Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:56

pien_2010 schreef:
lenaa_tje schreef:
Kost 80 euro per test. Dus daarom mijn opmerking. Het is niet iets meer geld :)

Bij twijfel over Corona kun je net zo goed thuis blijven. Verandert niks aan de situatie namelijk.

Voor een reis mooi dat je het hebt maar ik kan mij voorstellen dat, dat voor de meeste mensen geen vervanging is. Die gaan dus voor de veel goedkopere antigeen test om lekker op vakantie te gaan.

Zonet van zoonlief gehoord dat hij naar een privé kliniek is gegaan en 35 euro betaalde. Ik zag mijn mênneke echt geen 80 euries betalen. Dat klopte dus _O-

Dat was dan denk ik een antigeen test en geen pcr.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:18

Dat weet ik niet. Hij is positief getest op covid. En via een neus swab.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:31

xxxmh schreef:
Ik heb 1.5 week in twijfel gezeten of ik met mijn ene prik en besmetting van maart volledig ben gevaccineerd omdat ik niet getest was bij de ggd maar heb vandaag mijn internationale qr code gescant met de Franse scan app en die zei een groene vink met valid dus als het goed is ben ik volledig gevaccineerd voor Frankrijk. Doe voor de zekerheid wel een anti geen test voor als het toch niet voldoende is op het vliegveld maar laat me qr code van de vaccinatie zien daar en als die goed is kan ik gewoon redelijk normaal dingen doen in Frankrijk.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Zou het niet riskeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:34

Echwel schreef:
xxxmh schreef:
Ik heb 1.5 week in twijfel gezeten of ik met mijn ene prik en besmetting van maart volledig ben gevaccineerd omdat ik niet getest was bij de ggd maar heb vandaag mijn internationale qr code gescant met de Franse scan app en die zei een groene vink met valid dus als het goed is ben ik volledig gevaccineerd voor Frankrijk. Doe voor de zekerheid wel een anti geen test voor als het toch niet voldoende is op het vliegveld maar laat me qr code van de vaccinatie zien daar en als die goed is kan ik gewoon redelijk normaal dingen doen in Frankrijk.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Zou het niet riskeren

waarom niet?

U bent hersteld van COVID-19 en u heeft minstens 7 dagen geleden 1 vaccinatie gekregen. U geldt dan als volledig gevaccineerd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:41

pien_2010 schreef:
Dat weet ik niet. Hij is positief getest op covid. En via een neus swab.

Alleen neus is vaak anti geen.

Niet minder vervelend natuurlijk.
Maar zijn vaak minder secuur.
Ik zie voor mensen zonder klachten toch liever pcr

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:14

Spenk schreef:
Echwel schreef:

waarom niet?

U bent hersteld van COVID-19 en u heeft minstens 7 dagen geleden 1 vaccinatie gekregen. U geldt dan als volledig gevaccineerd.

Jaa indd... had dat stukje al gekopieerd tot ik jouw reactie zag. Ik laat me voor de zekerheid nog testen maar laat de qr code die ik nu heb van de vaccinatie zien en als die niet goed is maak ik snel de qr code aan van mijn negatieve test. Maar de Franse scann app die scant een groene vink dus neem ik aan dat dit goed is. Trouwens de Deense, Luxemburgse en Nederlandse app ook.

Ipsilonka

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:15

Welke app gebruik je dan voor Frankrijk?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:20

Ipsilonka schreef:
Welke app gebruik je dan voor Frankrijk?

Ik heb tousanticovid verif gedownload op mijn vaders telefoon en daarmee mijn internationale qr code gescant en krijg dan een groene vink met valid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:33

Die heb ik ook gedownload en werkt perfect.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:40

Deze doen het ook al na 1 gewone -O- enting
Citaat:
Let op: in alle gevallen - dus ook als u voldoet aan een of meer van bovenstaande voorwaarden- moet u bij aankomst in Frankrijk een erewoordverklaring kunnen laten zien waarmee u aangeeft akkoord te gaan met de in Frankrijk geldende sanitaire voorschriften. Dit geldt ook voor minderjarigen vanaf 12 jaar.

