Begin nu ernstig twijfelen aan mijn intelligentie nu

Ik dacht nog even aan het sprookjesbos in Valkenburg, maar daar kwam ik ook niks op tegen.
Ik weet het gewoon serieus niet meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LWDaisy schreef:Marjo schreef:Ik heb nog nooit zoveel mensen moeten teleurstellen... sorry, ik ben niet jouw Secret Santa
Oh poep zeg![]()
Oke SS, ik ben aan de slag gegaan met de rondjes, je hebt er zo veel werk in gestoken dat het schandalig zou zijn als ik ze niet zou gebruiken!
Ik had er eerst 90 - daarna het hooi nog eens uitgeplozen, daar nog 2 verloren rondjes gevonden = 92 in totaal. Ofwel hebben de katten er eentje gejat, ofwel mijn vriend (die eet papieren bingo-lootjes omdat hij denkt dat dat grappig is, ik zie hem er dus wel toe in staat een rondje te verstoppen...)
Ik heb dus nog 2 mogelijke kandidaten over...
Banjer ben jij mijn ss? Ik vroeg me al af of het konijnenhooi was, en nu lees ik net de vraag of jij je nieuwe konijnen al hebt opgehaald
M_D_H schreef:boeflover schreef:Wow een dag niet online geweest en zoveel bij moeten lezen. Wat een leuke pakketten allemaal, echt super persoonlijk stuk voor stuk.
Volgens mij heb ik de SS van MDH inmiddels door, en dan is ze idd gemeenzo gemeen dat het voor de hand ligt hahaha
Would you care to share?
Want ik ben nog steeds niet verder dan toen ik zaterdag begon
marleen_88 schreef:Wat een leuke pakketten weer, heerlijk om van mee te genieten!
Ik doe nog maar een poging..
Yonker ben jij dan mijn Santa? Het adres komt uit in VS Yonkers, lijkt erg op jouw naam?
boeflover schreef:M_D_H schreef:
Would you care to share?
Want ik ben nog steeds niet verder dan toen ik zaterdag begon
Mijn gedachte was iemand die heel dicht bij je staat en ook in 9 pagina’s (!) terug komt in je eigen berichten. Maar ik kan het mis hebben, echt moeilijke hints maar het zal vast duidelijker worden als je pakket arriveert hoop ik voor je?
LWDaisy schreef:Eindelijk tijd voor mijn verslag!!
Ik heb een *** drukke week achter de rug - mijn badkamer is maandag gesloopt, op dinsdag ontplofte het nieuwe douchescherm in 1 miljoen stukjes in de gang/badkamer, dus het was best wel hectisch![]()
Gisteren kwam ik na een lange dag thuis, lasagne in de oven gemikt.. DINGDONG, pakjeeee![]()
![]()
[ [url=m/XWVBF3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Schaar erbij, knip knip.
Ik moest meteen heel erg lachen om de berg hooi, en mijn katten waren niet weg te slaan bij de doos. Normaal hebben ze heel het huis om in te spelen, maar doordat de geur van silicone nog heel erg in de gang hangt, hebben ze enkel de woonkamer en keuken, en die hele leuke lichtjes en sprieten hooi waren érg aantrekkelijk voor Sansi & AryaHeel leuk gedaan trouwens, die lichtjes!
![]()
[ [url=m/nScn4f.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/E6qTvV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alles netjes uitgestald op de tafel, na het verwijderen van het hooi. Daarbij heel voorzichtig geweest om de houten rondjes niet per ongeluk mee in de zak hooi te proppenWat moet je daar veel werk aan gehad hebben SS! Wauw!! Kaartje was ook héél leuk, sorry dat je me even een moeilijk lootje vond! Je hebt het SUPER gedaan!!
Zoals je ziet zijn mijn katten niet opgevoed haha, de lichtjes waren véél te leuk om Sansi van tafel te krijgen![]()
[ [url=m/FgrQQU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn vriend kon zich ook niet echt inhouden, die heeft meermaals een tik op zijn vingers gekregen
Ik heb het kind in hem zijn zin gegeven, zoals je al eerder op het filmpje zag, en we hebben de glitterbom in de woonkamer afgeschoten. Ik dacht "ach, het zijn maar glitters, een dag eerder lag er nog een spiksplinternieuw douchescherm aan diggelen in de gang, glitters zijn niet erg"![]()
Edit: sfeerbeeld na de plop toegevoegd!![]()
[ [url=m/BeQTfj.png]Afbeelding[/url] ]
Ik heb alles, behalve het gouden pakje, uitgepakt. Ik wilde eerst de hints oplossen, maar ondertussen kreeg ik een videocall van mijn mama die graag de nieuwe badkamer wilde zien, en die zei "ooh pakjes, OPEN MAKEN, NUU!" en tegen mijn mama zeg je niet nee hahaha.
