Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Waar het imo vooral fout gaat is bij mensen zoals de buurman van mijn zusje. Die gewoon buiten op straat loopt terwijl zijn vrouw in isolatie is. Ja, hij is negatief getest, en zijn vrouw ligt apart volgens hem. Maar een test is een momentopname. Door mensen die de isolatie en quarantaine regels niet (goed) naleven krijg je dat het alleen maar verder kan verspreiden.
Echwel schreef:Mijn nichtje die op curaçao verblijft sinds vorig jaar wilde nu naar Miami vluchten omdat curaçao in lockdown ging
Zij en haar man positief getest
Twee weken later hebben ze vrienden met hun paspoort laten testen en met die negatieve test zitten ze nu in Miami
Bizar toch
Echwel schreef:Mijn nichtje die op curaçao verblijft sinds vorig jaar wilde nu naar Miami vluchten omdat curaçao in lockdown ging
Zij en haar man positief getest
Twee weken later hebben ze vrienden met hun paspoort laten testen en met die negatieve test zitten ze nu in Miami
Bizar toch
SusanH schreef:Waar het imo vooral fout gaat is bij mensen zoals de buurman van mijn zusje. Die gewoon buiten op straat loopt terwijl zijn vrouw in isolatie is. Ja, hij is negatief getest, en zijn vrouw ligt apart volgens hem. Maar een test is een momentopname. Door mensen die de isolatie en quarantaine regels niet (goed) naleven krijg je dat het alleen maar verder kan verspreiden.
MoniqueT schreef:Hier is gisterenavond een van onze schilders ontslagen. Hij vertelde bij vertrek dat de hele klas van zijn zoon in quarantaine zat, omdat er een leerling positief was. Hij moest zelf zijn vijfdaagse test gisterenavond gaan doen, daarom wilde hij wat eerder weg. De teamchef en zijn collega ontploften! Waarom hij niet eerder wat gezegd had en zijn collega´s en ons in gevaar had durven brengen door gewoon te komen werken.
Gelukkig testte hij negatief en hebben we alleen buiten contact gehad, maar toch ... Hij had geen vast contract, zat in zijn proeftijd en hoeft niet meer terug te komen.
Cer schreef:SusanH schreef:Waar het imo vooral fout gaat is bij mensen zoals de buurman van mijn zusje. Die gewoon buiten op straat loopt terwijl zijn vrouw in isolatie is. Ja, hij is negatief getest, en zijn vrouw ligt apart volgens hem. Maar een test is een momentopname. Door mensen die de isolatie en quarantaine regels niet (goed) naleven krijg je dat het alleen maar verder kan verspreiden.
Loopt hij 'op straat' of gaat hij ook bij mensen naar binnen, de winkels in, op een terras zitten etc?
Geen idee hoe het zit want ik heb het nooit aan de hand gehad, maar moeten huisgenoten van een corona patient net zo lang thuis blijven als dat de patient ziek is?
purny schreef:Popstra schreef:Corona paspoort is ook goedgekeurd door Brussel las ik....
Dit is een goed vooruitzicht voor de toerisme
SusanH schreef:Ben vooral benieuwd hoe ze dat gaan doen met mensen die zoals ik 1 prik hebben genomen ivm doorgemaakte besmetting.
Suzanne F. schreef:Nieuwe lockdown Turkije: mensen mogen hun huis niet meer uit
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... mer-redden
Sizzle schreef:Suzanne F. schreef:Nieuwe lockdown Turkije: mensen mogen hun huis niet meer uit
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... mer-redden
Terwijl toeristen zich vrij mogen bewegen.
Cer schreef:Citaat:De versoepelingen van coronamaatregelen die deze week zijn ingegaan, vindt de ziekenhuisbestuurder nog steeds niet bezwaarlijk.
Nou, daar is de dikke middelvinger van Kuipers richting zijn eigen zorg.. dan.. ofzo?![]()
Als hij al aangeeft dat het niet veel uitmaakt, wie zijn wij dan om andere mensen die in principe gewoon regels volgen (terrassen en winkelen) ter verantwoording te roepen.. vraag ik me dan af?
Relaxed schreef:https://www.ad.nl/tech/terrasfoto-over- ... ~a31750c0/
Ik was deze al tegengekomen en geloofde er al geen barst van.. Bizar toch hoe ze fake nieuws verspreiden voor nog meer onrust