Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:38

Waar halen coffeeshops hun wiet vandaan? Je mag het namelijk (ver)kopen en roken, maar niet verbouwen

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:44

je mag het geloof ik wel verbouwen! tot een bepaald max aantal. 3 tot 5 plantjes word gedoogd geloof ik!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:54

Liselot schreef:
Waar halen coffeeshops hun wiet vandaan? Je mag het namelijk (ver)kopen en roken, maar niet verbouwen

Als iedereen zich daaraan zou houden , dan zou dat inderdaad een groot mysterie zijn.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:01

Veulen84 schreef:
Hoe komt het dat je rustige/ontspanner wordt van het kauwen van voedsel?

Door het aanspannen en ontspannen; en het schijnt de vagus zenuw te stimuleren, wat zorgt voor verlaging van de hartslag

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:48

its_daantjee schreef:
je mag het geloof ik wel verbouwen! tot een bepaald max aantal. 3 tot 5 plantjes word gedoogd geloof ik!

3 inderdaad, maar voor zo ver ik weet alleen voor eigen gebruik

Kuggur: maar het is toch vreemd dat een gedoogd iets zijn handel haalt uit een illegaal iets? Zijn er dan ook legale wietplantages bijvoorbeeld?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:00

Het komt binnen via de illegale handel, dus via illegale plantages Etc. Het is illegaal tot de koerier over de drempel is. Zodra hij in de coffeeshop is dan is het legaal.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:55

khirshanta schreef:
Veulen84 schreef:
Hoe komt het dat je rustige/ontspanner wordt van het kauwen van voedsel?

Door het aanspannen en ontspannen; en het schijnt de vagus zenuw te stimuleren, wat zorgt voor verlaging van de hartslag

Maar waarom werkt het dan voor kauwen wel, maar niet voor drinken?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:57

Liselot schreef:
Kuggur: maar het is toch vreemd dat een gedoogd iets zijn handel haalt uit een illegaal iets? Zijn er dan ook legale wietplantages bijvoorbeeld?

Klopt; héél vreemd, gevolg van het gedoogbeleid. Cannabis is illegaal en staat als substantie gewoon in de opiumwet samen met heroine cocaine en noem ze maar op.
Er zijn inderdaad buiten de heel kleinschalige kweek voor eigen gebruik (met het al genoemde max van 5 plantjes of zo) geen legale wietplantages.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:26

Stel je bent getrouwd met iemand die later in een verre staat van dementie terecht komt. Kan je daar dan via de normale wegen van scheiden?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:33

Bedoel je moreel of juridisch kunnen?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:37

Na het volgende gesprek in de auto met mijn bijna 7 jarige tweetalig opgevoede dochter:

Ik *gooi een klokhuis uit de autoraam de berm in*
Dochter: 'mama? Wat was deed je daar?'
Ik: 'ik gooide een klokhuis uit het raam'
Dochter: 'Wat is een klokhuis?'
Ik: 'Dat is het binnenste van de appel als je hem hebt opgegeten.'
Dochter: 'Oh! Den Kern met alle Samen!' (=zaadjes)

Waarop ik mij bedacht: Waarom heet een klokhuis eigenlijk klokhuis?

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:42

oomens schreef:
Bedoel je moreel of juridisch kunnen?

Juridisch.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:42

Solmyrkvi schreef:
Stel je bent getrouwd met iemand die later in een verre staat van dementie terecht komt. Kan je daar dan via de normale wegen van scheiden?

Ik vraag me af waarom je dat zou willen.. Mijn beide oma's hebben/hadden dementie en ze hadden enorm veel steun aan het enige gezicht dat ze nog enigszinds konden herkennen: opa. Hoe zou je d'r ook maar op komen om zo'n iemand te willen verlaten na meestal een heel wat tientallen jaren huwelijk :n

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:51

Waarom die ballerina/danseres bij de MasterCard reclame op chips zit te stampen.?

