Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:49

Op Marktplaats niet hoor. Je kunt ondertussen al iets anders hebben gekocht terwijl je wachtte op een reactie op je bod. Of je gaat iets ophalen en het artikel valt tegen. Dan ben je echt niet verplicht het toch af te nemen.

Op een website als Ebay of Vakantieveilingen is dat anders. Daar is een bod wel bindend.

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:00

Nee joh..
Anders was ik inmiddels van al mijn spullen afgeweest.
Het is net zo normaal om niks te laten horen.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:59

xPareltje schreef:
2 hele snelle verkopen gehad super blij mee. :D Alleen nu heb ik op 1 advertentie wel 15 berichten gekregen. Maar hoe zorg ik er nu voor dat ik de koper krijg om te beoordelen?

Dat snap ik dus ook niet.

En ooit is de eerste die reageerde dus niet de persoon die het uiteindelijk gekocht heeft maar mag diegene wel beoordelen. Echt een vervelend systeem zo....

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:27

_Mir schreef:
xPareltje schreef:
2 hele snelle verkopen gehad super blij mee. :D Alleen nu heb ik op 1 advertentie wel 15 berichten gekregen. Maar hoe zorg ik er nu voor dat ik de koper krijg om te beoordelen?

Dat snap ik dus ook niet.

En ooit is de eerste die reageerde dus niet de persoon die het uiteindelijk gekocht heeft maar mag diegene wel beoordelen. Echt een vervelend systeem zo....

Als je niet een betaalverzoek via marktplaats doet, kan MP algoritme dus ook niet goed inschatten aan wie je het verkocht hebt.

Zoals hiervoor al gezegd, voordat je de advertentie verwijderd, de koper een berichtje sturen “veel succes nog met de aanwinst” of zoiets en dan pas de advertentie verwijderen. Dan gaat het meestal gewoon goed. Helemaal als ze gelijk terug reageren, anders heb je nog kans dat diegene van de geïnteresseerden die jou het laatste bericht heeft gestuurd (ook) mag beoordelen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 02:12

just_kiki schreef:
Zo vervelend! Had iets verkocht via marktpkaats met betaalverzoek en alles.
Aangevinkt verkocht, en nu konden twee mensen (waaronder koper) mij beoordelen..

Nu heeft diegene die geboden heeft, mij ook beoordeeld. Hij gaf een bod zondag ik heb een tegenbod gedaan meteen. Geen reactie, krijg vandaag een nieuw prut bod waarop ik reageerde is verkocht. (Ik vraag 100. Hij zei 50. Ik zei 80 en nu uiteindelijk zegt hij 6dagen later 55 :+)

Ik vraag me nu echt af hoeveel sterren ik hem moet beoordelen. Ik had hem overigens geblokt meteen maar dat had geen nut hij kon toch beoordelen :+

Hij had me inderdaad 1 ster gegeven zonder aandachtspunten. Ik heb hem ook 1 ster gegeven := rare vogel stuurde nog teksten via andere advertenties ook. Wilt hij dan mij weer kunnen beoordelen ofzo :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:42

Wat een ontzettend sneue mensen heb je toch. 1 ster geven omdat jouw bod simpelweg niet voldoet voor de verkoper. Dan ben je toch een triest mannetje?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:45

just_kiki schreef:
just_kiki schreef:
Zo vervelend! Had iets verkocht via marktpkaats met betaalverzoek en alles.
Aangevinkt verkocht, en nu konden twee mensen (waaronder koper) mij beoordelen..

Nu heeft diegene die geboden heeft, mij ook beoordeeld. Hij gaf een bod zondag ik heb een tegenbod gedaan meteen. Geen reactie, krijg vandaag een nieuw prut bod waarop ik reageerde is verkocht. (Ik vraag 100. Hij zei 50. Ik zei 80 en nu uiteindelijk zegt hij 6dagen later 55 :+)

Ik vraag me nu echt af hoeveel sterren ik hem moet beoordelen. Ik had hem overigens geblokt meteen maar dat had geen nut hij kon toch beoordelen :+

Hij had me inderdaad 1 ster gegeven zonder aandachtspunten. Ik heb hem ook 1 ster gegeven := rare vogel stuurde nog teksten via andere advertenties ook. Wilt hij dan mij weer kunnen beoordelen ofzo :+

Ik denk dat hij spijt heeft van zijn 1 ster en nu samen wil overleggen om de beoordeling in te trekken.
Het is natuurlijk ook niet zo leuk meer om slecht te beoordelen, wanneer je zelf ook een slechte beoordeling terug krijgt.

