Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:19

Ik begin de draad wat kwijt te raken merk ik...
Qua aantallen samen... ik bedoel als er op stal 6 mensen tegelijk zijn. Mag dat dan.? Ja toch?
Maar niet als groepje?
Ik vind het soms wat ingewikkeld

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:21

En als dit over 2 weken nog niet voor een flink verminderd aantal besmettingen zorgt, komt er dus waarschijnlijk een totale lockdown.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:22

Cayenne schreef:
En als dit over 2 weken nog niet voor een flink verminderd aantal besmettingen zorgt, komt er dus waarschijnlijk een totale lockdown.

Wel een goede dreiging zodat mensen zich misschien beter aan de regels houden.

Sheran

Ik hoop dat het helpt. Hoewel ik wat geruster zou zijn als ik ook weer zou mogen thuiswerken, ik vind het helemaal niks, dat doorwerken terwijl groepen niet groter mogen zijn dan 4 mensen...

secricible

Ja je mag met 6 op stal zijn. Maar niet samenklitten met meer dan 4. Net als niet op straat met de buurt samenklitten, maar je mag wel met de hele buurt in je eigen voortuin werken.

Pfff, heftig. Ik vind het echt zo verdrietig voor de horeca. Ik hoop zo dat ze het redden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:24

Ik heb vandaag gehoord dat ik toch door kan werken aangezien er in ons gebouw geklust word. Zit bij de receptie.
Maar toch wel hele heftige maatregelen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Ik heb het gemist. Iemand een opsomming van de nieuwe maatregelen? Kan op Google zo snel niks vinden.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 13-10-20 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Berdien schreef:
En inderdaad, als ik Rutte (en de Jonge) zie staan dan ben ik echt wel heel blij met onze regering. Tuurlijk zijn er fouten gemaakt en hadden zaken anders gekund, maar als je kijkt naar hoe het bijvoorbeeld in de VS er aan toe gaat... poeh.

Huh. We vergelijken ons met een totaal uiteenvallend systeem in de VS om te constateren dat we het hier nog net niet zo slecht doen. Dat we in Europa nu absolute koploper zijn is verder geen reden om te denken dat onze regering het misschien niet zo goed doet? Moeten we onze lat niet een klein beetje opschroeven?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:25

Berdien schreef:
Hoppa, duidelijke set maatregelen. Zuur, maar nodig.

En inderdaad, als ik Rutte (en de Jonge) zie staan dan ben ik echt wel heel blij met onze regering. Tuurlijk zijn er fouten gemaakt en hadden zaken anders gekund, maar als je kijkt naar hoe het bijvoorbeeld in de VS er aan toe gaat... poeh.

Trump maakt er inderdaad een zooi van. Vind het wel heel sneu voor de horeca. Hoe houden zij hun hoofd boven water?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:27

Bellatrix schreef:
Ik heb het gemist. Iemand een opsomming van de nieuwe maatregelen? Kan op Google zo snel niks vinden.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:29

Lindor92 schreef:
Berdien schreef:
Hoppa, duidelijke set maatregelen. Zuur, maar nodig.

Trump maakt er inderdaad een zooi van. Vind het wel heel sneu voor de horeca. Hoe houden zij hun hoofd boven water?

Ja echt rot. Het is mijn enige inkomen en zo verdien ik dus niks..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:30

Bellatrix schreef:

Rijksoverheid.nl staat alles altijd op. Dan ontstaat er niet per ongeluk onduidelijkheid voor je.

Ik ga morgen een paar dagen weg. Wederom oppassen op een huis en hun dieren.
Daar ga ik verder niet weg, alleen het bos in met paard en hond. Heerlijk rust en stilte.. Dat heb ik thuis niet ( buiten dan bedoel ik)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:30

Shadow0 schreef:
Huh. We vergelijken ons met een totaal uiteenvallend systeem in de VS om te constateren dat we het hier nog net niet zo slecht doen. Dat we in Europa nu absolute koploper zijn is verder geen reden om te denken dat onze regering het misschien niet zo goed doet? Moeten we onze lat niet een klein beetje opschroeven?

Lijkt me beter ja om binnen de EU te kijken en dan het liefst met de besten uit de klas. Dát is een maatstaf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:31

Thanks!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:34

Ik heb het niet zozeer over de maatregelen maar wel de manier waarop er gecommuniceerd wordt door Rutte/de Jonge. Die houden een duidelijke persconferentie, zonder het wanstaltige geroeptoeter wat een zekere president doet. Maar goed, de regering kan sowieso niets goed doen voor jou Shadow. Misschien wat minder vingerwijzen en mensen aanvallen, want dit begint wel vermoeiend te worden.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:38

Berdien schreef:
Ik heb het niet zozeer over de maatregelen maar wel de manier waarop er gecommuniceerd wordt door Rutte/de Jonge. Die houden een duidelijke persconferentie, zonder het wanstaltige geroeptoeter wat een zekere president doet. Maar goed, de regering kan sowieso niets goed doen voor jou Shadow. Misschien wat minder vingerwijzen en mensen aanvallen, want dit begint wel vermoeiend te worden.

