Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:55

Wat is dat toch voor trent dat men rode kruizen boven de snelweg gewoon maar negeert?
En dan op het allerlaatste moment voor er zo'n pijlwagen op de rijbaan staat, of erger nog, hulpdiensten en een camper met pech zónder pijlwagen, toch maar snel naar links invoegen en verontwaardigd zijn dat je er dan niet direct wordt tussen gelaten (omdat de vorige 4 matrixborden al op een rood kruis stonden en die daarvoor op een pijl naar links).

2 vergelijkbare situaties, 1 was gisteren, ander was vandaag.
En niet 1 of 2 auto's die vonden dat het rode kruis niet voor hen gold, maar echt minstens 5-6 (vracht)auto's die de rode kruizen gewoon negeerden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 13:22

Op het moment dat ik een baan op wilde schuiven op de snelweg dacht een vrachtwagen hem even naar mijn baan waar ik vandaan kwam op te schuiven.
Met als een toeterende vrachtwagen tot gevolg.

Vervolgens komt ie achter me rijden en gaat vervolgens nog een keer toeteren...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 17:21

Pfoe……tropisch regenbuitje op weg naar huis. West Florida stijl. Maar laat je verlichting vooral uit….het is immers overdag.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:38

Ik snap het nog steeds niet, vanmorgen de auto ingestapt.. Stond geen auto links of rechts van mij.
Heb nog achteruit gekeken, en ben gaan rijden..ineens uit het niets een toeterende persoon,
maar deze stond met zijn auto neus in mijn achterkant/zijkant.

Ben toen weer naar voren gereden zo van ga dan, en het leek meer eruit of ie in wou parkeren..
En toen reed ie ineens de straat uit en maakte een rondje en reed naar de snelweg.

En dit was bij ons in de wijk.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 18:39

Geen ergernis, maar wil hem graag delen:
Ik stond voor het stoplicht te wachten.
Van links komt een jongen aanfietsen op het fietspad. Met een telefoon in zijn hand.
Stopt hem in zijn mond om op het knopje te duwen.
Zie ik links ineens een politie auto naast me gaan staan. Ze spraken hem mooi aan.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 18:51

Terecht dat ze die jongen hebben aangesproken. Levensgevaarlijk! Als je op je telefoon kijkt, let je niet op de rest van het verkeer immers.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 19:16

Hulde aan de politie.
Ik zie best heel veel fietsers met hun telefoon in de hand fietsen.
Op het verkeer letten doen ze dan niet.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 19:26

Wat ik hier ook vaak voorbij zien is dat de mensen met een hoofddoek
dat ze de telefoon daar tussen in duwen en dan gaan telefoneren.

Maar begreep dat zelfs verboden is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 19:46

Siggislief schreef:

ah de Marokkaanse carkit noemen wij dat!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:30

Morrie schreef:
Siggislief schreef:

ah de Marokkaanse carkit noemen wij dat!

Hahaha heerlijk! :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:52

Wow serieus? :') Ik heb het nog nooit gezien.

Ik had een taxi busje voor mij (van mijn werk, die brengen werknemers naar een afzet punt) en meestal zit ik ervoor maar helaas nu niet. Dat ding remt af tot 40 bij de drempel die ook dat busje prima met 60 kan nemen. Tussen de drempels in rijdt hij 70 en dan remt hij bot af tot 40. :x Ik kan daar zo slecht tegen hé? Rijdt dan gewoon constant 60 maar niet dat irritante gegas en gerem.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 21:16

Ja ik heb het wel eens gezien, die telefoon in hoofddoek. Efficiënt, maar ziet er niet uit. Dat gas geven en abrupt remmen voor een hobbel is ook een ergenis hier. Ik zeg dan altijd, daar word ik nu juist wagenziek van….

Vandaag trouwens bestelbus voor mij gehad die zijn alarm lichten aanhield, ik probeerde nog te seinen in zijn zijspiegels, maar denk dat hij het net niet zag of niet begreep, maar irritant is het wel want het heten niet voor niets gevarenlichten. XD

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 21:22

Gisterenavond reed ik richting huis van babybezoek bij mijn neefje, toen ik me de tandjes ben geschrokken van een scooter. Zonder verlichting, terwijl de straatlantaarns al brandden, en kwam over de rotonde vanaf de verkeerde kant (tegen het verkeer in dus). Geen idee wat die knakker dacht hoor, maar gelukkig zitten er goede remmen op mijn autootje. Maar een scooter vanaf de verkeerde kant, dat verwacht je echt niet.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 23:52

Dan heb je echt geluk gehad JPitty.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 00:21

Die gast op die scooter ook.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 04:25

Ergernis van de dag: Nijkerk.

