Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 13:02

Bellatrix schreef:
Parkeren op een rotonde? :+ En ze ziet niet dat niemand anders dat doet?

Daarom juist, plek zat. :D

xSagan

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 17:09

Rotonde is wel origineel haha.xD.

Vandaag had ik iemand uit het VK die links rijden goed in de vingers had en daardoor wat ophield.
Was wel weer goed druk vandaag. Veel irritaties gezien wat inhalen betreft door geen ruimte aan elkaar te gunnen, maar ook zelf bijna iemand over het hoofd gezien toen hij net in mijn dode hoek zat. Gelukkig werken spiegels en nog een keer opzij kijken ook nog goed….

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 19:12

Dan hou je inderdaad goed het verkeer tegen als je links gaat rijden. :')

Het verbaast mij vaak wanneer je aangeeft dat je naar links wilt van een afrit, of hoe je het ook wilt/moet noemen..
Links heeft dan 3 banen en waar jij rijd is er 1 en die gaat rechtdoor
maar tussen die 3 en 1 zitten blokken zo dat je over kan naar de linker banen.
(Of het is een flinke afrit van een kilometer 1-2)

Je krijgt vaak niet de kans om even naar links te kunnen ongeacht dat je 100 rijd en aangeeft dat je naar links wilt.

Word altijd eerst keihard ingehaald, en daarna kan je pas invoegen.

Vanmorgen had ik zo iets ook en die zat uiteindelijk dik in de ankers, en ik kon er mooi links om heen
om verder te kunnen rijden.. Maar vervelend is het wel. Je krijgt de ruimte niet om even in te voegen.

Als ik iemand zie aankomen op sommige delen dan neem
ik vaak de linker baan of middelste baan om die gene de ruimte te geven..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 19:15

Siggislief schreef:
Je krijgt de ruimte niet om even in te voegen.

Als ik iemand zie aankomen op sommige delen dan neem ik vaak de linker baan of middelste baan om die gene de ruimte te geven..

Ja, doe ik ook als het even kan.
Maar.... het is niet verplicht en het is officieel aan het invoegende verkeer zelf om dat goed te doen.

Wel vervelend, maar hij deed niks fout.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 19:17

Goof schreef:
Siggislief schreef:
Je krijgt de ruimte niet om even in te voegen.

Als ik iemand zie aankomen op sommige delen dan neem ik vaak de linker baan of middelste baan om die gene de ruimte te geven..

Maar.... het is niet verplicht en het is officieel aan het invoegende verkeer zelf om dat goed te doen.

Dat is zeker waar, maar vervelend is het wel.. Je rijd eigenlijk even hard. Soms heb je wel even dat ik denk van oke en nu?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 19:24

Ja, is ook kak.
Even hard blijven rijden is ook gewoon onhandig, dan even een peut gas erbij en ervoor invoegen. Dan is het ook opgelost.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 19:34

Maar dan moet je auto dat wel trekken. Mijn auto trekt echt niet zo snel op, heel verschil met de sportwagen van mijn vriend.

Ik rem dus liever iets af om dan in te voegen, mits het echt niet anders kan natuurlijk.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 19:36

Ik heb een Toyota Yaris en er kwam een vierkante bak voorbij, welk merk weet ik niet.
Zat voornamelijk verbaast naar binnen te kijken zag die man/vrouw echt met 2 handen aan het stuur en gas geven. :')

En hem nog voorbij gas geven werd hem niet, dan maar er achter zitten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 20:28

Goof schreef:

Vervelende regel want het functioneert dus niet. Het maakt dat zelfs in situaties waar de wegontwerper weet dat er genoeg verkeer is om meerdere banen aan te leggen, het toch niet maakt dat verkeer dat die ruimte nodig heeft er iets aan heeft. Vind ik raar, dat klopt gewoon niet met elkaar.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:46

