Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Myfairytale schreef:We krijgen geld terug van de energiemaatschappij, máár ze willen wel het termijnbedrag omhoog zetten.
MyWishMax schreef:Myfairytale schreef:We krijgen geld terug van de energiemaatschappij, máár ze willen wel het termijnbedrag omhoog zetten.
Ik moest betalen dus dat ze het omhoog wilde snap ik. Maar waarom per maand meer omhoog als het totaal dat ik bij moest betalen? Dan heb ik na 1 maand dus al meer bijbetaald als dat ik dit jaar moest doen???
Myfairytale schreef:MyWishMax schreef:
Ik moest betalen dus dat ze het omhoog wilde snap ik. Maar waarom per maand meer omhoog als het totaal dat ik bij moest betalen? Dan heb ik na 1 maand dus al meer bijbetaald als dat ik dit jaar moest doen???
Ook zoiets geks.
Heb wel een vermoeden waarom energiemaatschappijen het willen hoor, maar weet het niet helemaal zeker.
Wij gaan niet mee in die verhoging, we laten het zo staan.
Als we heel veel terug hadden gekregen hadden we het termijnbedrag wel verlaagd overigens.

Marcella schreef:Trouwens datalek odido heb je kans dat je rekening geplunderd kan worden door automatisch incasso.
Citaat:Incasso?
In het bestand waar de hackers toegang toe hadden stonden ook bankrekeningnummers. Dat roept de vraag op of ze daarmee dan ook via automatische incasso's geld van je rekening kunnen afschrijven. De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) zegt dat daar het gevaar niet zit. "Als criminelen dat willen doen, moeten ze eerst een zakelijk account openen en toestemming vragen om automatische incasso's uit te voeren."
En je kan ook nog eens bij iedere incasso tot acht weken daarna zelf het geld terugboeken. Als het om een onterechte incasso gaat, heb je zelfs dertien maanden de tijd. Je kan dan een Melding Onterechte Incasso doen bij de bank. Het bedrijf dat het geld afschreef moet dan aantonen dat je daarvoor toestemming gaf. Is die er niet, dan stort de bank het geld terug.
Kortom, dat is volgens de banken allemaal te omslachtig. "Criminelen willen zo snel mogelijk aan geld komen. Dat doen ze door je rechtstreeks te bellen, ze gaan voor de makkelijkste weg."
https://nos.nl/artikel/2602301-waar-moe ... ens-hebben
ik ga nu niet 50 meter op en neer lopen met emmers water
want ADHDer en mis mijn dopamine nu… heb ook niks ‘heftigs leuks’ op de rol staan wat me motiveert en het weer is ook k*t… 
terwijl we er helemaal niet over hebben gehad om er katten bij te nemen maar ze zijn zo cute
Zilfstar schreef:Had bewust deze week even geen afspraken gedaan met klanten etc voor een weekje rust, zelfzorg (want vorige week flink verkouden geworden) en wat rommelen enzo…
en nu verveel ik mewant ADHDer en mis mijn dopamine nu… heb ook niks ‘heftigs leuks’ op de rol staan wat me motiveert en het weer is ook k*t…
Extra ergernis is dat ik dus voor dopamine-fix ga scrollen en nu al een boek, XLpees-en-kogelbeschermers (ok die zocht ik al een tijdje dus nu eindelijk gevonden), een broekriem en een elleboogbandage heb besteld. En heb gereageerd op een advertentie van kittensterwijl we er helemaal niet over hebben gehad om er katten bij te nemen maar ze zijn zo cute