Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:37

Die krijg je direct te zien als je wil kopen en ligt aan de verzender. Kan variëren van €2,70 tot €5

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:12

Petpa schreef:
Ik heb op vinted een leuke trui gezien, maar de aanbieder woont in Frankrijk waardoor ik twijfel.
Weet iemand wat de verzendkosten vanuit het buitenland zijn?

Meestal €2,5/€2,8 afhankelijk van de vervoerder. Je kunt het zien als je op kopen klikt.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 23:06

Kun je ergens ook sorteren op afkomst van de verzender? Ik zoek witte Nikes en die zie ik bijna alleen maar aangeboden worden door Fransen zonder reviews die meerdere van hetzelfde paar adverteren met telkens dezelfde foto... Voelt niet vertrouwd.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 07:23

Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat er reactie komt van Vinted als je ‘een probleem hebt’?
Het gedoe met mijn rok die niet aankwam en waar ik een gehaakt ding voor in de plaats kreeg is nu een week geleden en ik weet nog niks..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:47

-Namiro- schreef:
Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat er reactie komt van Vinted als je ‘een probleem hebt’?
Het gedoe met mijn rok die niet aankwam en waar ik een gehaakt ding voor in de plaats kreeg is nu een week geleden en ik weet nog niks..

Zelf berichten, constant tot je bericht had echt binnen 24 uur eerste me,ding en daarna 48 uur.
Op moment van uitzoeken pakket kan 3 weken duren tot uitbetaling

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:48

Westhof schreef:
Kun je ergens ook sorteren op afkomst van de verzender? Ik zoek witte Nikes en die zie ik bijna alleen maar aangeboden worden door Fransen zonder reviews die meerdere van hetzelfde paar adverteren met telkens dezelfde foto... Voelt niet vertrouwd.

Nee kan niet ik koop tegenwoordig bij iedereen zolang ik zeker ben dat echt is, mensen met geen ster moeten ster krijgen en slechte review kunnen positief worden,
.
Bovendien ben je als koper zo goed beschermd

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:59

Ik zou de slechte reviews ook even lezen.
Ik heb er 2. 1 omdat de broek geel was op de foto en in werkelijkheid mosterdkleur. Lukte me echt niet dit duidelijk op foto te zetten dus netjes en duidelijk in de advertentie vermeld. uiteindelijk een slechte review omdat de broek mosterdkleur was Ipv geel.
De 2e was omdat iets niet paste. Suffe was dat de koper om maten gevraagd had, ik alles netjes op gemeten en doorgegeven heb maar uiteindelijk heeft het blijkbaar toch niet gepast. Heb in beide gevallen netjes met uitleg gereageerd mede zodat potentiële andere kopers het verhaal ook van 2 kanten zien.
Hier zou ik me als koper minder druk om maken dan dat verkoper niet reageert/niet verzend/ kleding stinkt/kapot is enz.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:09

Westhof schreef:

Er staat ook veel nep op vinted dus dat zou ik gewoon niet doen. Je krijgt je geld wel terug uiteindelijk maar hoop gezeik als je toch al weet dat het niet goed is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:11

Wat voor een Witte Nikes zoek je?

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:29

Pff Mondial is in de vakantie periode wel drama hoor. Veel punten gesloten, 1 pakketje was vorig weekend weggebracht en daarbij direct al de mededeling aan de verkoper dat Mondial pas na 21 augustus komt om hem bij dat punt op te halen omdat ze gesloten zijn vanaf die maandag. Nog een ander pakketje dat ook maar niet wordt opgehaald bij het pakket punt om te versturen naar mijn pakket punt. Ik vermoed hetzelfde probleem. Snap niet dat ze nog wel pakketten aannemen als ze weten dat deze de eerste 2 weken minimaal niet worden opgehaald. Hopelijk is het voor mijn vakantie binnen, anders heb ik daardoor een probleem met ophalen.

