Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:50

(Ex-)werkgever die even heeft lopen bedreigen met deur intrappen als ik zorgde dat ik 12.00 uur niet thuis was zodat bedrijfsauto opgehaald kon worden. :wow:

Kon ik er wat aan doen dat het even tegen zat bij de garage en er geen beloofde leenauto meegegeven kon worden ook. _-:(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:54

Myfairytale schreef:
Aan dat mensen hun hond uitlaten aan een heel kort riempje en dan bij iedere pas die de hond zet een ruk geven omdat ie trekt. _-:(

Kan ook zijn dat ze oefenen. Mijn pup loopt ook aan een korte lijn - ik gruwel van flexi lijnen bv. Er kan dus gerust een reden achter zitten. In mijn geval trekt de pup ook wel eens aan de riem maar we oefenen er wel dagelijks mee. Oefenen met een lange lijn werkt niet echt als je lopen aan de riem wil trainen. En dan heb je wel eens een rukje. En als mensen dan toevallig net op dat moment kijken, wordt er vaak ook meteen vanuit gegaan dat het allemaal slecht is wat er gebeurd. Kunnen gewoon moment opnames zijn. Maar ok: je hebt Rukjes en rukjes natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-09-19 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:55

Marcella schreef:
(Ex-)werkgever die even heeft lopen bedreigen met deur intrappen als ik zorgde dat ik 12.00 uur niet thuis was zodat bedrijfsauto opgehaald kon worden. :wow:

Kon ik er wat aan doen dat het even tegen zat bij de garage en er geen beloofde leenauto meegegeven kon worden ook. _-:(

Moet ie vooral doen toch? Kan ie de politie mooi uitleggen waarom de deur stuk is en ervoor betalen.. En staat ie zwakker mee in je ontslagprocedure lijkt mij?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:55

cursebreaker schreef:
Myfairytale schreef:
Aan dat mensen hun hond uitlaten aan een heel kort riempje en dan bij iedere pas die de hond zet een ruk geven omdat ie trekt. _-:(

Kan ook zijn dat ze oefenen. Mijn pup loopt ook aan een korte lijn - ik gruwel van flexi lijnen bv. Er kan dus gerust een reden achter zitten. In mijn geval trekt de pup ook wel eens aan de riem maar we oefenen er wel dagelijks mee. Oefenen met een lange lijn werkt niet echt als je lopen aan de riem wil trainen. En dan heb je wel eens een rukje. Maar ok: je hebt Rukjes en rukjes natuurlijk.

Ik denk dat zij eerder bedoelt dat de hond nog niet aan de grond kan komen met zijn hoofd omdat de riem te kort is en hij daardoor eerder een ruk krijgt aan zijn nek.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:56

Maar ik heb het verkeerd gelezen trouwens!
Ik zie dat de mensen de ruk geven en da’s idd echt fout ja :(( bij mij is t zo dat de pup soms trekt en zelf een rukje geeft en daar oefenen we mee. Maar ik corrigeer idd niet door zelf rukjes te geven. Verkeerd gelezen dus, sorry hihi

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:03

friendly schreef:
Marcella schreef:

Moet ie vooral doen toch? Kan ie de politie mooi uitleggen waarom de deur stuk is en ervoor betalen.. En staat ie zwakker mee in je ontslagprocedure lijkt mij?

Hij wilde daarvoor wel de politie bellen alsof die dat zo snel doen. :')

friendly

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:12

Die lachen m keihard uit joh.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:13

Amandavd schreef:
cursebreaker schreef:
Kan ook zijn dat ze oefenen. Mijn pup loopt ook aan een korte lijn - ik gruwel van flexi lijnen bv. Er kan dus gerust een reden achter zitten. In mijn geval trekt de pup ook wel eens aan de riem maar we oefenen er wel dagelijks mee. Oefenen met een lange lijn werkt niet echt als je lopen aan de riem wil trainen. En dan heb je wel eens een rukje. Maar ok: je hebt Rukjes en rukjes natuurlijk.

