[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:21

Het komt wel eens voor dat ouderschap een soort boost in verantwoordelijkheidsgevoel geeft, maar ik zou er niet van uit gaan :')

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:22

Nou dat is idd nogal een gok :') kind is nu al kansloos :n

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:29

Relaxed schreef:
Nou dat is idd nogal een gok :') kind is nu al kansloos :n

Dat vond hij wel aantrekkelijk natuurlijk :))

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:30

En het kind kreeg een grote neus.

Die hij dan weer niet in de zaken van zijn ouders moet steken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:45

Uiteindelijk was die man na 3 maanden nog steeds clean. Hoop voor hem dat het zo blijft want hij leek wel heel lief. Maar jeetje wat een keuze maak je dan.

Volgende aflevering is een moeder die drugsverslaafd is. :=

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:10

Marlinde ik heb ze ook gezien. Die met die verslaafde moeder is nog erger. Moeder was al verslaafd voor de kinderen geboren waren

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:15

Voor zowat alles moet je een diploma hebben. Soms zelfs verklaring omtrent gedrag.
Maar kinderen op de wereld plempen mag iedereen.
Ik heb vooral medelijden met de kindjes.....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:20

Siersma schreef:
Marlinde ik heb ze ook gezien. Die met die verslaafde moeder is nog erger. Moeder was al verslaafd voor de kinderen geboren waren

Ja maar je kan zien dat het een hele knappe vrouw was/is. Die kinderen zijn ook niet voor niets zulke knappe en lieve kinderen. Hoop zo dat die goed terecht komen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:22

Marlinde klopt hoor. Vrees dat vooral dochter veel therapie nodig heeft voor ze weer een normaal leven kan hebben

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:22

Siersma schreef:
Marlinde klopt hoor. Vrees dat vooral dochter veel therapie nodig heeft voor ze weer een normaal leven kan hebben

Ja die is vreselijk verpest door de omgekeerde rollen van hun. :n

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:56

MarlindeRooz schreef:
Ik kijk het programma "verslaafd" en er is zo'n stel met een jong kind. Bewust voor een kind kiezen terwijl je vriend verslaafd is aan gokken, drank en drugs. "Ik dacht dat het hem zou helpen"

Dan ben je toch dom of wat. :7

Echt (baar)moederlogica.
Mijn vent is verslaafd en psychisch van het padje, weet je wat zou helpen?? En krijsend, afhankelijk wezen erbij nemen met wat extra stress en slaapgebrek. Dat gaat een hoop goed doen aan de situatie :j

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:34

Jongens, ik ben zò pissig.
Al ruim een halfjaar geleden heb ik een doorverwijzing gekregen van mijn huisarts voor sterilisatie. De daadwerkelijke doorverwijzing heb ik even on hold laten zetten om eerst wat onderzoek te doen naar de aanpak.
Op aanraden van een medebokker ben ik toen gaan kijken naar een specifieke privekliniek.
Ik heb meerdere keren contact gehad met de kliniek en uit elk gesprek bleek dat ze me serieus namen en geen ding maakten van mijn leeftijd. Ze vertelden dat ze in principe iedereen aannemen en dan doormiddel van een eventuele psychische evaluatie kijken of de wens reëel is en gegrond. Dan pas zouden ze eventueel zeggen dat ze het wel/niet zouden doen.
Dus, nieuwe zorgverzekering afgesloten, helemaal aangepast op vergoeding van sterilisatie bij die kliniek, verwijsbrief omgezet en er naartoe gemaild.
Krijg ik een mailtje terug dat ze geen vrouwen onder de 30 steriliseren. Alleen bij zeer zeldzame uitzonderingen maar daar vonden ze mij niet onder vallen. (waar ik mezelf dus wel onder vind vallen met extreme tokofobie en psychische problematiek) Gewoon niet. Was geen discussie over mogelijk.
-O-
Ik voel me echt heel vies genaaid. Ze hebben me gewoon een half jaar een het lijntje gehouden en NIEMAND daar kan me uitleggen hoe en waarom.

