Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:17

Maar dan ben jij alsnog niet zwaarder. Er wordt ook nooit gezegd dat iemand meteen niet goed kan rijden. Je kan enorm goed rijden, maar alsnog te zwaar zijn voor een pony of een paard.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:04

Mars schreef:
''Een dunne ruiter die stuitert is zwaarder dan een dikke ruiter die mee zit'' vind ik het grootste BS argument in discussies over ruitergewicht. En iedereen kletst deze maar na terwijl het werkelijk nergens op gebaseerd is.

Ik vind dit wel waar.
Een dunne ruiter kan een paard meer in de weg zitten dan een fijn rijdende dikke ruiter.

Maar... een fijn zittende dunne ruiter en een fijn zittende dikke ruiter, dan lijkt mij de dunne ruiter fijner.

Overigens vind ik het ook een BS argument en zal het nooit gebruiken.
Want het is te logisch voor woorden imo dus daarom zo onzinnig om te gebruiken.

Dat iemand te zwaar kan zijn voor een bepaalt type paard is ook zo, dat iemand niet in een zadel past ook, maar dat kan ook weer iemand van 190 zijn in 17 inch zadel en zich daardoor achter in de lepel drukt.
Er bestaat voor een paard zoveel meer dan alleen maar gewicht.
En ja dat is wat deze discussies maakt dat ze nergens over gaan. Ze gaan alleen maar over dikke ruiters bashen zonder verder te kijken.
Maar dat zegt wat over diegene die dat doen, die geen groter plaatje zien.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:40

Mars schreef:
''Een dunne ruiter die stuitert is zwaarder dan een dikke ruiter die mee zit'' vind ik het grootste BS argument in discussies over ruitergewicht. En iedereen kletst deze maar na terwijl het werkelijk nergens op gebaseerd is.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het goedpraten van overgewicht en de hele body positivity ook zo cringe. Het is fijn als jij je goed voelt in je lichaam maar laten we wel onthouden dat overgewicht gewoon ongezond is.

En ja als je te zwaar ben voor je paard zal je toch echt moeten afvallen of gewoon niet meer opstappen. Hoe goed je ook kan rijden

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:52

Ik zet liever die dunne stuiteraar op mn paard, die pak je aan de longeerlijn en ga je stap voor stap de basis van zitten/meebewegen leren. Dan kan iemand in een paar weken aardig wat vooruitgang maken. Waar overgewicht vaak blijft als iemand er niks aan doet of wil doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:00

Als ik hier een stuiteraar dik of dun op mijn merrie zet dan rijd die geen paar weken maar kan ik eerder een ambulance oproepen :D

Maar je mening was mij al bekend hoor.
Dus geen topic om er verder op door te gaan.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:05

Jongens! Dit is toch gewoon hoofdstuk 1 natuurkunde! :+ Stel je bent 50 kg en je stuitert 10 cm in het zadel kun je gewoon uitrekenen wat de piekbelasting steeds is. Evenals voor een ruiter van 90 kg die minder stuitert. Zullen ook nog wel wat andere krachten van toepassing zijn maar een discussie lijkt me kansloos gezien het gewoon fysica is

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:07

DuoPenotti schreef:

Oh sorry ik dacht dat dit het unpopulair opinion topic was.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:21

Mars schreef:
DuoPenotti schreef:

ja precies daarom hier ook geen topic om door te gaan.
Juist omdat het hier dit topic betreft en jij dat mag uiten en ik dan verder geen discussie wil.

Is het weer niet goed... daar vind ik dan wat van, is dat ook unpopulair daar wat van te vinden? :+
Mensen die dan zaniken als je doet wat hoort in een topic.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:23

Fijne jaarwisseling :j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:23

Mars schreef:
DuoPenotti schreef:

Dat beslissen anderen hier voor je :roll:

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:25

Mars schreef:
Fijne jaarwisseling :j

is dat unpopular? >;)

Jij ook :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:47

"tot volgend jaar!"

is wel unpopular :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:13

c_alsemgeest schreef:
"tot volgend jaar!"

is wel unpopular :')

:')

Nou hoor ik die een stuk minder vaak sinds ik niet meer op kantoor kom

Om meteen maar een unpopulair opinion te geven mbt kantoor: ik vind thuiswerken heerlijk en hoef niet zo nodig naar kantoor.

Nee, ook niet om sociaal te doen. Dat kan ik prima buiten kantoortijden.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 02:53

Ik gooi er maar meteen de mijne in: Ik snap écht niet hoe op oudjaar je hond kan ontsnappen door vuurwerk, en daar dan ook nog boze facebookposts over gaan maken.
Het is oudjaar. Of er nu een verbod is of niet, je WEET dat er toch een grote kans is dat het afgestoken wordt dus houd je daar rekening mee toch?
Mijn ene hond is ook panisch voor vuurwerk en die gaat op oudjaar vanaf het donker wordt (en de dagen ervoor ook) gewoon binnen bij ons met de deuren op slot. Kan ze die ook niet per ongeluk openen door op de klink te springen oid. En die periode wordt ze ook enkel aan strak 3-punts veiligheidsharnas, halsband én dubbele lijnen uitgelaten.
Ook een rescue uit het buitenland, die lijkt er niet om te malen maar gaat ook enkel nog aan veiligheidstuig buiten nu maar liefst in huis voor m’n eigen gemoedsrust.

Vuurwerk dat half december of random door het jaar afgestoken wordt vind ik anders, gezien je je hond niet t hele jaar kan opsluiten. Maar op oud en nieuw kan je dit écht wel verwachten en ook maatregelen voor nemen imo.