Op het moment dat ik eigenlijk moet vertrekken komt de trein aan. Ik ben de beroerdste niet dus ik wacht 2 minuten zodat mensen een half uur eerder thuis kunnen zijn. Vervolgens is er al tijden een omleiding met een parkeerverbod wat volop genegeerd wordt. Behendig tussendoor slingeren dus maar kost wel extra tijd. Ook fietst er een omaatje al slingerend met 10 km per uur voor me. Nog geen kilometer op weg en al meer dan 5 minuten vertraging...
En dan wil ik de rotonde over in de richting van de sluis. Jammerdebammer, oom agent gooit er net een auto voor; afgesloten ivm autobrand. Beste vlammen en even later grote zwarte rook.

Had nou maar stipt op tijd vertrokken..... met enige creatieve route omzeil ik de afgesloten weg en zit inmiddels op 26 minuten vertraging. Daaaaag pauze maar ook daaaag laadmoment voor de bus...

Nog 25,7 % voor een rit die op papier 24% kost. Dus ipv Dronten keren werd het Biddinghuizen. De passagiers die wel naar Dronten verder moesten natuurlijk boos. Kreeg weer fijn de volle laag aan frustraties over me heen. Ik kan het ook niet helpen. Met een oude vertrouwde diesel was dit niet gebeurd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 07:35

Mensen, doe je verlichting aan als het regent en je rijdt in een bosrijk gebied.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 11:09

Bellatrix schreef:
Ik had een taxi busje voor mij (van mijn werk, die brengen werknemers naar een afzet punt) en meestal zit ik ervoor maar helaas nu niet. Dat ding remt af tot 40 bij de drempel die ook dat busje prima met 60 kan nemen. Tussen de drempels in rijdt hij 70 en dan remt hij bot af tot 40. :x Ik kan daar zo slecht tegen hé? Rijdt dan gewoon constant 60 maar niet dat irritante gegas en gerem.

Hobbels in busjes zijn echt heel zwaar, en als er iemand in een rolstoel in zit kan het echt heel pijnlijk en vervelend zijn. Want dan zit je nog hoger en heeft men ook niet de mogelijkheid om zich op te vangen. Dus ik denk dat er een hele goede reden is om rustig over de hobbels te rijden.

Dan hou je nog over: tussen de drempels 40 blijven rijden, of daar weer wat vaart maken. Ik hou meestal vooral veel afstand, dan hoef ik mijn snelheid niet zo abrupt aan te passen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 11:13

Er zitten geen rolstoelen in deze busjes, dan had ik het beter gesnapt. :j
Ik hou ook afstand hoor en laat eerst mijn gas los in de hoop dat ik niet hoef te remmen maar dat moet bijna altijd nog. Hij kan ook gewoon 60 of iets eronder blijven rijden, dan hoeft hij niet zo abrupt te remmen steeds (kost ook je remschijven/blokken) om daarna weer tot 70 gas te geven. :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 11:21

Ik had van de week een dame die op de rijbaan van een drukke rotonde wilde parkeren... ze klikte de auto dicht en wilde weglopen.
Dus gevraagd of ze hem ergens anders wilde parkeren, want A het was een rotonde en B verkeer kon er niet meer door.
Ze deed het meteen, maar was echt heel erg verbaasd dat je niet op een rotonde mocht parkeren... echt oprecht verbaasd _O-
Ik daarna ook, om een andere reden :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 11:22

Parkeren op een rotonde? :+ En ze ziet niet dat niemand anders dat doet?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 11:30

HUH, parkeren op een rotonde?? Heb je een foto van de betreffende rotonde? _O- Ik ben heel nieuwsgierig nu

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 13:09

Anne wat een beroerde rit had je met je bus.

Parkeren op een rotonde. Dat is bijzonder (dom).

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 13:38

Bellatrix schreef:
Hij kan ook gewoon 60 of iets eronder blijven rijden, dan hoeft hij niet zo abrupt te remmen steeds (kost ook je remschijven/blokken) om daarna weer tot 70 gas te geven. :+

Maar wat maakt het jou uit dat het hem z'n remschijven kost? :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 13:43

Ja mijn in principe niets :') maar het is toch zonde...afijn, het is ook zijn busje niet, busje is van het taxi bedrijf. _O-