Dat zou nu niet meer denkbaar zijn wat zo kort voor de Corona allemaal nog normaal was.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:35

Als er niemand besmet was dan maakt het natuurlijk niet met hoeveel je in hoe weinig ruimte zat.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:38

Inderdaad.
Je kan naar een concerthal gaan met 20.000 mensen hutje mutje op elkaar.
Als daar niet 1 zieke is zal er ook niemand ziek worden.
Het moeilijke is dat je dat niet weet :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:40

Cer schreef:
Ik kan sinds een aantal jaren ook steeds beter nee zeggen.. maar er kunnen bijvoorbeeld hele familievetes ontstaand omdat iemand ergens niet bij wil zijn.. ik snap wel dat het niet altijd even makkelijk is om 'gewoon nee' te zeggen.
Sommigen mensen kunnen er namelijk helemaal niet tegen om 'gewoon nee' te horen :j

Ja dat is misschien ook wel zo. Ik heb ook bijna geen familie dus ik heb deze situaties nooit gehad. Maar ik zou nooit corona als excuus gebruiken, want dan kan ik nergens meer naar toe, want wanneer mensen horen dat je een week later wel bij Jan op de verjaardag was dan is het al helemaal ruzie, dan is die simpele nee misschien toch iets makkelijker :+

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:41

elnienjo schreef:
Ik kwam net bij de lokale vishandel en binnen vóór het raam zaten maar liefst 8 personeelsleden nog net niet bij elkaar op schoot samen koffie te drinken. En een grijs oud vrouwtje werd uitgenodigd gezellig aan te schuiven. Ik zei dus van dat is geen 1,5 meter he. Toen zei één van de medewerkers maar wij zijn collega's dus dat kan niet anders. En de grijze dakduif was 'n buurvrouwtje van één van hen.

Waar je al niet op let joh, zolang ze mij maar met rust laten denk ik dan. En er wat van zeggen........... nee, ben geen Boa.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:42

Popstra schreef:
corine1981 schreef:

De tent was niet zo groot maar wel vol. Buiten was het fris en binnen warm. mensen dansen en liepen polonaise. Kortom drank,eten feest en gezelligheid zoals dat gaat op een bruiloft. Daar kon je op zeker wel besmet raken. Dat zou nu niet meer denkbaar zijn wat zo kort voor de Corona allemaal nog normaal was.

Zodra er een medicijn is is dit binnen net zo'n snelle tijd weer normaal. Ik hoor hier gewoon iedereen zeggen 'zodra de kroegen weer opengaan sta ik vooraan' :+ (en misschien ik ook wel)

Ik heb ook een hekel aan mensen die '1.5 meter!!' roepen, doe ff normaal joh, je weet niet eens wat ik ben van diegene met wie ik loop. :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:47

Woensdag bracht ik mijn zoon van 4 naar de logopediste. Ik breng hem tot haar kantoordeur en dan ga ik in de auto wachten tot 2 minuten voor tijd en dan ga ik weer terug en evalueren we kort en dan gaan we weer.
Maar haar kantoor zit in een verzamelgebouwtje en moet dus door de wachtruimte van de fysio.
Die is netjes afgezet, pijlen op de grond, scheidingshekjes en 1 stoel.

Op die stoel zat een man, jaar of 40. En terwijl ik met mijn zoon door de openstaande deur richting het kantoor van de logopedie liep begon ie te roeptoeteren.
Dit was geen wachtruimte en ik moest me aan de regels houden en ik kon daar niet zitten om te wachten ect ect.......

Ik had echt geen enkele aanleiding gegeven om ook maar te denken dat ik daar wilde gaan wachten?
Dus ook maar geantwoord: was inderdaad niet van plan om met u in 1 ruimte te gaan zitten nee. Ik zet mijn 4jarige zoon voor het kantoor van de inmiddels wachtende logopediste (die inmiddels de deur open had gedaan na het geroep op de gang)

Wat een mafklapper zeg! Kan toch moeilijk mijn 4jarige ASSer in zijn eentje door een bedrijfsverzamelgebouw laten zwerven? Ik kom er niet zo maar, kom er elke week op dezelfde tijd, hou mij netjes aan de afspraken.
Geloof dat hij er ook op aangesproken is dat dat niet de manier is waarop ze daar met elkaar omgaan :+ en of ie zich in het vervolg wil inhouden of buiten wil wachten tot zijn afspraak tijd ipv daar op de stoel in de wachtkamer

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:49

Nou als mensen die ik niet moet, te dicht op mij lopen, zal ik wel degelijk zeggen "eej, afstand!"

Op andere mensen letten? echt nee.. waarom ?? laat die het zelf uitzoeken, kleine kans dat ze in jouw sociale cirkel terechtkomen. Zolang de meerderheid bljift nadeneken hoeven we denk komende winter pas weer zenuwachtig te worden ..

Citaat:
Wat een mafklapper zeg!

nja, rare mensen zijn overal :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:49

"Meneer, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met U in een ruimte te gaan zitten. Goedemiddag"

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:52

rien10 schreef:
"Meneer, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met U in een ruimte te gaan zitten. Goedemiddag"

Dat inderdaad :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:53

Er zullen altijd van dit soort roeptoeters blijven, die waren er voor , zijn er tijdens en zullen er ook zijn na Corona . Ik kwam er laatst ook er één tegen. Meestal laat ik het zijn maar nu even verteld dat hij wegens besmettingsgevaar zijn mond beter dicht kon houden en niet zo in de rondte moest toeteren .

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:00

Die is echt briljant Bigone!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:05

Haha, dat is wel een mooie bigone.

Hier begon in de winkel pas ook iemand te krijsen dat ik mijn winkelwagentje los liet.
Juist door dat te doen kon ik meer afstand van haar houden dan wanneer ik het vast zou blijven houden.
En ik denk dat ik dus op een metertje of 5-6 stond.
Tja, die heeft een moeilijk leven denk ik dan maar.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:19

Sizzle schreef:
Als er niemand besmet was dan maakt het natuurlijk niet met hoeveel je in hoe weinig ruimte zat.

Nee klopt maar het is toch best bizar hoe je met zo veel mensen uit verschillende delen vh land en uit Belgie en Duitsland bij elkaar liep te hossen en nog geen 2 weken later de corona in het zuiden des lands flink om zich heen had gegrepen en nog niet een maand later we in de lockdown zaten er niemand ziek is geworden!?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:22

neetoch schreef:
Maar Moonfish13, mag ik jou wat vragen? Je hebt toch corona of gehad? Heb je jezelf wel ruim 2 weken in quarantaine geplaatst nadat je heel zeker was dat het weer over was? Want het klinkt alsof je al gewoon weer buiten komt namelijk, dat lijkt wel heel snel als je corona hebt gehad. Ben je dan niet bang dat je het virus verspreid?

Ik ben al meer dan ruim over de 2 weken klachtenvrij heen.
Time flies if you are not having fun.
Ik heb de quarantaineperiode dus gehad, hoogst annoying kan ik melden als je je prima voelt om dan niet naar de appie 200 meter verderop te mogen gaan.
Nee dan moet je broertje er 12 km voor rijden.
Handig, niet dus.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 29-05-20 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:23

Keet, laten gaan joh.
Wie weet is hij wel net een paar familieleden verloren aan Corona.
Of is het inderdaad gewoon een mafklapper. :)