Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:03

Indy_Mouse_9 schreef:
Waarschijnlijk ligt het er aan waarom je aan het overgeven was, wanneer het weer veilig is.

Op zich zou ik denken dat je wel weer goed zit, maar begin idd rustig aan. Beschuitje ofzo.

Toen ik vannacht om half 12 ging liggen moest ik eigenlijk al, ik heb het binnen kunnen houden tot deze middag 12 uur. Geen idee waardoor het kwam misschien wat verkeerds gegeten gisteren.. Heb nu 2 kopjes water op. En 1 beschuitje. Hopen dat het goed gaat..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:08

SavannahNx schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:
Waarschijnlijk ligt het er aan waarom je aan het overgeven was, wanneer het weer veilig is.

Op zich zou ik denken dat je wel weer goed zit, maar begin idd rustig aan. Beschuitje ofzo.

Toen ik vannacht om half 12 ging liggen moest ik eigenlijk al, ik heb het binnen kunnen houden tot deze middag 12 uur. Geen idee waardoor het kwam misschien wat verkeerds gegeten gisteren.. Heb nu 2 kopjes water op. En 1 beschuitje. Hopen dat het goed gaat..

Waarom zou je dat überhaupt zo lang inhouden? Gooi het er gewoon uit als het eruit moet.

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:45

Omdat ik een fobie heb voor overgeven. Ik raak totaal in paniek bij alleen al het idee en rond 12 kwam het ineens vanzelf. Voelt je daarna idd beter maar op het moment zelf stik ik nog net niet van de hyperventilatie en angst ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:51

Wat is het mechanisme achter een depressie? En how the **** ga je daarmee om als iemand geen hulp zoekt?
Echt, ten eerste lijkt het wel te heersen in deze regio, ten tweede begin ik het weigeren van verantwoordelijkheden echt een beetje zat te worden. Maar die persoon kan er niets aan doen, maar wat kan ik dan doen om te helpen? Blijf geen oliebol incasseren, want daar wordt mijn humeur ook niet beter op.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:03

zijn de medailles die worden uitgereikt op de olympische spelen echt van goud, zilver en brons?

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:06

iiSunshine schreef:
zijn de medailles die worden uitgereikt op de olympische spelen echt van goud, zilver en brons?

Volgens mij moet bijvoorbeeld de gouden medaille op de Olympische Spelen 8 gram goud bevatten, de rest mag bijvoorbeeld uit zilver bestaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:10

eilleen333 schreef:
Wat is het mechanisme achter een depressie? En how the **** ga je daarmee om als iemand geen hulp zoekt?
Echt, ten eerste lijkt het wel te heersen in deze regio, ten tweede begin ik het weigeren van verantwoordelijkheden echt een beetje zat te worden. Maar die persoon kan er niets aan doen, maar wat kan ik dan doen om te helpen? Blijf geen oliebol incasseren, want daar wordt mijn humeur ook niet beter op.

Depressie is grotendeels chemisch van oorsprong. Maar kan ook door trauma e.d. ingezet worden. Veel oorzaken en manieren om er een te ontwikkelen.
Wat je kan doen als iemand niet wil hangt van de situatie af. Vaak kan en moet je ook niks doen... alleen er zijn voor iemand. Als de persoon echt helemaal niks wil en er is een gevaar criterium kan je altijd melden bij je wijkteam.

Dit is ook altijd wel een simpel maar leerzaam filmpje.
https://m.youtube.com/watch?v=2VRRx7Mtep8

En vanuit eigen perspectief van de persoon met de ziekte
https://m.youtube.com/watch?t=16s&v=XiCrniLQGYc

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:19

Vandaag zijn twee verstandskiezen getrokken bij mij, ik ben vergeten te vragen of ik gewoon mag sporten, toevallig hier iemand die dat weet?

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:58

Steeph schreef:
Vandaag zijn twee verstandskiezen getrokken bij mij, ik ben vergeten te vragen of ik gewoon mag sporten, toevallig hier iemand die dat weet?

Die van mij vorige week!
De eerste paar dagen niet omdat het de kans op nabloeding vergroot :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:11

_Cassidy schreef:
Steeph schreef:

Die van mij vorige week!
De eerste paar dagen niet omdat het de kans op nabloeding vergroot :)

Dankjewel!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:34

Waarom katten zich wassen en honden niet en uiteindelijk even schoon zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:45

Ik wil graag de bokt :(:) emoji op mijn telefoon om te gebruiken op whatsapp want ik mis een soortgelijke emoji daar enorm.
Iemand enig idee hoe ik dat doe? Kan ik hem downloaden als gif en als ik hem wil gebruiken invoegen zoals een foto of video oid?

Ik heb een hele oude IPhone 4 dus extra emoji downloaden kan niet (te oud besturingssysteem), zelfs de helft van de recente emoji's heb ik al niet.