Beoordelingen intrekken/wijzigen mag van MP als de beide partijen het eens zijn. Het is het overwegen waard.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:48

Eigenlijk zou je gewoon moeten kunnen reageren op een recensie, waar daar haal ik ook veel uit. Bij een bedrijf doe ik dat ook. Een bedrijf dat heel erg actief is op beoordelingswebsites straalt sowieso al een grote betrouwbaarheid uit, want ze vinden het op zijn minst belangrijk hoe ze beschreven worden. En als ze dan netjes en beleefd reageren op een negatieve recensie vind ik dat juist een pluspunt.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:37

Ik had ook een mooie:

Ik heb broedeieren op marktplaats staan. Kwam er een vraag of ik zes eitjes beschikbaar heb.

Binnen een half uur geantwoord met 'Ja hoor, dat heb ik wel, wanneer wilt u ze halen?'
Krijg ik als antwoord dat hij al andere eieren onder de kip heeft liggen maar dat hij misschien nog wel een keer een broedse hen zou krijgen. :+
Waarom dan niet reageren wanneer je de eieren ook werkelijk kwijt kan? Het is niet alsof ik ze hier kan bewaren tot hij een keer weer een hen beschikbaar heeft ofzo.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:01

Ashleytjuhh schreef:
Hoeveel sterren zouden jullie aan iemand geven die je vorige week zaterdag al betaald hebt en er steeds achteraan moet voor een track en trace.Dinsdag zei dat hij een geschikte doos had en het gelijk zou opsturen. waar ik vandaag weer achter aan moest voor de track en trace. kreeg ik eigenlijk de code had hij het pakket 10 min daarvoor op de post gedaan. ook nog eens met DHL naar een service punt ipv postnl naar huis zonder overleg.

nou het verhaal is nog niet klaar. volgens de track en trace zou het vanaf zaterdag bij het ophaal punt zijn, maar ben daar al 3x geweest en ze zeggen dat ze het pakket gewoon niet hebben gehad :n

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:25

Daphara schreef:
Beoordelingen intrekken/wijzigen mag van MP als de beide partijen het eens zijn. Het is het overwegen waard.

Volgens mij kun je heel makkelijk zien van wie je een beoordeling kunt krijgen als je een advertentie verwijderd.
Als je in de chat bent heb je soms helemaal boven aan een dubbel sterretje staan en diegene kan je dan beoordelen.
Is dat dus niet helemaal lekker gelopen of is dat niet de kopende partij kun je de advertentie verwijderen en dan kiezen voor niet verkocht via marktplaats dan kan niemand beoordelen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:28

Cap te koop. Duidelijke beschrijving met daarbij prijs €40,-

Meneer reageerde voor z’n dochter vroeg wat ik minimaal wou. Stond er al tijdje op, ok 30 euro mag het wel weg.

“Oh nee ik zoek iets tot 10” pff reageer dan ook niet op een advertentie wat 4 x je budget is :+

Ik ga mijn beoordeling niet intrekken. Stel je voor we doen dat wederzijds en geeft hij alsnog 1 ster en ik hoger :=

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:57

Na hoe veel berichten kun je iemand beoordelen ?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:18

Soms al na 1. Soms na 10 nog niet.

Ik vind er geen pijl op te trekken af en toe

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:21

Nee dat vind ik ook . Kreeg slechte beoordeling met opmerking niet geleverd.
Nee inderdaad ik had haar ook niets verkocht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:41

Onlangs iets via mp gekocht.
Het item voldoet aan de beschrijving, alleen het verzenden is niet helemaal netjes gegaan.
Het zou naar mijn huis gestuurd worden met postnl, in de middag kreeg ik een berichtje dat het toch met dhl verstuurd werd omdat dat meer op de route lag.
Oke, als het maar bezorgd wordt.
In de avond krijg ik de code en zie ik dat het naar en afhaalpunt ergens in een woonwijk is gestuurd? Dik half uur rijden.
Ik heb de verkoper aangesproken, gezegd dat ik het niet zo netjes vind en ze reageert dat ze blij is dat het goed is gegaan met de verzending. :+
Ik laat het hier verder ook bij.