Dat ben ik met je eens :)

Ik vond het ook een hele duidelijke persconferentie, geen leuk nieuws maar zeker goed toegelicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:41

Shadow0 schreef:
Berdien schreef:

We hadden het over de persco, niet zozeer over de maatregelen. Verder kan de politiek bij jou toch niks goed doen. Ooit overwogen om te emigreren?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:44

Ik maak me ook zorgen over de horeca en hoop dat er goede financiële regelingen komen voor hen.
Maar als ze nu niet tijdelijk op slot gaan, heb je kans dat het straks alsnog voor langere tijd is.
Het geldt nu voorlopig toch voor de aankomende twee weken om te kijken of het effect heeft?

Ik denk dat de Nederlandse bevolking over het algemeen gewoon te weinig discipline gewend is en daarom de regels niet altijd even nauw neemt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:45

Volgens mij sowieso 4 weken, Cayenne. En over 2 weken kijken ze verder.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:46

De jonge noemde inderdaad 4 weken met over 2 weken een evaluatie.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:47

Oh ja, dat was ook zo! Thanks voor de verbetering!
4 weken is wel heftig idd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:48

Cayenne schreef:
Ik maak me ook zorgen over de horeca en hoop dat er goede financiële regelingen komen voor hen.
Maar als ze nu niet tijdelijk op slot gaan, heb je kans dat het straks alsnog voor langere tijd is.
Het geldt nu voorlopig toch voor de aankomende twee weken om te kijken of het effect heeft?

Ik denk dat de Nederlandse bevolking over het algemeen gewoon te weinig discipline gewend is en daarom de regels niet altijd even nauw neemt.

Met jou eens Cayenne, de horeca is gewoon een grote risicogroep omdat de uitbraken die er zijn groot zijn. Maar het is een hard gelach voor een groep die zo ontzettend goed hun best doen om met alle beperkingen toch er iets van te maken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:58

Gelukkig mag afhalen prima. Kan me voorstellen dat het op een breder vlak mogelijk is dan alleen “avond eten”. Taart en koffie en lunch broodjes etc. Het vergt meer creativiteit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:04

Berdien schreef:
Ik heb het niet zozeer over de maatregelen maar wel de manier waarop er gecommuniceerd wordt door Rutte/de Jonge. Die houden een duidelijke persconferentie, zonder het wanstaltige geroeptoeter wat een zekere president doet.

Ja, natuurlijk doen ze het beter. Maar ik vind dit dus net zo onzinnig als mensen die zeggen 'als wij in Iran komen moeten we ons ook aan hun regels houden' of 'in Noord Korea hebben ze nog minder vrijheid' of 'in Botswana zouden ze blij zijn met een zorgsysteem' (en ja, die heb ik echt zo gehoord... Niet op Bokt maar wel met iemand die dat onironisch zei.)

Waarom zou je jezelf vergelijken met ongeveer het allerslechtste voorbeeld? Dan kom je er wel beter uit, dat snap ik, maar je legt de lat dan ook wel heel erg laag.
Tot het punt dat onze democratie in het gedrang komt, want er is altijd wel ergens een land te vinden dat het nog slechter doet.

Maar waarom geen kritische vragen over hoe het komt dat een land waar wij de grens mee delen het toch wel wat beter doet? Waarom niet eens naar die kant gekeken en kijken of er misschien dingen zijn die we kunnen leren?

En wat betreft communicatie: is het iemand al duidelijk of we gaan voor indammen en krimp van het virus, of het door laten gaan van het virus tot het 'rondgegaan' is? Ik weet het namelijk niet. Wat is het doel van dit alles?
(Hou je eraan hoor, ik neem het zeer serieus, maar in welke context moeten we dit nou plaatsen? Ik snap het niet, dus als mensen dit heldere communicatie vinden: vertel het mij.)

Citaat:
Maar goed, de regering kan sowieso niets goed doen voor jou Shadow.

Bijzonder hoe het nooit kan zijn dat mijn houding over de regering een gevolg zou kunnen zijn van hun handelen en functioneren. Nogmaals: dat is behoorlijk gevaarlijk. Als er niet meer een terugkoppeling is tussen wat men doet en wat wij daar als democratie van vinden, dan kom je uiteindelijk uit bij een staat die niet meer functioneert. Ik ben dat graag voor, maar daarvoor moeten we dus wel kijken naar wat men doet en pas daarop conclusies aan verbinden. Ipv iedere keer te beginnnen met de vooraanname dat het allemaal goed is en dat dingen die niet goed gaan dus details/vergissingen zijn of 'in elk geval nog niet zo slecht als Trump.'

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:05

Iets minder serieuze vraag: Was Irma er bewust niet zodat Irma-minnend Nederland beter luistert en niet door haar wordt afgeleid? (Niet dat zij daar iets aan kan doen).