Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 08:19

MuSLi schreef:
Klinkt als het moment om het te laten voor wat het is. En verder te gaan...

Mee eens.

Wat vervelend @Jolliegirl, nooit leuk om een eenzijdige vriendschap te hebben -O-

Licor

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 09:30

Weet iemand in welke fysieke winkel je vetwrap kunt kopen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 09:32

Licor schreef:

Dierenarts
Veel ruitersport zaken.
Action.
Kruidvat

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 15:45

DuoPenotti schreef:
Licor schreef:

Dierenarts
Veel ruitersport zaken.
Action.
Kruidvat

Aanvulling:
Welkoop
Diertotaal
Discus
Sowieso veel diervoeder zaken die ook paardenspullen verkopen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 17:42

DuoPenotti schreef:
Grappig er is zelfs een topic over in 2012
[LZP] Sticker op een pet

Maar ik vind het geen gezicht.
Zou zijn om te laten zien dat het een echte is.
Tja. Dan geloven andere dat toch niet?
Maar ik draag alleen maar petjes waar ik zoiets niet hoef af te vragen :D

_O- Oh my ik heb dat compleet gemist :D . Op de golfbaan zie ik dat ook niet mss zijn dat andere caps (zit geeneens een sticker op zeg 8-) )

Die vriendin…de vraag is idd; wil je er zelf graag mee verder of zit het je wel gebakken. In het eerste geval zand erover en in het tweede geval; toedeledokie en geen energie meer in stoppen. Kàn natuurlijk zijn dat ze zo met zichzelf / de voorbereidingen bezig zijn dat ze in een tunnel is beland van de stress en de focus. Veel appjes krijgt in deze fase en je bericht ook sneller mist.
Weet je of de uitnodiging zijn verstuurd nadat ze jou had gevraagd te fotograferen? Dan sta je mss op een andere lijst. Weet het niet hoor maar er kunnen dus verzachtende omstandigheden zijn.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 17:55

Ben ik onredelijk als ik van m’n huisgenoot eis dat ze niet zingt onder de douche?
Mijn kamer zit naast de badkamer en ik hoor alles wat in de badkamer gebeurt. Ik kan echt niet tegen haar valse kattengejank, maar vind mezelf een zeikerd :+. Zelfs door m’n NC koptelefoon hoor ik het.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 18:01

deksel schreef:
Ben ik onredelijk als ik van m’n huisgenoot eis dat ze niet zingt onder de douche?
Mijn kamer zit naast de badkamer en ik hoor alles wat in de badkamer gebeurt. Ik kan echt niet tegen haar valse kattengejank, maar vind mezelf een zeikerd :+. Zelfs door m’n NC koptelefoon hoor ik het.

Als het urenlang is wel, maar paar minuten is te overzien toch? :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 18:05

deksel schreef:

Van mijn huisgenoot mocht ik ook geen podcasts luisteren onder de douche.

Heb gezegd dat ze best 15 min dat kon aanhoren. :+

Dus vind dat jij ook best Max 20 min gezang aan kan horen. :))

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 18:11

deksel schreef:

Eisen wellicht niet, maar eens opgooien dat ze echt heel vals zingt en het klinkt alsof ze in je oren staat te blèren kan ook weleens voldoende zijn }:)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 18:18

Jolliegirl schreef:
Oke..iets persoonlijks...

Een goede vriendin van me ( al twijfel ik of dit nog zo is...) Gaat trouwen.
Ze had me gevraagd voor foto's te maken, dit heb ik afgewezen omdat wij eigenlijk op vakantie zouden zijn.
Dit ging uiteindelijk niet meer door.
Aangeboden dat ik alsnog kon indien het nodig was. Niets meer gehoord.
Geen uitnodiging geen kaart niets ontvangen

Moet ik haar uit respect nu een gefeliciteerd kaart sturen aankomend weekend als ze getrouwd is?

Ergens vind ik het ronduit schandalig dat ik geen kaart heb ontvangen.
Contact komt steeds van mijn kant, niet van haar( ik gooi dat nu op het feit dat ze druk is) maar het irriteerd me.

