Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:52

Fitzroy schreef:
MarlindeRooz schreef:
Wie gaat er dan 50 euro per dag betalen aan een hondenoppas. Of ben ik dan gierig. :P

Dat zou ik ook echt niet doen. Dan breng ik mijn hond wel naar een pension. Mijn katten gaan ook naar een pension. Heb wel Pawshake overwogen maar vind het toch niet fijn als ze alleen thuis zitten. En voor de kosten maakt het niet uit. Vind Pawshake ook echt duur.

Voor veel huisdieren is het echt wel een pré of zelfs noodzaak om in hun eigen omgeving te kunnen blijven. Als er dan een oppas bij jou thuis komt dan vind ik het niet gek als daar een exclusiever prijskaartje aanhangt dan een pension.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:14

Plukje schreef:
Interessante discussie. Binnenkort gaat er ook iemand op onze honden passen en ik was ook aan het nadenken over de vergoeding. Maak je daar onderscheid in aan de hand van het soort huis dat je biedt? Is het anders als je in een rijtjeshuis moet oppassen dan als je in een enorme villa moet oppassen? Omdat de villa meer als een win-win zou voelen?

Ik ga uiteraard liefst naar huizen die mooier zijn dan mijn eigen huis. Want ondanks de vergoeding moet ik er veel rond regelen. Ik werk 6 op 7 en heb daarnaast nog veel activiteiten.
Het hoeft geen villa te zijn maar wel iet of wat gerieflijk, en vooral schoon. En de hond moet tot 4u alleen kunnen zijn anders kan het niet voor mij.

Plukje: klinkt als een fijne plek :j maar de vergoeding blijft hetzelfde als bij een hond die wat meer tijd vraagt. Zou er mss 5 euro per dag afdoen.
Laatst bijgewerkt door poes op 26-02-22 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:16

corinep schreef:
Plukje schreef:
Interessante discussie. Binnenkort gaat er ook iemand op onze honden passen en ik was ook aan het nadenken over de vergoeding. Maak je daar onderscheid in aan de hand van het soort huis dat je biedt? Is het anders als je in een rijtjeshuis moet oppassen dan als je in een enorme villa moet oppassen? Omdat de villa meer als een win-win zou voelen?

Bij een enorme villa zou ik juist denken dat die mensen wel een goede vergoeding kunnen betalen...

Vergoeding zou minimaal de tijd die je aan het beestje kwijt bent x minimumloon moeten zijn vind ik.

Dit is echt niet realistisch volgens mij. Met een jonge hond ben ik minstens 2u per dag buiten, plus in huis nog wat en heel mijn dagelijkse planning errond aanpassen. Als je die uren zou doorrekenen… Sowieso is dierenoppas een hobby qua vergoeding hoor.

MarlindeRooz

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:26

Ja precies het is ook hobby omdat ik niet echt ander werk red door omstandigheden voor naast mijn studie. Maar ik heb ze toch het liefst in mijn eigen huis. In maart heb ik 2 dagen hond 1, 3 dagen hond 2 en 10 dagen hond 3. Dus dan is het best een leuk bedragje aan het einde van de maand.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:29

Ja het telt wel aardig op als je het regelmatig doet :j

Kreeg ook eens de opmerking van iemand dat ik ‘duur’ was. Het was ook nog eens een plek waar oprecht veel werk was omdat er veel dieren waren (en pawshake is prijs per bezoek niet per dier of zo). Dus toen maar even uitgelegd dat als ik de echte kosten zou doorrekenen: vervoerstijd en kost, en werkuren etc dat het dan minstens maal 3 zou zijn keel ze toch even raar.
Dieren houden kost nu eenmaal geld… gelukkig snappen de meesten dat en begrijpen ze maar al te goed hoe goedkoop een oppas is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:34

Ja over gierig gesproken. Een ex-oppashondje van mij gaat nu naar een vriendin van mij toe. Situatie daar is 2 speelse honden, grote boerderij en echt groot afgzet stuk gras/tuin. Dus paradijs voor honden. Ook wandelen ze elke dag met ze naar het park waar ze los kunnen lopen eventueel.