Sowieso is invoegen vooral vooruit denken. Ik kijk altijd al op de toerit of ik een plek zie waar die bus tussen gesjoeld kan worden en pas daar de snelheid op aan. Alleen heb je soms van die kneuzen die dan weer naar rechts komen en het gat weg is. Ik kan niet vliegen met dat ding en ben ook geen professor gadget. De invoegstrook is niet eindeloos dus dan moet ik wel plek gaan creëren door hem rustig naar links te laten lopen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 07:53

Sommige regels moeten na al die jaren maar eens herzien worden.
Er rijden veel meer auto's op de weg dan 30 jaar geleden.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:42

Anne_GTI schreef:
Sowieso is invoegen vooral vooruit denken. Ik kijk altijd al op de toerit of ik een plek zie waar die bus tussen gesjoeld kan worden en pas daar de snelheid op aan. Alleen heb je soms van die kneuzen die dan weer naar rechts komen en het gat weg is. Ik kan niet vliegen met dat ding en ben ook geen professor gadget. De invoegstrook is niet eindeloos dus dan moet ik wel plek gaan creëren door hem rustig naar links te laten lopen.

Dat doe ik al in de auto, zodra je kunt zien wat er rijd ga je toch al anticiperen op het verkeer wat er al rijd en waar eventuele gaten zitten waar je tussen kunt? Nu ja, met een auto kom je er een stuk makkelijker tussen dan met een bus. Maar, als je pas gaat kijken als je er letterlijk naast zit, dan ben je simpelweg te laat en heb je dus ook niet geanticipeerd. En laat dat laatste nou net iets zijn wat niemand meer lijkt te doen.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:57

Ik weet eigenlijk niet hoe de regel anders zou moeten om wel te werken?
In het uiterste geval denk ik toch dat het veiliger is als invoegend verkeer stil moet staan/de vluchtstrook op moet rijden, dan dat het verkeer op de hoofdrijbanen dat moet...

En ik ben het verder met ontherun eens, mensen die écht niet kijken, en dan willen dat je opzij gaat, met giga gaten voor én achter je... Dan heb je niet geanticipeerd hoor.
En zo ben ik dus ook een keer bijna aangereden, door iemand die niet keek en gewoon ging.
Nu moet ik ook zeggen: Vrachtwagens, bussens, auto's met trailers etc. die laat ik voor waar dat kan, door ook vooruit te kijken en op zij te gaan of te versnellen en zo ruimte te maken waar mogelijk. Beetje situatie afhankelijk natuurlijk.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 09:01

Precies dat. Veel mensen in auto’s kijken totaal niet vooruit. Ja, 2 meter misschien. Chauffeurs met grote voertuigen (vrachtwagens, bussen) of met flinke aanhangers zijn over het algemeen iets vaardiger en weten dat ze ver vooruit moeten kijken met hun combinatie. De uitzonderingen daargelaten uiteraard, want ook daar zitten me soms clowns tussen. Maar goed, Gerda of Piet met hun koekblikje kijken vaak pas als ze iets moeten doen, en dan wel NU. tja, dat is te laat. Deelnemen aan het verkeer betekend vooruit kijken, en alle, ook een beetje rekening houden met elkaar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-25 17:34

Ja pas geleden schreef ik nog een ervaring dat ik op de rechter rijstrook reed naast een ( lange) invoegstrook. Achter mij was heel veel ruimte. Er reden auto’s op de linkerrijstrook en de invoegende auto wilde precies naast mij invoegen en omdat ik niet opzij ging, kreeg ik een toeter naar mijn hoofd :+
Uiteindelijk is hij achter mij gaan rijden, waar dus zat ruimte was.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 20:31

Ik weet dat ik niet opzij hoef, maar als ik zie dat het druk is en ik heb wel ruimte om opzij te gaan waardoor het invoegen makkelijker kan, doe ik dat. Moeten ze wel vaart maken, hoe vaak ik wel niet iemand voor mij heb die met 50 erop wil is haast niet meer bij te houden.xD

Ik had vandaag ook weer eens een klever, man, afstand is er niets voor niets….

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 20:38

Valt mij ook vaak op dat mensen met 40-50 de snelweg op komen, je moet vaart maken om met de anderen mee te gaan..
En dat gaat niet met die snelheid waar je mee aan komt kakken..

