Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:32

casperzazoe schreef:
Zo dan. Heb begin Januari één simpel onderzoek laten doen bij de huisarts, op zijn aandringen want ik vond het niet nodig. Krijg ik daar nu nog een rekening van van 400 euro!!! :oo
Wtf is dit voor onzin... Mag hopen dat dit een foutje is en dit niet onder eigen risico valt. Het was één simpele test, hoezo is dat zo duur?

Ha, daar heb ik ook ervaring mee. Bij mij was het 600 euro! Zelfde verhaal, van mij hoefde het niet. Koste me eigen risico en een gedeelte eigen bijdrage.

Over bruto-netto: er zijn wel sites maar die zijn niet 100% duidelijk. Het hangt nl van verschillende oorzaken af zoals hoogte van het uurloon, hoeveel uur je werkt en of je loonheffingskorting hebt of niet. Als je op google bruto netto intypt kom je op wat sites. Bij mij klopte het iig niet wat er op die sites staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:34

Fireheart schreef:
[naam] schreef:
De kat :z , mauwen aan de deur om 5 uur . Dan gelijk maar gevoerd apart van elkaar , pilletjes en uit de kraan drinken. En nu klaarwakker wachten tot de wekker gaat half 7 :z

Wow ongeveer precies dit :')
Mijn oudste begon om 4 uur vannacht met miauwen omdat hij naar buiten wilde, om 6 uur heb ik hem er uit ellende maar uitgegooid.
Dit wordt een lángggge dag want ik moet werken tot 22.

:(:) gelukkig klaar met werken

En hij stond al op brokjes weer te wachten :') (plaskater is gister thuis gekomen,allemaal aftasten van onbeperkt voer naar afgemeten dieetvoer voor hem en de huisgenoten moeten ook eten . Allemaal wennen en aftasten)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:47

casperzazoe schreef:
Zo dan. Heb begin Januari één simpel onderzoek laten doen bij de huisarts, op zijn aandringen want ik vond het niet nodig. Krijg ik daar nu nog een rekening van van 400 euro!!! :oo
Wtf is dit voor onzin... Mag hopen dat dit een foutje is en dit niet onder eigen risico valt. Het was één simpele test, hoezo is dat zo duur?

Medische zorg is helaas duur. Ik vorige week 10 min bij huisarts, ook eenvoudig testje, 170€ eigen risico mogen aftikken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:47

Moest net 3 ton voer bij een boer afleveren. Sta net perfect geparkeerd voor de schuur.
Komt de boer naar buiten, ehm jaa nou ik heb nu geen voer bestelt. Misschien is het die boer daar en daar, die bestelt het zelfde voer en heeft dezelfde achternaam.

Echt 4 maanden geleden was het spelletje andersom, stond ik bij die andere boer en moest ik eigenlijk naar de boer waar ik nu net stond |o

Het word tenminste nooit saai

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:50

deksel schreef:
fohadie schreef:
Ik werk er sinds halverwege maart. Ik heb een 8u contract maar werk meer en ook op zondag. Zondag is niet 200% uitbetaald en ook geen overuren uitbetaald.
En bruto-netto, daar snap ik geen zak van. Maar mijn vriend heeft even meegekeken en hij zegt dat dat in ieder geval klopt.
De overuren/zondaguren komen dan denk ik de volgende keer? Ik ga het in ieder geval even navragen!

Overuren worden meestal pas een maand later uitbetaald! Dus overuren die je in maart maakt, krijg je in april betaald. Wat je in april werkt, in mei, enz.

Princess_

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:22

Dat iemand een pakketje naar mij opgestuurd heeft maar de letters van de postcode verkeerd heeft ingevuld. En nu zit ik in stress of het überhaupt aankomt grr

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 14:39

Loungeset eindelijk compleet, zijn de kussens de verkeerde kleur -O- als het nou een andere grijs was oké, maar spierwit zat ik niet op te wachten :+

Dus nu in de chat bij VidaXL wachten tot de andere 47 mensen voor mij geholpen zijn :=

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:40

xPabloBokt schreef:
Loungeset eindelijk compleet, zijn de kussens de verkeerde kleur -O- als het nou een andere grijs was oké, maar spierwit zat ik niet op te wachten :+

Dus nu in de chat bij VidaXL wachten tot de andere 47 mensen voor mij geholpen zijn :=

Ooohh wat een pech! Hopelijk lossen ze het netjes voor je op!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 14:42

Hoop ik ook haha, we houden moed :Y)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:05

xPabloBokt schreef:
Welke branche werk je en onder welke CAO valt dat? Lang niet alle sectoren hanteren dubbel tarief op zondagen.

