Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 05:46

De kat :z , mauwen aan de deur om 5 uur . Dan gelijk maar gevoerd apart van elkaar , pilletjes en uit de kraan drinken. En nu klaarwakker wachten tot de wekker gaat half 7 :z

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 06:14

De herrie die 10 a 20 ganzen samen kunnen maken op de vroege ochtend -O- Daar gaat mijn enige uitslaap moment van de komende dagen

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 06:37

Dat ik al weken ruk slaap en als ik dan slaap de wekker van mijn man om half 6 of eerder begint te blèren..
Ik wil gewoon nog even slapen

Carnivoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 06:43

Hoofdpijn. ;(

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:30

Dat ik ananas heel lekker vind maar om de een of andere reden, wil mijn maag niet dat ik het eet op het moment....

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:41

Ik heb een nieuw baantje, werk er net zoveel als bij m'n vorig baantje maar m'n loon is 1.5x minder lijkt het wel :(. Van te voren nog gevraagd hoeveel het uurloon was maar goed, dit had ik niet verwacht. oliebol.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:46

Dat ik de hele nacht niet geslapen heb door een kies die zeer doet :x

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:50

Rebecca schreef:
De kat :z , mauwen aan de deur om 5 uur . Dan gelijk maar gevoerd apart van elkaar , pilletjes en uit de kraan drinken. En nu klaarwakker wachten tot de wekker gaat half 7 :z

Wow ongeveer precies dit :')
Mijn oudste begon om 4 uur vannacht met miauwen omdat hij naar buiten wilde, om 6 uur heb ik hem er uit ellende maar uitgegooid.
Dit wordt een lángggge dag want ik moet werken tot 22.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:07

TheJokerr schreef:
Dat ik de hele nacht niet geslapen heb door een kies die zeer doet :x

Snel de tandarts bellen :(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:13

Dat de bouwvakkers schijnbaar vinden dat we maar om 07.30 uur wakker moeten worden. >;)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 08:52

Opdrachtgever vanuit school die onze projectgroep een behoorlijke schop onder het hol verkoopt omdat ze het gevoel hebben dat we er niet hard genoeg aan zitten (wat ik terecht vond, de groepsdynamiek is oliebol en voor veel mensen lijkt alles te veel moeite). Dus ik heb woensdagavond tot 23.00 doorgewerkt terwijl ik al om 9.00 begonnen was om vragen op te stellen voor een gesprek vandaag, maar heb echt zo'n gevoel dat die vragen niet gelezen (en ingevuld, enkele gesloten vragen) zijn vantevoren door de contactpersoon vanuit de opdrachtgever terwijl dat wel de bedoeling was. We hebben zometeen maar een half uur voor het gesprek en dat wordt alleen maar krapper zo.. doe je extra moeite (wat ik al het hele project doe, een deel van de groep echter niet) en dan gebeurt er weer dit -O- weg motivatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:55

Dat ik een oud interview zat te kijken en en dat ik niet naar Meredith MB kan luisteren met haar amerikaanse accent in het Duits. Schaam me er bijna voor, maar ik vind het vreselijk klinken en het leidt me af van hetgeen waar het over gaat....

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:23

deksel schreef:
Ik heb een nieuw baantje, werk er net zoveel als bij m'n vorig baantje maar m'n loon is 1.5x minder lijkt het wel :(. Van te voren nog gevraagd hoeveel het uurloon was maar goed, dit had ik niet verwacht. oliebol.

Ben je op de eerste van de maand begonnen? Of pas halverwege? Dat scheelt ook een hoop natuurlijk!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:24

iirrssjjee schreef:
deksel schreef:

Ben je op de eerste van de maand begonnen? Of pas halverwege? Dat scheelt ook een hoop natuurlijk!

Of misschien in de war met bruto-netto?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:25

fohadie schreef:
iirrssjjee schreef:

Of misschien in de war met bruto-netto?

Ik werk er sinds halverwege maart. Ik heb een 8u contract maar werk meer en ook op zondag. Zondag is niet 200% uitbetaald en ook geen overuren uitbetaald.
En bruto-netto, daar snap ik geen zak van. Maar mijn vriend heeft even meegekeken en hij zegt dat dat in ieder geval klopt.
De overuren/zondaguren komen dan denk ik de volgende keer? Ik ga het in ieder geval even navragen!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 11:36

Welke branche werk je en onder welke CAO valt dat? Lang niet alle sectoren hanteren dubbel tarief op zondagen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:56

Bij ons worden de overuren van maart bij de afrekening van april uitbetaald. Misschien dat het daarmee te maken heeft

Netto is net/ schoon op de rekening
Brutto is dat waar brutaal veel nog van af word gehaald ivm belasting etc etc. Misschien kun je het zo onthouden