Help?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:24

Ik vraag mij af waarom soms woorden in je hoofd blijven hangen. Liedjes tot daar aan toe, maar ik zit nu al de hele dag met ''sea flap flap'' en ''majestic sea flap flap'' in mijn hoofd :')

Ik heb dat jaren geleden ook gehad met het woord rododendron :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 01:08

De telefoon van mijn vader geeft telkens aan dat het geheugen vol zit. Al het een en ander geprobeerd, tot ik donderdag zag dat na verwijderen van fb en het opnieuw installeren het geheugen maar héél tijdelijk ontlast. Als je in deze app kijkt bij opslag, zie je m gewoon vollopen met meer dan 200mb per minuut. Hoe kan Dit?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 01:54

Janine1990 schreef:
De telefoon van mijn vader geeft telkens aan dat het geheugen vol zit. Al het een en ander geprobeerd, tot ik donderdag zag dat na verwijderen van fb en het opnieuw installeren het geheugen maar héél tijdelijk ontlast. Als je in deze app kijkt bij opslag, zie je m gewoon vollopen met meer dan 200mb per minuut. Hoe kan Dit?

hoeveel neemt fb in beslag? Staan de gedownloade foto's en filmpjes op de sd kaart?

de-installatie en daarna herinstallatie werkt niet goed, niet alle links met fb worden verwijderd. Zodra je het weer erop zet, worden die 'links' weer gelegd.

Knert schreef:

honden zijn niet even schoon, ondanks dat ze zich (gedeeltelijk) wassen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:56

khirshanta schreef:
Janine1990 schreef:

hoeveel neemt fb in beslag? Staan de gedownloade foto's en filmpjes op de sd kaart?

de-installatie en daarna herinstallatie werkt niet goed, niet alle links met fb worden verwijderd. Zodra je het weer erop zet, worden die 'links' weer gelegd.

Knert schreef:

honden zijn niet even schoon, ondanks dat ze zich (gedeeltelijk) wassen

FB opslag neemt tot 1 gig in beslag.
Op mijn telefoon neemt FB 509mb in beslag... (gegevens)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:55

Als fb nog niet op de sd kaart staat, is dat een van de eerste dingen die je kunt doen.

Het vervelende is dat je steeds opnieuw cache en gegevens kunt verwijderen, maar in no-time is het weer terug.

Fb lite installeren kan ook een oplossing zijn, dat is qua programma maar ieniemini, en slaat geen cache op. Nadeel is wel dat het knap langggggzaam is

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 12:19

khirshanta schreef:
Als fb nog niet op de sd kaart staat, is dat een van de eerste dingen die je kunt doen.

Het vervelende is dat je steeds opnieuw cache en gegevens kunt verwijderen, maar in no-time is het weer terug.

Fb lite installeren kan ook een oplossing zijn, dat is qua programma maar ieniemini, en slaat geen cache op. Nadeel is wel dat het knap langggggzaam is

Geprobeerd, maar FB kan op de een of andere manier niet naar de SD kaart.

Langzaam is niet echt iets voor m'n vader... die koopt liever een andere telefoon :')

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:08

Een minder ideale optie, maar wel een mogelijkheid is m.facebook.com gaan gebruiken. Dan hoef je de app niet meer te gebruiken

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:09

Ik gebruik altijd gewoon de facebook-site, werkt in mijn ogen prima.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:10

xChanelx schreef:
Een minder ideale optie, maar wel een mogelijkheid is m.facebook.com gaan gebruiken. Dan hoef je de app niet meer te gebruiken

Dat zal ook niet echt iets voor hem zijn vrees ik... Als soort van digibeet moet het zo eenvoudig mogelijk :P

Maar het kan dus geen verband houden met een virus of iets dergelijks?
M'n moeder heeft dezelfde telefoon, maar heeft nog nooit een volmelding gehad...

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:44

Janine1990 schreef:
xChanelx schreef:

Dat zal ook niet echt iets voor hem zijn vrees ik... Als soort van digibeet moet het zo eenvoudig mogelijk :P

Maar het kan dus geen verband houden met een virus of iets dergelijks?
M'n moeder heeft dezelfde telefoon, maar heeft nog nooit een volmelding gehad...

Misschien kun je dan een snelkoppeling voor hem maken van de website? Kan hij nog steeds makkelijk erop klikken :j

Ik heb het mijn oude telefoon ook gehad, wel genoeg ruimte en toch niet meer installeren.

Soms kan het helpen om overbodige bestanden te laten verwijderen. Zijn speciale apps voor. Iedere geïnstalleerde app laat bij het verwijderen wat troep achter. Hierdoor kan het geheugen van je telefoon toch voller zijn dan het eigenlijk is. Iets van Clean Master o.i.d. heette dat geloof ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:56

Daar gaat het niet om, die website kan hij wel vinden en inloggen is een cookie. Maar het zal het niet naar de zin werken, zeker niet als hij de app kan vinden.

Maar dat Clean Master ga ik eens proberen! Thanks!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:10

Als je een snelkoppeling maakt ziet het eruit of de app er nog is, je krijgt alleen geen notificaties meer

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:02

Wie kan mij het verschil vertellen tussen actief en interactief, en subjectief en intersubjectief.
Wat precies voegt 'inter' toe aan de betekenis van het woord?