Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:12

Het is toch niet verplicht om sterren te geven. Je kunt het ook gewoon niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:22

Dat kan ook. :D
Maar ik vind het altijd wel netjes dat als iemand mij een beoordeling geeft, ik ook iets terug geef.

Ik denk er nog even over na.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 23:21

Ik had het laatst andersom, verkoper dacht brievenbus pakket en heb daarvoor betaald, verkoper zelf zei er niks over maar zag in de app van Postnl dat het toch een pakket was geworden, heb toen maar bericht gestuurd dat ze best nog een tikkie mocht sturen voor rest van de verzendkosten...
Ik zou als ik toch goedkoper een pakket verstuur echt wel het verschil terug betalen, snap echt niet dat je goedkoper verzend en dan geen geld terug geeft, best aso :o

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 04:32

Ik had laatst wat verkocht, had het achter huis neergezet voor haar om op te halen. Kreeg ik een berichtje dat ze er blij mee was en dat ze het geld in de brievenbus gedaan had. Het was een paar euro teveel omdat ze niet had kunnen wisselen.
Heb ik ook gestuurd dat ze mij wel een tikkie mocht sturen voor het teveel betaalde.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:02

Mijn vriend maak vaak van pakketpost (7.25 ofzo) 8 euro. Dit omdat hij breekbare dure modeltreinen verkoopt en daar dubbelfolie en speciale doosjes voor koopt voor verzending.

Nog nooit commentaar op geweest.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:37

Jolliegirl schreef:
Mijn vriend maak vaak van pakketpost (7.25 ofzo) 8 euro. Dit omdat hij breekbare dure modeltreinen verkoopt en daar dubbelfolie en speciale doosjes voor koopt voor verzending.

Nog nooit commentaar op geweest.

Mocht ik een koper zijn, zou ik ook niet klagen, als ik zie dat er idd geïnvesteerd is in een zorgvuldige verpakking :j

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:47

Dat snap ik helemaal dat je vriend dat zo doet jolliegirl.

Ik verzend regelmatig kinderkleding, een enkele keer willen mensen met postzegels verzenden ipv t&t brievenbus pakketje (a 4 euro).
Postzegels is 3,64, maar dan moet ik op het gewicht letten en speciaal daarvoor lichte enveloppen kopen. Ik reken dus ook standaard 4 euro voor verzenden en met postzegels doe ik niet meer.
Met t&t pakket mag het geloof ik 2 kilo zijn en dan kan ik een dikkere enveloppe of kartonnen brievenbus doosje gebruiken, die ik bewaar van zelf bestelde spullen.
Met postzegels heb ik al een paar keer gehad dat ik op het postkantoor toch meer moest betalen door het gewicht van enveloppe + plakband + label.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:46

En dan heb je ( zeker in de huidige situatie) ook nog kans dat het zoek raakt.

Ik verzend ook alleen met track en trace. Precies wat je zegt, ik hergebruik ook vaak dozen en enveloppen. Super handig

Zo had ik iets online besteld dat was zoek geraakt, dat was niet eens brievenbus maar gewoon een pakket. Ze stuurde direct een nieuwe, super netjes en fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:34

Ik ben een blij mens. Had een glas in koperraam met een houten lijst op zolder staan. Een van de ruitjes dwars doormidden, ooit gekregen bij de koop van twee andere. Stond al een tijd in een hoek.
Op internet gezet en ik zie wel. De inkt was nog niet droog of wil m van je overnemen kom m morgen halen.
Klokslag 1 uur en verkocht.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 00:35

Iemand enig idee hoelanf het duurt vanuit dhl duitsland naaf NL?

Afgelopen maandag iets besteld.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 05:31

Banyu schreef:

Lang
Soms gaat het snel en soms duurt het

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:51

Banyu schreef:

Lang. Ik wilde gister na 2 weken eens bellen en toen stond het opeens voor de deur. Dus daar moet je best wel ff geduld in hebben (wat ik niet had :') maar het is er. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:45

Heel verschillend maar tussen een week en veertien dagen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:32

Freekieee schreef:
Banyu schreef:

Lang. Ik wilde gister na 2 weken eens bellen en toen stond het opeens voor de deur. Dus daar moet je best wel ff geduld in hebben (wat ik niet had :') maar het is er. )

Nu je het toch over fffff hebt :D

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 00:13

Pfft had een pakketje verstuurd met DHL. Sowieso lieve koper, had €6 exclusief verzenden afgesproken en mocht naar dhl punt. Heeft ze €15 overgemaakt voor de moeite. Blijft dat pakket hangen, staat wel dat ie bij het punt is aangekomen maar daar was ie weer niet :? Contact opgenomen, moesten het afwachten omdat ie nog wel in het sorteerproces zat. Gister zag ik dat ie onderweg was, werd het vandaag bij mij bezorgd 8)7 Zonder bericht daarover. Barcode was niet leesbaar, terwijl het gewoon een label van hen was, zonder plakband oid. Adres staat erop, snap echt niet dat ze het dan niet handmatig doen. En geen idee wat ik er nu dan weer mee moet, want heb wel kosten gemaakt maar het pakket dus weer terug. En kan niet opnieuw verzonden want retourlabel zit er overheen. Dus ga wederom contact opnemen met dhl, vandaag zat er geen medewerker bij de chat. Maar denk dat ik het pakket maar gewoon vast met postnl wegstuur, dan heeft zij het alsnog binnen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 07:19