Ik denk dat zij eerder bedoelt dat de hond nog niet aan de grond kan komen met zijn hoofd omdat de riem te kort is en hij daardoor eerder een ruk krijgt aan zijn nek.

:j
Dat bedoel ik inderdaad. Hondje liep al heel kort aangelijnd, wilde even snuffelen of een pas naar voren doen en kreeg gelijk een flink ruk.

Natuurlijk begrijp ik dat pupjes moeten oefenen en dat langere lijnen alleen in veilige omgevingen en situaties kunnen, maar dit was gewoon echt zielig.

cursebreaker schreef:
Maar ik heb het verkeerd gelezen trouwens!
Ik zie dat de mensen de ruk geven en da’s idd echt fout ja :(( bij mij is t zo dat de pup soms trekt en zelf een rukje geeft en daar oefenen we mee. Maar ik corrigeer idd niet door zelf rukjes te geven. Verkeerd gelezen dus, sorry hihi

Geen probleem! :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:17

En dan straks afvragen waarom ze naar alles uitvliegen aan de lijn 8)7 zo sneu als ze echt 0,0 mogen en voor niks nog gestraft worden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:24

friendly schreef:
Die lachen m keihard uit joh.

Ze komen nog niet eens voor geluidsoverlast. _O- _O- _O-

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:25

Aan vandaag, het lijkt gewoon niet te gaan :+

vanochtend per ongeluk de tijd verkeerd ingeschat waardoor ik te laat zou komen, doordat er nog een auto voor de deur stond die ik kon pakken toch nog op tijd bij te trein aangekomen en op tijd op school. Kom ik aan op school, blijkt de ingeroosterde les niet een les te zijn, maar een speciaal moment om practica in te halen/af te maken of om zelf aan school te kunnen werken en is de les verre van verplicht, tenzij je docent je aanraadt om daar heen te gaan. Heb ik me voor niets zo gehaast en was daardoor dus 2,5 uur te vroeg op school. Vervolgens gewoon les gehad, te horen gekregen dat de laatste les uit viel, dus ik blij dat ik op tijd thuis zou zijn.
Ben ik inmiddels al bezig met mijn treinreis naar huis, kom ik er op station utrecht achter dat ik m'n tas niet bij me heb (ik heb 2 tassen mee voor al mijn spullen) en ben meteen in paniek dat ik mijn tas in de trein heb laten staan waar ik net uit ben gestapt. Op naar de NS balie, die konden niet heel veel doen, dan maar bellen naar NS zelf. Krijg ik tijdens m'n belletje een appje in de klassenapp van wie de tas is die in het lokaal op school is blijven staan. Was de mijne dus. Super blij dat die niet in de trein stond, maar gewoon veilig op school. Kon ik wel dus weer terug naar school om m'n tas op te halen omdat er dingen in zaten die ik nodig had thuis. Dus in plaats van lekker om 3 uur thuis, was ik nu pas om half 5 thuis.
Ik ben helemaal gesloopt :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:26

Ik moet dus pregabaline gaan slikken maar hoor zoveel negatieve verhalen er over dat ik we bijna bang voor word...

Ik ben gevoelig voor bijwerkingen en dit heeft er nogal wat...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:31

Twee kinderen van ik gok 5 jaar oud die een ‘vechters’ras aan het uitlaten waren midden in Tilburg en hond nog niet eens weg getrokken kregen van een stapel bladeren. Moet wat zijn als er wat gebeurd, die kunnen duidelijk zo’n hond niet de baas, en dan? Schuld van de hond? Volwassene was er trouwens niet bij. :n

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:35

sureido schreef:
Twee kinderen van ik gok 5 jaar oud die een ‘vechters’ras aan het uitlaten waren midden in Tilburg en hond nog niet eens weg getrokken kregen van een stapel bladeren. Moet wat zijn als er wat gebeurd, die kunnen duidelijk zo’n hond niet de baas, en dan? Schuld van de hond? Volwassene was er trouwens niet bij. :n