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 21:12

Siggislief schreef:
Valt mij ook vaak op dat mensen met 40-50 de snelweg op komen, je moet vaart maken om met de anderen mee te gaan..
En dat gaat niet met die snelheid waar je mee aan komt kakken..

En dan ook nog gelijk bij het puntstuk invoegen, niet de invoegstrook gebruiken om vaart te maken...

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 21:36

Inderdaad, ik vind het dan ook erg lastig zoveel voldoende afstand te houden waardoor ik zelf wel vaart heb, maar ik heb het inderdaad zo geleerd dat vaart maken zo belangrijk was. Nu snap ik goed waarom.xD

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 21:54

Met 50-60 aan komen kakken en dan ook de allereerste meter direct in willen voegen. Vreselijk en levensgevaarlijk. En dan vinden ze na een paar meter hopelijk het gas tot 80 ofzo, doodsangsten sta je soms uit als je erachter zit.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 22:31

Niet anticiperen, dat deed die scooter met grote bak erop vanavond ook, volgens mij. Ik reed op mijn fiets met volle fietstassen (net boodschappen gedaan) op het fietspad. Uit tegengestelde richting kwam een hardloopster. Er is daar geen voetpad, dus logisch dat ze op fietspad loopt. Achter mij kwam die scooter aanrijden. Net op het moment dat ik iets opschuif naar links, om die hardloopster niet omver te fietsen, besloot die scooter mij in te halen. Met zijn drietjes naast elkaar op dat fietspad, dat ging echt nog maar net goed. Zat weinig ruimte meer aan weerszijden van mij. Als die scooterrijder mij had aangetikt, had ik met mijn volgeladen fiets bovenop die hardloopster gelegen. Had het fijner gevonden als die scooter even achter mij was gebleven tot ik voorbij die hardloopster was en weer aan de rechterkant reed...

En die knakker die midden op een niet zo brede straat zijn auto stilzette om op zijn telefoon in zijn hand te kijken of hij links of rechts moest, daar werd ik ook niet blij van. Want ik wilde die straat in om naar huis te komen en met die volle fietstassen kon ik daar noch links, noch rechts langs die auto. Gelukkig was mijn blik wel duidelijk geloof ik, en die man reed al vlot weg, maar dan denk ik: ga ff op parkeerplaats staan en check daar je navigatiesysteem.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 13:34

Collega net bijna geplet door vrachtwagenchauffeur die heel geduldig en relaxed leek. Maar blijkbaar is 5 seconden al teveel tijd om in een auto te klimmen om hem te verplaatsen. Collega kon net op tijd wegkomen, lichte maar lange kras aan de zijkant van m'n werkauto en m'n zijlamp/reflector kapot. Chauffeur is daarna ook niet meer gestopt. -O-
Vraag dan niet of de auto verplaatst kan worden....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 13:52

Afgelopen zaterdag reed ik met de auto op een boerenweggetje. Achter mij zat een BMW of ander soort auto. Deze toeterde eerst.
Vervolgens gaat meneer of mevrouw naar mij lopen seinen. Dus dan dacht ik toen dat er iets met mijn auto was. Maar nee, hij kon er sneller langs want dan was hij of zij een minuut eerder thuis...

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 13:57

purny schreef:
Afgelopen zaterdag reed ik met de auto op een boerenweggetje. Achter mij zat een BMW of ander soort auto. Deze toeterde eerst.
Vervolgens gaat meneer of mevrouw naar mij lopen seinen. Dus dan dacht ik toen dat er iets met mijn auto was. Maar nee, hij kon er sneller langs want dan was hij of zij een minuut eerder thuis...

Bij dit soort dwazen bedenk ik altijd dat die persoon vast een hele nare soort diaree heeft en daarom snel thuis moet zijn. :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:00

NoTwixLeft schreef:
purny schreef:

Bij dit soort dwazen bedenk ik altijd dat die persoon vast een hele nare soort diaree heeft en daarom snel thuis moet zijn. :(:)

:')