Misschien anders extra verklaring meenemen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:13

Echwel schreef:
Deze doen het ook al na 1 gewone -O- enting
Citaat:
Let op: in alle gevallen - dus ook als u voldoet aan een of meer van bovenstaande voorwaarden- moet u bij aankomst in Frankrijk een erewoordverklaring kunnen laten zien waarmee u aangeeft akkoord te gaan met de in Frankrijk geldende sanitaire voorschriften. Dit geldt ook voor minderjarigen vanaf 12 jaar.

Misschien anders extra verklaring meenemen

Dit is niet zo. Heb het het gecontroleerd met m’n vriend zijn we code en hij is dus 1x gevaccineerd die krijgt een niet in orde bij het scannen van de Franse app. Geeft iets aan van niet compleet.

Geeft de app dus aan dat het in orde is, lijkt mij het ook in orde.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:20

Oeoe bedankt voor de tip van de app ik ga ook downloaden.

Ik heb 8 juli mijn 2e vacvin gehad. En ga de 20e naar frankrijk. Officiedl dus net geen 14 dagen.
Maar nu zie ik in de update 7 dagen volledig gevaccineerd? Zou het dan fus wel voldoende zijn? Scheelt mij weer een 24 uurs test

Afbeelding

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 04:54

Wij gaan onze vakantie naar Gran canaria maar omboeken naar iets in Nederland.
Tui gevraagd of dat kon en dat kan gelukkig.

Wij gaan in oktober met een kleuter.
Ik vind het toch allemaal te spannend.

De reis is al 2x omgeboekt en we mogen 4x omboeken.
Wij hadden net voordat de corona begon geboekt -O-
Nu hard duimen dat het in oktober hier ook nog een beetje droog weer is *\o/*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:37

Voor de Oostenrijkgangers, let op dat daar nu ook op diverse plekken overstromingen zijn.

Ik moet zeggen dat ik aardig schrok toen ik zag hoe de Duitse 61 gewoon doormiddengebroken was, mijn ouders konden er inderdaad op Donderdag niet overheen maar toen was de ernst nog niet zo duidelijk, ze zouden maar net op een ander tijdstip vertrokken zijn :oo

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:40

Joltsje schreef:

Ik heb 8 juli mijn 2e vacvin gehad. En ga de 20e naar frankrijk. Officiedl dus net geen 14 dagen.
Maar nu zie ik in de update 7 dagen volledig gevaccineerd? Zou het dan fus wel voldoende zijn? Scheelt mij weer een 24 uurs test

[ [url=m/gWIEV0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dat las ik ook op de site van de anwb. Mijn man valt dan per 30/7 onder volledig gevaccineerd, precies op tijd voor die verzwaarde regels die 1/8 ingaan. Ik ben wel benieuwd of het dan ook als dusdanig in die Corona Check App staat of niet. Sowieso maar de papieren versie meenemen denk ik..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:28

Sizzle schreef:
Voor de Oostenrijkgangers, let op dat daar nu ook op diverse plekken overstromingen zijn.

Ik moet zeggen dat ik aardig schrok toen ik zag hoe de Duitse 61 gewoon doormiddengebroken was, mijn ouders konden er inderdaad op Donderdag niet overheen maar toen was de ernst nog niet zo duidelijk, ze zouden maar net op een ander tijdstip vertrokken zijn :oo

Goed om te weten dat die route niet kan. Enig idee of er ook andere snelwegen niet begaanbaar zijn in Duitsland?

Zag idd overstromingen in Oostenrijk, eens even uitzoeken of dat ook op de plek is waar wij heen gaan.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:41

Noeps schreef:
Joltsje schreef:

[ [url=m/gWIEV0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dat las ik ook op de site van de anwb. Mijn man valt dan per 30/7 onder volledig gevaccineerd, precies op tijd voor die verzwaarde regels die 1/8 ingaan. Ik ben wel benieuwd of het dan ook als dusdanig in die Corona Check App staat of niet. Sowieso maar de papieren versie meenemen denk ik..

ik heb de qr code net ge-update (wist dus niet dat dat moest) met mijn laatste inenting.
de app die hier eerder werd genoemd geeft "valide" aan. dus ik denk het wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:13

Miccamaike, er zijn nu meerdere plekken uiteraard waar je niet zomaar langs kan, maar als je de route via google maps laat bepalen dan stuurt hij je daar niet langs.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:17

miccamaaike schreef:
Sizzle schreef:

Goed om te weten dat die route niet kan. Enig idee of er ook andere snelwegen niet begaanbaar zijn in Duitsland?