Vind ik ook echt zo ergerlijk; mensen die hun kinderen de verantwoording geven van het uitlaten van hun hond. 'O, maar onze hond is Zo lief'. Ja, maar je kunt ook honden tegenkomen die Niet lief zijn, die niet altijd onder controle zijn van een baasje en misschien loskomen. En wil je je kind dan opzadelen met het zelf oplossen van zo'n situatie? Ik vind dat echt zo bizar he. Geen haar op m'n hoofd wat eraan denkt dat ik m'n kind van zeker onder de 10 niet met een hond alleen de straat op stuur, ongeacht hoe verantwoordelijk dat kind in kwestie is. Je moet als kind zijnde maar staan ergens en je hond wordt gebeten en je bent alleen. In een ideale wereld kom je alleen maar lieve honden tegen, maar helaas is het geen ideale wereld.

Ook met honden die lichtgewicht zijn, vind ik dus niet dat een kind mee hoort te lopen om bovengenoemde reden. Maar dat ben ik haha. Ik ben dan wel een doemdenker, maar toch. Als je soms verhalen hoort van bijtende en agressieve honden buiten; nope. Dat risico zou ik niet durven lopen dat iets gebeurd en m'n kind zou daar alleen staan met de hond.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-09-19 19:38, in het totaal 3 keer bewerkt

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:35

sureido schreef:

Hier liep er ook altijd een meisje, jaar of 7?, met een Pitbull. Zij kon ook dat dier gewoon niet houden, werd altijd meegetrokken naar waar die hond naartoe wilde :n Nu is het met die hond wel een aantal keer mis gegaan dat hij honden én mensen heeft gegrepen. Nu loopt ze er dus niet mee omdat dat beest nu gewoon nooit meer wordt uitgelaten. Het is altijd maar hopen dat dat beest niet weer losbreekt uit de tuin.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:42

Mensen die niet komen opdagen om iets op te halen wat je gratis weggeeft. En dan een paar uur later een berichtje sturen met een lølsmoes en dat ze het zelf ook zo vervelend vindt als iemand niet komt opdagen. Ja daag, stuur dan gewoon even een berichtje als het niet uitkomt, dan zit een ander niet op je te wachten :roll:

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:06

Whale schreef:
sureido schreef:

Hier liep er ook altijd een meisje, jaar of 7?, met een Pitbull. Zij kon ook dat dier gewoon niet houden, werd altijd meegetrokken naar waar die hond naartoe wilde :n Nu is het met die hond wel een aantal keer mis gegaan dat hij honden én mensen heeft gegrepen. Nu loopt ze er dus niet mee omdat dat beest nu gewoon nooit meer wordt uitgelaten. Het is altijd maar hopen dat dat beest niet weer losbreekt uit de tuin.

Ah, zo sneu :(

Hond kan nog zo lief zijn, het blijft een dier en zal altijd handelen als een andere hond niet lief is. Ik heb niks tegen deze rassen maar dan moet er wel een bekwaam persoon bij zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:20

Hier loopt een 50+er met een oude hond, eerst liep die los mee en steeds een schopje onder zijn kont of waar ook en toen met riem en maar trekken en schreeuwen dat ie moet door lopen. Arme beest krimpt in elkaar als die stopt en die schoen komt in zijn buurt

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:29

Aan mensen. Get a life (niet naar iemand op bokt hoor, in t algemeen)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:56

Rebecca schreef:
Hier loopt een 50+er met een oude hond, eerst liep die los mee en steeds een schopje onder zijn kont of waar ook en toen met riem en maar trekken en schreeuwen dat ie moet door lopen. Arme beest krimpt in elkaar als die stopt en die schoen komt in zijn buurt

Dat zou me echt woest maken. -:(-

Ik ergerde me net aan een automobilist die dacht dat de hele weg voor hem alleen was. Hij kwam echt van voren en wilde linksaf voorsorteren. Echter vergat hij kennelijk even dat er ook tegemoetkomend verkeer aan kon komen (ik dus in mijn auto). En het voorsorteervak was nog afgescheiden met betonnen randen ook nog.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:06

