Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:24

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:30

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 22:34

Nyaleti schreef:
Mijn broer vraagt een koffiebonen Maler voor z'n verjaardag. gevraagd of hij er een op het oog had maar hij reageerde maar niet dus deze besteld:

https://www.bol.com/nl/p/bosch-tsm6a013 ... androidapp

Nu reageert ie net dat hij er Espresso mee wilt maken en daar schijnt nogal verschil in te zitten.
Google geeft weinig info welke ik dan moet hebben en geeft alleen hele dure opties (200 euro of meer)
Weet iemand heel toevallig een goedkope maler (rond de 30 euro) die goed genoeg is voor Espresso of waar ik dan naar moet kijken?
Of misschien voldoet degene die ik besteld heb toch voldoende?

Het hoeft echt geen 5 sterren ding te zijn want hem kennende gebruikt ie het toch maar een paar keer :')

Ik heb zo'n soortgelijke en doe die gemalen koffie in een percolator en daar komt prima espresso uit.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 22:44

Floko schreef:
Nyaleti schreef:
Mijn broer vraagt een koffiebonen Maler voor z'n verjaardag. gevraagd of hij er een op het oog had maar hij reageerde maar niet dus deze besteld:

https://www.bol.com/nl/p/bosch-tsm6a013 ... androidapp

Nu reageert ie net dat hij er Espresso mee wilt maken en daar schijnt nogal verschil in te zitten.
Google geeft weinig info welke ik dan moet hebben en geeft alleen hele dure opties (200 euro of meer)
Weet iemand heel toevallig een goedkope maler (rond de 30 euro) die goed genoeg is voor Espresso of waar ik dan naar moet kijken?
Of misschien voldoet degene die ik besteld heb toch voldoende?

Het hoeft echt geen 5 sterren ding te zijn want hem kennende gebruikt ie het toch maar een paar keer :')

Ik heb zo'n soortgelijke en doe die gemalen koffie in een percolator en daar komt prima espresso uit.

Ook ik heb een soortgelijke van krups. Gebruik ik voor espresso en koffie uit een piston machine. Ben er in mijn nopjes mee

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:05

Ik zoek een Muppet kalender voor 2023 (2022 mag ook nog)

Geen verjaardagskalender, geen advent kalender, geen sesamstraat, maar Muppet een scheur kalender per dag/week/maand voor op kantoor (onderling geintje)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:21

Dankjewel iedereen voor de suggesties en hulp voor een nieuwe (bowling)tas.

Jullie idee van een Cowboysbag bracht mij op het idee dat komend voorjaar er weer Equitana is. En dat er daar altijd een Western afdeling is met tassen. Dus nu heb ik eindelijk een excuus om daar te gaan shoppen :D.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:21

Ik zoek een ECHT waterdichte regenjas. Geen outdoorgedoe dat je op een gegeven moment toch moet wassen (en al gebruik je Nikwax en alles, het water komt er toch doorheen daarna). Dus de stof moet recht gewoon waterdicht zijn als het kan, niet vooral de coating. Ademend vermogen vind ik onbelangrijk :')
Vroeger had je bijvoorbeeld van die oliejassen die echt waterdicht waren, maar die zie ik vooral voor kinderen :')
Bij voorkeur wel licht gevoerd met katoen oid, omdat ik hem ook 'los' wil kunnen dragen. Iemand een tip?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:14

Sheran schreef:
Ik zoek een ECHT waterdichte regenjas. Geen outdoorgedoe dat je op een gegeven moment toch moet wassen (en al gebruik je Nikwax en alles, het water komt er toch doorheen daarna). Dus de stof moet recht gewoon waterdicht zijn als het kan, niet vooral de coating. Ademend vermogen vind ik onbelangrijk :')
Vroeger had je bijvoorbeeld van die oliejassen die echt waterdicht waren, maar die zie ik vooral voor kinderen :')
Bij voorkeur wel licht gevoerd met katoen oid, omdat ik hem ook 'los' wil kunnen dragen. Iemand een tip?