Zag idd overstromingen in Oostenrijk, eens even uitzoeken of dat ook op de plek is waar wij heen gaan.

Er is een hele lijst met wegen die niet begaanbaar zijn, maar Google maps is over het algemeen wel betrouwbaar. Als je normaal de A61 vanuit Bonn naar het zuiden neemt, zou ik nu de A3 nemen, daar zijn geen problemen. Eventueel kan je dan bij Koblenz via een stukje A48 de A61 op.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:43

Via de 3 wel rekening houden met vertraging want daar wordt enorm aan de weg gewerkt en dat nu in combinatie met extra verkeer.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:57

Ik moet een afspraak maken om te testen voor Frankrijk. Nu staat er bij de website voor afspraken dat je moet kijken naar je tijdstip van vertrek. Ik vertrek zondag 1 augustus om 9.20 vertrekken vanaf Schiphol en kom aan om 11.05 in Frankrijk. Dit staat bij het reisadvies: antigeentest voor vertrek niet ouder is dan 24 uur (gerekend vanaf het moment van afname). Als ik mij op zaterdag test bijvoorbeeld half 10 is dit dan goed? Ik ben overigens 1 keer geprikt en heb corona gehad maar niet getest bij de ggd maar voor de zekerheid toch testen voor als mijn qr code niet goed is. Krijg wel een groene vink als ik de qr code scan met de Franse app.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:00

Nee dat is niet goed dus. Ik zou zo laat mogelijk gaan zaterdag avond als je zeker wil zijn van die 24 uur en dan op een locatie, die zijn er zat dat je binnen een half uur je resultaat krijgt. MAAR als jij een groen vinkje hebt, dan lijkt het me dat het OK is. Want je bent 1x gevaccineerd, en je hebt 1x covid gehad. Je zou aan je huisarts voor het laatste een brief kunnen vragen opgesteld in het Engels bv als je daar geen bewijs van hebt.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:17

pien_2010 schreef:
Nee dat is niet goed dus. Ik zou zo laat mogelijk gaan zaterdag avond als je zeker wil zijn van die 24 uur en dan op een locatie, die zijn er zat dat je binnen een half uur je resultaat krijgt. MAAR als jij een groen vinkje hebt, dan lijkt het me dat het OK is. Want je bent 1x gevaccineerd, en je hebt 1x covid gehad. Je zou aan je huisarts voor het laatste een brief kunnen vragen opgesteld in het Engels bv als je daar geen bewijs van hebt.

Okee.. dan hoop ik wel dat ik op tijd de uitslag krijg want dat is hier in Nederland drama..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:28

Bij de GGD is dat een drama. Maar van mijn zoon begrepen en mijn gasten gisteren dat er commerciële klinieken zijn, die samenwerken met de GGD die wel snel zijn. Zij waren voor 35 euries pp getest en hadden binnen een half uur de uitslag. Dat is beter dan je vliegtuig missen. Dus ik zou nu al gaan zoeken naar een kliniek die de avond van te voren, een test kan afnemen, of laat op de middag en waarbij je binnen een half uur je test resultaat hebt. Mijn zoon ging zonder afspraak rechtstreeks van zijn werk. Maar in gevalletje vliegtuig willen hebben, zou ik dat dus niet doen, maar even nu al regelen. En vragen om een bevestiging per mail of sms.

Misschien dat dit is iets. Dan kost het wel geld, maar geen vliegtuigticket hebben is erger vanwege niet mee mogen op reis.

https://healthcheckcenters.nl/?gclid=Cj ... 04QAvD_BwE

Ik weet niets af van dit soort centra in Nederland. Wat ik wel weet is dat hier in Frankrijk de privé klinieken volledig geïntegreerd zijn in het landelijke systeem en ook vergoed worden. Dan heb ik het niet over vaccinaties en testen maar de gewone gezondheids zorg. Dus ik kijk daar niet zo negatief tegenaan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:55

Via testenvoorjereis kan je oa ook bij Healthcheckcenters je afspraak maken, en dan is het gratis. De uitslag van je antigeentest gaat echt wel snel. Vrienden die een antigeentest hadden, hadden allemaal binnen 15 a 45 minuten de uitslag. Ik zou de afspraak wel zo laat mogelijk op zaterdagmiddag plannen als je zondagochtend vliegt.