Vriendin ging dus van 12 euro naar 15 euro per dag. Vond diegene wel een fikse verhoging. Het gaat om een groter formaat hond van nog geen jaar. Dus echt wel veel werk met alleen laten, slopen etc. :n

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:39

Dat is echt weinig hoor met slapen erbij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:45

Ja dat zei ik ook, als je zo gierig bent neem dan geen hond en/of ga niet op vakantie. :n

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:58

Ik kan mijn honden ook wel naar een pension brengen, maar dacht oprecht dat ik iemand er blij mee zou maken om een paar dagen in ons huis te vertoeven en met onze honden zou laten knuffelen. Ik zag het dus ook meer als een gratis vakantie voor iemand die daar normaal de middelen of mogelijkheden niet voor heeft. Maar ik realiseer me dat ik dan wel veel invul voor een ander.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:05

Plukje schreef:
Ik kan mijn honden ook wel naar een pension brengen, maar dacht oprecht dat ik iemand er blij mee zou maken om een paar dagen in ons huis te vertoeven en met onze honden zou laten knuffelen. Ik zag het dus ook meer als een gratis vakantie voor iemand die daar normaal de middelen of mogelijkheden niet voor heeft. Maar ik realiseer me dat ik dan wel veel invul voor een ander.

Ik snap die gedachtengang wel hoor. Je bent er toch ff lekker uit en als je van dieren houdt..

Voor een simpel vakantie huisje betalen mensen ook 400euro per week. Dit is vaak veel luxer..

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:07

Plukje schreef:

Ik denk dat het echt van de situatie afhangt. Bij mijn oom met de alpaca's is er een zwembad, hele boerderij, weekgeld voor boodschappen + volle koelkast/ voorraadkast. En kunnen we naar emmen naar dierentuin, dagje winkelen, etc. Dat voelt dan ook ergens wel als een weekje weg en ik vind het heerlijk om buiten te zijn tussen de beestjes en het voeren etc voelt niet als werken ook. En het is familie dat speelt ook wel mee :j

Hoe groot is de verantwoordelijkheid? Ken je die mensen/ familie vrienden of echt onbekende. Wat mag er verder allemaal. Wat is er mogelijk in huis/ de omgeving. Dus is het idd als een vakantie of is het echt een grote verantwoordelijkheid met een baan. Wij deden deur ook open voor de hondjes en die hadden hele boerderij erf waar ze behoefte konden doen en hondjes zijn klein dus hebben ook geen behoefte aan lange wandelingen, maar als je verplicht elke dag flink eind moet wandelen met de hond is het misschien ook weer anders.
Heb de honden van mijn oom ook nog gratis een trimbeurt gegeven maar dat vond ik ook leuk om te doen.

Zou het ook vooraf goed overleggen met de oppasser, wat zijn de verwachtingen langs beide kanten en mogelijkheden en wat voor bedrag komt daar dan bij kijken.

Dan kan er ook geen label gierig op als iemand 15 euro per dag krijgt maar diegene heeft het gevoel alsof hij/zij op vakantie is, dus gratis verblijf maar wel even elke dag hond uitlaten en eten geven.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:07

Plukje schreef:

Gratis zou ik dat niet doen nee. En ook niet voor de prijs van Marline overigens. Ik moet alsnog verlof nemen of meer thuis kunnen werken dan anders. Maar het klinkt wel als een heerlijke plek om te zijn :j
Op sommige plekken is het ook best genieten! Maar je hebt ook de verantwoordelijkheid voor een ander zijn huis en je eigen huis staat leeg, je mag meestal geen mensen over de vloer (begrijpelijk) etc.