Tja, daar bestaat maar een antwoord op:
https://drizabone.com.au/

}> }>

Nog even vlug naar België rijden voor de laatste exemplaren, koopje!
http://www.armyshopdejong.eu/index.php? ... y&path=111
Laatst bijgewerkt door ikke op 29-10-22 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:17

Waxjas toch? Behoort zeker tot mijn opties :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:21

Sheran schreef:

Zoiets misschien: https://www.unishorebedrijfskleding.nl/ ... 9&143=2511 . Deze is extreem waterdicht in elk geval.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:29

Sheran schreef:
Waxjas toch? Behoort zeker tot mijn opties :D

Yep en deze gaan gewoon 25 jaar mee als je er een beetje netjes op bent.

Over waterdicht: ik heb eens een stortbui over me heen gekregen vlakbij Johanna's Hof. Toen we daar binnen stapten zat de hele zaak vol verzopen katten mensen.
Ik doe mijn Driza-bone uit en de hele zaak kijkt mij aan: wat heeft die voor jas dat ie er kurkdroog uit komt??

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:42

Sheran schreef:

Ik heb een Barbour waxjas. 100% waterdicht en zeer tevreden over.
Sinds kort heb ik er ook eentje van Baleno, ook waterdicht.

Beiden gekocht bij https://www.countrylifestyle.nl/outdoorkleding/jassen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:00

Waxjassen moet je waxen. Die vragen best veel onderhoud.
Ik heb een zomer regenjas van de ANWB. Die is nu uit de collectie, maar is 100% waterdicht (er zit een soort coating op).

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:14

rien10 schreef:
Waxjassen moet je waxen. Die vragen best veel onderhoud.
Ik heb een zomer regenjas van de ANWB. Die is nu uit de collectie, maar is 100% waterdicht (er zit een soort coating op).

Welnee, 1x in de zoveel tijd wax spray eroverheen en klaar. Ik heb al veel jassen uitgeprobeerd als instructeur maar wax jassen zijn hier echt favoriet

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:28

Justme_Lisaa schreef:
Iemand die ervaring heeft met de AirPods Max :). Heb nu de AirPods pro liggen, maar die vallen qua ruisonderdrukking echt flink tegen, verder heb ik nog de Bose CQ, maar ik wil weten of die van Apple een echte vooruitgang is van die twee.

Met airpods geen ervaring maar ik heb zelf de jabra oortjes (85 meen ik). Ze zijn heel fijn en de ruisonderdrukking is goed. Noise cancelling te goed voor mij (schrik als iemand binnen loopt omdat ik niks hoor) maar gelukkig kan je dat instellen in de app.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 12:27

Bedankt voor de tips allemaal! Waxjas is een goede optie. Beetje aan de zware kant meestal maar wel echt waterdicht inderdaad.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 12:28

Ik heb een zeiljas van 25 euro van de Decathlon, die is in vier jaar tijd nog nul keer doorgeregend, ik vind het een fantastisch ding <3

(Ik heb er stiekem ook twee, één voor de zomer en een grotere maat voor de winter :o )

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:35

Ben opzoek naar een gordijn;
- met ringen of lussen
- van katoen
- verduisterend

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:46

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:11

Biks2 schreef:
- met ringen of lussen
- van katoen
- verduisterend

Leenbakker, Kwantum, Ikea

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:27

Praxis, Karwei...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:56

Gamma :+

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:54

Biks2 schreef:
- met ringen of lussen
- van katoen
- verduisterend

Action (minimale kleurkeuze wit of zwart, heel misschien grijs, momenteel/binnenkort ook in velvet) of actievandedag.nl (meestal iets meer kleurkeuze)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:56

Hema

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:57

Suzanne F. schreef:
Biks2 schreef:
- met ringen of lussen
- van katoen
- verduisterend

Leenbakker, Kwantum, Ikea

Ik dacht kwantum en anders is het leenbakker die hebben tot 7 november 20%korting op gordijnen. Dan is het best leuk