Het goede nieuws is dat mijn tante een gynaecoloog kent in het Antonius ziekenhuis in Sneek, haar om raad vroeg, en zij meteen aangaf mij wel te willen spreken, en zeer waarschijnlijk (omdat zij mij dus wel duidelijk een uitzonderingsgeval vind) ook steriliseren.
Dus 23 April heb ik mijn eerste consult! *\o/*

Het is toch te gek voor woorden dat elke verslaafde zak een kind kan produceren zonder dat er ook maar naar gevraagd word, en je als kindvrije hemel en aarde moet bewegen om serieus genomen te worden als je daar heel bewust niet voor kiest en je lichaam niet langer wil vervuilen met anticonceptie.
Hoewel ik echt blij ben dat ik waarschijnlijk geholpen ga worden huil ik vanbinnen voor alle vrouwen die geen uitzonderingsgeval zijn, die nòg langer moeten strijden voor iets wat gewoon maatschappelijk geaccepteerd zou moeten zijn.
Echt, ik begrijp dat ze spijt willen voorkomen. Maar even eerlijk, wat is erger?
Spijt van WEL kinderen krijgen, of spijt van GEEN kinderen krijgen?

Echt in en in triest dit.
Laatst bijgewerkt door Laurora op 24-03-21 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:48

Jeeetje wat zuur zeg! Hier is het laatste woord nog niet over gezegd neem ik aan? Bizar :n
Fijn dat er nog wel een andere optie is :j

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:52

Relaxed schreef:
Jeeetje wat zuur zeg! Hier is het laatste woord nog niet over gezegd neem ik aan? Bizar :n
Fijn dat er nog wel een andere optie is :j

Ik weet het niet zo goed. Ik wil me nu eerst richten op het aanstaande traject, maar als dat voorbij is kan het goed zijn dat ik dit alsnog ga oppakken. Zou alleen niet weten hoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:53

Kun je een gesprek aanvragen daar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:54

Bizar..

Citaat:
Het is toch te gek voor woorden dat elke verslaafde zak een kind kan produceren zonder dat er ook maar naar gevraagd word, en je als kindvrije hemel en aarde moet bewegen om serieus genomen te worden als je daar heel bewust niet voor kiest en je lichaam niet langer wil vervuilen met anticonceptie.

Mooie recensie voor ze zou ik zeggen :')

Wat levert hun dat op, je zo lang aan het lijntje houden? Wat een achterlijke gang van zaken zeg.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:54

Ja misschien wel. Ik wil ze iig laten weten dat dit niet echt een sjieke manier van communicatie is.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:57

Tjonge jonge wat een ellende zeg, wat en bizar slechte zaak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:58

Niet echt sjiek .. je drukt het nog netjes uit! Wel fijn als je ergens anders wel serieus genomen wordt. Zou fijn wezen!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:50

Pff zeg wat ontzettend zuur! Maar wel erg fijn dat jouw tante de goede contacten heeft.

En je hebt zeker gelijk al heb ik daar eerder nooit zo over nagedacht. Het is belachelijk dat iedere labiele onverantwoordelijke k*'t een kind kan krijgen, maar iemand die ze niet wil niet serieus wordt genomen of eerst een nadenk tijd krijgt.
Terwijl, zoals mijn dokter zei:Iemand die voor sterilisatie kiest, maakt die keus niet aan de kassa van de supermarkt tussen de het op de band leggen van de aardappelen en de macaronisaus door...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:54

Heb je iets van die gesprekken en beloftes op mail? Dan zou ik die toch mooi in hun gezicht smeren hoor. Met naam en toenaam erbij.

Dankjewel voor de wensen dames <3 ik zit lekker aan de gin-tonic als aperitief met hierna st jacobsnootjes in een boterroomsausje met pasta, broccoli en bijpassend wijntje. Doe dat maar een keer met een blaag aan je zijde.

Een breileider... Dat is toch je slokdarm? Eigenlijk je gehele verteringsstelsel toch?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:37

Varekaj schreef:
Heb je iets van die gesprekken en beloftes op mail? Dan zou ik die toch mooi in hun gezicht smeren hoor. Met naam en toenaam erbij.

Helaas niet, alles is telefonisch gegaan.

Van harte gefeliciteerd trouwens! *\o/* Y)(^)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:20

Jeetje wat een geeikel zeg, hopelijk lukt het dan toch nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:54

Jeetje, Laurora, wat een gedoe. :\ Maar ik neem aan dat zij toch wel een dossier van je hebben, ondanks dat alles telefonisch verlopen is? Misschien kun je daar nog iets mee.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:40

Gefeliciteerd Varekaj

Laurora, dat is echt balen en niet netjes. Gelukkig kun je nog ergens anders terecht.