Ik ben normaal helemaal niet zo, maar eigenlijk wil ik niet eens een kaart sturen en ben ik benieuwd of ze contact met me opneemt, en dan kan ze de terugkoppeling krijgen dat ik niet eens een uitnodiging of iets heb gehad...

Is ze niet in de veronderstelling dat jij gewoon komt? Weet niet wanneer er gesproken of jij foto's wilde komen maken maar als jij de details van waar en hoe laat al weet, denkt ze misschien gewoon dat jij komt?

Anders zou ik geen kaart sturen en klaar zijn met de vriendschap. Een goede vriendin die je niet uitnodigd is echt einde vriendschap voor mij.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 18:19

Marocje schreef:
deksel schreef:

Eisen wellicht niet, maar eens opgooien dat ze echt heel vals zingt en het klinkt alsof ze in je oren staat te blèren kan ook weleens voldoende zijn }:)

Ja dat heb ik ook gedaan. Ze vindt dat ik inderdaad dat ik me er over heen moet zetten. Toen ik net tegen haar zei dat ze moest ophouden zei ze: “Ja je kan toch wel ff 5 minuten je koptelefoon opdoen”. Probleem is, zij spendeert gemiddeld 30-60 min in de badkamer. Overigens vind ik muziek afspelen of een podcast echt geen probleem. Ze mag van mij ook lekker vals zingen op d’r kamer, dat maakt me echt niet uit. Alleen de combinatie vals zingen ín de badkamer is echt gruwelijk :'). Maar goed, misschien ben ik gewoon een (autistische) zeikerd!! Dan moet ik daar genoegen meenemen ;(.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:11

Kan je zo maar een operatiekamer in enuitlopen? Ik kijk momenteel Grey’s anatomy en ik erger me er zo aan dat mensen in en uit de OK lopen. In het echt, zit die deur niet gewoon op slot? Een chirurg kan zich toch doodschrikken als er iemand net wat te hard binnen komt of als iemand per ongeluk de verkeerde deur opentrekt. Ik zie zoveel dingen fout gaan. :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:16

De deuren zitten niet op slot, maar in het echt wordt er niet zoveel heen en weer gelopen als op tv ;)
Bij bijv. protheseplaatsingen zit er ook duidelijke info op de deur dat je alleen naar binnen mag als dat echt nodig is, omdat bekend is dat deuropeningen geassocieerd zijn met infecties.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:19

Ik had ook een (slechthorende) huisgenoot die urenlang per dag heel vals zong. En dan musical liedjes met flinke uithalen. En graag dus urenlang in de avond. Daar heb ik wel mee besproken dat hij dat niet meer na een bepaalde tijd ging doen.

Maar hij was aan een oor doof dus hoorde zelf niet hoe hard en vals het was. :+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:20

Zijn er speciale rouwauto's die 24/7 ingezet kunnen worden om een verkeersslachtoffer op te halen?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:28

MarlindeRooz schreef:
Ik had ook een (slechthorende) huisgenoot die urenlang per dag heel vals zong. En dan musical liedjes met flinke uithalen. En graag dus urenlang in de avond. Daar heb ik wel mee besproken dat hij dat niet meer na een bepaalde tijd ging doen.

Maar hij was aan een oor doof dus hoorde zelf niet hoe hard en vals het was. :+

Omg, mijn huisgenoot is dus ook doof aan een oor. Dat speelt sowieso ook mee in het harde en valse gezang.

De antwoorden hebben het in ieder geval wel in perspectief geplaatst! Thanks.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:50

Nyaleti schreef:
Jolliegirl schreef:
Oke..iets persoonlijks...

Een goede vriendin van me ( al twijfel ik of dit nog zo is...) Gaat trouwen.
Ze had me gevraagd voor foto's te maken, dit heb ik afgewezen omdat wij eigenlijk op vakantie zouden zijn.
Dit ging uiteindelijk niet meer door.
Aangeboden dat ik alsnog kon indien het nodig was. Niets meer gehoord.
Geen uitnodiging geen kaart niets ontvangen

Moet ik haar uit respect nu een gefeliciteerd kaart sturen aankomend weekend als ze getrouwd is?

