Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:02

Ik zou het eerder brengen dat je de job leuk vindt en graag wil blijven en dus even wil polsen of je op de goede weg zit of nog dingen kunt verbeteren. Goede wil tonen doet veel.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:41

Ik heb vandaag mijn contract ondertekend en herinner me dat er in stond dat ik minimaal 1 maand voor afloop van contract geïnformeerd moet worden over verlenging of af laten lopen. Maar ik weet niet of dat iets organisatie-afhankelijks is of wettelijk bepaald.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:43

_Karlijn schreef:
Ik heb vandaag mijn contract ondertekend en herinner me dat er in stond dat ik minimaal 1 maand voor afloop van contract geïnformeerd moet worden over verlenging of af laten lopen. Maar ik weet niet of dat iets organisatie-afhankelijks is of wettelijk bepaald.

https://www.mkbservicedesk.nl/9134/aanz ... delijk.htm

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:27

Ik hoop niet dat er al te veel context nodig is, want de details kan ik beter niet openbaar zetten.
Maar, kan het kloppen dat de advocaat van de eiser een "aankondiging van een dagvaarding" duurt naar de tegenpartij?
Oftewel, is dit serieus of een dreigbrief?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:52

Jet schreef:
Arethe schreef:
Wat dit ding is?!
Lag op ons veldje op de camping.

[ [url=m/6beKU1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uMCynQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een grondanker denk ik, zoiets als dit: https://www.welkoop.nl/winkel/tuin/geni ... js_1187593 . Die bij jou is alleen nogal krom...

Top dank je wel!! Mysterie opgelost

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:11

Vroeger had Pickwick 'cactusvruchtenthee'. Zó lekker. Is dat nog ergens verkrijgbaar in NL? Ik heb het bij de AH nooit meer gezien en ook niet bij de Jumbo.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:09

_Karlijn schreef:
Vroeger had Pickwick 'cactusvruchtenthee'. Zó lekker. Is dat nog ergens verkrijgbaar in NL? Ik heb het bij de AH nooit meer gezien en ook niet bij de Jumbo.

Ik vrees voor je dat het uit het assortiment is: https://www.facebook.com/pg/CactustheeP ... e_internal . Zo te zien al een behoorlijke tijd ook.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:35

Wat doe je aan naar een sollicitatie met 31 graden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:47

Mand schreef:

Oef, ik heb dat ook een keer gehad. Hangt natuurlijk ook af van het bedrijf en type functie. Ik ben niet zo'n rokken-/jurkenmens en heb naar een ingenieursbureau een nette pantalon aangetrokken en een blousje met driekwartmouwen. Had wel een blazer mee voor het geval zij die ook aan zouden hebben := . De man waarmee ik in gesprek was had ook een lange broek en overhemd aan, de vrouw had een knielange rok en mouwloze blouse aan. Korte mouw had ook nog wel gekund; helemaal mouwloos zal ik zelf niet snel doen.

Maar kan me herinneren dat de airco het ook goed deed, dus het was nog goed te doen :P Veel succes!

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:49

Het is gelukkig niet zo'n spannende sollicitatie, haha. Maar ik twijfel ook of ik mijn tattoos moet laten zien.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:50

Mand schreef:

Ik heb patent op het solliciteren tijdens een hittegolf. Ik heb meestal een zwarte lange broek aan, en erop een hempje met een blouse. Ik heb heel brede schouders en een dikke buik dus veel nette kleding vind ik lelijk bij mij staan.

Succes!

Om wat voor functie gaat het en waar zitten de tattoos?

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:40

Gewoon winkelmedewerker en ik heb een halve sleeve :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:54

Wat zouden jullie doen?

Mijn man moet om 6u beginnen met werken van maandag tot en met zaterdag en staat dan om 5u op. Ik moet 3 tot 4x per week om 7u beginnen en sta dan om 6u op. Maar tussen zijn en mijn wekker slaap ik soms een klein half uurtje en soms helemaal niet. Zou je dan alsnog opstaan of gewoon in bed blijven tot de wekker gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:57

fjordjes schreef:
Wat zouden jullie doen?

