Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:58

Waar het imo vooral fout gaat is bij mensen zoals de buurman van mijn zusje. Die gewoon buiten op straat loopt terwijl zijn vrouw in isolatie is. Ja, hij is negatief getest, en zijn vrouw ligt apart volgens hem. Maar een test is een momentopname. Door mensen die de isolatie en quarantaine regels niet (goed) naleven krijg je dat het alleen maar verder kan verspreiden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:05

Mijn nichtje die op curaçao verblijft sinds vorig jaar wilde nu naar Miami vluchten omdat curaçao in lockdown ging
Zij en haar man positief getest
Twee weken later hebben ze vrienden met hun paspoort laten testen en met die negatieve test zitten ze nu in Miami

Bizar toch

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:22

SusanH schreef:
Waar het imo vooral fout gaat is bij mensen zoals de buurman van mijn zusje. Die gewoon buiten op straat loopt terwijl zijn vrouw in isolatie is. Ja, hij is negatief getest, en zijn vrouw ligt apart volgens hem. Maar een test is een momentopname. Door mensen die de isolatie en quarantaine regels niet (goed) naleven krijg je dat het alleen maar verder kan verspreiden.

Als hij op dag 5 negatief test hoeft ie niet meer thuis te blijven...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:23

Echwel schreef:
Mijn nichtje die op curaçao verblijft sinds vorig jaar wilde nu naar Miami vluchten omdat curaçao in lockdown ging
Twee weken later hebben ze vrienden met hun paspoort laten testen en met die negatieve test zitten ze nu in Miami

Bizar toch

Leuk, zulke familie. Echt achterlijk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:24

Echwel schreef:

Bizar toch

Vooral bizar dat er gewoon met andermans paspoort getest kon worden en dat dit dus blijkbaar niet te checken is.
Bij geen klachten mag je met 2 weken toch gewoon weer de hort op!?....
Testen heeft sowieso geen nut voor ze gezien ze nog tot 8 weken positief kunnen testen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:39

SusanH schreef:

Loopt hij 'op straat' of gaat hij ook bij mensen naar binnen, de winkels in, op een terras zitten etc?

Geen idee hoe het zit want ik heb het nooit aan de hand gehad, maar moeten huisgenoten van een corona patient net zo lang thuis blijven als dat de patient ziek is?

MoniqueT

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:50

Hier is gisterenavond een van onze schilders ontslagen. Hij vertelde bij vertrek dat de hele klas van zijn zoon in quarantaine zat, omdat er een leerling positief was. Hij moest zelf zijn vijfdaagse test gisterenavond gaan doen, daarom wilde hij wat eerder weg. De teamchef en zijn collega ontploften! Waarom hij niet eerder wat gezegd had en zijn collega´s en ons in gevaar had durven brengen door gewoon te komen werken.

Gelukkig testte hij negatief en hebben we alleen buiten contact gehad, maar toch ... Hij had geen vast contract, zat in zijn proeftijd en hoeft niet meer terug te komen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:52

MoniqueT schreef:
Hier is gisterenavond een van onze schilders ontslagen. Hij vertelde bij vertrek dat de hele klas van zijn zoon in quarantaine zat, omdat er een leerling positief was. Hij moest zelf zijn vijfdaagse test gisterenavond gaan doen, daarom wilde hij wat eerder weg. De teamchef en zijn collega ontploften! Waarom hij niet eerder wat gezegd had en zijn collega´s en ons in gevaar had durven brengen door gewoon te komen werken.

Gelukkig testte hij negatief en hebben we alleen buiten contact gehad, maar toch ... Hij had geen vast contract, zat in zijn proeftijd en hoeft niet meer terug te komen.

Bij ons mogen deze mensen gewoon naar hun werk... Bij jullie zijn de regels anders?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:00

Geen idee, maar dat hij niks gezegd had, was blijkbaar genoeg, omdat zowel mijn man als de inwonende schoonvader van zijn collega, heel kwetsbaar zijn. Ik denk ook wel dat zijn hele negatieve werkhouding meespeelde, hij probeerde echt onder de rotklusjes uit te komen. Wij zijn blij dat we hem niet meer zien.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:12

Cer schreef:
SusanH schreef:

Loopt hij 'op straat' of gaat hij ook bij mensen naar binnen, de winkels in, op een terras zitten etc?

Geen idee hoe het zit want ik heb het nooit aan de hand gehad, maar moeten huisgenoten van een corona patient net zo lang thuis blijven als dat de patient ziek is?

Hier laatst gehad met een vriend. Zijn kind was positief en is in isolatie gegaan op de zolderkamer. Eten hebben ze voor de deur gezet. Ze gebruikten gescheiden toiletten en andere plaats om tanden te poetsen. Dus geen contact.
Dan is het een kwestie van 5 dgn quarantaine en test je op dag 5 negatief, dan mag je overal weer heen. Kwamen ze in aanraking met de besmette persoon, dan gaat steeds de quarantaine opnieuw lopen vanaf het laatste contact moment.