Edit: dat wil niet zeggen dat een ander het niet gratis wil doen. Ooit tijdens een lange reis zochten we een huisoppas. Er is toen een koppel gekomen dat zelf in een loodzware verbouwing zat en bij haar ouders kampeerde. Ons huis was eigen plek met poetsvrouw, en dichter bij hun werk. Dat is gratis geweest omdat het echt win-win was voor beide. Het kan dus wel :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:24

Ik vang in mijn roedel wel eens honden op (vooral van mijn fok) en vraag 10 euro per nacht per hond. 2 honden uit hetzelfde gezin zijn 15 euro samen per nacht.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:33

Wat leuk Lauriannn met de alpaca's :D

Ik denk dat het ook wel aan de leeftijd ligt of je iets graag in ruil voor een mini(werk)-vakantie of een vergoeding. Toen ik jong was heb ik weleens met mijn zus op een kleine pensionstal en de hele beestenboel erbij gepast toen de eigenaar op vakantie was. Helaas na 2 nachten thuis gaan slapen ivm een mega vlooienuitbraak in huis :') Maar toen deden we dat voor de leuk.

Nu met een eigen huis en wat ouder zou ik er een vergoeding voor geven/vragen. Bij vrienden/familie kunnen wij het oppassen bijna altijd oplossen met een etentje of wederdienst.

Gelukkig ziet iedereen het anders en zijn er win-win situaties te regelen :j

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:39

Jaa heel leuk die alpaca's! Echt weekje genieten zeker als er veulens zijn en flesjes gegeven worden.

Maar idd een kleinigheidje is soms ook fijn of als je in huis ergens zit een volle koelkast plus boodschappengeld.

De hond van mijn vriend/ schoonouders is straks een week bij mijn ouders omdat wij op wintersport gaan en opa kan er niet meer voor zorgen. Hebben toch al 2 honden lopen dus een 3e maakt niet uit.

Hebben met eigen vakantie wel gekeken of er iemand voor honden bij ons in huis kon maar uiteindelijk gekozen voor pension en ze waren toen nog met zijn 3tjes dat is ook weer anders dan hond van mijn vriend die alleen is en al 12.

Voor mijn kameleon kwam mijn schoonbroertje elke dag om te voeren en terrarium te sproeien en die deed gelijk post uit de brievenbus halen. Hem hebben we een mooie bieropener gegeven uit Bonaire maar hij vond het ook leuk om te doen. En daar tegenover staat dat hun hond straks weer een week bij ons is.

bren979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:41

Ik zag een oproep om in het buitenland te gaan oppassen, bij iemand in huis met 3 of 4 paarden aan huis. Die dan verzorgd moeten worden. Uiteraard moet je zelf de vlucht betalen, auto huren en kennelijk een vergoeding van gas/water/licht. Je krijgt geen vergoeding maar wel een huis in een ander land beschikbaa.
Is dat dan een soort goedkope vakantie met wat klusjes of gierig vanuit de aanbiedende partij?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:43

bren979 schreef:
Ik zag een oproep om in het buitenland te gaan oppassen, bij iemand in huis met 3 of 4 paarden aan huis. Die dan verzorgd moeten worden. Uiteraard moet je zelf de vlucht betalen, auto huren en kennelijk een vergoeding van gas/water/licht. Je krijgt geen vergoeding maar wel een huis in een ander land beschikbaa.
Is dat dan een soort goedkope vakantie met wat klusjes of gierig vanuit de aanbiedende partij?

Mm… vind het normaler als je alleen de vlucht betaalt, zij je transfer regelen en zeker geen geld vragen voor gas/water/licht.
Ik stem: gierig.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:51

Kinke schreef:
Fitzroy schreef:
Dat zou ik ook echt niet doen. Dan breng ik mijn hond wel naar een pension. Mijn katten gaan ook naar een pension. Heb wel Pawshake overwogen maar vind het toch niet fijn als ze alleen thuis zitten. En voor de kosten maakt het niet uit. Vind Pawshake ook echt duur.