Mijn man moet om 6u beginnen met werken van maandag tot en met zaterdag en staat dan om 5u op. Ik moet 3 tot 4x per week om 7u beginnen en sta dan om 6u op. Maar tussen zijn en mijn wekker slaap ik soms een klein half uurtje en soms helemaal niet. Zou je dan alsnog opstaan of gewoon in bed blijven tot de wekker gaat.

Ik had dit ook met mijn ex en ik vond het gewoon het fijnst om op te staan. Dat half uurtje zette bij mij geen zoden aan de dijk qua gevoel van slaap, meestal werd ik nog moeier wakker dan op de eerste wekker. Gewoon eruit en ff dat uurtje extra op een andere manier gebruiken. Stukje wandelen, sporten, krant lezen op de bank of whatever. Of een uurtje eerder beginnen met werken.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:57

Mand schreef:
Gewoon winkelmedewerker en ik heb een halve sleeve :+

Mijn ervaring met winkels is dat ze vaak willen dat je je tattoos bedekt. Zeker bij grote zoals een sleeve. Dus het kan betekenen dat je nooit in korte mouwen mag lopen op je werk. Tuurlijk bestaan er ook winkels waar ze er niet moeilijk om doen, maar mijn ervaring is dat veel winkels tattoos en piercings niet onder de noemer representatief uiterlijk laten vallen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:20

Mijn ervaring ( en ik werk in een grote keten) is net het omgekeerde. Veel collega’s met sleeves en piercings en zelfs gespleten tong en zo.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:29

poes schreef:
Mijn ervaring ( en ik werk in een grote keten) is net het omgekeerde. Veel collega’s met sleeves en piercings en zelfs gespleten tong en zo.

Ik weet niet hoe het in Belgie is, maar mijn ervaring gaat over Nederland. Misschien als je bij een hippe kledingzaak gaat werken dat ze het minder erg vinden. Bij een HEMA oid vinden ze het minder leuk, is mijn ervaring.Geen idee om wat voor soort winkel het gaat bij Mand.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:32

ik werk ook bij 'een grote' in NL en meer dan de helft van mijn collega's heeft zichtbare tattoo's en/of piercings.
Waaronder ikzelf trouwens ook :)

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 23:32

Ik heb eerder twee jaar bij een soortegelijke winkel gewerkt en daar was het geen probleem. Hier in de HEMA lopen mensen ook gewoon met piercings in het gezicht. Ik denk dat het heel erg verschilt qua dorp en leidinggevende

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 00:17

Ik vind NL net een pak makkelijker daarmee. Maar bij supermarkten is het alvast geen issue voor zover ik weet. Mijn vorige baan was wel echt anders wat dat betreft, zeker in België.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 06:43

Ik weet niet beter dan dat je voor een sollicitatie sowieso geen zichtbare piercings of tatoeages draagt, maar in sommige sectoren zal dat vast iets aan het veranderen zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:10

Heb het idee dat we er met zn allen steeds makkelijker in worden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:18

fjordjes schreef:
Wat zouden jullie doen?

Dit hebben wij ook veel gehad.
Ik of hij, lag aan onze diensten, bleven dan liggen.
Dan kan de ander zonder gestoord te worden zijn eigen ding doen.
Dat vonden wij beide het fijnste in de vroege ochtend.

Waar ik gewerkt hebben mochten tattoo's niet zichtbaar zijn en altijd bedekt.
Dus ook nu met 32 graden lange mouwen.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:54

Ligt een beetje aan het bedrijf inderdaad. Toen ik nog bij de grote blauw gele winkel werkte liep zo ongeveer iedereen met zichtbare tatoeages rond. Nu bij de bank en hiervoor bij een hotel werd/wordt dat niet bepaald gewaardeerd.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:30

Even corona-gerelateerd... Gisteren kregen we een mail dat we ook na september zoveel mogelijk thuis moeten werken. Maar, ik kreeg vanochtend wel een mail dat we volgende week donderdag en vrijdag een cursus hebben op Schiphol, internationaal dus ook met mensen uit andere landen. Daar vind ik toch wel wat van.. Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik ga sowieso even mijn leidinggevende bellen vandaag. Vorige cursussen waren allemaal online, dus ik begrijp niet zo goed waarom het nu weer 'in het echt' moet zeg maar.