Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 08:59

We zouden vandaag lente sale filmpjes maken maar er ligt nog 30 cm sneeuw... We gaan nu toch maar vast vooruit werken voor volgende winter :+

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 09:59

We krijgen geld terug van de energiemaatschappij, máár ze willen wel het termijnbedrag omhoog zetten. :roll:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 10:02

Hoe bizar snel de tijd gaat. Een jaar terug veranderde deze week in een van de heftigste weken die ik ooit heb meegemaakt. Maar dat de tijd zo snel zou gaan is eigenlijk niet te volgen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:02

Myfairytale schreef:
We krijgen geld terug van de energiemaatschappij, máár ze willen wel het termijnbedrag omhoog zetten. :roll:

Ik moest betalen dus dat ze het omhoog wilde snap ik. Maar waarom per maand meer omhoog als het totaal dat ik bij moest betalen? Dan heb ik na 1 maand dus al meer bijbetaald als dat ik dit jaar moest doen???

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:11

Trouwens datalek odido heb je kans dat je rekening geplunderd kan worden door automatisch incasso. _-:(

Denk dat ik maar eens moet gaan denken over overstappen. Maar betaal nu nog geen 60 euro in de maand voor mobiel en internet thuis.

Ben benieuwd of ik nog een extra opvlamming reuma ga krijgen. Dan moet ik maar zorgen dat ik uit de buurt van het ziekenhuis blijf. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:12

Is dat zo? Maar die kan je toch weer terugdraaien dan?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:13

Gelukkig wel, maar wel iets om in de gaten te houden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:13

Ja, goed dat je het zegt hoor, ik zal opletten.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:15

MyWishMax schreef:
Myfairytale schreef:

Ik moest betalen dus dat ze het omhoog wilde snap ik. Maar waarom per maand meer omhoog als het totaal dat ik bij moest betalen? Dan heb ik na 1 maand dus al meer bijbetaald als dat ik dit jaar moest doen???

Ook zoiets geks.
Heb wel een vermoeden waarom energiemaatschappijen het willen hoor, maar weet het niet helemaal zeker.

Wij gaan niet mee in die verhoging, we laten het zo staan.
Als we heel veel terug hadden gekregen hadden we het termijnbedrag wel verlaagd overigens.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:18

Ik vind het digitale tijdperk van de energiemaatschappijen sowieso een ergernis. Ze kunnen je van alles proberen wijs te maken. Ik wil het liefst weer terug naar analoog, want wij krijgen nu rekeningen die ik voorheen nog nooit heb verstookt. Om te testen heb ik voor de kerst mijn stenenmachines uitgezet bijvoorbeeld, een heel dure gast-inwoner is elders gaan wonen, extra vriezer is uitgezet en nog stijgen de verbruikwaarden van stroom het dak uit. Heel bizar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:21

Myfairytale schreef:
MyWishMax schreef:

Ook zoiets geks.
Heb wel een vermoeden waarom energiemaatschappijen het willen hoor, maar weet het niet helemaal zeker.

Wij gaan niet mee in die verhoging, we laten het zo staan.
Als we heel veel terug hadden gekregen hadden we het termijnbedrag wel verlaagd overigens.

Ik heb het ook lager gezet als dat zij automatisch deden. En houd het ook gewoon bij in het jaar. Maar bij jullie vindt ik het helemaal stom. Ook al is het bij mij wel elk jaar duurder geworden zelfs als ik minder verbruik. Altijd is er wel iets anders waardoor het duurder wordt...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:59

Marcella schreef:
Trouwens datalek odido heb je kans dat je rekening geplunderd kan worden door automatisch incasso. _-:(

Volgens de banken zelf is dat risico niet zo groot:
Citaat:
Incasso?
In het bestand waar de hackers toegang toe hadden stonden ook bankrekeningnummers. Dat roept de vraag op of ze daarmee dan ook via automatische incasso's geld van je rekening kunnen afschrijven. De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) zegt dat daar het gevaar niet zit. "Als criminelen dat willen doen, moeten ze eerst een zakelijk account openen en toestemming vragen om automatische incasso's uit te voeren."

En je kan ook nog eens bij iedere incasso tot acht weken daarna zelf het geld terugboeken. Als het om een onterechte incasso gaat, heb je zelfs dertien maanden de tijd. Je kan dan een Melding Onterechte Incasso doen bij de bank. Het bedrijf dat het geld afschreef moet dan aantonen dat je daarvoor toestemming gaf. Is die er niet, dan stort de bank het geld terug.