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:15

Aan dat ik heel graag met therapie wil beginnen, maar de praktijk ondersteuner me heeft verteld dat er geen organisaties zijn binnen redelijke reis afstand die mensen willen behandelen die complexe problematiek hebben én een chronische ziekte die pijn veroorzaakt. Dus dat ze me niet door kan verwijzen. Toen ik vroeg wat ik dan nog meer kan doen wist zij het ook niet... lekker dan

Kan het ook niet uit eigen zak gaan betalen dus dan houdt het op

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:21

Lestrange01 schreef:
Aan dat ik heel graag met therapie wil beginnen, maar de praktijk ondersteuner me heeft verteld dat er geen organisaties zijn binnen redelijke reis afstand die mensen willen behandelen die complexe problematiek hebben én een chronische ziekte die pijn veroorzaakt. Dus dat ze me niet door kan verwijzen. Toen ik vroeg wat ik dan nog meer kan doen wist zij het ook niet... lekker dan

Dit zou ik even voorleggen bij je zorgverzekering... Ik vind dit alles behalve acceptabel :n. Je zorgverzekering kan bemiddelen voor je, eventjes met ze bellen en kijken of ze je verder willen helpen. Ik wil je via pb gerust helpen met doe hoe en wat :)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:23

Loeky01 schreef:
Lestrange01 schreef:

Dit zou ik even voorleggen bij je zorgverzekering... Ik vind dit alles behalve acceptabel :n. Je zorgverzekering kan bemiddelen voor je, eventjes met ze bellen en kijken of ze je verder willen helpen. Ik wil je via pb gerust helpen met doe hoe en wat :)

Oh! Ik dacht dat zorgverzekering alleen voor fysieke problemen was! Dan ga ik dat zeker doen want toen ik vorige keer voor een ander probleem om wachtlijst bemiddeling heb gevraagd heeft het gigantisch geholpen :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:52

@Deksel :

Ik bedoelde er mee te zeggen dat het bedrag dat jij dscht dat je netto uurloon was, het bedrijf dit bruto bedoelde. En dan gaat er nog een behoorlijk bedrag vanaf.

Voorbeeld: Jij vraagt wat het uurloon is. Bedrijf zegt 12,50. Dus jij denkt: Ik krijg 12,50 per uur. Maar van die 12,50 moet nog belasting vanaf en hou je bijvoorbeeld 10,00 over. Feitelijk is je netto uurloon dan 10,00.

Hoop dat het zo wat duidelijker is. En idd welke branche werk je? Niet overal worden extra uren of weekenden extra betaald.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:57

Dat ik vergeten was dat het al vrijdag was en ik dus wakker werd toen de bel ging voor de mensen die mijn CV ketel kwamen vervangen :Y) laten we op zn zachtst zeggen dat ik (en mijn huis) niet voorbereid was :')

Bleek dat dat ding gloednieuw was (ja weet ik veel) dus hoefde ook niet vervangen te worden := ben toen ze weg gingen maar terug in bed gaan liggen _O-

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:06

fohadie schreef:
@Deksel :

Ik bedoelde er mee te zeggen dat het bedrag dat jij dscht dat je netto uurloon was, het bedrijf dit bruto bedoelde. En dan gaat er nog een behoorlijk bedrag vanaf.

Voorbeeld: Jij vraagt wat het uurloon is. Bedrijf zegt 12,50. Dus jij denkt: Ik krijg 12,50 per uur. Maar van die 12,50 moet nog belasting vanaf en hou je bijvoorbeeld 10,00 over. Feitelijk is je netto uurloon dan 10,00.

Hoop dat het zo wat duidelijker is. En idd welke branche werk je? Niet overal worden extra uren of weekenden extra betaald.

Kun je ergens online vinden wat er van het Bruto bedrag afgaat? Of hoeveel % gemiddeld?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:26

Lestrange01 schreef:
Loeky01 schreef:

Oh! Ik dacht dat zorgverzekering alleen voor fysieke problemen was! Dan ga ik dat zeker doen want toen ik vorige keer voor een ander probleem om wachtlijst bemiddeling heb gevraagd heeft het gigantisch geholpen :)

Nee gelukkig niet! Ook voor psychische gezondheid

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:27

Zo dan. Heb begin Januari één simpel onderzoek laten doen bij de huisarts, op zijn aandringen want ik vond het niet nodig. Krijg ik daar nu nog een rekening van van 400 euro!!! :oo
Wtf is dit voor onzin... Mag hopen dat dit een foutje is en dit niet onder eigen risico valt. Het was één simpele test, hoezo is dat zo duur?