Supermarkt! Dus moet gewoon 200% krijgen (dat is ook in het gesprek gezegd). Daarnaast staat er op mijn loonstrook ook schaal A, terwijl dit B (of zelfs C) hoort te zijn. Maar dit ga ik allemaal even navragen morgen!

hagelslag schreef:
Bij ons worden de overuren van maart bij de afrekening van april uitbetaald. Misschien dat het daarmee te maken heeft

Netto is net/ schoon op de rekening
Brutto is dat waar brutaal veel nog van af word gehaald ivm belasting etc etc. Misschien kun je het zo onthouden

Ik denk inderdaad dat de overuren volgende maand komen. Is helemaal niet erg, ik had gewoon niet verwacht dat het zo weinig zou zijn deze maand (maar ben allang blij dat ik überhaupt een baantje heb, dat sowieso).

fohadie schreef:
@Deksel :

Ik bedoelde er mee te zeggen dat het bedrag dat jij dscht dat je netto uurloon was, het bedrijf dit bruto bedoelde. En dan gaat er nog een behoorlijk bedrag vanaf.

Voorbeeld: Jij vraagt wat het uurloon is. Bedrijf zegt 12,50. Dus jij denkt: Ik krijg 12,50 per uur. Maar van die 12,50 moet nog belasting vanaf en hou je bijvoorbeeld 10,00 over. Feitelijk is je netto uurloon dan 10,00.

Hoop dat het zo wat duidelijker is. En idd welke branche werk je? Niet overal worden extra uren of weekenden extra betaald.

Ah zo. Was mijn uurloon maar €12.50 of €10 :+. Ik denk dat mijn uurloon gewoon klopt met hoe het me is verteld!

Bedankt in ieder geval allemaal voor het meedenken, fijn :D.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:21

xPabloBokt schreef:

Het zit jou ook niet mee he :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:45

xPabloBokt schreef:

VidaXL :'). Daar bestel ik echt noooooit meer. Gewoon een dropshipper van één of andere Chinees bedrijf.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 15:50

Nou klantenservice heeft me gelukkig prima geholpen, als het goed is zijn de nieuwe kussens onderweg :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:58

Ik heb er een duur kippenhok besteld, kwam kapot en vies aan en bleek van waaibomenhout. Dit aangegeven en de enige opties die ze ons gaven is 20 euro korting of een vervanging van de kapotte delen.

Toedeloe, we wilden 'm terug sturen. Had nog wat voeten in de aarde, maar terug met dat ding. Ons geld moeten we nog terug krijgen en nu komt t hok nog regelmatig in de reclame voorbij en is opeens 50 euro duurder :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:32

Mensen die vinden dat ik al hun grillen en gedrag maar moet slikken, en vervolgens gaan janken als ik een keer terugbijt. :roll:

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:34

Aan een docent op school... 18 maart een opdracht ingeleverd die voor 10 April ingeleverd moest zijn.
9 April een mail waarin staat dat ik niet de uitwerking maar de opdracht op zich in had geleverd, gelijk het goede ingezonden en nog geen beoordeling terwijl deze er binnen 5 dagen hoort te zijn. ( oke weet het ben misschien erg ongeduldig...)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 17:34

Dat ik tikkies van een bepaald persoon nog steeds elke keer moet goedkeuren met mijn identifier. Alsof je dat klote ding in de buurt heb. Het moest makkelijker zijn, zo kan je net zo goed bankoverschrijvingen doen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:33

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:03

Aan collega's die klagen dat ze nu z op veel extra kosten moeten maken, want ja, handschoentjes, mondkapjes, desinfecterende middelen..... ja Gerda! Die diende je voor de corona crisis ook al te gebruiken |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:32

Vuurwerk |o

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:51

Mijn schoonfamilie. We gaan lekker dichtbij elkaar staan om het geslacht van de baby bekend te maken |o
Gelukkig was mijn man wel zo slim om thuis te blijven.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:55

De wicky ijsjes die echt niet te eten zijn -O-

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:06

Loeky01 schreef:
De wicky ijsjes die echt niet te eten zijn -O-

Ik snap ook echt niet dat iemand ze lekker vind. Eet ze alleen maar als álle andere ijsjes op zijn.

Het feit dat ze vaak als laatste in de supermarkt overblijven zegt al genoeg denk ik :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:23

Het feit dat als ik werken ben en mijn puberpup thuis bij mijn ouders blijft (ik woon nog thuis), ze veel toelaten wat van mij niet mag. Waardoor ik weer bezig ben om die dingen af te leren. Daar word ik zo moedeloos van.

Net als dat ze weten dat hij bang is in het donker & van vuur. Ik trof vanavond een hond op de bank aan die een stresslevel had waar je u tegen zegt en mijn ouders zaten vrolijk buiten bij de houtkachel. Dat gebeurd inmiddels zo vaak als ik moet werken. Want het is gezellig als hij er ook bij is.

Nee. Dat is het niet als hij doods benauwd ervan is. :n

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:26

Dat m’n vriend me net belt. “Ja we moeten even een zwaar gesprek voeren dit weekend.” Blijkbaar komt onze copd’er niet meer vooruit. Pff, wil dr nog niet kwijt maar als ze het nu al zo zwaar heeft hoe moet dat van de zomer dan...