En die Nikes, witte Nike Air Force zou ik niet via Vinted durven kopen tenzij een verkoper die goede reviews heeft en de rest van zn kast gevuld heeft met andere kleding en niet nog meer Nike schoenen. Er staat zoveel namaak op dat ik dat risico niet zou durven nemen. Ook Nike dunk panda's staat veel namaak erop. Bedragen zijn vaak ook gek, €68,24 bijvoorbeeld

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:48

Ik zoek inderdaad witte Nike Air Force 1, maat 39. Maar denk inderdaad dat ik die toch beter gewoon in de winkel kan kopen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:58

Westhof schreef:
Ik zoek inderdaad witte Nike Air Force 1, maat 39. Maar denk inderdaad dat ik die toch beter gewoon in de winkel kan kopen.

Bij sommige winkels verkopen ze de kindermaat tot 39, scheelde bij mij toch een paar tientjes

edit: bijvoorbeeld zalando, nu uitverkocht

https://www.zalando.nl/nike-sportswear- ... 64QAvD_BwE
Laatst bijgewerkt door Aight op 16-08-23 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 12:02

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 13:37

Vraagje

Heb een trui gekocht staat: heel goed.
Gevraagd of de kwaliteit van de trui nog heel goed is en de trui netjes zou zijn, dat was zo volgens verkoper.

Nu zit er rechts op borsthoogte toch een verkleuring, dit is achteraf op de foto wel te zien als je het weet.

Had ik beter op moet letten, of zij het aan moeten geven?

Afbeelding
Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 13:38

Ik vind 'm er op de foto's ook een beetje verwassen uit zien. Dit zou ik niet aan durven bieden als "goed". :o

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:00

Verwassen is hij niet, in de advertentie stond erbij dat sommige foto's overbelicht zijn.

De trui is buiten de vlek echt heel prima, maar ik denk dat het een bleekvlek is. Heb het stukje nu nat gemaakt om te kijken wat het over een uur doet.

https://www.vinted.nl/dames/kleding/hoo ... lph-lauren

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:01

Is zo zo dat de verzender het pakket vóór de 7de dag moet versturen of ook nog op de zevende dag? Hier 2 pakketten waarvan ze steeds niet worden verzonden, heb ze vorige week donderdag gekocht :(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:18

Heeft met het weekend te maken wat er tussen zit

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:19

Voor versturen heb je 7 dagen (5 werkdagen) de tijd. En er wordt volgens mij ook naar het tijdstip van aankoop gekeken. Dus echt dagen erbij optellen. Dus in jouw geval kunnen ze morgen nog verzonden worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:23

PS: Dat had ze echt moeten vermelden, sowieso al. Maar helemáál als je er ook nog eens speciaal naar vraagt... ik vind het ook echt zo'n typisch geval van dat je het pas ziet als je het weet. Maar als je dit eens meegemaakt hebt dan kijk je de volgende keer ook wel anders naar foto's ;)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:34

pmarena schreef:
PS: Dat had ze echt moeten vermelden, sowieso al. Maar helemáál als je er ook nog eens speciaal naar vraagt... ik vind het ook echt zo'n typisch geval van dat je het pas ziet als je het weet. Maar als je dit eens meegemaakt hebt dan kijk je de volgende keer ook wel anders naar foto's ;)

Ik vind het ook echt slecht zichtbaar. Ik denk dat ze niet voor niets de foto enkel van de linkerkant gemaakt heeft en niet van rechts.

We gaan hem maar eens proberen terug te sturen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:41

Voor hoeveel heb je hem gekocht ?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:45

Alja schreef:
Voor hoeveel heb je hem gekocht ?

€35 geloof ik.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:47

PSvanLot schreef:
pmarena schreef:

Ik vind het ook echt slecht zichtbaar. Ik denk dat ze niet voor niets de foto enkel van de linkerkant gemaakt heeft en niet van rechts.

We gaan hem maar eens proberen terug te sturen.

Ik vind dat ze het er in de adv bij had moeten zetten en een duidelijke foto van de vlek. En als je er naar vraagt had het zeker vermeld moeten worden imo. Zou het idd terug sturen of je moet er zelf wat mee kunnen en goedkoop gekocht hebben.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:50

Ik ga het niet aantrekken, als het van mezelf was, dan had ik de trui weggegooid. Het zit op de borst ook wel op een zichtbare plek.

Wel echt jammer want is een mooie trui, van nog mooie kwaliteit.

Afbeelding