Ergens vind ik het ronduit schandalig dat ik geen kaart heb ontvangen.
Contact komt steeds van mijn kant, niet van haar( ik gooi dat nu op het feit dat ze druk is) maar het irriteerd me.

Ik ben normaal helemaal niet zo, maar eigenlijk wil ik niet eens een kaart sturen en ben ik benieuwd of ze contact met me opneemt, en dan kan ze de terugkoppeling krijgen dat ik niet eens een uitnodiging of iets heb gehad...

Is ze niet in de veronderstelling dat jij gewoon komt? Weet niet wanneer er gesproken of jij foto's wilde komen maken maar als jij de details van waar en hoe laat al weet, denkt ze misschien gewoon dat jij komt?

Anders zou ik geen kaart sturen en klaar zijn met de vriendschap. Een goede vriendin die je niet uitnodigd is echt einde vriendschap voor mij.

Ik weet niet eens hoe laat het begint, zo ver waren we niet eens gekomen.
Weet ook niet waar het is.

Eenzijdige vriendschap, goede bewoording.

Het gekke is, er is nooit ook maar enig woord gevallen tussen ons...en op de koffie ook nooit wat aan de hand geweest...snap er werkelijk niets van.

Maar wil haar hier nu in haar laatste dagen voor de trouwerij ook niet mee storen....

Bedankt voor de adviezen, ik ben eruit.
Ik stuur geen kaart, en als er dan geen contact meer komt vanuit haar is het gewoon klaar.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 23:07

marleen_88 schreef:
Zijn er speciale rouwauto's die 24/7 ingezet kunnen worden om een verkeersslachtoffer op te halen?

Ja, er zijn diensten die overleden mensen 24/7 van welke locatie met welke doodsoorzaak ook ophalen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 23:13

Afbeelding

Altijd als ik hier langs rijd vraag ik mij af wat voor soort mast dit is. Kan er niks over vinden op het wereld wijde web. Een telefoonmast is het niet. Wie weet het antwoord?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 23:23

Zendmast voor 1 of andere piraten radiozender?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 23:30

Ben er achter gekomen dat het een vakwerkmast is. Waar het dan voor dient geen idee. Zit een hek omheen. Maar weet nu in elk geval hoe het heet. :D

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 01:55

Hhilde schreef:
marleen_88 schreef:

Ja, er zijn diensten die overleden mensen 24/7 van welke locatie met welke doodsoorzaak ook ophalen.

Verkeersslachtoffers worden meestal door een ambulance opgehaald.
Die komt immers sowieso opdagen bij een verkeersongeval met letsel.
formeel mag een ambulance geen dode mensen vervoeren maar dan staat er 'Dead on arrival' in het papierwerk. Als er geen andere gewonden zijn die nog wel geholpen kunnen worden is het ook te dol om het slachtoffer langs de weg te laten liggen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Dead_on_arrival

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 09:05

Hhilde schreef:
marleen_88 schreef:

Mijn vader is 'gewoon' rond 3:00 's nachts thuis door het 'lokale' rouwcentrum met een rouwauto opgehaald. Was geen speciale dienst oid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 12:25

Ik heb af en toe zo'n moment dat er een flits (supersnelle herinnering) door mijn hoofd gaat, daar krijg ik dan een bepaald gevoel bij, alleen kan ik dat gevoel dan even niet plaatsen. Het gevoel kan werkelijk alles zijn.

Hoe heet dit fenomeen? En hoe kom ik er achter welke herinnering het is. Want alles is echt in een fractie van een seconde ook weer weg :')

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:09

Voor natuurkundigen,
Is het echt waar dat heet water sneller bevriest dan koud water?
en hoe werkt dat dan.

Ik weet wel dat je sneeuw kan maken door bij heel koud weer [DON'T TRY THIS AT HOME!] kokend water in de lucht te gooien.
De theorie is dat het water vernevelt en dat de stoom de meeste warmte met zich mee neemt waardoor de nevel van vloeibaar water heel snel bevriest. Werkt dit ook zo zonder verneveling?