Ook Arya was héél nieuwsgierig, ze willen vooral de lichtjes en de houten rondjes, maar dat zijn MIJN rondjes hahaha! Ze zijn trouwens heel blij met hun snoepjes!!En ik met al mijn pakjes, je hebt het echt super goed gedaan hoor!! Heb je nou expres hooi tegen de handschoenen aangegooid?
Het prikt er in ieder geval niet door, geweldig goede keuze dus!!
Ik kan niet wachten om gipsen eendjes te gaan maken, en mijn koffie gaat nu nog 10x lekkerder zijn in dat prachtige koffietasje! De haarband is ook meer dan welkom, volgens mij past deze zelfs onder de helm van mijn scooter, wat echt top is, want ik kan de klep van mijn helm niet volledig sluiten omdat die (en mijn bril) dan aandampt, maar daar krijg ik zo'n rood winterhoofd van haha, dat zal nu wel opgelost zijn!
En de eendjes zullen zich vast snel thuis voelen in de jacuzzi
Heel erg bedankt hoor Santa, ik ben overal suuuuuper blij mee!!
![]()
[ [url=m/lBlmNw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben daarna aan de slag gegaan met de hints - hint 1 was duidelijk genoeg getekend hoorHint 2 was echt ge-wel-dig, ik herkende het Fort vrij snel, wat leuk dat je dat gedaan hebt!! Ik had 35 puzzelstukjes.. Ik zal wel een oen zijn, maar zie de link niet, sorry
Voor hint 3 heb ik Google moeten inschakelen, ik ben heel wereldvreemd als het op Nederlandse vlaggen aankomt
Ik kom uit op Utrecht en Gelderland - klopt dat? Ik ben daarmee aan de slag gegaan, en ben door het topic gaan spitten. Lijstje gemaakt en iedereen doorstreept die al geraden was. Daarna de overgebleven bokkers hun woonplaatsen gaan controleren - de blanco's en niet specifieke plaatsen heb ik opzij geschoven, hopelijk was dat een correctie gedachtegang haha, je vraagteken bij die hint deed me twijfelen
Daarna hield ik 6 mensen over, waarvan er eentje vandaag nog geraden is, maar waarvan ik niet dacht dat het mijn SS was. Als ik op het grensgebied Utrecht/Gelderland afga, dan gok ik dat Marjo mijn SS is... Heb ik dat goed? Zeg aub ja, het gouden pakje steekt mijn ogen uit
![]()
[ [url=m/rGR6C3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb de rondjes nog niet gecontroleerd - dat is plan B, als gok A fout is![]()
Wie je ook bent, SS - DANKJEWEL voor dit leuke pakket
xZiva_ schreef:Hey maar grensgebied utrecht/gelderland woon ik ook(ik woon in gelderland, plaats naast mij is utrecht
)
LWDaisy schreef:xZiva_ schreef:Hey maar grensgebied utrecht/gelderland woon ik ook(ik woon in gelderland, plaats naast mij is utrecht
)
Maak het me nou niet moeilijk![]()
![]()
![]()
Dus: mijn vriend kwam zonet met nog 2 schijfjes aanzetten. De laatst ge-update lijst die ik gevonden heb, bedraagt 94 namen - en nu heb ik 94 schrijfjes![]()
Nu begrijp ik er he-le-maal niks meer vanMisschien redeneer ik gewoon fout hoor - ik heb de lijst overgeschreven en de namen van de schijfjes daarop afgestreept, ik dacht dat dat de bedoeling was, maar 94 min 94 is natuurlijk 0, zo hou ik geen enkel schijfje over... Santa, als je niet Banjer bent, help dan even aub hahaha!
Mijn hint: "Om je veel tijd te besparen, zitten er in de doos houten schijfjes. De bedoeling is dat er eentje overblijft.
Er zijn ook drie enveloppen met hints. Met wat online speurwerk zou je er dan achter kunnen komen wie ik ben.
Kom je er niet uit? Het laatste gouden cadeau geeft het zeker prijs!"