Kortom, dat is volgens de banken allemaal te omslachtig. "Criminelen willen zo snel mogelijk aan geld komen. Dat doen ze door je rechtstreeks te bellen, ze gaan voor de makkelijkste weg."
https://nos.nl/artikel/2602301-waar-moe ... ens-hebben

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 12:28

Mijn neus loopt echt leeg. Word er helemaal leip van.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 15:12

onweer dus een bibberende hond

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 16:03

Allemaal overleggen staan waar ik helemaal de tijd niet voor heb deze week. Ik baal eigenlijk gewoon van een collega die heel slecht heeft gecommuniceerd, waardoor nu alles haastig bij elkaar geraapt moet worden voor een accountantscontrole.

Edit: lekker handig ook die carnaval ertussen. Kan niemand bereiken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 16:29

Maddy heeft gisteren mijn crps voet geschrampt met een hoef, geen gewicht op gehad. En ik denk dat ik er normaal geen last van had gehad, maar omdat het Drama Voet is, is hij helemaal paars. Als ik een tijdje loop doet het steeds minder pijn en ik kan dan ook alles, kleur wordt normaler. Maar dan ga ik even een uurtje zitten.. Hoppa helemaal weer stijf en dik en paars.

Kom op zeg, jij was rustig voet! Gewoon snel weer normaal doen jij

Oh en dan kom ik net op stal, is de kraan bevroren. Hopelijk kunnen ze even een dag volhouden met 90 liter en doet hij het morgen weer := ik ga nu niet 50 meter op en neer lopen met emmers water

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:10

Ik wilde net iets van mijn boiler aflezen en ging bijna op mijn plaat. Hurken gaat duidelijk nog steeds niet met mijn enkel. Nu heerlijke pijnscheuten.

Jij ook beterschap, Sintara :(:)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:14

Puppy is net in een ontzettend gore sloot gesprongen, die ging dus linea recta naar de douche. En ik denk dat die erbij kan als haar ergernis _O-

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:44

Had bewust deze week even geen afspraken gedaan met klanten etc voor een weekje rust, zelfzorg (want vorige week flink verkouden geworden) en wat rommelen enzo…

en nu verveel ik me -O- want ADHDer en mis mijn dopamine nu… heb ook niks ‘heftigs leuks’ op de rol staan wat me motiveert en het weer is ook k*t… -O-

Extra ergernis is dat ik dus voor dopamine-fix ga scrollen en nu al een boek, XLpees-en-kogelbeschermers (ok die zocht ik al een tijdje dus nu eindelijk gevonden), een broekriem en een elleboogbandage heb besteld. En heb gereageerd op een advertentie van kittens :Y) terwijl we er helemaal niet over hebben gehad om er katten bij te nemen maar ze zijn zo cute :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:52

Mentaal een flink heftige schooldag gehad, dus nu hoop ik heel hard dat mijn dressuurles straks goed genoeg is om mijn hoofd even leeg te krijgen :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:58

denisesilver schreef:
Ik wilde net iets van mijn boiler aflezen en ging bijna op mijn plaat. Hurken gaat duidelijk nog steeds niet met mijn enkel. Nu heerlijke pijnscheuten.

Jij ook beterschap, Sintara :(:)

Oh au, jij ook sterkte / beterschap!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 18:32

Zilfstar schreef:
Had bewust deze week even geen afspraken gedaan met klanten etc voor een weekje rust, zelfzorg (want vorige week flink verkouden geworden) en wat rommelen enzo…

en nu verveel ik me -O- want ADHDer en mis mijn dopamine nu… heb ook niks ‘heftigs leuks’ op de rol staan wat me motiveert en het weer is ook k*t… -O-

Extra ergernis is dat ik dus voor dopamine-fix ga scrollen en nu al een boek, XLpees-en-kogelbeschermers (ok die zocht ik al een tijdje dus nu eindelijk gevonden), een broekriem en een elleboogbandage heb besteld. En heb gereageerd op een advertentie van kittens :Y) terwijl we er helemaal niet over hebben gehad om er katten bij te nemen maar ze zijn zo cute :+

Wat mij heel erg helpt is de wifi op de telefoon uit tussen 10 en 5. Ik merk dat ik er echt creatiever van wordt, maar ook veel meer rust in mijn hoofd heb. Adhd is nog niet bij mij vastgesteld,maar ik kan je wel begrijpen dat je graag iets van een prikkel wilt. En ik vind het heerlijk dat ik ongestoord mijn gang kan gaan.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 19:09

Morgen begint mijn nieuwe baan en ik ben zenuwachtig zo onnodig denk ik maar goed.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 19:15

Succes morgen Sanano!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 19:25

Leuk, wat voor werk ga je doen, Sanano?