Dhl heb ik ook de schurft aan, soms pakketten die de halve wereld over gaan terwijl het echt niet moeilijk moet zijn dat van A naar B te verzenden.

Hier ben ik mijn kinderkamer in mijn ouderlijk huis aan het leegmaken.
Bizar wat sommige dingen opleveren.

Afbeelding
Zo'n Polly pocket binnen 10 minuten voor 25 euro verkocht via vinted. :wow:

Daarnaast ook een soort van gameboy voor 50 euro verkocht binnen 1 dag. :))
Blijkbaar de prijzen toch te laag ingezet. Haha

Dat is nog eens een goudmijntje zo'n oude kinderkamer.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 07:22

Ik had laatst een neusriem verkocht met postzegels, echter bleek deze niet door de brievenbus te kunnen... snel een gewoon pakket van gemaakt via DHL. Heb de extra kosten niet doorberekend aan de koper, deze stelde dit ook niet voor. Alleen zat ik wel met een postzegelcode!! Toevallig had ik via Facebook een truitje verkocht, deze persoon had betaald voor een brievenbuspakketje. Uitgelegd dat ik met die code zat (die verloopt na een dag of 5), of ik het truitje misschien zo mocht verzenden. Dat mocht gelukkig! En ze hoefde de teveel betaalde verzendkosten ook niet terug (ging ook om €0,25), maar heb het uiteraard wel even voorgesteld. Was wel heel blij met deze oplossing!

Maar wel als tip: als je twijfelt of het door de brievenbus past...geen postzegelcode kopen, dan maar ouderwets zegels gebruiken dan kun je de enveloppe weer hergebruiken.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 07:25

Of ff door je eigen brievenbus heen doen en kijken of dat past en daarna pas de postzegelcode kopen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:35

cobiie schreef:
Dhl heb ik ook de schurft aan, soms pakketten die de halve wereld over gaan terwijl het echt niet moeilijk moet zijn dat van A naar B te verzenden.

Hier ben ik mijn kinderkamer in mijn ouderlijk huis aan het leegmaken.
Bizar wat sommige dingen opleveren.

[ [url=m/AdvXtg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo'n Polly pocket binnen 10 minuten voor 25 euro verkocht via vinted. :wow:

Daarnaast ook een soort van gameboy voor 50 euro verkocht binnen 1 dag. :))
Blijkbaar de prijzen toch te laag ingezet. Haha

Dat is nog eens een goudmijntje zo'n oude kinderkamer.

oud is helemaal hot nu met zulke dingen. zag Woensdag een Super Nintendo met 2 spellen weggaan voor €230,00 :oo

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:40

Ik heb in December mijn gameboy color met orgineel hoesje en spel erop gehad.
Het hoogste bod was 15 euro :+
Die ligt dus nog steeds in de kast :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:37

Ik heb mijn Wii en Wii mini wel nog leuk kunnen verkopen maar dat is minder oud dan de Super Nintendo en de Polly pocket.
Mijn oude NES heb ik nog steeds op zolder staan, die gaat later nog wel geld waard worden denk ik. Die kwam nog voor de Super Nintendo. Misschien als mijn dochter later oud is.

Nou die mevrouw die bijna niet reageert die heeft toch gereageerd met elke keer 3 dagen ertussen en gisteren stuurde ze dat ze er dinsdag op terug kwam hoe ze het zou gaan verzenden. Ben nu ruim 2 weken bezig..... ik heb dit echt nog nooit meegemaakt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:50

Misschien ouder iemand die zelf niet zo handig is met internet en hulp erbij nodig heeft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:56

Marcella schreef:
Misschien ouder iemand die zelf niet zo handig is met internet en hulp erbij nodig heeft.

Nee gaat om een vrij hippe jas en tas. Ze moest overleggen met haar vriend over hoe ze het het best kon verzenden.... :+

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:07

Lieszje schreef:

Apart dat daar dan zo weinig op geboden is. Ik zie de gameboy's vaak voor best wat geld weggaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:12

cobiie schreef:
Lieszje schreef:

Apart dat daar dan zo weinig op geboden is. Ik zie de gameboy's vaak voor best wat geld weggaan.

Alleen als ze echt nog mooi zijn, in doos zitten of refurbished zijn. Gewone gameboys zijn een paar tientjes waard en de colors nog iets minder.