Hint 1: ik woon boven de rivieren (daarbij een tekening met een kaartje van NL)
Hint 2: een puzzel die ik opgelost heb. Op het kaartje dat er bij zat: "bijna ... puzzelstukjes" --> die snap ik niet haha, ik had 35 puzzelstukjes, 35 is bijna 36,37,38,39,40,...![]()
[ [url=m/iUemJM.png]Afbeelding[/url] ]
Hint 3: vlaggen (Gelderland en Utrecht)
De postcode van de verzender, handgeschreven op het pakketje (volgens mij dus een hint) = 6704 AG = Wageningen
Naast de postcode, ook handgeschreven staat naast een komma het cijfer 3. Ik gokte op nr 3 van de lijst, omdat het rondje waar Banjer op staat gisteren nog vermist was. En Banjer woont "Daar waar het land eindigt en het water begint", er loopt een rivier tussen Gelderland/Utrecht, en er zat hooi als vulling in mijn pakket en Banjer heeft konijntjes. Maar nu heb ik dus een schijfje gevonden met Banjers naam daarop...
HELPIk voel me heel dom haha!
Jolien87 schreef:Lavitabella schreef:Geen slapeloze nacht voor jou !!
Ik ben inderdaad je Santa![]()
Ik zal de hints even toelichten:
Allereerst de foto's!
Santakuikentje. Zo voelde jij je omdat het je 1e keer was. Die van mij ook!
A dirty mind is a joy forever. Nou dit kan je denk ik wel plaatsen bij jou af en toe. Maar ik was nummer 69 op de lijst met deelnemers!
De eetzaal op Zweinstein. We vinden Harry Potter beide leuk.
Kerstdorp. Jij hebt een kerstdorp. Ik hier thuis ook ! Nu kan ik daar eindelijk een foto van plaatsen.
Legends are born in october. Dat zijn we ook beide.
Dan hint 6.
'Helaas' heb je die niet goed gegokt. Ik snap wel hoe je denkt. Maar ik ben de persoon die werkt bij de chocoladefabriek van de M & M's! Als je achterop kijkt zie je ook M ars staan.
Geen waarschuwing is ook een waarschuwing ging meer over de glitters. Maar zo te zien viel de rommel nog mee haha.
En de rest heb je inderdaad goed ! Mijn naam is Italiaans. De naam van mijn hond toevallig ook. Maar dat heb ik hier niet vermeld.
Hopelijk heb je toch wat plezier gehad met de hints door de sneeuw en de glitters. Ik had namelijk geen idee hoe ik dit moest aanpakken.
En ik ben ver in je berichten gedoken, zo wist ik dat je Happy Buddha lekker vond.![]()
Veel plezier met je pakket.
Ik ben er nog steeds stil van, ik ben zo blij met je pakket.
Hahaha die 69 is goed gevonden
Wat superleuk, die foto's. Ik had al zo'n vermoeden dat de foto's op de eerste kaart hints waren ik wist ook niet zo goed welke daar wel of niet onder vielen. Echt superleuk bedacht.
Ooh! Wat slim van je. Ik vind het spel echt heel leuk, dat gaan we hier gauw een keer spelen.
Nou, we hebben vooral veel glitters overal gehad. Mijn vriend is me eerst te lijf gegaan met de stofzuiger voor ik kon opstaan.
Maar ik kon er wel om lachen en vond de glittersneeuw een leuke dimensie geven aan het pakket en de hints.
Je hebt echt heel veel moeite gedaan om zo diep in mijn berichten te duiken, daarmee waardeer ik het des te meer. Ik vind HB van Rituals zó lekker, zeker in de winter dus daar weet ik wel raad mee.
Lavitabella schreef:Met je uitleg erbij denk ik dat je zo slecht nog niet denkt hoor, dus je hoeft je zeker niet dom te voelen!! Ik ben benieuwd naar je Santa!
theadora99 schreef:8nnemiek schreef:Jee..
Gegoogled op 'decoderen'.. Toen vond ik uiteindelijk een site die er cijfers van maakte als ik 'Base64' aanklik (whatever dat is.. ik heb echt geen flauw idee wat ik nu aan het doen ben)..
En nu heb ik:
58.595272
en
47.576927
En nu kom ik in Rusland uit![]()
En als ik ze omdraai in Kazachstan.
Ik kom echt niet verder, sorry Santa
Je bent op de goede weg!!
Je moet de bovenste hiervan combineren met de bovenste morse code (25.nogwat en 58.59…..). Dan kom je op een land uit. Dat nog een keertje doen met de onderste en dan kom je op nog een land. Dat zijn nogmaals geen locaties, maar hints naar iets anders.