Helemaal klaar met vandaag. Eerst de ingang niet kunnen vinden van waar ik moest zijn. Eenmaal op de terugweg reed de eerste trein niet verder dan halverwege van waar ik moest zijn. Andere trein gepakt, zelfde liedje. Eerst maar wat gaan eten omdat het toen al weer tegen zeven was. Zag dat er om tien over wel weer een trein de goede richting op zou gaan, ingestapt, onderweg een aantal keer stil gestaan maar uiteindelijk om iets over 8 toch thuis gekomen.
Nu al vast voor aan het bereiden voor morgen, want het zal weer hel worden. Ik mag meer dan 150 kilometer afleggen tussen verschillende afspraken, op tijd, met het OV. Ik kan eventueel mijn vriend zijn auto lenen, maar dan moet ik 's ochtends eerst op zijn werk zien te komen om zijn auto op te halen, en dan 's avonds weer terug brengen zodat hij naar huis kan. Ik weet niet wat ik wil en wat het makkelijkste is |o

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:15

xDenies schreef:
Lijkt wel op het modellen programma van gisteravond in Amerika(?). Zit zo'n kind dat ook te doen over een ander meer onzeker meisje. Over d'r praten wanneer ze net aan komt lopen en zulk soort dingen. En vervolgens zelf bij d'r moeder gaan janken omdat die ander haar zou irriteren :') Yeah right.

Dit zag ik ook inderdaad! Dat ze zo lelijk over dat meisje praat is inderdaad not done, maar ik vind dat andere meisje wel een beetje een miep. Ik kan persoonlijk ook nooit zo goed mensen die piepen dus ik moet zeggen dat ik haar wel begreep :')

LeStrange: Inderdaad aangeven bij je leidinggevende/baas. Dit is puur pestgedrag. Vervelend om te lezen :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:30

Castilja schreef:
xDenies schreef:
Lijkt wel op het modellen programma van gisteravond in Amerika(?). Zit zo'n kind dat ook te doen over een ander meer onzeker meisje. Over d'r praten wanneer ze net aan komt lopen en zulk soort dingen. En vervolgens zelf bij d'r moeder gaan janken omdat die ander haar zou irriteren :') Yeah right.

Dit zag ik ook inderdaad! Dat ze zo lelijk over dat meisje praat is inderdaad not done, maar ik vind dat andere meisje wel een beetje een miep. Ik kan persoonlijk ook nooit zo goed mensen die piepen dus ik moet zeggen dat ik haar wel begreep :')

LeStrange: Inderdaad aangeven bij je leidinggevende/baas. Dit is puur pestgedrag. Vervelend om te lezen :(:)

Tsja er zijn wel meer mensen op de aardbol waar ik niets mee heb, is nog geen reden om er dan zo vals over/tegen te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:42

Morgen maar laatste dagje op t werk, dus ik dacht: ik maak muffins en dan trakteer ik er morgen op. Dus een recept voor chocolade muffins gevonden en gevolgd, de mix smaakte heel goed alleen toen ik ze uit de oven haalde zat er opeens totaal geen smaak meer aan. ;( Dus nu naar glazuur met heel veel suiker erover gedaan en hopen dat het iets meer smaakt krijgt anders durf ik het morgen niet te geven.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 01:12

Dat ik 3 uur bezig ben geweest om het poppenhuis van mn dochter in elkaar te zetten voor der verjaardag morgen. Op de beschrijving stond 1,5 uur monteer tijd, dat had het ook kunnen zijn als ze niet van die waardeloze schroeven er bij hadden geleverd. Gelukkig heb ik nog een hele kist vol met goede schroeven maar vervolgens miste er een boorgat of 2 en mn vriend had 2 latjes verkeerd om vast gemaakt waar we halverwege achter kwamen. Maar na wat bloed , zweet en bijna tranen zit het ding in elkaar! Dit was een 1 keer nooit meer project. :j Zo nu mn bed maar eens opzoeken en ben benieuwd wat ze ervan vind! Afbeelding