Wat zouden jullie in dit geval voor beoordeling geven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:49

Heeft ze het ook echt naar dat betreffende punt gestuurd?
Lees tegenwoordig ook verhalen dat DHL ze op de meest rare punten achterlaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:50

Ja, dat heeft ze zelf gedaan inderdaad. Viatim ofzo? Het was gewoon bij iemand thuis.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:04

In zulke gevallen is het bijzonder jammer dat je een beoordeling niet kunt onderbouwen met tekst.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:16

AnnedB schreef:
Onlangs iets via mp gekocht.
Het item voldoet aan de beschrijving, alleen het verzenden is niet helemaal netjes gegaan.
Het zou naar mijn huis gestuurd worden met postnl, in de middag kreeg ik een berichtje dat het toch met dhl verstuurd werd omdat dat meer op de route lag.
Oke, als het maar bezorgd wordt.
In de avond krijg ik de code en zie ik dat het naar en afhaalpunt ergens in een woonwijk is gestuurd? Dik half uur rijden.
Ik heb de verkoper aangesproken, gezegd dat ik het niet zo netjes vind en ze reageert dat ze blij is dat het goed is gegaan met de verzending. :+
Ik laat het hier verder ook bij.

Wat zouden jullie in dit geval voor beoordeling geven.

Ik zou voor 3 sterren gaan met de optie, afspraken nakomen. Je hebt immers betaald voor PostNL.

Toch, ik doe nu echt alles alleen nog betalen met een MP betaalverzoek waarbij “verzenden met PostNL” is voorgeselecteerd. Geen gezeur meer over track & tracé, automatische updates over de verzending in de chat, geen gerommel dat het ergens anders heen gestuurd wordt en geen verkopers die opeens beslissen om het op een andere manier en/of naar een afhaalpunt te verzenden.

Verkoper krijgt na de betaling een barcode die ze kan scannen op elk PostNL punt, waarna er automatisch een sticker met verzend informatie uit komt. Verzending is al via de app betaald door de koper, dus ook voor de verkoper geen gedoe meer met afrekenen.

Geen gelieg over wanneer iets verzonden is en ook geen gedoe meer over betalen voor HDR ene soort verzending en iets totaal anders krijgen.

Ik bedoel, mijn toppunt was €7,25 betalen voor pakketpost van PostNL en dat ik het binnen kreeg in een envelop met 3 postzegels er op. Dat gebeurt me nu niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:54

Ja, ik vind het ook lastig omdat het contact verder goed verliep en het product ook gewoon voldoet.
Zelf dacht ik aan 4 sterren om die reden.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:15

AnnedB schreef:
Ja, ik vind het ook lastig omdat het contact verder goed verliep en het product ook gewoon voldoet.
Zelf dacht ik aan 4 sterren om die reden.

Dat vind ik echt bijna te redelijk, je hebt er toch een half uur voor moeten rijden, wat niet de afspraak was. Bovendien heeft verkoper nu minder onkosten aan het verzenden gehad, heeft verkoper het teveel betaalde terug gestort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:21

Dat niet, ik heb aangegeven dat ik het niet zo netjes vind dat ze het niet naar mijn huisadres heeft gestuurd, maar ik krijg het idee dat het misschien om een ouder iemand gaat die niet helemaal begrijpt hoe het verzenden gaat, al komt dat niet helemaal overeen met de hoeveelheid sterren en dus eventuele verzendingen die ze heeft gedaan.
Ze heeft mijn commentaar genegeerd en alleen gereageerd op het stukje dat ik zeg dat ik het pakketje heb opgehaald.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:30

Ik zou 3 sterren doen. Je hebt het item gekregen, maar meer betaald voor het verzenden ( dhl is goedkoper), moest er ver voor auto rijden, het is gewoon niet volgens afspraak en ze negeert dat stuk.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:38

Oh, dat meer laten betalen voor verzending lees ik hier steeds vaker. Erg vervelend.

Die van 7.25 met 3 postzegels spant de kroon. Pff

Zelf afgelopen dagen weer e.e.a verkocht kleine dingetjes. :)