Probleem is alleen dat in sommige situaties echte isolatie niet mogelijk is. Dan blijf je contactmomenten houden. Dan gaat je quarantaine pas lopen als de besmette persoon officieel weer uit isolatie mag en naar buiten mag. Pas dan gaat de 5 dagen quarantaine van de andere in dat geval in.
Maar als je wel echt gescheiden leeft en er geen contact momenten zijn mag je vanaf dag 5 bij een negatieve test wel weer naar buiten of ergens heen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:16

Corona paspoort is ook goedgekeurd door Brussel las ik....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:33

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:59

Popstra schreef:

Dit is een goed vooruitzicht voor de toerisme

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 14:26

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 14:57

purny schreef:
Popstra schreef:

Dit is een goed vooruitzicht voor de toerisme

Joepie -O-

Hier ondertussen imo verstandig beleid.
De algemene lijn van de cijfers is echt goed doch de toatlen worden door een paar gemeentes welke pieken omhoog gehouden.
De versoepeling worden nu op basis van de waardes minus de uitschieters genomen en de uitschieters gaan asap op slot.
Dit zal tot de 9de mei zo blijven.
Daarna vervalt als het goed is de avondklok.

Overigens, het effect op iedereen die niet direct aan de kust woont toont glashelder aan dat zo´n avondklok wel degelijk verplaatsingen remt. Wij kunnen nu gewoon niet buiten een kleine radius uit ´s avonds. Dan wel. Zelfs als de horeca nog steeds om 23.00 dicht moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:12

Popstra schreef:

Ik las het ook, heel benieuwd hoe het uitrollen daarvan gaat en hoe het gaat werken :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:17

Ben vooral benieuwd hoe ze dat gaan doen met mensen die zoals ik 1 prik hebben genomen ivm doorgemaakte besmetting.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:32

SusanH schreef:
Ben vooral benieuwd hoe ze dat gaan doen met mensen die zoals ik 1 prik hebben genomen ivm doorgemaakte besmetting.

Dat ´vaccinatie-paspoort´ omvat verschilllende mogelijkheden.

Op dit moment is ook nog een PCR nodig/genoeg.

Voor zover ik nú begrepen heb valt de grooooote groep die het wel gehad heeft maar nooit getest is nog (even?) buiten schot.
Zal ook wel een test-bewijs van moeten komen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:44

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:45

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:18

Cer schreef:
Citaat:
De versoepelingen van coronamaatregelen die deze week zijn ingegaan, vindt de ziekenhuisbestuurder nog steeds niet bezwaarlijk.

Nou, daar is de dikke middelvinger van Kuipers richting zijn eigen zorg.. dan.. ofzo? :+

Als hij al aangeeft dat het niet veel uitmaakt, wie zijn wij dan om andere mensen die in principe gewoon regels volgen (terrassen en winkelen) ter verantwoording te roepen.. vraag ik me dan af? :j

Zo heeft hij het niet gezegd.
Jammer dat hij daar op afgerekend wordt.
Hij heeft gelijk..... ik ken en zie op SM zoveel mensen die de avondklok omzeilen of zich niet aan de regels houden. Die slaapfeestjes houden of de tijden verplaatsen om op bezoek te gaan.

Ik houd me ook niet helemaal aan alle regels.
Wij zijn gewend om minimaal 1-2 x per week gezamenlijk met onze uitwonende kinderen te eten. Deels omdat we veel oppassen op kleindochter. Dat is al die tijd gewoon doorgegaan.

Maar Kuipers bedoelt vooral de overdrukke parken, de demonstraties, de volle kerken en illegale feestjes enz.
Alle adviezen en avondklok hebben niet veel nut gehad, als men zich daar niet aan houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:30

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:34

En dan is deze nog redelijk onschuldig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:37

Relaxed schreef:
https://www.ad.nl/tech/terrasfoto-over- ... ~a31750c0/

Ik was deze al tegengekomen en geloofde er al geen barst van.. Bizar toch hoe ze fake nieuws verspreiden voor nog meer onrust :n

Ja die zag ik paar weken geleden voorbij komen.
Dit is echt een gevaarlijke ontwikkeling, dat fakenews.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:42

Ik heb brutaal vanmiddag online afspraak gepland.
Ik heb geen bevestiging via de mail ontvangen, maar als ik inlog met DigiD staat de afspraak gepland.

Tijdje terug heb ik aangegeven bij ggd dat ik mantelzorger voor mijn moeder en mijn schoonouders ben en dat ik vanwege medische redenen als 25 jaar de griepvaccinatie krijg.

Als ik mijn werkelijke geboortejaar invulde, kon ik geen afspraak maken.
Geboortejaar van mijn moeder ingevuld, de vragenlijst verder naar waarheid ingevuld en aan het eind inloggen met DigiD om afspraak te plannen.

Ik zag op Facebook dat iemand van mijn geboortejaar de vaccinatie had gekregen omdat ze mantelzorger is.
Volgende week donderdag hoop ik hem te krijgen. Pfizer.