Die snap ik niet. Je dieren naar een vreemde omgeving, minder aandacht dan thuis, maar dat is het geld wel waard? Ik zou juist heel blij zijn als er iemand in mijn huis op mijn dieren zou passen. Ook een stuk prettiger dat het huis niet leeg is

Ik bedoelde niet mensen in huis maar mensen aan huis. Die dus huisbezoeken afleggen. Dan zitten ze alsnog alleen de rest van de dag. In huis wil ik sowieso niet.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:28

Ik ben ook hondenoppas bij mij thuis en doe per keer 1 hond. Ik heb een vaste hond die 1 keer per week komt en die kost 15 euro per dag, maar dan weet ik dus dat ik een vast inkomen heb voor die hond en hij komt al een lange tijd.

Honden die incidenteel komen kosten 20 euro per dag. Die zijn vaak ook een stuk meer werk en ik ben er ook echt de hele dag bij.

Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat mijn prijzen te hoog zijn. Het valt mij wel op dat mensen met honden juist bereid zijn om geld te betalen voor hun dier. Dit in tegenstelling tot veel mensen met bijvoorbeeld konijnen, knaagdieren of katten.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:29

Zo had ik jaren terug (was toen 16/17) afgesproken om op iemands cavia's te passen. Die had er toen een stuk of 20-25. Elke dag voeren en twee keer per week alle hokken (de meeste zaten per twee of drie) verschonen voor iets van 7,50 per dag. Moest er ook nog een heel stuk voor fietsen dus vond het al wel een twijfelgeval maar goed prima. Vervolgens mailt ze doodleuk dat haar zus tijdens de gehele vakantie ook nog even haar konijnen en cavia's langsbrengt, dus die moesten ook nog er bij. Was nog stomverbaasd ook dat ik aan gaf dat niet voor afgesproken bedrag er zomaar bij te willen doen. Lekker goedkope oplossing, gewoon alle dieren uit de familie op één adres plempen en een overdonderde 16 jarige aan het werk zetten :+

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 15:32

Tja, sommigen... Om hoeveel hokken ging het? Op mijn werk vangen we kleinschalig knaagdieren op in vakantieperiode. Konijnen krijgen een groot logeerhok, cavia's komen met eigen hok. wij rekenen 1,- per dag per hok, en dat is al erg laag...

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:16

Ik weet het niet meer precies, een stuk of 7-10. Ik zou het nu nooit meer doen voor zo'n prijs (en heb het toen dus uiteindelijk ook niet gedaan) en vind 1 euro per hok al spotgoedkoop inderdaad.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:21

bren979 schreef:

Ik vind dat gierig hoor.
Of het moet een prachtige villa in mooie omgeving zijn en handig geregeld met de paarden dat je geen uren door de drek loopt te sleuren.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:49

Oke wat vinden jullie dan van deze situatie. Wanneer wij op vakantie gaan vragen we het buurmeisje van 7 (met goedkeuring van haar moeder) om voor onze konijnen te zorgen. wat moet ze doen 1x per dag 2 flesjes water vullen bij de buitenkraan + 2 voerbakjes brokjes vullen, en door mij gekocht groenvoer in het hok leggen. Totale tijd dat je hiermee bezig bent nog geen 5 minuten per dag. Ik zorg dat het hok brandschoon is voordat we vertrekken dus ze hoeft niet te verschonen of vegen ofzo, echt alleen eten geven. Ik betaal haar €0,50 per konijn per dag we waren 3 dagen weg en we hebben 4 konijnen dus ze kreeg €6 en nog een reep Tony's als dankjewel.

Dat is heel gierig als je bedenkt dat wanneer ik ze naar de kinderboerderij breng dat €40 per dag kost en dus €160 voor die 3 dagen (omdat je ze niet 's avonds kan ophalen natuurlijk)

Maar aan de andere kant vindt het buurmeisje het ook heel leuk om de konijnen te verzorgen en knuffelen en wat zou je anders voor bedrag aan een 7 jarige geven?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:52

Als dat kind dat leuk vindt is dat toch prima zo :) ik doe het voor sommige vrienden ook met plezier gratis.