De paardenmensen kan ik in deze discussie wel begrijpen. Niet iedereen heeft een goede stal oid en als iemand dan vlak naast je wei gaat knallen is dat niet fijn.
Wij hebben overigens de paarden jaren aan huis gehad (en nog een hoop andere dieren) en dan ook altijd zelf vuurwerk afgestoken naast onze weides. Sommige gingen even op stal, diegene die ik vertrouwde bleven gewoon op de wei met hekwerk. Nooit problemen gehad, hooguit even rennen en na een halfuur stonden ze altijd weer te eten.

Maar de hoeveelheid ontsnapte honden die ik ondertussen al zag op facebook kan ik met mijn hoofd dus niet bij.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 03:23

Als semi aanvulling daarop: ik snap niet dat die mensen, indien mogelijk, met oudjaar niet gewoon de auto pakken en de polder in rijden. Stuk relaxter voor zowel baas als hond.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 09:36

Citaat:
Wanneer het gaat over het klimaat denk ik soms... laat het gewoon gaan, het heeft geen zin meer. Over 7.5 billion jaar slokt de zon de aarde toch op (ja echt :') ). Maakt het iets uit of we nu nog 100 jaar of langer op deze planeet kunnen blijven leven?

Pff sinds ik dit gelezen heb kom ik er niet meer vanaf... Ja natuurlijk wist ik het maar ik had er nooit zo over nagedacht.

Dus sorry, je mening is niet meer unpopular :Y)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:28

Douce schreef:
Als semi aanvulling daarop: ik snap niet dat die mensen, indien mogelijk, met oudjaar niet gewoon de auto pakken en de polder in rijden. Stuk relaxter voor zowel baas als hond.

Omdat het daar zo mogelijk nog harder knalt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:32

ikke schreef:
Douce schreef:

Omdat het daar zo mogelijk nog harder knalt?

Ligt eraan waar je naartoe gaat en voor hoe lang. Maar voor veel mensen is een volksverhuizing gewoon geen optie.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:34

Douce schreef:

Sommige mensen moeten ook gewoon werken rondom de jaarwisseling.

Maar al die ontsnapte dieren op oudejaarsavond snap ik ook niet. En meestal is de helft ook niet gechipt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:39

Douce schreef:

Hier op het platteland niet hoor :+ wordt volop gespeeld met carbid en klaphamers.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:45

Ik heb een oppashond en dus geen extra tuig / lijn en ook geen auto om ergens heen te gaan. Dus zo makkelijk is het niet.

Maar meneer is niet ontsnapt oid.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 11:54

Wij zijn jaren terug eens achter een hondje aangereden die over de weg liep met oudjaar.
Kilometers gevolgd en proberen te lokken.
Gelukkig te pakken gekregen.
De eigenaar gaf aan dat het hondje onder de poort door was gewrongen van vuurwerkangst.
Ze hadden dat hondje al jaren en wisten niet eens dat de spleet daaronder groot genoeg was. Ze zag het gebeuren maar floep weg was hij al.
Dus ja, als het hondje al jaren in die tuin kan begrijp ik wel dat die mensen dat niet verwachten.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:04

Mensen denken mooi zwart wit met ontsnapte honden...

Uit de tuin kan inderdaad ook!

Of zoals een kennis had, wil van buiten naar binnen, hond wurmt zich door z'n benen heen én weg! Hond.
En als dat nou een klein kereltje was van een man. Nee, een boom van een vent ook nog.

Gelukkig wel weer gevonden.

Maar helaas ontsnappen niet alle honden met lopen.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:08

Hmnee, dat snap ik nog steeds niet. Wij hebben onder het hek ook een spleet waar volgens mij met moeite een kat onder kan. Maar paniek doet iets raars met dieren dus zorg je gewoon dat ze in huis zijn met oud en nieuw, deuren op slot. Dan neem ik een plasje oid omdat ik ze niet kan uitlaten maar voor lief.
En een veiligheidstuig plus extra riemen kost de wereld niet, kleine verantwoordelijk als eigenaar/oppasser vind ik dan. :o

Naar buiten wurmen oid? Geef ik ze geen kans toe. Als er geen ‘sluis’ is met bv eerst een deur naar de hal en dan pas deur naar buiten, gaan ze hier éérst in een aparte afgesloten kamer voor ik de buitendeur open doe.

Maar daarvoor is het ook een unpopular opinion haha :o

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:11

Noblesse_ schreef:
Hmnee, dat snap ik nog steeds niet. Wij hebben onder het hek ook een spleet waar volgens mij met moeite een kat onder kan. Maar paniek doet iets raars met dieren dus zorg je gewoon dat ze in huis zijn met oud en nieuw, deuren op slot. Dan neem ik een plasje oid omdat ik ze niet kan uitlaten maar voor lief.
En een veiligheidstuig plus extra riemen kost de wereld niet, kleine verantwoordelijk als eigenaar/oppasser vind ik dan. :o

Naar buiten wurmen oid? Geef ik ze geen kans toe. Als er geen ‘sluis’ is met bv eerst een deur naar de hal en dan pas deur naar buiten, gaan ze hier éérst in een aparte afgesloten kamer voor ik de buitendeur open doe.

Maar daarvoor is het ook een unpopular opinion haha :o

Dat jij het niet snapt is prima...
Verkondig jij jouw impopulaire mening ook zo aan mensen die echt in de rats zitten? Wegens een ongelukje?

Ik vind jouw impopulaire mening kortzichtig. Dat zal vast impopulair zijn! :)