Ik eet chips.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 01:02

Solmyrkvi schreef:

Ja hoor, je kunt gewoon een eenzijdig verzoek tot echtscheiding aanvragen bij de rechtbank.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:05

Piekosjj schreef:
Solmyrkvi schreef:

Ik vraag me af waarom je dat zou willen.. Mijn beide oma's hebben/hadden dementie en ze hadden enorm veel steun aan het enige gezicht dat ze nog enigszinds konden herkennen: opa. Hoe zou je d'r ook maar op komen om zo'n iemand te willen verlaten na meestal een heel wat tientallen jaren huwelijk :n

Het is geen prettig probleem. Excuus voor de tautologie, het is echt akelig. Maar ooit werd de aanduiding 'Alzheimer' gebruikt voor mensen die rond hun 50ste gingen dementeren. (En strikt genomen is 'dementie' een symptoom, het kan ook volgen op bijvoorbeeld een stel stevige hersenbloedingen.)

.....en een vrouw van 50 die haar demente man op laat nemen in een verpleeghuis omdat het thuis werkelijk niet meer te doen is, en op gegeven moment buiten de bezoekjes aan haar man een nieuwe liefde tegen het lijf loopt. - Van mij zul je geen kwaad woord horen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:09

Is melk goed of slecht voor honden?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:16

Nikass schreef:

Koeienmelk? Slecht! Wat goed is voor honden is vlees en een klein beetje groente. Terwijl in de meeste hondenbrokken maar 30% of minder vlees zit.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:43

Waarom de geldautomaat mij 150E geeft terwijl ik zeker weten op het knopje voor 20E heb gedrukt :?

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:46

heb je al gekeken wat er afgeschreven is?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:48

Ja, ook 150E, dus dat klopt wel... heb alleen heel bewust op 20E gedrukt, daarom vind ik het zo gek

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:50

MarlindeRooz schreef:
Nikass schreef:

Koeienmelk? Slecht! Wat goed is voor honden is vlees en een klein beetje groente. Terwijl in de meeste hondenbrokken maar 30% of minder vlees zit.

Wat is het nut van groente volgens jou?
Mijn honden eten al jaren vlees. En ze krijgen wel eens yoghurt of karnemelk.
Maar mijn jongste hond vindt koemelk ook erg lekker en ik vroeg me dus af of dat goed of slecht is.
Ik wil aannemen dat het slecht is, maar dan wel graag met onderbouwing ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:52

Nikass schreef:
MarlindeRooz schreef:

Maar mijn jongste hond vindt koemelk ook erg lekker en ik vroeg me dus af of dat goed of slecht is.

In groente zitten bepaalde vitamines, honden eten van nature volledige dieren en die hebben ook groente in hun maag. Daarbij vind mijn hond groente erg lekker. Het vult haar altijd hongerige buikje (halve labrador). Vaak krijgen honden last van de darmen na het drinken van melk omdat ze daar niet voor gemaakt zijn. Echt slecht is het niet maar het is niet nodig.

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:15

Foaly schreef:
Ja, ook 150E, dus dat klopt wel... heb alleen heel bewust op 20E gedrukt, daarom vind ik het zo gek

Ik zou het doorgeven aan de bank. Wel echt raar!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:39

MarlindeRooz schreef:
Nikass schreef:

In groente zitten bepaalde vitamines, honden eten van nature volledige dieren en die hebben ook groente in hun maag. Daarbij vind mijn hond groente erg lekker. Het vult haar altijd hongerige buikje (halve labrador). Vaak krijgen honden last van de darmen na het drinken van melk omdat ze daar niet voor gemaakt zijn. Echt slecht is het niet maar het is niet nodig.

Volgens mij eten prooidieren niet zozeer groente, maar gras? En je moet dan wel weten hoe je dit je hond geeft, want gewoon rauwe groente kan je hond niet verteren. In complete vleesmaaltijden zitten de benodigde vitamines al verwerkt.
Dat melk niet nodig is, snap ik, maar dat was dan ook niet mijn vraag :)